• Ik vroeg me af of hier Q'ers zitten die een ziekte of syndroom hebben. Ikzelf heb het hypermobiliteitssyndroom waardoor ik met chronische pijnen zit. Het is niet zo aangenaam, maar het is altijd leuker om te weten dat je er niet alleen door moet. Zijn hier nog mensen met een of ander syndroom of ziekte?

    - Sommige mensen vragen of hun 'ziekte' er ook bijhoort. Tuurlijk, alles waar je last van hebt mag je hier zetten :) voor sommigen kan het echt fijn zijn om te lezen dat ze niet alleen zijn. Zelf heb ik buiten mijn HMS ook nog astma, allergie voor: stof, noten, superveel soorten fruit, chronische sinusitis. Een echt probleemkind dus, hah! -

    [ bericht aangepast op 20 aug 2013 - 21:08 ]


    Allting handlar om relativitet

    Ik heb lichte astma, vroeger bleek ik er last van te hebben maar nu alleen als ik hard achter elkaar heb gerend ga ik gek ademen


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Chronische rugklachten. (krul)
    En mijn vriend heeft pdd-nos.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Het enige wat ik zo kan bedenken is PTSS en iets aan mijn achillespezen waardoor ik soms raar loop. Maar over het algemeen heb ik niets te klagen.


    Searching heavens for another earth

    Ik heb een erfelijke ziekte die alleen in mijn familie zit en lijkt op de ziekte van leber,
    Daardoor ben ik onder andere slechtziend
    Ik zie ong tien procent maar is lastig te meten

    [ bericht aangepast op 20 aug 2013 - 21:35 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Cisco schreef:
    (...)

    Ik wou ook verpleegkunde doen maar kan dit ook niet doen door HMS, jammer genoeg :(
    Ik ben na 3 jaar verpleegkunde door pijn en onderzoeken erachter gekomen. na dus een jaar flink ziek te zijn heb ik het op moeten geven. deze september begin ik met mmz =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Cenation schreef:
    PDS, prikkelbare darmsyndroom, ik heb er niet zo heel veel last van.

    Misschien heb ik dat wel. Of ik heb een spastische darm.
    Ik kan niet tegen gekruid eten en heb áltijd buikpijn, vooral na het eten. Ik heb het al sinds ik een baby was eigenlijk.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    AdindaSmit schreef:
    Ik ben 80% blind aan mijn rechter oog en 20% blind aan mijn linker oog (veroorzaakt door toxoplasmose, dit is een parasiet).
    Ook heb ik scoliose, dit is scheefgroei van de ruggengraat.

    -of valt dit er niet onder haha-

    Oh, ik heb ook een toxoplasmose besmetting aan mijn oog! Vooral aan mijn linkeroog heb ik er last van (ik ken de procenten niet), mijn rechteroog ziet nog vrij normaal. Maar nu is er net een opflakkering waardoor ik een tijdje heel erg slecht heb gezien.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik heb een te traag werkende schildklier.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Tuala schreef:
    (...)
    Oh, ik heb ook een toxoplasmose besmetting aan mijn oog! Vooral aan mijn linkeroog heb ik er last van (ik ken de procenten niet), mijn rechteroog ziet nog vrij normaal. Maar nu is er net een opflakkering waardoor ik een tijdje heel erg slecht heb gezien.


    Mag ik vragen watvoor aanpassingen jullie /jij voor school hebben? Ik ben pas net slechtziend dus aankomend schooljaar wordt spannend..^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik heb astma en ik heb er een hekel aan. :'D


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Tuala schreef:
    (...)
    Oh, ik heb ook een toxoplasmose besmetting aan mijn oog! Vooral aan mijn linkeroog heb ik er last van (ik ken de procenten niet), mijn rechteroog ziet nog vrij normaal. Maar nu is er net een opflakkering waardoor ik een tijdje heel erg slecht heb gezien.


    hey dit is de eerste keer dat ik iemand ontmoet met toxoplasmose!
    Heb jij ook dat je echt letterlijk blind ben of heb je gewoon slecht zicht?
    Ik zie werkelijk een grote zwarte vlek op mijn rechter oog haha!


    02'11'2013 Imagine Dragons || 03'11'2014 Ed Sheeran

    Officieel ben ik astma-af, maar door hooikoorts heb ik er in pollenperiodes wel weer last van. Ik zoek nog de juiste medicijnen. (ben trouwens astma af, doordat ik ben begonnen met hardlopen, ik was die astma namelijk echt beu.)

    En ik ben hoofdpijngevoelig, heb wel eens "aanvallen" die erg lijken op migraine, maar ook dit heb ik kunnen verminderen door een andere pil en genoeg slaap (: Had het eerst bijna dagelijks, nu twee keer per week ongeveer (: En ik heb er medicijnen tegen, maar die wil ik niet altijd pakken. Ben wel blij dat ik weet waar het aan ligt, want vroeger was ik vaak "ziek", maar dat waren dir hoofdpijnaanvallen.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2013 - 21:43 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    dance4ever schreef:
    (...)

    Mag ik vragen watvoor aanpassingen jullie /jij voor school hebben? Ik ben pas net slechtziend dus aankomend schooljaar wordt spannend..^^


    Ik heb niet veel aanpassingen behalve dat ik met gym niet met dingen mee hoef te doen als ik echt aangeef dat het niet gaat,
    dit omdat ik weinig tot geen diepte zie en daardoor soms nog al angstig ben met sporten!

    Heb je het wel gemeld bij je school? Ik ben benieuwd hoe het bij je gaat dan ;D


    02'11'2013 Imagine Dragons || 03'11'2014 Ed Sheeran

    AdindaSmit schreef:
    (...)

    hey dit is de eerste keer dat ik iemand ontmoet met toxoplasmose!
    Heb jij ook dat je echt letterlijk blind ben of heb je gewoon slecht zicht?
    Ik zie werkelijk een grote zwarte vlek op mijn rechter oog haha!

    Bij mij ook (:
    Bij mij zit er een groot liteken op het linkeroog, maar ik zie daar geen zwarte vlek. Er is wel een deel van het zicht dat ontbreekt, maar ik kan het wel grotendeels corrigeren met mijn rechteroog. Het liteken in het rechteroog is kleiner en meer langs de zijkant van mijn zicht, dus dat gaat beter. Over het algemeen ben ik er wel aan gewend, dus het is zeker niet zo erg als bij de meeste mensen hier;


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ubiquitous schreef:
    Officieel ben ik astma-af, maar door hooikoorts heb ik er in pollenperiodes wel weer last van. Ik zoek nog de juiste medicijnen. (ben trouwens astma af, doordat ik ben begonnen met hardlopen, ik was die astma namelijk echt beu.)

    En ik ben hoofdpijngevoelig, heb wel eens "aanvallen" die erg lijken op migraine, maar ook dit heb ik kunnen verminderen door een andere pil en genoeg slaap (: Had het eerst bijna dagelijks, nu twee keer per week ongeveer (:


    Misschien heb je astma door je allergien? Heb ik ook, als ik geen last heb van allergiën, dan ook niet van de astma, maar anders wel! Ik weet niet welke medicatie jij neemt, maar ik neem desloratadine & montelukast (en nog andere medicatie maar da's niet voor astma enzo). Misschien moet je die eens voorstellen aan je arts?


    Allting handlar om relativitet