• Heyy mensjes

    Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een probleempje: mijn haar is extreem dik.
    Van mezelf heb ik eigenlijk ook een bos krullen, maar vanwege het feit dat mijn haar zo dik en lang (15 cm onder mijn schouders) is, zakken ze altijd uit binnen 5 minuten. Ik heb al vaak de kapper om advies gevraagd (verschilldende kappers zelfs xD), en die hebb en geen flauw idee.
    -Als je het in laagjes knipt gaat mijn haar nog wijder om mijn hoofd heen staan, wat er echt totaal niet uit ziet
    -Zelfs áls de krullen blijven zitten, ziet het er niet uit want krullen staan me niet
    -Stijlen (zelf of de kapper) werkt niet, want mijn haar is daar echt te dik voor
    -Leuke tutorials van youtube werken vaak ook niet, want die worden gedaan door mensen met lang dun niet-pluizend haar xD

    Ik weiger mijn haar kort te laten knippen, ik heb het een keer gedaan en daar heb ik heel veel spijt van gehad, het werd nog veel lelijker. Als ik een normale paardenstaart doe ziet dat er ook vreemd uit omdat mijn haar dan in de paardenstaart ontploft :P

    Tegenwoordig draag ik mijn haar alstijd in een schuine vlecht, maar ik vind het zo saai. Ik gebruik de shampoo, conditioner en *random spuitflesje waarvan ik de naam niet weet* van de antipluis lijn van andrelon, maar ik heb niet het idee dat het werkt.

    Heeft iemand een advies over iets nieuws wat ik met mijn haar kan doen, wat niet teveel tijd kost? Of weet iemand wat ik met mn haar aanmoet?
    Thanks :)

    PS: sorry voor mijn extreem lange verhaal :P


    Music is life :)

    Laten uitdunnen?


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Je kan je haar laten uitdunnen bij de kapper? :3


    i put the fun in funeral

    Chico schreef:
    Laten uitdunnen?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Afknippen :Y).


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Luminoase schreef:
    Afknippen :Y).
    KAAAAL YOLOOO


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ja uitdunnen heb ik al eens gebrobeerd, het helpt wel :) , maar het probleem is dan wel dat ik elke 2-3 weken naar de kapper ga, en mn moeder is dat niet van plan te betalen en ik ben daar eerlijk gezegd te blut voor :(


    Music is life :)

    Ken je niet iemand die jouw haar, gratis, kan laten uitdunnen?


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Chico schreef:
    Ken je niet iemand die jouw haar, gratis, kan laten uitdunnen?


    26 - 02 - '16

    Cyborg schreef:
    (...)


    haha nee was het maar waar xD


    Music is life :)

    Ik heb precies hetzelfde en naar jaren van ervaring heb ik wel een paar tips.


    1. Was en kam je haren heel goed en pak direct als je uit de douch komt gel of haarlak, verspeid de gel goed over je handen zodat er geen klodders zitten. Vervolgens pak je een pluk en ga je draaien tot er een soort pijpen krul ontstaat. Doe dit met heel je haar, hoe kleiner de plukken hoe beter het resultaat. Vervolgens doe je er niks mee en laat je het alleen drogen, als je vervolgens door is zou het hard moeten zijn van de gel(dus genoeg gel gebruiken) vervolgens ga je je haar knijpen tot alle gel eruit is. Dit werkt meestal goed voor mij probeer het hierna niet op nauwlijks te borstelen.

    Not me


    2. Opnieuw; haar wassen en kammen. Zorg ook voor een goede conditioner en eventueel een keer in de zoveel tijd een haar masker. Zorg dat je haar totaal klitten vrij is en er niet te veel, maar wel genoeg gel, mouse of haarlak inzit. Hierna ga je er pappiotte inzetten (als je die wilt aanschaffen), het fijnste is twee of vier; rustig maar je krijgt er geen echte pijpenkrullen van als je er maar twee of vier gebruikt. Zorgt dat de pappiotten goed zitten maar zeker niet te strak om echte krullen te voorkomen. Nu kun je alles doen, er is ook goed meer te slapen. Als je haar helemaal droog is kun je ze eruit halen, Tada.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Of je moet het in één keer extreem laten uitdunnen. :')

    Kun je -je haar niet opsteken of zo?


    Reading a good book is like taking a journey.

    Die eerste lijkt me wel goed, ik snap alleen niet hoe je dan die gel er weer uit gaat krijgen xD
    Bij de tweede heb ik een beetje twijfels, want als ik nat haar vast draag, is het niet droog binnen 24 uur (raar maar waar xD)

    Wel heel erg bedankt voor de tips :)


    Music is life :)

    CaramelCandy schreef:
    Die eerste lijkt me wel goed, ik snap alleen niet hoe je dan die gel er weer uit gaat krijgen xD
    Bij de tweede heb ik een beetje twijfels, want als ik nat haar vast draag, is het niet droog binnen 24 uur (raar maar waar xD)

    Wel heel erg bedankt voor de tips :)


    Het hoeft ook niet kurk droog te zijn dat is mijn haar dan ook niet, gewoon een nachtje slapen dan is het goed.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb hier het zelfde last van gehad. Ik doe er olie en wax in zodat het niet helemaal gaat pluizen. Dat kun je ook nog proberen? Het heeft bij mij gewerkt, ik doe mijn voorste plukken haar in een klem naar achter.


    I still think of the guitar bible.

    Vinter schreef:
    Je kan je haar laten uitdunnen bij de kapper? :3


    ^^anders zou ik het ook niet weten :X


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.