• De stelling van deze week luidt:
    Niet-rokers moeten voorrang krijgen op de wachtlijst van mensen met longkanker.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    RavensMoon schreef:
    ow lekker kortzichtig hier allemaal =)

    laat ze eerst eens met goede stoppen met roken preventie komen, niet iedereen weet wat de gevolgen zijn als ze beginnen. Niet iedereen begint met roken omdat ze het zo stoer vinden.


    Dit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Sonyara schreef:
    (...)


    Waarom moet iedereen nu dan al een Ziektekosten-verzekering betalen..
    Ze betalen er nu toch al voor, om dat te laten uitkeren..
    Dat is iets heel doms wat je nu zegt..
    Het eigen risico wat mensen nu al zelf moeten betalen is al € 400!!
    Daarnaast moeten ze ook nog eens iedere maand gemiddeld € 100 euro betalen aan hun verzekering!!!
    Dus dat is BULLSHIT!! met dan moeten ze het maar zelf betalen!!
    Dat doen we al. IEDERE MAAND
    Het is jou mening, tuurlijk dat respecteer ik maar, het is makkelijk praten.
    Want voor vele word hun verzekering nu nog gewoon betaald door de ouders.
    Wacht maar tot je straks zelf alles moet gaan betalen, dan piep je anders!!
    Alles word alleen maar duurder, langer, en moeilijker.
    Ziekenhuizen lopen mensen die moeten knijpen in hun handen dat ze hun baan mogen behouden.
    Zorg instellingen ook al.
    Alles gaat eraan, waarom omdat er geen geld is!!
    Zouden wij burgers die nu alle al krap bij kas zitten dan nog meer moeten gaan inleveren?
    Dat kan niet dan komt niemand meer rond, en dan kan je al zeker fluiten naar hulp van doktoren.
    Want die kijken dan alleen nog maar naar mensen die geld hebben!!
    Het is allemaal heel erg lullig hoe ik het hier neer zet, maar dat is de REALITEIT!!
    Geen geld geen hulp!!
    Ja ze zijn verplicht je te helpen, maar later krijg je gewoon een dikke rekening op je mat!!
    Dus Rokers alles zelf laten betalen vind ik niet kunnen.
    Dan zouden ook Alcoholisten alles zelf moeten gaan betalen.
    Of drugs-verslaafde als ze willen afkicken!!
    Dat is precies het zelfde als met mensen die roken / niet roken/ gestopt zijn!!
    Ieder is gelijk, of je nu paars bruin groen geel bent of rookt/drinkt/drugsgebruikt.
    Iedereen moet geholpen worden en verdient een 2e KANS!!

    Ten eerste, ik zei deels of alles. Ik weet zelf namelijk niet hoeveel zo'n operatie kost, dus als het heel duur is kan een verzekeringsmaatschappij er misschien ook voor kiezen maar iets uit te keren.
    Daarbij betalen we ook elke maand voor andere verzekeringen (zoals inboedelverzekering). Mijn fiets is ook verzekerd, maar als ik hem niet op slot zet en hij wordt gestolen, keert de verzekeringsmaatschappij helemaal niks uit. Ook al betaal ik elke maand netjes mijn honderd euro, de verzekeringsmaatschappij geeft mij geen cent en zegt dat ik het maar lekker zelf bij elkaar mag sparen. Eigenlijk heel lullig, maar het is de realiteit.
    Nu vind ik het ook heel lullig als de verzekeringsmaatschappij wel alles uit moet keren aan een roker die een donororgaan wilt. Deze uitkering wordt namelijk niet alleen betaald door het geld dat hij/zij elke maand inlegt, maar wat de maatschappij met zijn allen elke maand netjes inlegt. Die honderd euro die sommigen met hun harde werk hebben verdient, terwijl ze er beter een brood van hadden kunnen kopen, wordt dan nu gegeven aan iemand die lekker sigaretjes heeft zitten paffen (die allemaal ook geld hebben gekost, mind you) en nu met zijn verklote longen aanklopt bij de verzekeringsmaatschappij, want hij wilt geld voor zijn donorlongen. De verzekeringsmaatschappij is verplicht het zuur-verdiende geld aan de man te geven, waar waarschijnlijk ook het pensioengeld van een oud vrouwtje in zit die er een nieuw bed van wilde kopen.
    Zo werkt het uiteindelijk in het echt, dat is de realiteit met zorgverzekeringen. Vind ik geen bullshit.


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Ten eerste, ik zei deels of alles. Ik weet zelf namelijk niet hoeveel zo'n operatie kost, dus als het heel duur is kan een verzekeringsmaatschappij er misschien ook voor kiezen maar iets uit te keren.
    Daarbij betalen we ook elke maand voor andere verzekeringen (zoals inboedelverzekering). Mijn fiets is ook verzekerd, maar als ik hem niet op slot zet en hij wordt gestolen, keert de verzekeringsmaatschappij helemaal niks uit. Ook al betaal ik elke maand netjes mijn honderd euro, de verzekeringsmaatschappij geeft mij geen cent en zegt dat ik het maar lekker zelf bij elkaar mag sparen. Eigenlijk heel lullig, maar het is de realiteit.
    Nu vind ik het ook heel lullig als de verzekeringsmaatschappij wel alles uit moet keren aan een roker die een donororgaan wilt. Deze uitkering wordt namelijk niet alleen betaald door het geld dat hij/zij elke maand inlegt, maar wat de maatschappij met zijn allen elke maand netjes inlegt. Die honderd euro die sommigen met hun harde werk hebben verdient, terwijl ze er beter een brood van hadden kunnen kopen, wordt dan nu gegeven aan iemand die lekker sigaretjes heeft zitten paffen (die allemaal ook geld hebben gekost, mind you) en nu met zijn verklote longen aanklopt bij de verzekeringsmaatschappij, want hij wilt geld voor zijn donorlongen. De verzekeringsmaatschappij is verplicht het zuur-verdiende geld aan de man te geven, waar waarschijnlijk ook het pensioengeld van een oud vrouwtje in zit die er een nieuw bed van wilde kopen.
    Zo werkt het uiteindelijk in het echt, dat is de realiteit met zorgverzekeringen. Vind ik geen bullshit.


    Dat is inderdaad ook waar.
    Ik heb het dan ook over het geen dat het al eigenlijk allemaal betaald wordt!!
    Dus dat de verzekering want je bent eigenlijk verzekerd, je ook hoort te helpen!!
    Sommige mensen hebben niet gekozen om ziek te worden, zoals ik ik heb er niet voor gekozen.
    Ik hoef dan wel geen nieuwe longen, maar ik moet ook dagen/nachten lang met pijn lopen.
    Krijg geen pijnstilling, want daar ben ik zo genaamd te jong voor omdat mijn lichaam dan op latere leeftijd dus 40+ er dan aan gewent is!!
    Ik vind gewoon dat klinkt hart: Mensen die meer dan 3000 euro NETTO per maand vangen meer mogen betalen!!
    Waarom zij hebben het breed, mensen zoals opa/oma die AOW hebben minder betalen..
    Dus eigenlijk verschillende schalen gaan maken..
    Want mensen die nu gronisch ziek zijn!! Of oudere zoals ze zeggen de vergrijsde jeugd, worden extra gestraft..
    Ze zijn al ziek, moeten al voor elke kosten plaatje zelf uitkomen, betalen, want niets wordt vergoed!!
    Vele medicatie's worden niet vergoed, vele ziekenhuis-bezoeken/onderzoeken mogen ze allemaal uit eigen zak dokken!!
    Tuurlijk Roken is slecht, maar vroeger dan heb ik het over ruim 20 jaar terug wisten de mensen dat nog NIET..
    Nu de laatste 7 jaar wordt daar pas reklame over gemaakt, op sigaretten pakken.
    Die mensen wisten het dus niet, dat het slecht was.
    Het klinkt misschien stom, maar fabrieken die Rookwaren maken moeten gewoon niks meer maken!!
    Winkels niet meer verkopen!!
    Dan is het probleem opgelost!!
    Maar dan is der straks weer een overschot aan andere dingen waar mensen last van krijgen!!
    Zo kunnen we blijven doorgaan met dingen verbieden/ of weghalen/ vervangen.
    Maar zo is het wel..
    Ik vind dat de mensen die Kanker krijgen al voldoende gestraft zijn, geef ze een nieuwe kans!!
    Laat ze die goed benutten...


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Sonyara schreef:


    Dat is inderdaad ook waar.
    Ik heb het dan ook over het geen dat het al eigenlijk allemaal betaald wordt!!
    Dus dat de verzekering want je bent eigenlijk verzekerd, je ook hoort te helpen!!
    Sommige mensen hebben niet gekozen om ziek te worden, zoals ik ik heb er niet voor gekozen.
    Ik hoef dan wel geen nieuwe longen, maar ik moet ook dagen/nachten lang met pijn lopen.
    Krijg geen pijnstilling, want daar ben ik zo genaamd te jong voor omdat mijn lichaam dan op latere leeftijd dus 40+ er dan aan gewent is!!
    Ik vind gewoon dat klinkt hart: Mensen die meer dan 3000 euro NETTO per maand vangen meer mogen betalen!!
    Waarom zij hebben het breed, mensen zoals opa/oma die AOW hebben minder betalen..
    Dus eigenlijk verschillende schalen gaan maken..
    Want mensen die nu gronisch ziek zijn!! Of oudere zoals ze zeggen de vergrijsde jeugd, worden extra gestraft..
    Ze zijn al ziek, moeten al voor elke kosten plaatje zelf uitkomen, betalen, want niets wordt vergoed!!
    Vele medicatie's worden niet vergoed, vele ziekenhuis-bezoeken/onderzoeken mogen ze allemaal uit eigen zak dokken!!
    Tuurlijk Roken is slecht, maar vroeger dan heb ik het over ruim 20 jaar terug wisten de mensen dat nog NIET..
    Nu de laatste 7 jaar wordt daar pas reklame over gemaakt, op sigaretten pakken.
    Die mensen wisten het dus niet, dat het slecht was.
    Het klinkt misschien stom, maar fabrieken die Rookwaren maken moeten gewoon niks meer maken!!
    Winkels niet meer verkopen!!
    Dan is het probleem opgelost!!
    Maar dan is der straks weer een overschot aan andere dingen waar mensen last van krijgen!!
    Zo kunnen we blijven doorgaan met dingen verbieden/ of weghalen/ vervangen.
    Maar zo is het wel..
    Ik vind dat de mensen die Kanker krijgen al voldoende gestraft zijn, geef ze een nieuwe kans!!
    Laat ze die goed benutten..

    Helemaal mee eens. Laat ze die rotzooi gewoon afschaffen, dan zijn er daar al veel minder problemen van. Geen gezeur over meerokers of dat roken in een café nu wel of niet mag. Kanker wensen we natuurlijk niemand toe, dan kunnen we het net zo goed op deze manier voorkomen.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 19:05 ]


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Helemaal mee eens. Laat ze die rotzooi gewoon afschaffen, dan zijn er daar al veel minder problemen van. Geen gezeur over meerokers of dat roken in een café nu wel of niet mag. Kanker wensen we natuurlijk niemand toe, dan kunnen we het net zo goed op deze manier voorkomen.
    lol want ja want zonder rokers bestaat kanker niet meer xD


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    RavensMoon schreef:
    (...)lol want ja want zonder rokers bestaat kanker niet meer xD




    Dat is onzin, want mijn oma heeft nooit gerookt en had Long Kanker!!!
    Haar hele 84 levens jaren never nooit gerookt of meegerookt.
    En toch overleden aan kanker, waarom ze was te oud dus werd niet meer geholpen!!
    Dus zeg dat niet!!


    MEt geen rokers geen kanker, want die ziekte zal altijd blijven bestaan!!!

    Dat maakt mij boos, dat je dat zegt, want je weet zelf net zo goed al geen ander dat die ziekte niet op te lossen valt.


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    nee, iedereen met longkanker zou moeten worden geholpen! Of het nou door roken komt of niet, het is een vreselijke ziekte en iedereen die longkanker heeft zou zo snel mogelijk moeten worden geholpen, het zou niet uit moeten maken hoe het komt dat je longkanker krijgt!


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Sonyara schreef:
    (...)



    Dat is onzin, want mijn oma heeft nooit gerookt en had Long Kanker!!!
    Haar hele 84 levens jaren never nooit gerookt of meegerookt.
    En toch overleden aan kanker, waarom ze was te oud dus werd niet meer geholpen!!
    Dus zeg dat niet!!


    MEt geen rokers geen kanker, want die ziekte zal altijd blijven bestaan!!!

    Dat maakt mij boos, dat je dat zegt, want je weet zelf net zo goed al geen ander dat die ziekte niet op te lossen valt.

    Zo bedoelde ze het denk ik niet. Ze bedoelde het denk ik op een wat sarcastische manier van; ja, als je al die rookwaar afschaft kan de mens geen kanker meer krijgen - wat ze dus eigenlijk nog wel kunnen krijgen, met of zonder rookwaar. Snap je?

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 19:22 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Caffeine schreef:
    (...)
    Zo bedoelde ze het denk ik niet. Ze bedoelde het denk ik op een wat sarcastische manier van; ja, als je al die rookwaar afschaft kan de mens geen kanker meer krijgen - wat ze dus eigenlijk nog wel kunnen krijgen, met of zonder rookwaar. Snap je?



    Ik snap je zeker, maar zo wekt het wel bij mensen die de ziekte haast niet kennen het gevoel op dat zij het never zullen krijgen.
    Mensen die daar al jaren mee aan het dealen zijn krijgen het alleen maar zwaarder en zwaarder, vaak verliezen ze de strijd.
    Ze trapt vele mensen met die zin op het hart, op hen ziel.
    Onbewust, dat is het geen wat ik er mee probeer te zeggen.
    Kijk ik denk ook niet altijd na voor ik iets schrijf. Maar bij dit soort dingen wel.
    Deze dingen raken mensen onbewust, of je het nu wilt of niet..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Nee, iedereen heeft recht op een gelijke behandeling. Roker of niet.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Eens.

    Rokers kennen de risico's van roken en zouden deze dan ook moeten accepteren.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    RavensMoon schreef:
    (...)lol want ja want zonder rokers bestaat kanker niet meer xD

    Sorry hoor, dat zeg ik helemaal niet.
    Roken speelt in een groot deel van de longkankergevallen al een grote rol. De kans op longkanker wordt al op die manier vergroot, dus door het af te schaffen, wordt de kans op longkanker in ieder geval niet meer vergroot door sigaretten. Voorkomen is beter dan genezen. Dat heet nou tussen de lijntjes lezen.


    From these ashes, I will rise

    Eoin schreef:
    Nee, ik vind dat eveneens iedereen recht heeft op een longtransplantatie, maakt niet uit of je rookt of niet.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Sorry hoor, dat zeg ik helemaal niet.
    Roken speelt in een groot deel van de longkankergevallen al een grote rol. De kans op longkanker wordt al op die manier vergroot, dus door het af te schaffen, wordt de kans op longkanker in ieder geval niet meer vergroot door sigaretten. Voorkomen is beter dan genezen. Dat heet nou tussen de lijntjes lezen.

    Sigarretten afschaffen? En wat lost dat op? Niks. Dan krijg je straathandel, halen mensen het in onze buurlanden en mist de overheid heel veel geld van accijns. Ja, dat helpt echt :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Lol, mensen die hier mee eens zijn hebben een zwart hart.. eigenlijk zou ik t hier bij willen laten, maargoed..

    omdat je rookt en er zelf voor kiest, weet je dat je risico groter is, maar dat wil niet zeggen dat je er daadwerkelijk zelf voor kiest om het wel of niet te krijgen.
    overigens zijn wachtrijen voor medische dingen sws veelste lang en papier gedoe en ben je wel verzekerd of niet geldnaaierij, profit profit profit.

    als je serieus vind dat welk mens dan ook roker of niet zwart of wit paars of groen al kom je van fcking planeet x , voorrang krijgt op levenskans ben je naar mijn mening echt twisted in your mind, zodra je anderen voorrang gaat geven op dingen zoals medische hulp, neem je automatisch kans weg voor diegene die je naar achter in de rij plaatst. hoe de fck wil je dat ooit eerlijk doen.

    Think people;3

    We're all one, no exceptions.


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·