• Ik vroeg me af of hier Q'ers zitten die een ziekte of syndroom hebben. Ikzelf heb het hypermobiliteitssyndroom waardoor ik met chronische pijnen zit. Het is niet zo aangenaam, maar het is altijd leuker om te weten dat je er niet alleen door moet. Zijn hier nog mensen met een of ander syndroom of ziekte?

    - Sommige mensen vragen of hun 'ziekte' er ook bijhoort. Tuurlijk, alles waar je last van hebt mag je hier zetten :) voor sommigen kan het echt fijn zijn om te lezen dat ze niet alleen zijn. Zelf heb ik buiten mijn HMS ook nog astma, allergie voor: stof, noten, superveel soorten fruit, chronische sinusitis. Een echt probleemkind dus, hah! -

    [ bericht aangepast op 20 aug 2013 - 21:08 ]


    Allting handlar om relativitet

    dance4ever schreef:
    (...)

    Mag ik vragen watvoor aanpassingen jullie /jij voor school hebben? Ik ben pas net slechtziend dus aankomend schooljaar wordt spannend..^^

    In welke mate ben je slechtziend? Iets dat niet met een bril valt te corrigeren?
    Ik heb over het algemeen niet erg veel last, al draag ik ook wel een bril.
    Pas had ik er meer last van troebel zicht en dat was wel heel onhandig voor school ,vooral omdat het tijdens de examens viel. Misschien moet je het gewoon aan de school laten weten en kunnen zij zien wat ze moeten regelen?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik heb ook een noten/pinda allergie, maar dat is geen ziekte of syndroom.......
    En de allergie vind ik heel erg vervelend als het aankomt op taarten. Ik wil dolgraag een hele mooie verjaardagstaart, maar die maak je meestal met marsepein en dat mag ik nou net niet hebben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Cisco schreef:
    (...)

    Oei hoe bedoel je dan? (Je hoeft het niet te zeggen als je dat liever niet doet)



    Ik heb namelijk Tubereuze sclerose ook wel ziekte van Bourneville genoemd.


    Vampire + Servant = Servamp

    Cisco schreef:
    (...)

    Misschien heb je astma door je allergien? Heb ik ook, als ik geen last heb van allergiën, dan ook niet van de astma, maar anders wel! Ik weet niet welke medicatie jij neemt, maar ik neem desloratadine & montelukast (en nog andere medicatie maar da's niet voor astma enzo). Misschien moet je die eens voorstellen aan je arts?


    Nee, ik had er altijd al last van (: en ik gebruik geen medicijnen tegen astma, alleen soms voor het hardlopen als ik kortademig ben. Verder heb ik nu hooikoortspillen van de lidl, van die van de dokter kreeg ik steeds hoofdpijn en werd ik zo suf dat ik niet meer durfde te rijden.

    Maar het gaat goed hoor, ik kan nu 5 km/40 minuten "rennen" (ik ga niet zo hard) en vroeger nog geen 5 (: Alleen had voor de zomervakantie, begin pollentijd, keiharde terugval. Voor het eerst sinds tijden ademnood en hyperventileren, toen wilde ik een poos niet meer harflopen, omdat er dus geen lol meer aan was. Had ineens moeite met 400 meter :/


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Shwatsonlock schreef:
    (...)
    Misschien heb ik dat wel. Of ik heb een spastische darm.
    Ik kan niet tegen gekruid eten en heb áltijd buikpijn, vooral na het eten. Ik heb het al sinds ik een baby was eigenlijk.


    Kan wel


    16 - 09 - '17

    Faisean schreef:
    Nee, maar ik wens iedereen er wel veel sterkte mee...


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik ben allergisch aan prei (krul)


    effort never betrays you

    Cisco schreef:
    (...)

    Moet echt lastig zijn dat ze niet weten wat je hebt! Heb je er ook pijn van, reuma in je vingers ofzo? (Heb ik ook door de HMS)

    Hopelijk vinden ze wat je hebt, maar dat garandeert nog niets, mijn dokters zeggen ook steeds: je moet er mee leren leven

    Ja, ook op getest.... even hadden we een dokter die zeker wist dat het reuma was. Helaas zeiden de bloed testen het tegendeel. Ja, ik heb er pijn aan. Hierdoor is mijn handschrift wel duidelijk maar niet netjes. Vooral het eind van een brief is slordig. Ik krijg na een paar zinnen zo veel pijn bahbahbah.. ik schaam mezelf voor mijn vingers. Vriendinnen hebben zulke mooie vrouwlijke vingers... en mijn vingers zijn dat absoluut niet :[


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Tuala schreef:
    (...)
    In welke mate ben je slechtziend? Iets dat niet met een bril valt te corrigeren?
    Ik heb over het algemeen niet erg veel last, al draag ik ook wel een bril.
    Pas had ik er meer last van troebel zicht en dat was wel heel onhandig voor school ,vooral omdat het tijdens de examens viel. Misschien moet je het gewoon aan de school laten weten en kunnen zij zien wat ze moeten regelen?


    Wat ik heb is niet te corrigeren en er zijn ook geen behandelingen voor ^^
    Mijn zicht is vooral heel erg wazig, ben kleurenblind en heb moeite met diepte^^ hoeveel ik zie is moeilijk te meten omdat de randen van mn blikveld beter lijken te zien dan het centrum
    Ik kan schoolboeken oid niet lz... We zijn al aan het proberen aanpassingen te regelen, maar ik was nieuwsgierig naar andere slechtzienden (:

    Ik zit op mn telefoon nu, dan kan ik inzoomen ^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik heb ADHD.

    Ik heb iets aan mijn hart. Ben de naam vergeten, interesseert me niet zo. En ik heb een dysthyme stoornis.

    Javier schreef:
    (...)
    Ja, ook op getest.... even hadden we een dokter die zeker wist dat het reuma was. Helaas zeiden de bloed testen het tegendeel. Ja, ik heb er pijn aan. Hierdoor is mijn handschrift wel duidelijk maar niet netjes. Vooral het eind van een brief is slordig. Ik krijg na een paar zinnen zo veel pijn bahbahbah.. ik schaam mezelf voor mijn vingers. Vriendinnen hebben zulke mooie vrouwlijke vingers... en mijn vingers zijn dat absoluut niet :[


    Aargh ik ken het! Ik had vrijdag een examen en het eerste dat ik smste naar mijn moeder was: het is goed gedaan maar ik zie echt af van de pijn nu! Het is echt lastig omdat ik ook niet snel kan schrijven en ik krijg geen extra tijd voor een examen :/ En mijn vingers staan schever dan de toren van Pisa, dus trek het je niet aan haha :D


    Allting handlar om relativitet

    AdindaSmit schreef:
    (...)

    Ik heb niet veel aanpassingen behalve dat ik met gym niet met dingen mee hoef te doen als ik echt aangeef dat het niet gaat,
    dit omdat ik weinig tot geen diepte zie en daardoor soms nog al angstig ben met sporten!

    Heb je het wel gemeld bij je school? Ik ben benieuwd hoe het bij je gaat dan ;D


    Ja we hebben het gemeld (: nu zijn we bezig met me aan te laten sluiten bij Visio, een soort stichting die dingen voor school etc helpt met regelen (:

    Haha gym lijkt me voor mij ook geen goed idee xD

    Je ziet wel scherp? Normale schoolboeken kan ik niet lz


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)

    Wat ik heb is niet te corrigeren en er zijn ook geen behandelingen voor ^^
    Mijn zicht is vooral heel erg wazig, ben kleurenblind en heb moeite met diepte^^ hoeveel ik zie is moeilijk te meten omdat de randen van mn blikveld beter lijken te zien dan het centrum
    Ik kan schoolboeken oid niet lz... We zijn al aan het proberen aanpassingen te regelen, maar ik was nieuwsgierig naar andere slechtzienden (:

    Ik zit op mn telefoon nu, dan kan ik inzoomen ^^

    Er zit een jongen bij ons op school die slechtziend is en die kan met een speciale computer en camera's het bord kan lezen, maar ik weet niet of dat een optie is. Sterkte er mee, want dat lijkt me heel lastig! Heb je dat 'opeens gekregen'?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Euhm ik heb/had Kanker. Hoef alleen daarvoor nog een vaststellings brief te krijgen met dat het weg is :Y) Ik ben ook geboren met een zwak hart -klinkt vreemd i know- Heel erg irritant en ik heb nog iets dat met mijn longen te maken heeft. Maar dat is niet heel erg. xD

    Als het op psychische ziektes aankomt heb ik Panic attacks -vind het mooier in het engels klinken- en axtienisty -geen idee hoe je dat spelt :P-

    En ik heb Dyslexie. Maar dat hoort nergens volgens mij hier in thuis xD

    Als ik het zo door lees ben ik eigenlijk best wel een ziek kind zeg D:


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial