• Hoi,

    Gezien het niet meevalt om lezers voor je te verhalen te werven doordat je je creaties maar op weinig manier kunt en mag promoten, vroeg ik me af of de regels niet iets versoepeld kunnen worden omtrent het maken van reclame in gastenboeken.

    Er zijn namelijk veel mensen die op hun profiel aangeven reclame te willen ontvangen, maar wanneer je hier als schrijver in mee zou gaan, overtreed je nog steeds de huisregels.

    Ik wil absoluut niet dat de ban opgeheven wordt en iedereen overal reclame mag maken, maar dat er een regeltje bij komt dat het maken van reclame in gastenboeken enkel is toegestaan als diegene daar om vraagt.

    EDIT (mod):

    Mod-mededeling

    In dit topic vindt je verdere informatie. =)

    Hierbij een slotje. ^^

    [ bericht aangepast op 8 okt 2013 - 9:26 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 okt 2013 - 14:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb best vaak gehad dat ik reclame drop in het gastenboek van iemand die op zijn of haar profiel heeft staan het te willen ontvangen, en alsnog werd het gemeld (ik kreeg een waarschuwing) ik zelf zou het wel handiger vinden als het wat versoepeld word. Als ik altijd credits of geld zou hebben, zou ik het alleen in de spotlight zetten. Maar soms heb ik daar het geld of de credits niet voor, en dat vind ik dan jammer.


    Chaos is a ladder.

    Maar jullie doen of de Spotlight de enige manier is om reclame te maken...
    Er is de Shoutbox, het forum en dan ben ik al die tijd de nieuwsbrief vergeten.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Helado schreef:
    Maar jullie doen of de Spotlight de enige manier is om reclame te maken...
    Er is de Shoutbox, het forum en dan ben ik al die tijd de nieuwsbrief vergeten.

    This exactly ^^


    -

    Er zijn niet veel mensen die de shoutbox uberhaupt bekijken. In het forum wordt zoveel gepost dat veel mensen daar ook niet meer kijken. Door de bomen zie je het bos er niet meer, vooral omdat alle soorten stories door elkaar staan.
    En tja, de nieuwsbrief. Daarvoor moet je veel geluk hebben, gezien er daar maar 1 keer in de week een verhaal wordt vermeld.

    Met dat alles komt het misschien voor dat je drie lezers weet te trekken, terwijl je bij persoonlijke benadering al gauw tien keer zoveel mensen enthousiast je verhaal lezen. Bovendien zijn er ook lezers die het fijn vinden om gewoon een berichtje te krijgen van een nieuwe story, in plaats van dat ze iedere keer dat hele promoottopic moeten doorspitten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    Er zijn niet veel mensen die de shoutbox uberhaupt bekijken. In het forum wordt zoveel gepost dat veel mensen daar ook niet meer kijken. Door de bomen zie je het bos er niet meer, vooral omdat alle soorten stories door elkaar staan.
    En tja, de nieuwsbrief. Daarvoor moet je veel geluk hebben, gezien er daar maar 1 keer in de week een verhaal wordt vermeld.

    Met dat alles komt het misschien voor dat je drie lezers weet te trekken, terwijl je bij persoonlijke benadering al gauw tien keer zoveel mensen enthousiast je verhaal lezen. Bovendien zijn er ook lezers die het fijn vinden om gewoon een berichtje te krijgen van een nieuwe story, in plaats van dat ze iedere keer dat hele promoottopic moeten doorspitten.


    Er is ook nog de top. Die verandert elk uur.
    En ja, er zijn misschien mensen die dat 'leuk' vinden. Maar er zijn er veel meer die dat niet vinden, en dat overheerst het andere deel dan.
    Maar zoals ik al zei, de moderators proberen een oplossing te vinden.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ensiferum schreef:
    Er zijn niet veel mensen die de shoutbox uberhaupt bekijken. In het forum wordt zoveel gepost dat veel mensen daar ook niet meer kijken. Door de bomen zie je het bos er niet meer, vooral omdat alle soorten stories door elkaar staan.
    En tja, de nieuwsbrief. Daarvoor moet je veel geluk hebben, gezien er daar maar 1 keer in de week een verhaal wordt vermeld.

    Met dat alles komt het misschien voor dat je drie lezers weet te trekken, terwijl je bij persoonlijke benadering al gauw tien keer zoveel mensen enthousiast je verhaal lezen. Bovendien zijn er ook lezers die het fijn vinden om gewoon een berichtje te krijgen van een nieuwe story, in plaats van dat ze iedere keer dat hele promoottopic moeten doorspitten.

    Ik snap je, maar het blijft irritant. Zoals al eerder is gezegd, er zullen altijd mensen zijn die tussen de regels gaan lezen. Jij zit vast te denken 'Dan meld je hun gewoon, wat is het problem daarmee dan?." Denk je nu echt dat een waarschuwing gaat helpen? Nee.


    -

    Ensiferum schreef:
    Er zijn niet veel mensen die de shoutbox uberhaupt bekijken. In het forum wordt zoveel gepost dat veel mensen daar ook niet meer kijken. Door de bomen zie je het bos er niet meer, vooral omdat alle soorten stories door elkaar staan.
    En tja, de nieuwsbrief. Daarvoor moet je veel geluk hebben, gezien er daar maar 1 keer in de week een verhaal wordt vermeld.

    Met dat alles komt het misschien voor dat je drie lezers weet te trekken, terwijl je bij persoonlijke benadering al gauw tien keer zoveel mensen enthousiast je verhaal lezen. Bovendien zijn er ook lezers die het fijn vinden om gewoon een berichtje te krijgen van een nieuwe story, in plaats van dat ze iedere keer dat hele promoottopic moeten doorspitten.

    Sterker nog; ik was helemaal vergeten dat er überhaupt zo iets als een shoutbox op Quizlet bestond. En inderdaad, in de topics van "Ik zoek een story" staan soms wel vijf pagina's en mensen lezen vaak niet alle pagina's door heb ik het idee. Ik denk, maar goed dat is wat ik denk, dat alleen de eerste en de laatste pagina van een topic goed bekeken worden.
    En de nieuwsbrief wordt volgens mij wel vaak en veel gelezen, maar volgens mij kom je er ook niet zo makkelijk in als ik het goed had.
    Anyway; ik ben het helemaal eens met wat je nu zegt.


    Chaos is a ladder.

    Square schreef:
    Mensen die graag reclame willen, zetten dat meestal wel op hun profiel. ^^ Ik zie niet helemaal in wat daar verder nog voor optie bij zou moeten komen, eigenlijk. Als er een speciale instelling voor zou worden gemaakt - wat me eigenlijk sowieso al wat overbodig lijkt - zou dat betekenen dat de algehele ban op reclame in pb's en gb's opgeheven zou moeten worden, en daar ben ik zwaar tegen.



    Dit. Als je aangeeft dat je reclame in je Gastenboek prima vind, lijkt me het geen probleem, toch?


    Tijd voor koffie.

    Rey schreef:
    (...)
    Ik snap je, maar het blijft irritant. Zoals al eerder is gezegd, er zullen altijd mensen zijn die tussen de regels gaan lezen. Jij zit vast te denken 'Dan meld je hun gewoon, wat is het problem daarmee dan?." Denk je nu echt dat een waarschuwing gaat helpen? Nee.


    Als een waarschuwing niet werkt, moeten er misschien zwaardere sancties komen. Wat heb je er anders aan?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tesserae schreef:
    Dit. Als je aangeeft dat je reclame in je Gastenboek prima vind, lijkt me het geen probleem, toch?

    Tenzij ze het dan tóch melden, ook al staat het op hun profiel dat ze het oké vinden.


    Chaos is a ladder.

    Helado schreef:
    (...)

    Er is ook nog de top. Die verandert elk uur.
    En ja, er zijn misschien mensen die dat 'leuk' vinden. Maar er zijn er veel meer die dat niet vinden, en dat overheerst het andere deel dan.
    Maar zoals ik al zei, de moderators proberen een oplossing te vinden.


    Als het goed is krijgt dat deel dan dus helemaal geen reclame? Ervan uitgaand dat users zich gewoon aan de regels kunnen houden, net als aan alle andere regels die genoemd staan?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    (...)

    Als het goed is krijgt dat deel dan dus helemaal geen reclame? Ervan uitgaand dat users zich gewoon aan de regels kunnen houden, net als aan alle andere regels die genoemd staan?


    Waarom denk je dat er zoveel moderators zijn? :')
    Nee, het is gewoon dat dat ideaal zou zijn, maar het is niet zo. Er zijn steeds users die zich daar niet aan houden.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Helado schreef:
    (...)

    Waarom denk je dat er zoveel moderators zijn? :')
    Nee, het is gewoon dat dat ideaal zou zijn, maar het is niet zo. Er zijn steeds users die zich daar niet aan houden.


    Maar dat geldt voor alle regels. Ik vind het een beetje zonde dat mensen die zich wel aan de regels houden daar wel de dupe van zijn. Dan moeten degene die de regels overtreden gewoon harder gestraft worden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Toch even een vraagje tussendoor: Als je ziet dat er in het GB van een ander reclame wordt gemaakt (zonder dat hier toestemming voor gegeven is), is het dan handig om dat te melden? Zo ja, hoe meld je dat dan? In het GB van een ander zien je namelijk geen meldknopje staan, want die staat alleen in je eigen GB.


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    Toch even een vraagje tussendoor: Als je ziet dat er in het GB van een ander reclame wordt gemaakt (zonder dat hier toestemming voor gegeven is), is het dan handig om dat te melden? Zo ja, hoe meld je dat dan? In het GB van een ander zien je namelijk geen meldknopje staan, want die staat alleen in je eigen GB.

    Ik denk dat dat expres nu niet kan (toch? het kan toch niet?) want ik denk dat iedereen voor zichzelf wilt uitmaken of die het meld of niet.


    Chaos is a ladder.