• Portus Delphini




    Portus Delphini, Stad van de Dolfijnen, Portofino. Veel verschillende namen is niet het enige wat dit kleine plaatsje aan de Italiaanse Rivièra te bieden heeft.
    Ben je klaar voor een zomer die in het teken staat van heerlijke mannen, prachtige vrouwen, een geweldig klimaat, hechte vriendschappen, een nieuwe liefde en misschien ook wel een nieuwe vijand?
    Dan is Portofino voor jou the place to be deze zomer!
    De prachtige haven van dit leuke plaatsje aan de Italiaanse Rivièra werkt als een magneet voor toeristen. Elk jaar komen er honderden toeristen – niet allemaal tegelijk natuurlijk – naar dit leuke plaatsje om hier een tijdje te vertoeven. Het heeft veel te bieden voor toeristen van elke leeftijd. Zo zijn er een aantal uitgaansgelegenheden voor jongeren en is er genoeg cultureel erfgoed voor de ouderen. Voor ieder wat wils.

    Tussen de ruim 450 inwoners, bevinden zich ook een aantal jongeren, die zich elk jaar verheugen op de zomer. De één staat hele dagen achter een ijscokar om zo een zakcentje te verdienen, terwijl de ander ligt te zonnen op het dak van het jacht van zijn of haar rijke vader. Sommigen staan te popelen om nieuwe toeristen te verwelkomen, terwijl anderen liever met de oude kliek op stap gaan.
    Ieders leven in Portofino is verschillend, maar maakt dat het oude dorpje er niet juist leuker op? I guess you’ll have to see for youself!


    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Een aantal jongeren – waaronder inwoners van Portofino en toeristen – spenderen de vakantie op hun eigen manier. De één zal waarschijnlijk heel vaak uitgaan, terwijl de anderen liever rustig op het strand ligt te zonnen, deze keus is helemaal aan jou!
    Iedereen mag maximaal twee personages aanmaken, als je er besluit twee aan te maken, dan zou het fijn zijn als het ene personage een gewone inwoner is en de ander een toerist, zo voorkomen we dat er bijvoorbeeld maar één toerist is, terwijl er twintig inwoners zijn.
    Voor de rest zijn er nog een aantal andere regeltjes:
    - Meer dan één zin per bericht plaatsen, als het echt niet anders kan, mag je heel af en toe maar één zin plaatsen, maar liever niet.
    - Vanuit ik-perspectief in verleden tijd schrijven.

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Personages:

    Meisjes:
    - Ruby Astria - Exterminate (toerist)
    - Crystal Bianchi - manonlarissa (inwoner)
    - Katherine Adriana Romano - Malino (inwoner)
    -
    -

    Jongens:
    - Michael Jay Smith - xGoodwill (toerist)
    - James Hatcher - lovehopex (toerist)
    - Joe Jackson - manonlarissa (toerist)
    -
    -

    Er is geen maximum aantal, graag het aantal jongens en meisjes een beetje gelijk houden!

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd (17 t/m 25):
    Toerist of inwoner:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Familie:
    Extra:
    Foto’s (van personage en huis waarin deze verblijft):

    __________________________________________________________________________________________________________________________


    [ bericht aangepast op 20 april 2013 - 23:28 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    manonlarissa schreef:
    Als Michael Crystal nog wil meeten mag het hoor! (:


    Dan moet Crystal ff naar Michael komen want die loopt door de stad.


    Hold me in your arms & never let me go.

    Joe
    "Ja inderdaad, dat lijkt me echt geweldig," knikte ik. "Ik ben nog nooit echt naar het buitenland geweest eigenlijk, dit is de eerste keer. Ik wil heel graag allerlei landen over de hele wereld bezoeken. Het liefst wil ik hierna naar Brazilië, maar waarschijnlijk duurt het wel even tot ik daar weer geld voor heb gespaard," legde ik uit.

    Crystal
    Ik had toch besloten maar even zwemspullen te pakken en op een strandje nabij het stadje te gaan zwemmen, dus ik had mijn schoenen weer aangetrokken en was richting huis gelopen. Onderweg was ik gefocust op de stenen van de straatjes, ik wou altijd precies op één steen stappen, dus niet met mijn voet op een richeltje tussen twee stenen komen. Dat was een soort spelletje wat ik altijd deed. Ik had het gevoel alsof ik anders ongeluk zou krijgen. Omdat ik zo bezig was met dit 'spel' had ik niet door dat iemand mij tegemoet kwam lopen en botste ik tegen hem aan. "Sorry, sorry! Ik lette niet op," zei ik snel. De jongen had een sigaret in zijn mond en zag er uit alsof ie net uit een tijdschrift was gestapt.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Michael
    Met een zucht keek hij naar het meisje. Dat ook nog. 'Hmm, gaat het?' mompelde hij. Hij was dan niet weer zo dat hij doorliep zonder te vragen of ze oké was. Zij was tegen hem aangelopen aangezien hij net naar buiten was gekomen, maar het maakte niet uit. Hij was die gespierde jongen die wel tegen een stootje kon. 'Michael Smith is de naam'zeg ik terwijl ik een trekje van zijn sigaret neem en de rook uit mijn mond blaas. Hij zuchtte eventjes, hij zat er echt diep in, deze verslaving. En dan kwam hij er zomaar niet even uit. Je kwam er nooit meer uit als je niet oppaste, het maakte je langzamerhand kapot.


    Hold me in your arms & never let me go.

    Crystal
    "Ja hoor, alles is nog heel," zei ik. Ik glimlachte even. "Nogmaals sorry." Ik kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan, waarom lette ik dan nooit op. Ik dacht nog wel dat het 'spelletje' me altijd geluk bracht, nou, mooi niet dus. "Crystal Bianchi," stelde ik mezelf voor, "Jij bent hier zeker op vakantie?"
    Ik bekeek de jongen, hij zag er niet verkeerd uit, maar hij had wel een bepaalde uitstraling. Zo'n 'bad-boy' uitstraling. Iets waar ik absoluut niet van hield, maar ik mocht mensen nooit op hun uiterlijk beoordelen, dat had mijn oma me al van jongs af aan altijd verteld en ze had ook wel gelijk, vond ik. Iemands uiterlijk zei niet altijd alles.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    "Ik ben nog nooit echt naar het buitenland geweest eigenlijk, dit is de eerste keer. Ik wil heel graag allerlei landen over de hele wereld bezoeken. Het liefst wil ik hierna naar Brazilië, maar waarschijnlijk duurt het wel even tot ik daar weer geld voor heb gespaard," legt hij uit en ik knik. 'Het is het waard prachtig land.' glimlach ik. Ik zet Bolt op mijn schoot en hij gaat meteen liggen. 'Dus...' mompel ik en kijk hem glimlachend aan...


    El Diablo.

    Joe
    "Dan ga ik zeker weten naar Brazilië als ik terug ben van deze vakantie," glimlachte ik. "Dus..." herhaalde ik, "Is Kath eigenlijk je hele naam of gewoon een afkorting?" vroeg ik. Ik had nog nooit iemand gehoord die voluit Kath heette, maar misschien was het ook wel een Italiaanse naam en had ik er daarom nog nooit van gehoord.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    "Dan ga ik zeker weten naar Brazilië als ik terug ben van deze vakantie," glimlachte hij en ik knik. "Dus... Is Kath eigenlijk je hele naam of gewoon een afkorting?" vroeg hij en ik kijk hem weer aan. 'Ik heet eigenlijk Katherine, Katherine Adriana Romano. Maar om nou de hele tijd Katherine aan te horen... Ik weet niet, klinkt te... Sjiek.' grinnik ik....


    El Diablo.

    Michael
    Ze kwamen elkaar nog wel tegen in deze buurt, dat wist hij wel zeker. Hij had gewoon niet de behoefte om met iemand anders te praten dan met zijn vrienden. Hij liet niemand meer toe in zijn leven sinds de dood van zijn zusje, behalve de vrienden die hij al had. Het was zonde, want hij was een lieve, beschermende en zorgzame jongen, maar het kwam niet meer naar voren. 'Ik ben op vakantie'zei hij nog komt voordat hij weer verder naar het volgende tarrasje liep.


    Hold me in your arms & never let me go.

    Joe
    Ik knikte. "Mooie naam," zei ik glimlachend. "Houd je niet zo van dat sjieke dan?" Ik keek even naar Bolt en keek daarna Kath weer aan. Mensen vonden het altijd raar dat Joe mijn volledige naam was en dat het geen afkorting was van Joey. Ik vond Joe altijd leuker klinken dan Joey, dus je hoorde mij absoluut niet klagen.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Crystal
    "Oh oké,' glimlachte ik. "Vind je het wel een beetje leuk hier, of heb je nog niet echt iets kunnen zien? Er is om de hoek trouwens een hele lekkere ijssalon, ze hebben het lekkerste ijs in de hele omgeving," ratelde ik aan één stuk door. Ik nam een grote hap adem en keek hem aan. "Sorry, ik ben weer veel te opdringerig, ik zal je wel vreselijk irriteren. Sorry." Ik beet wat onzeker op mijn lip.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    "Mooie naam," zei hij glimlachend en mijn glimlach werd iets breder. 'Thanks.' glimlach ik. "Houd je niet zo van dat sjieke dan?" vroeg hij en ik schud mijn hoofd. 'Neh, niet echt iets voor mij.' lach ik. Ik haal een hand door mijn haar en leg het dan allemaal over een schouder. 'Dus... Is jouw naam nog een afkorting of?'


    El Diablo.

    Micheal
    Ik kijk geirriteerd naar Crystal en loop geirriteerd verder. 'Ik zie je nog wel, denk ik'zeg ik terwijl ik de straat uitloop en richting mijn appartement wandel. Voorlopig wou ik haar niet meer tegenkomen... Veel meisjes wisten niet hoe ze bij hem moesten reageren. Niet dat dat nodig was, de meeste meisjes kwamen niet verder dan zijn slaapkamer en daar wisten ze heel goed wat er van hen werd verwacht. Hij was de jongen die meisjes niet snel met respect behandelde en vaak deed wat ze niet wouden, maar hij werd niet snel verliefd, totaal niet.


    Hold me in your arms & never let me go.

    Joe
    "Ach, ieder zijn ding natuurlijk. Ik houd daar ook niet zo van hoor," zei ik glimlachend. "Nee, het is voluit ook gewoon Joe," zei ik, "heel saai, ik weet het." Ik lachte even. "Toch ben ik er wel blij mee. Het is simpel, lekker makkelijk te onthouden en iedereen weet het wel goed uit te spreken."


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Crystal
    Ik zuchtte. Dan niet hoor. Een beetje verward bleef ik staan, ik had toch niets verkeerds gezegd? En voor het tegen hem op botsen had ik mijn excuses al aangeboden. Ik draaide me om op mijn hakken en liep verder het stadje in. Inmiddels had ik al geen zin meer om te zwemmen en ik had geen idee wat ik anders nog kon doen. Lopend bond ik mijn lange, donkerbruine haar in een hoge paardenstaart. Dan maar rondjes door de stad lopen.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    [ ik ga even pizza halen ]


    Michael
    Zijn appartement was hier dichtbij maar hij bleef nog even bij een tarras om een biertje te bestellen. Eerlijk gezegd had hij nog geen meisje voor vanavond dus moest hij deze even voor zich winnen. En zodra dit neit gaat lukken, kreeg hij vast wel een woedeaanval om het tot de slaapkamer te schoppen.


    Hold me in your arms & never let me go.