• De stelling van deze week luidt:
    Niet-rokers moeten voorrang krijgen op de wachtlijst van mensen met longkanker.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Langs de ene kant vind ik van wel, omdat als mensen die roken longkanker krijgen, het meestal komt doordat ze roken en het dus hun eigen schuld is.
    Maar iedereen heeft recht om een longtransplantatie ook de mensen die roken


    I'm not always happy, but that's okay. Happiness is overrated after all.

    NATUURLIJK NIET! Dat is dikke discriminatie . Wat kunnen deze arme mensen eraan doen dat ze verslaafd zijn aan roken? Ook al is het hun eigen schuld, we zouden ze allemaal tegelijkertijd moeten helpen .


    Everything shines brighter in black

    Hier ben ik het niet mee eens, aangezien de rokers niet altijd zélf de beslissing hebben genomen om te beginnen met roken. Misschien hebben ze het ooit geprobeerd om er bij te horen, of voor die ene leuke jongen- of meisje... Je weet niet wat hun drijfveer is. Daarbij weet je ook niet of ze de intentie hebben om te stoppen met roken. Dus naar mijn mening hebben zij evenveel recht als iedere andere persoon op een longtransplantatie.


    God knows I haven't found it yet

    Eh, eens.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Eoin schreef:
    Nee, ik vind dat eveneens iedereen recht heeft op een longtransplantatie, maakt niet uit of je rookt of niet.


    You can't touch music but music touch you

    Rey schreef:
    Ja, helemaal mee eens. Waarom moet iemand die haar hele leven wel op haar gezondheid heeft gelet een long uit haar vingers laten glippen voor iemand wiens gezondheid hem/haar geen barst kan schelen? Die gaat na de transplantatie toch door met z'n oude gewoonte en daar zit de ander. Zonder long terwijl de ander doet alsof het niks voorstelt.


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    Eens. Het is eigenlijk wel deels rokers hun eigen schuld dat ze longkanker hebben, ze rookte jaren, misschien ook nog eens grote hoeveelheden terwijl gezonde mensen die heel hun leven braaf geleefd hebben dan moeten wachten op mensen die hun longen zelf kapot maakte.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Nee, iemand die longkanker heeft hoeft het niet per se te hebben dankzij roken. Elk mens hoort evenveel rechten te hebben en niemand hoort voorgetrokken te worden. Iedereen verdient een evensnelle kans op levensreddende operaties. Of je nou rookt of niet.


    -

    Wat ik pas interessant vind is dat een vrouw een longtransplantatie kreeg vanwege een ziekte, rokerslongen kreeg zonder dat ze daarvan afwist en een jaar daarna is gestorven aan longkanker. (cat)
    Ik zou dus zeggen dat rokers geen longen meer mogen doneren, en nog wel mogen krijgen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik vind dat hevige rokers geen voorrang mogen krijgen. Ze hebben zelf die keuze gemaakt om te roken. Waarom zouden de mensen die gezond leven, daar last van moeten hebben? Als het jou geen barst kan schelen dat je longen naar de knoppen gaan, dan kun je ook best nog wat langer op een nieuwe long wachten. Heel simpel.


    Fus Ro Dah!

    LadySauron schreef:
    Ik vind dat hevige rokers geen voorrang mogen krijgen. Ze hebben zelf die keuze gemaakt om te roken. Waarom zouden de mensen die gezond leven, daar last van moeten hebben? Als het jou geen barst kan schelen dat je longen naar de knoppen gaan, dan kun je ook best nog wat langer op een nieuwe long wachten. Heel simpel.

    Nou, dan laten we jou oma ook maar langer wachten op een donororgaan. Ze gaat toch binnenkort dood, dus waarom de organen die zij zou krijgen niet aan een jonger persoon geven die het meer verdiend, omdat die toch nog langer leeft?

    Ugh, sommige mensen hier zijn zo hypocriet en de logica die ze gebruiken is zo scheef.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 20:13 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    @Father: Inderdaad, wat een scheve logica hierzo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Is dat dan niet al zo? Zo nee, dan lijkt het me erg logisch. Anders gaat die roker toch weer de donorlongen verkloten terwijl een nietroker lang en gelukkig had kunnen leven ermee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    On eens,
    Wat maakt het uit of je rookt of niet rookt.
    Ieder heeft er recht op en zal niet voor getrokken mogen worden.


    True friends stab you in the front.

    Het zou stom zijn om ook die longen kapot te maken. Er is namelijk iemand gestorven die een ander een kans op leven biedt, wie die kans vergooit, verdient ze niet.
    Dat heet denk ik respect.
    Als je je nieuwe longen spaart, heb ik er geen probleem mee.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 23:49 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...