• Ik kijk, zoals ik heel vaak doe, op Bol.com want dat vind ik een geweldige site om dingen bij te bestellen. Wat ik nu vond, daar was ik écht onwijs verbaast over. Namelijk over het feit dat je fanfiction kan kopen. Ik bedoel... Sinds wanneer wordt fanfiction uberhaupt uitgeveven voor verkoop? Ik dacht dat fanfiction alleen iets was dat je op internet schreef. Niet dat het erg is of zo, ik vind het eigenlijk wel iets hebben.

    It's not ok. [Niall Horan, 1D]
    Je weet het maar nooit. [The Vampire Diaries]
    Kus Me. [Teen wolf]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Chaos is a ladder.

    Ik vind het niet vreemd; fanfiction is een gat in de markt. De boeken waarnaar jij hebt gelinkt zijn van bekende en spraakmakende series, ofwel ,,fandoms". Mensen willen méér, dus zijn er fanfictions in de omloop. En laat daar nu net een beginnende markt voor te zijn.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Just no...
    Fanfiction hoort gratis te zijn en zeker die 1D troep, want 95% van die verhalen zijn slecht geschreven.


    Take me to wonderland

    Het aantrekkelijke aan fanfiction is net voor een groot deel dat het gratis op het internet staat en dat het dus bereikbaar is en dat je het proces mee kunt volgen. Er zijn wel fanfiction verhalen die ik héél goed vind, maar toch maar een paar waar ik effectief voor zou betalen.
    En of het legaal is, vraag ik me inderdaad ook wel af.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Filettino schreef:
    Ik vind het niet vreemd; fanfiction is een gat in de markt. De boeken waarnaar jij hebt gelinkt zijn van bekende en spraakmakende series, ofwel ,,fandoms". Mensen willen méér, dus zijn er fanfictions in de omloop. En laat daar nu net een beginnende markt voor te zijn.


    Het is niet vreemd dat mensen het willen, maar het is niet legaal. Fanfictions uitgeven mag niet, want dan pleeg je plagiaat. Tenzij je toestemming van de persoon of maker (van de serie) in kwestie hebt, is het gewoon verboden.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2015 - 13:23 ]


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Melian schreef:
    (...)

    Het is niet vreemd dat mensen het willen, maar het is niet legaal. Fanfictions uitgeven mag niet, want dan pleeg je plagiaat. Tenzij je toestemming van de persoon of maker (van de serie) in kwestie hebt, is het gewoon verboden. Ik heb geen idee waarom Bol.com het toestaat, maar als bijvoorbeeld het management van One Direction erachter komt, dan zal het mij niet verbazen als ze stappen gaan ondernemen.

    Fanfictions horen in mijn ogen ook gewoon gratis te zijn. Net zoals fan-art. Je schrijft het toch ook voor je plezier lijkt mij. Als je echt een verhaal wilt uitgeven, dan zul je toch echt met een origineel verhaal komen -in mijn ogen.


    Ik vraag me af of dat wel klopt. De uitgever van al deze (e-)boeken is een groot en gedegen uitgever; die haalt het niet in zijn hoof dom plagiaat te plegen. Het zou een nekschot zijn. Nee, ik denk dat er iets in de omloop moet zijn waardoor het, somehow, legaal is. Vraag me niet hoe, want je punt klopt. Maar een uitgever geeft niet zomaar iets uit. En daar zit het hele punt, though.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Filettino schreef:
    (...)

    Ik vraag me af of dat wel klopt. De uitgever van al deze (e-)boeken is een groot en gedegen uitgever; die haalt het niet in zijn hoof dom plagiaat te plegen. Het zou een nekschot zijn. Nee, ik denk dat er iets in de omloop moet zijn waardoor het, somehow, legaal is. Vraag me niet hoe, want je punt klopt. Maar een uitgever geeft niet zomaar iets uit. En daar zit het hele punt, though.



    Hm... dan zijn ze de eerste die het voor elkaar gekregen hebben om zoiets legaal te maken. Zelfs bij fan-art en fanfictions zetten Engelse mensen namelijk vaak eronder dat ze de al bestaande personages of producten niet bezitten, en dat het geheel toebehoort aan bijvoorbeeld Disney of J.K. Rowling.

    Dus als je er geld voor gaat vragen, is het dan niet normaal dat je op z'n minst een deel van je geld afstaat aan de persoon van wie de personages/producten zijn (of om wie het gaat, zoals Niall Horan)? En het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat je toestemming moet hebben, maar goed...

    Het is een mysterie. =P


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    WHAHAHAHAHA xD

    Like : are u f**kin kidding me ?????

    *kijkt op Bol.com ...*

    :| no, youre not making a joke


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Filettino schreef:
    Ik vraag me af of dat wel klopt. De uitgever van al deze (e-)boeken is een groot en gedegen uitgever; die haalt het niet in zijn hoof dom plagiaat te plegen. Het zou een nekschot zijn. Nee, ik denk dat er iets in de omloop moet zijn waardoor het, somehow, legaal is. Vraag me niet hoe, want je punt klopt. Maar een uitgever geeft niet zomaar iets uit. En daar zit het hele punt, though.

    Maar dan klopt het volgens mij nog steeds niet dat één van deze verhalen op Quizlet staat. Want nu is een verhaal dat je kunt kopen, ook gewoon gratis te lezen?


    Chaos is a ladder.

    Ik zoek al een hele tijd op Q naar die verhaal. Het staan volgens mij helemaal niet op Quizlet.


    -

    Tayniss schreef:
    Ik zoek al een hele tijd op Q naar die verhaal. Het staan volgens mij helemaal niet op Quizlet.

    Hier. Hoofdstuk 01 is precies de samenvatting die op Bol.com staat.


    Chaos is a ladder.

    Barnabas schreef:
    Oh god why.


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Vanillivi schreef:
    (...)
    Hier. Hoofdstuk 01 is precies de samenvatting die op Bol.com staat.



    -

    Misschien hebben ze die boeken uitgegeven in eigen beheer, dan kan het wel, volgens mij...


    | Reality is for people that lack imagination |

    *schop omhoog* (hier is ook iemand wakker geworden)


    Nee. De drie titels zijn alledrie illegaal en alledrie 'auteurs' kunnen vervolgd worden.


    Fanfictie op internet wordt meestal getolereerd, zolang je er GEEN geld mee verdient. Zodra je er geld aan verdient, maak je je schuldig aan een
    'economisch delict'. Fanfictie is per definite een overtreding van het merken-, portret- en/of auteursrecht.


    Mocht je zelf een verhaal als boek willen uitgeven, laat je niet gek maken door alle mooie teksten, die je gouden bergen beloven en let op de volgende dingen:
    - Een gewone uitgever betaalt zijn schrijvers maandelijks uit. Dit geldt ook voor doe-het-zelf-uitgeven. Als een jouw-boek-voor-een-miljoenenpubliek-site geld van jou wil hebben, ga er niet op in. Enige uitzondering in mijn ogen: het kopen van een isbn-nummer. Het internationale standaard boek nummer kost momenteel 11 euro in Nederland.
    - Geef je tekst uit handen en laat hem eerst nakijken door iemand anders, zodat alles foutloos is.
    - Maak alleen zelf promotie voor je boek via facebook, hier op Q of andere sociale media. Alle zelf uitgegeven boeken worden genegeerd door de boekenmedia, totdat er genoeg van verkocht zijn en men er op straat over begint te praten.