• Hoi
    Ik vraag me af welke wiskunde jullie allemaal doen.
    Ik doe sinds dit schooljaar wiskunde B.
    Gelukkig heb ik een hele goed docent en kom ik er meestal wel redelijk uit
    Alleen ligt het tempo bij ons heel hoog en dat maakt het lastiger
    Ik had heel graag wiskunde D erbij willen doen, maar dat wordt op deze school niet aangeboden
    Ik vind wiskunde wel leuk en ook niet het moeilijkste vak in mijn pakket


    welke wiskunde doen jullie
    Vinden jullie wiskunde leuk?
    Vinden jullie wiskunde makkelijk of moeilijk?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ellison schreef:
    (...)

    Jij hebt waarschijnlijk nog niet moeten kiezen :Y) Dat hoeft in de derde pas, om te kiezen welke vorm van wiskunde je wilt gaan doen.

    *In de vierde pas, en in de vijfde kan je pas de keuze maken om wiskunde D of C te doen.
    Ik deed trouwens wiskunde A, ik heb er echt mijn best voor gedaan en uiteindelijk was het ook niet meer zo moeilijk en had ik een 7,8 voor mijn examen (: (dit komt van een wiskundekneus). So proud of myself.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Jawel hoor, ik heb de afgelopen jaren niet enkel kansberekeningen gedaan :a Wel veel, maar niet alleen. Het is trouwens wel lastig, die kansberekeningen soms. Ik moet er weer helemaal inkomen en zat al helemaal gefrustreerd bij een rotsom waarbij een jochie per sé twee knikkers tegelijkertijd moest pakken ipv één en ze ook nog eens terugleggen! Geez, lastige dude, maakt meteen heel die som lastiger :'D


    Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat wij de rest ook allemaal gewoon gehad hebben en de tijd dat jullie bezig waren met kansberekeningen hebben gebruikt om dieper op die stof in te gaan en te primitiveren en dergelijke. En ik heb geen idee hoe moeilijk kansberekenen is, weet alleen dat de mensen die overgestapt zijn het een eitje vinden vergeleken met wiskunde B en dat ik het begin ervan wel leuk en makkelijk vond (maar dat vind ik meestal van het begin van dingen :') ).


    Happy Birthday my Potter!

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Haha, ik kan echt even zo snel geen andere dingen bedenken :'D Weet wel dat A zoals ik al zei meer verhaaltjessommen zijn :a

    Bewijzen. Dat heeft A als het goed is niet, en wees er maar blij om ook. Het is het meest verschrikkelijkste van de hele wiskunde B, vind ik dan. Ik zie er namelijk nooit iets in. Allemaal leuke figuurtjes met alfahoeken, bètahoeken, gammahoeken en meer onzin.

    OT: Als je D als extra vak kiest, kun je het eventueel ook laten vallen. Dan heb je het iig geprobeerd.


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat mijn wiskunde docent zegt is dat wij, met wiskunde B, gewoon heel veel formules op moeten gaan lossen
    hij zegt telkens:
    dit moet je nog zo een 2500 keer doen

    Gelukkig kan ik dat wel redelijk goed, hoewel ik ook vaak te moeilijk denk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    ABBA schreef:
    (...)
    Bewijzen. Dat heeft A als het goed is niet, en wees er maar blij om ook. Het is het meest verschrikkelijkste van de hele wiskunde B, vind ik dan. Ik zie er namelijk nooit iets in. Allemaal leuke figuurtjes met alfahoeken, bètahoeken, gammahoeken en meer onzin.

    OT: Als je D als extra vak kiest, kun je het eventueel ook laten vallen. Dan heb je het iig geprobeerd.


    Ik vind bewijzen net fantastisch.
    Dan zie je eindelijk de logica achter alles zonder alles zomaar aan te nemen dat het zo is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nyota schreef:
    (...)

    Ik vind bewijzen net fantastisch.
    Dan zie je eindelijk de logica achter alles zonder alles zomaar aan te nemen dat het zo is.

    Dat is bij functies ook zo hoor. Het getal van euler en pi bestaan niet zomaar, daar is een heel gezeur achter. Ik zie het gewoon minder makkelijk bij bewijzen en bij functies ben im meestal heel snel. Dus ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    ABBA schreef:
    (...)
    Bewijzen. Dat heeft A als het goed is niet, en wees er maar blij om ook. Het is het meest verschrikkelijkste van de hele wiskunde B, vind ik dan. Ik zie er namelijk nooit iets in. Allemaal leuke figuurtjes met alfahoeken, bètahoeken, gammahoeken en meer onzin.

    OT: Als je D als extra vak kiest, kun je het eventueel ook laten vallen. Dan heb je het iig geprobeerd.

    Oh, haha, ik vind bewijzen juist het leukste onderdeel van wiskunde B. Steeds weer die algebra en die formules, daar word ik zo moe van, dan vind ik bewijzen toch een stuk leuker (:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik doe A/C, en volgend jaar A.
    Ik heb B niet gekozen, omdat ik algebra gewoon écht níét kan... En raad eens wat nu mn eerste hoofdstuk is *.*


    Music is life :)

    Ik deed Wiskunde A en nu heb ik rekenen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Wiskunde A. Nog wel makkelijk want het is herhaling van vorig jaar. Ben van Vwo naar Havo gegaan en de Havisten hadden nog nooit kansberekening gehad, maar wij hadden in de derde een hoofdstuk over kansberekening gehad en dat was de eerste keer dat ik een voldoende had voor wiskunde! ;0
    Dus dat gaf de omslag voor A :')

    [ bericht aangepast op 3 sep 2013 - 21:38 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik heb sinds 5vwo (vorig jaar) wiskunde C en ik merk echt de verbetering. Tot en met de vierde haalde ik bijna alleen maar onvoldoendes voor wiskunde en nu haal ik zessen - wat voor mij echt een superhoog cijfer is bij dit vak, haha. Ik snap het ook gewoon beter, het tempo ligt niet te hoog en het is gewoon een heel goede keuze geweest voor mij.


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    ABBA schreef:
    (...)
    Bewijzen. Dat heeft A als het goed is niet, en wees er maar blij om ook. Het is het meest verschrikkelijkste van de hele wiskunde B, vind ik dan. Ik zie er namelijk nooit iets in. Allemaal leuke figuurtjes met alfahoeken, bètahoeken, gammahoeken en meer onzin.

    OT: Als je D als extra vak kiest, kun je het eventueel ook laten vallen. Dan heb je het iig geprobeerd.

    Wisunde D hebben wij helemaal niet op school
    Wij hebben zoiezo nogal bekrompen vakkenpakketten
    Vandaag dat ik Economie heb als extra vak

    Ik had vandaag echt een heerlijke les
    Gewoon allemaal grafieken intypen of je GR en die natekenen

    [ bericht aangepast op 4 sep 2013 - 22:07 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik moet niet kiezen (Belg) en volg dit jaar 8uur wiskunde. Ik moet nog zien wat het wordt -heb nog geen wiskunde gehad deze week- maar vorige jaren vond ik wiskunde best simpel en leuk.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.