• De stelling van deze week luidt:
    Niet-rokers moeten voorrang krijgen op de wachtlijst van mensen met longkanker.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, want dan zouden de rokers nooit een kans krijgen omdat de niet-rokers altijd voorgaan. Dat is toch discriminatie?

    Fennekin schreef:
    Nee, want dan zouden de rokers nooit een kans krijgen omdat de niet-rokers altijd voorgaan. Dat is toch discriminatie?

    Jep. Dat vind ik ook. Ieder mensen leven is evenveel waard. Dan kun je net zo goed oude mensen onderaan de donatielijst zetten. Die gaan toch snel dood :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Chocolata schreef:
    (...)
    Ik heb je tekst even in een spoiler gezet omdat het anders veel scrollen wordt :Y).
    Daarom ben ik het ook eens en oneens met deze stelling. Roken werkt zwaar verslavend, zoals je net duidelijk hebt uitgelegd. Het is de grootste fout van iedere roker om er ooit mee te zijn begonnen, maar hebben zij daarom geen recht op een gezond en gelukkig leven? Natuurlijk wel! Ja, het is hun fout dat ze longkanker hebben en niet-rokers kunnen daar niets aan doen, maar hebben zij daarom minder recht op het overwinnen van hun longkanker?
    Ik lees dat jouw vader is gestopt omdat hij astma had. Dat is goed. Soms - ik zeg soms - moet men zelf ondervinden dat roken écht gevaarlijk is voordat men kan stoppen. Dat is niet goed, natuurlijk, maar het is beter dan nooit te stoppen.

    Je zegt zelf dat je verslaafd bent aan het roken en dat je daar niet blij mee bent, dat je gewoon zo op bent gegroeid. Als jij longkanker zou krijgen, zou ik misschien wel zeggen dat je nooit had moeten beginnen met roken, maar ik vind wel dat jij recht zou hebben op een goede behandeling. Je zou daarna een nieuwe start kunnen maken, hopelijk als niet-roker. Ik hoop in ieder geval voor jou dat je je rookverslaving ooit zult overwinnen! (flower)


    Inderdaad ik had nooit moeten beginnen.
    Zoals ik al zij ik had zelf geen keuze, mij werd het letterlijk opgedragen.
    De zinnen van mijn moeder galmen vaak nog steeds door mijn gedachten heen.
    "Shir steek die sigaret aan, NU. Kom brengen" dat waren Bevelen. Zou jij als kind wat nog geen 12 jaar oud is weigeren?
    Zo ja, zou jij dan de pakken slaag willen vangen omdat je weigert? Nee.
    Dus ik deed het maar gewoon!!
    Alleen maar om van haar gezeur af te wezen!!
    Nu zoals ik er over na denk, tja ik zou wel willen stoppen met roken.
    Maar dat betekend ook dat ik dan nog minder gaat eten.
    door het roken ben ik meer gaan eten ( i Know stupid) Sommige gaan juist minder eten door roken.
    Bij mij wakkerd dat juist honger op!!
    We hebben zelfs al testen gedaan om te zien of mijn ziekte is ontstaan vanuit het roken.
    "NEE" dat is het niet, het is door het bloed/ en familie gebeuren gekomen.
    Het zat dus al in de familie en had nooit voorkomen kennen worden.
    Nou eigenlijk wel maar dan had ik nu niet bestaan!!
    Dus Roken is niet altijd slecht, roken is gewoon een vieze gewoonte!!
    Een LUXE...


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Father schreef:
    (...)
    Jep. Dat vind ik ook. Ieder mensen leven is evenveel waard. Dan kun je net zo goed oude mensen onderaan de donatielijst zetten. Die gaan toch snel dood :'D

    Haha dat wordt ooit een stelling van de week xp


    -

    Eoin schreef:
    Nee, ik vind dat eveneens iedereen recht heeft op een longtransplantatie, maakt niet uit of je rookt of niet.


    •*• Lululu •*•

    Eens en oneens, om de al eerder genoemde redenen, "eigen schuld, dikke bult" en discriminatie. Ik zou het beter vinden als de rokers het geld van de operatie en het vinden van de donor deels of geheel zelf moeten betalen, omdat de verzekering het dan niet per se uit zou hoeven te keren (in mijn ogen). Het is namelijk wel deels eigen risico. Als ik mijn fiets niet op slot zet, kan hij gestolen worden. Als hij dan gestolen wordt, moet ik het zelf betalen en anders keert de verzekering het uit.


    From these ashes, I will rise

    Rey schreef:
    (...)
    Haha dat wordt ooit een stelling van de week xp

    I know right?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Comanche schreef:
    Helemaal mee eens. Niet-rokers krijgen vaak de rook van rokers binnen, terwijl ze er helemaal niet om vragen. Dit kan ook tot schade aan de longen leiden.
    Roken is dom, asociaal en slecht voor iedereen in de omgeving.

    Ik ben het er zó hard mee oneens dat je nu zegt dat roken per definitie al asociaal is. Er zijn meer dan genoeg mensen die zich wel wat van de niet-rokers aantrekken. Ze steken niet allemaal zonder pardoes hun sigaret op.

    Daarnaast ben ik het niet eens met de stelling. Want waar ligt de grens? Stel je bent nu van middelbare leeftijd en je hebt in je jeugd gerookt, omdat het roken toen werd gepromoot... of je hebt een terugval nadat je wel hebt geprobeerd om te stoppen. Of er ligt een andere oorzaak achter de longkanker.

    Mensen die roken moeten al een aantal maanden gestopt zijn met roken, voordat ze überhaupt op de lijst komen te staan. En zodra ze weer beginnen, gaan ze van de lijst af. Dat vind ik een erg logische voorwaarde. Ik heb daar over gehoord tijdens een presentatie op de open dag van een nieuw ziekenhuis.


    Dit vind ik wel een goed iets, want als je in aanmerking komt, dan mag je er ook best wat moeite voor doen/voor inleveren.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mee eens, voor rokers is het hun eigen verantwoordelijkheid, het staat met koeien letters op die verpakking , mensen die niet roken vragen er niet om...

    [ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 16:31 ]

    Leonhardt schreef:
    Eens en oneens, om de al eerder genoemde redenen, "eigen schuld, dikke bult" en discriminatie. Ik zou het beter vinden als de rokers het geld van de operatie en het vinden van de donor deels of geheel zelf moeten betalen, omdat de verzekering het dan niet per se uit zou hoeven te keren (in mijn ogen). Het is namelijk wel deels eigen risico. Als ik mijn fiets niet op slot zet, kan hij gestolen worden. Als hij dan gestolen wordt, moet ik het zelf betalen en anders keert de verzekering het uit.



    Waarom moet iedereen nu dan al een Ziektekosten-verzekering betalen..
    Ze betalen er nu toch al voor, om dat te laten uitkeren..
    Dat is iets heel doms wat je nu zegt..
    Het eigen risico wat mensen nu al zelf moeten betalen is al € 400!!
    Daarnaast moeten ze ook nog eens iedere maand gemiddeld € 100 euro betalen aan hun verzekering!!!
    Dus dat is BULLSHIT!! met dan moeten ze het maar zelf betalen!!
    Dat doen we al. IEDERE MAAND
    Het is jou mening, tuurlijk dat respecteer ik maar, het is makkelijk praten.
    Want voor vele word hun verzekering nu nog gewoon betaald door de ouders.
    Wacht maar tot je straks zelf alles moet gaan betalen, dan piep je anders!!
    Alles word alleen maar duurder, langer, en moeilijker.
    Ziekenhuizen lopen mensen die moeten knijpen in hun handen dat ze hun baan mogen behouden.
    Zorg instellingen ook al.
    Alles gaat eraan, waarom omdat er geen geld is!!
    Zouden wij burgers die nu alle al krap bij kas zitten dan nog meer moeten gaan inleveren?
    Dat kan niet dan komt niemand meer rond, en dan kan je al zeker fluiten naar hulp van doktoren.
    Want die kijken dan alleen nog maar naar mensen die geld hebben!!
    Het is allemaal heel erg lullig hoe ik het hier neer zet, maar dat is de REALITEIT!!
    Geen geld geen hulp!!
    Ja ze zijn verplicht je te helpen, maar later krijg je gewoon een dikke rekening op je mat!!
    Dus Rokers alles zelf laten betalen vind ik niet kunnen.
    Dan zouden ook Alcoholisten alles zelf moeten gaan betalen.
    Of drugs-verslaafde als ze willen afkicken!!
    Dat is precies het zelfde als met mensen die roken / niet roken/ gestopt zijn!!
    Ieder is gelijk, of je nu paars bruin groen geel bent of rookt/drinkt/drugsgebruikt.
    Iedereen moet geholpen worden en verdient een 2e KANS!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Eens.
    Ze moeten maar niet beginnen roken...


    If it is meant to be, it will be !

    ow lekker kortzichtig hier allemaal =)

    laat ze eerst eens met goede stoppen met roken preventie komen, niet iedereen weet wat de gevolgen zijn als ze beginnen. Niet iedereen begint met roken omdat ze het zo stoer vinden.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Niet mee eens, longkanker door roken of niet. Je loopt het risico voor de dood.

    Oneens! 60 plussers die roken wisten toen ze begonnen waarschijnlijk nog eens niet dat het zo slecht was en ze hebben al sowieso zwakkere longen, niet alleen van het roken maar ook vanwege hun leeftijd.Ik ben zelf geen roken maar ben het oneens!


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Orchard schreef:
    (...)

    Dit vind ik wel een goed iets, want als je in aanmerking komt, dan mag je er ook best wat moeite voor doen/voor inleveren.

    Tja, het wordt inderdaad een ander verhaal als je al een hele tijd bent gestopt, maar dan moeten de longen wel voor een bepaald percentage "schoon" zijn. Verder blijf ik het roken toch asociaal vinden, of er nu mensen zijn die er wel of niet mee rekening houden. Overal komt me die gore lucht tegemoet en zie ik mensen driftig aan hun sigaret lurken. Sorry, maar ik vind roken gewoon asociaal.
    Ik heb ook wel zo mijn aparte gewoontes, maar als je al twintig jaar bent omringd met die vieze, gore, ranzige rooklucht, dan word je daar op het laatst helemaal ziek van! Ik zie hoe mijn ouders nooit eens fit zijn, vaak hoesten en altijd zo'n kutding tussen hun vingers hebben.


    "Well, well. Look who we've got here!"