• Whoepwhoep, topic 3! We gaan lekker.



    Het is 21 jaar later nadat Harry Potter Voldermort heeft verslagen. Iedereen leeft weer vredig. Zo krijgen Harry en Ginny drie kinderen, Albus, James en Lily. Deze gaan ook naar Hogwarts, samen met hun 9 neefjes en nichtjes. Het jaar lijkt rustig te verlopen, toch heeft iedereen zijn eigen problemen. Albus baalt er nog steeds ontzettend van dat hij in Zwadderich zit en dat hij maar niet beter word met zwerkbal.
    Er ontstaan liefdes, vriendschappen en vijanden. En natuurlijk is er weer een zwerkbalcompititie!

    Ik had een jaar geleden ook zo'n RPG, die helaas al vrij snel dood ging. Dus ik besloot om hem te vernieuwen.

    Rollen:

    Eerste jaar
    Hugo Wemel // -
    Lily Potter // Fortunatis
    Alexander Olgar Trädgårdsmästare // xBoselfje
    Cato Summerfield // Squirrelpaw
    -


    Tweede jaar
    Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Fred Wemel // Wunjo
    Alys Joëlle Iftan // Lunalovesit
    Quinten Stan Accupacco // Lunalovesit
    -


    Derde jaar
    Albus Potter // Wunjo
    Roos Wemel // xBoselfje
    Scorpius Malfidus // xBoselfje
    Milan Robbert Wood // Chantilly
    Maerwynn Sarah Dacre // BarnOwl
    -


    Vierde jaar
    James Potter // JamesPotter
    Roxanne Wemel // Wunjo
    Mason Joe Stafler // Wunjo
    Eloise Clarette Dubois // Luminis
    Emma Anna Wood // Chantilly
    Olivia Rose Johnson // FennaFriend

    Vijfde jaar
    Louis Wemel // -
    Molly Wemel // -
    Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Owl Margen // DePoepertjes
    Jared Colin Rhine // Lugano
    Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness


    Zesde jaar
    Domenique Wemel // DreamEater
    Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Drew Jay Quinn // Faisean
    Dawnelle Jay Quinn // Faisean
    Sadara Severus Sneep // Pwettyness
    Lizzy Ginny Lovegood // Lunalovesit

    Zevende jaar
    Victoire Wemel // Bronze
    Teddy Lupos // Inferno
    Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss
    Andreas Nikolaus Donovan // Inferno

    Nieuwe rollen mogen altijd! Vul dit even in en je krijgt van ons een samenvatting.


    Klassenoudste:
    Griffoendor
    Jongen:
    Meisje: Lizzy Ginny Lovegood // Lunalovesit

    Ravenklauw
    Jongen: Andreas Nikolaus Donovan // Inferno
    Meisje: Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness

    Zwadderich
    Jongen: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Meisje:

    Huffelpuf
    Jongen: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Meisje: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss


    Kleuren:
    Rood = Griffoendor
    Groen = Zwadderich
    Blauw = Ravenklauw
    Roze = Huffelpuf (omdat je geel niet zo goed kan zien.)


    Zelfbedachte personages mogen ook!

    Sorry dat de leeftijden in verhouding soms niet kloppen, maar zo zit iedereen te gelijk op Hogwarts

    Leraren
    Schoolhoofd: Embrico Portomeulis Stafler // Wunjo
    Toverdranken: Monarde Silliva Masquere // Pwettyness Afdelingshoofd Griffoendor
    Bezweringen: Arissa Howard // BarnOwl Afdelingshoofd Ravenklauw
    Gedaanteverwisseling: Gereserveerd // Ideas
    Verzorging van fabeldieren:
    Dreuzelkunde:
    Geschiedenis van de toverkunst: Cuthbert Kist // -
    Kruidenkunde: Marcel Lubbermans // -
    Leer der oude runen:
    Verweer tegen de zwarte kunsten // -
    Voorspellend rekenen:
    Waarzeggerij:
    Congiërge: Aris Plaetbek // xBoselfje
    Ziekenzaal: James Mikealson // Benzema


    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Aanvoerder: James Potter // JamesPotter

    Wachter: Mason Joe Stafler // Wunjo
    Zoeker: Eloise Clarette Dubois // Luminis
    Jager: Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Jager: James Potter // JamesPotter
    Jager: Emma Anna Wood // Chantilly
    Drijver: Domenique Wemel // DreamEater
    Drijver: Alys Joëlle Iftan // Lunalovesit


    Zwadderich
    Aanvoerder: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema

    Wachter: Gereserveerd // Faisean
    Zoeker: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Jager: Scorpius Malfidus // xBoselfje
    Jager: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Jager:
    Drijver: Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Drijver: Gereserveerd // Faisean


    Ravenklauw
    Aanvoerder: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss

    Wachter: Andreas Nikolaus Donovan // Inferno
    Zoeker: Fred Wemel // Wunjo
    Jager: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Jager: Victoire Wemel // Bronze
    Jager: Quinten Stan Accupacco Lunalovesit
    Drijver: Jared Colin Rhine // Lugano
    Drijver:


    Huffelpuf
    Aanvoerder: Roxanne Wemel // Wunjo

    Wachter: Milan Robbert Wood // Chantilly
    Zoeker: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Jager: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss
    Jager:
    Jager:
    Drijver: Roxanne Wemel // Wunjo
    Drijver:

    Zo bepaal ik wie er wint:
    Ik kies van de twee teams die tegen elkaar spelen 1 of 2 mensen uit de online zijn, dan neem ik een getal in mijn hoofd onder de 10, en die mogen ze dan omstebeurt gaan raden in het praattopic.

    Wedstrijden:
    Griffoendor - Ravenklauw
    Zwadderich - Huffelpuf
    Griffoendor - Zwadderich
    Ravenklauw - Huffelpuf
    Ravenklauw - Zwadderich
    Huffelpuf - Griffoendor

    Om de twee topics word een wedstrijd gehouden.



    Stamboom:


    Als je het niet goed kan lezen druk dan op ctrl+ + om in te zoomen.

    En anders:
    Harry + Ginny= James, Albus en Lily.
    Hermelien + Ron= Roos en Hugo.
    Bill + Fleur= Victoire, Domenique en Louis.
    Percy + Audrey= Molly en Lucy.
    George + Angelique= Fred en Roxanne.
    Draco + Asteria = Scorpius.
    Tops + Remus= Teddy (woont/woonde bij de potters.)


    Regels
    * Maximaal 3 bekende personages per persoon. Zelfbedachte mag je zoveel je wilt als je ze maar niet verwaarloost.
    * Minimaal 90 woorden regels per post.
    * Alleen je eigen personage('s) besturen.
    * OOC tussen haakjes () [] {}
    * Schelden mag in IC maar hou het netjes.
    * Naamveranderingen graag doorgeven.
    * Reserveringen blijven 48 uur staan.
    * Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk wel.
    * 16 + mag, maar hou het netjes.
    * Geen Mary sue's of Gary sue's.
    * Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden, dus niet iedereen in Zwadderich.
    * Hou het realitisch.
    * Samenvattingen geven als daar om gevraagd word.
    * En de belangrijkste; heb plezier.


    Invullijstje


    Naam:
    Bijnaam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Functie in het Zwerkbalteam (hoeft niet):
    Klassenoudste(ja of nee):
    Huisdier:
    Extra:


    Veel Plezier!

    Samenvatting:
    Iedereen is met zweinsteinexpres naar de koetsen gegaan. De koetsen zijn ondertussen aangekomen en iedereen zit nu te eten. Teddy en Victoire hebben ondertussen een diner met zijn tweeën in de kamer van hoge nood.


    praattopic
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 30 okt 2013 - 16:15 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Milan Robbert Wood
    'Ik denk dat we met z'n tweeën naar Zweinsveld gaan,' grinnikte Max nadat we de Grote Zaal in waren gelopen. Ik keek hem niet-begrijpend aan en hij gaf een knikje richting de Griffoendor tafel. Liam en Tess zaten samen gezellig te kwetsen. Awhh! Wat schattig! O, god. Ik begon bijna als m'n zus te klinken! Max en ik namen plaats aan de Huffelpuf tafel en mijn blik gleed onbedoeld over de Griffoendor tafel. Geen Roos.
    'Ze zit bij Albus, Romeo,' zei Max breed grijnzend en stootte me aan.
    'Als ik Romeo ben, ben jij dan mijn Julia?' vroeg ik lachend en pakte zijn hand vast.
    Max keek me lachend aan. 'Nee, jouw Julia is Roos en de mijne Emma'
    Ik zuchtte. 'Nee, nee, nee! Zet alsjeblieft Emma uit je hoofd! Ze vindt je niet leuk!' zei ik gefrustreerd. Ik legde mijn hoofd in mijn handen.
    'Dude, vroeg of laat komt ze toch wel bij,' antwoordde Max lachend.
    'Je snapt echt niet, hoe dit voor mij is?' vroeg ik en nam een hap van mijn broodje.
    'Sorry, ik wordt wel verliefd op Lieke,' zei Max luchtig alsof hij net een nieuwe broek uitzocht.
    'Doe dat maar, Cupido,'
    'Oké! Ik ga haar mee vragen! Wish me Luck!' zei Max enthousiast en liep naar de plek waar Lieke zat. Die jongen was niet te stoppen.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Eloise Clarette Dubois || Gryffindor || Vierdejaars

    Ik was aan de tafel van Gryffindor gaan zitten en aan mijn ontbijt begonnen. Het was nog best druk, dus heel laat kon het nog niet zijn. Heel vroeg echter ook niet. Ik had duidelijk een horloge om moeten doen of er in ieder geval voor moeten zorgen dat ik wist hoe laat het was, maar ik was weer zo stom geweest om dat te vergeten en ik was ook te lui om weer helemaal terug te lopen naar de leerlingenkamer. Ik zat net zo lekker rustig van mijn ontbijt te genieten. Pan was ook weer terug van zijn werkzaamheden als postuil, dus alles was zoals het hoorde. Hij zat netjes op mijn schouder en af en toe brak ik een stukje van mijn croissant af om aan hem te geven.
    Opeens ploften er twee meisjes naast mij, die overduidelijk niet in mijn afdeling hoorden. Niet dat ik er problemen mee had, maar het viel mij gewoon op. Mensen zaten bijna altijd gewoon aan hun afdelingstafel. Maar ja, als je het daar nou niet gezellig had...
    'We zijn Huffelpufs. Maar ik denk niet dat we van school gestuurd worden nu we hier zitten.' Ik grinnikte zachtjes bij het idee dat het schoolhoofd je dan van school zou sturen. Hij moest het eens proberen. Waarschijnlijk ontstond er dan een soort verzet onder de leerlingen, als dat soort regels werden aangevoerd. En ik zou mij overigens ook niets verbazen, als Mason zich daar schaamteloos bij aan zou sluiten, ook al was het schoolhoofd zijn vader. In mijn hoofd zag het er in ieder geval heel komisch uit, maar ik had dan ook een vreemd gevoel voor humor soms.
    'Ik ben Roxanne trouwens, maar noem me maar Roxy of Rox. En dat is Zoey,' stelde het meisje zichzelf en haar vriendin voor. Volgens mij zat Roxanne in mijn jaar en Zoey geloof ik ook. Ik dacht ze in ieder geval te herkennen van de lessen.
    'Goedemorgen,' zei Zoey vrolijk, waarop ik glimlachte.
    'Morgen, iek ben Eloise. Volgens mij hebben we soms samen les. Jullie zieten toch ook ien de vierde, of niet?' vroeg ik en nam nog een hapje van mijn ontbijt, terwijl ik de twee vragend aankeek.


    Happy Birthday my Potter!

    Quinten
    Ik plofte neer aan tafel bij de andere Ravenklauwen. Ik pakte een broodje van een grote stapel en griste de boter weg bij mijn buren en begon ze te besmeren. De uil van mijn vader, Alva, kwam met een noodvaart op me af gevlogen maar hield in en landde zachtjes op mijn schouder. Ik gaf hem een handje cornflakes en maakte het perkament los van zijn poot. Hij doopte zijn snavel even in de kan pompoensap en vloog weg. Waarschijnlijk ging hij even tukken in de Uilenvleugel. Terwijl ik mijn brood opat, rolde ik de brief uit en las:
    Lieve Quinten,
    We zijn heel trots op je dat je Jager bent geworden in het Zwerkbalteam, al weet mam natuurlijk niet zo goed wat dat is. Ik heb wel gezegd dat het net zoiets is als een aanvaller zijn in een voetbalteam en toen begreep ze het een beetje, maar nog niet helemaal. Houdt moed met Bezweringen enzo, het gaat je wel lukken. Desnoods neem je bijles, maar als het niet noodzakelijk is laten we dat gewoon zitten, ja?
    Dag jongen!
    Pap.

    Ik glimlachte. Ik zal straks een brief terugschrijven. Ik dronk mijn glas leeg en stond op. Het was weekend en de derdeklassers mochten naar Zweinsveld. Misschien was dit het juiste moment om even te gaan vliegen.


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Alessandra Bella Catarina Romano

    Ook Andreas lachte mee, en ik haal met een kleine grijns een hand door mijn lokken. "Zoals het spreekwoord zegt: hoe meer supporters, hoe meer vreugd." zei hij en ik knik maar. Het spreekwoord ging niet zo, maar wat boeide dat nou? 'Mhm, nou dan ben ik er dus bij.' grinnik ik. "Jij bent nu al drie jaar Drijver, niet? Of wat het vier jaar?" vroeg hij en ik kijk hem weer aan. 'Dit wordt mijn vierde jaar, begonnen in het tweede jaar.' zeg ik. 'Het heeft me nog nooit verveeld.. Maar het mooiste was toch wel in mijn derde jaar toen Zwadderich kampioen was.' glimlach ik. 'Maargoed.. Even wat anders.. Met wie ga jij naar het bal?'


    Your love makes me strong, your hate makes me unstoppable

    James Sirius Potter

    'Nee, nog niet. Misschien kunnen we samen gaan, als je dat wilt ten minsten,' zegt Emma. Dat klinkt wel gezellig. Met een goede vriendin naar het bal gaan. Gewoon als vrienden. 'Ja is goed, ik heb er zin in!' Zeg ik grijnzend en ik kijk haar aan. Op een of andere manier lijkt ze opgelucht. Voordat ik er over na kan denken, klonk er een schijnheilige stem naast mij.
    'O, hey James,' zegt Lauren.
    'Dag Lauren.' Grom ik. Wat had ik een hekel aan dat kind. Ze loopt -gelukkig- door en ik kijk Emma aan. 'Ben je nog steeds vrienden met haar? Ik zie jullie nooit meer samen. Weetje, niet tegen haar zeggen, maar ik mag haar echt niet.' Ik haal mijn hand door mijn haar en loop rustig verder.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Victoire Weasley.

    Nog half in slaap liep ik de grote zaal in, en liep eerst naar de Hufflepuf tafel. Algauw zag ik Teddy zitten, en mijn hart maakte een sprongetje. Ik liep naar hem toe en leunde over zijn schouder heen. "Heey." Zei ik met een glimlachje. "Zullen we samen naar Hogsmeade?" Ik nam plaats naast hem, en pakte een blokje kaas van een plankje.

    -Sorry dat hij zo freaking kort is, ik moet nu weg.-


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Gapend stapte ik mijn bed uit; ik had een slechte nacht achter de rug, maar gelukkig was het mooi weer waar ik gelijk al wat vrolijker van werd. Ik kleede me aan een liep naar de grote zaal. Toen ik Andreas herkende liep in er snel heen, hij was in gesprek met een meisje. "Sorry dat ik stoor" ik keek het meisje aan "ik hoop niet dat het belangrijk was, maargoed" ik wende me weer tot Andreas " Zoals je weet ben je ingedeeld als wachter in ons Zwerkbal team, een aangezien we als wat lessen achter de rug hebben, hebben we ook onze tactiek al besproken, dus ik dacht ik we bespreken dat even in The Three Broomsticks vanmiddag is dat goed? Ratelde ik aan een stuk door.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 11:10 ]


    I like my choices. I hope she likes hers.

    -Andreas was toch Wachter?-


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Bronze schreef:
    -Andreas was toch Wachter?-

    Oepsie ):


    I like my choices. I hope she likes hers.

    Emma Anna Wood
    'Ja is goed, ik heb er zin in!' zei hij en grijnsde en keek me aan. Hij zei ja! Ik keek hem glimlachend aan.
    'O, hey James', zei Lauren op haar altijd scheilhelige toon.
    'Dag Lauren', gromde James terug. Lauren liep gelukkig door en keek me nog dodelijk aan.
    James keek me aan. 'Ben je nog steeds vrienden met haar? Ik zie jullie nooit meer samen. Weetje, niet tegen haar zeggen, maar ik mag haar echt niet,' zei James.
    'Nee, Lauren is een kreng. Zij denkt dat ze voor me kan bepalen wie mijn vrienden zijn, maar dat kan ik zelf wel. Ze keurde Eloise ook af, maar Lois nu wel een van mijn beste vriendinnen. Ik ben blij dat ik van Lauren af ben,' zei ik terwijl we de Grote Zaal al hadden bereikt.
    Ik zag Eloise met Roxanne en Zoey zitten.
    'Ik ga naar Eloise, ik zie je wel weer!' zei ik tegen James waarna ik naar hen toe liep.
    'Hey, mag ik erbij zitten?' vroeg ik aan hen.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    James Sirius Potter

    'Nee, Lauren is een kreng. Zij denkt dat ze voor me kan bepalen wie mijn vrienden zijn, maar dat kan ik zelf wel. Ze keurde Eloise ook af, maar Lois nu wel een van mijn beste vriendinnen. Ik ben blij dat ik van Lauren af ben,' zegt Emma en ik grinnik. 'Je hebt gelijk,' zeg ik. We waren aangekomen bij de grote zaal en mijn ogen speurden naar Mason.
    'Ik ga naar Eloise, ik zie je wel weer!' Zegt Emma en ze loopt richting Eloise, Roxanne en Zoey.
    'Is goed, bye!' zeg ik vrolijk. Nu kan ik Mason gaan pesten dat twee meisjes mij gevraagd hebben en dat ik al een date heb en hij nog niet. O, en ik ben aanvoerder. Daarom mag ik de klassenoudsten badkamer gebruiken. (Die ik overigens niet graag gebruik. Jammerende Jenny komt telkens naar mij toe. Maar er is wel een duikplank en het water is er heerlijk.) Misschien neem ik het team wel eens mee naar die badkamer. Het is bijna een zwembad en daarbij bestaat het team uit bijna alleen maar meisjes. Ik vind het echt niet erg om die in bikini te zien. Ik grinnik even om mijn eigen gedachten en haal mijn hand door mijn haar.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Perfect timing, Cat. xd ]
    Andreas Nikolaus Donovan
    Alessandra knikte instemmend. "Mhm, nou dan ben ik er dus bij," grinnikte ze. Vervolgens vroeg Andreas haar hoeveel jaar ze al Drijver was in het team van Slytherin. "Dit wordt mijn vierde jaar, begonnen in het tweede jaar," vertelde ze. "Het heeft me nog nooit verveeld.. Maar het mooiste was toch wel in mijn derde jaar toen Zwadderich kampioen was." Andreas herinnerde zich dat nog wel. Ravenclaw had dat jaar niet goed gespeeld, meende hij te denken. "Maargoed.. Even wat anders.. Met wie ga jij naar het bal?" Andreas wilde net zijn mond openen toen Cat naast Alessandra verscheen. "Sorry dat ik stoor," zei ze en keek de Slytherin even aan. "Ik hoop niet dat het belangrijk was, maar goed." Vervolgens keerde Cat zich terug naar de jongeman. "Zoals je weet ben je ingedeeld als Wachter in ons Zwerkbal team," startte ze haar verhaal. Andreas wist het nog maar van deze ochtend, toen een ander teamlid hem had verteld dat er geen Wachter was gekozen op de try out en dat hij daardoor zijn oude positie terug kreeg. "Een aangezien we als wat lessen achter de rug hebben, hebben we ook onze tactiek al besproken, dus ik dacht ik we bespreken dat even in The Three Broomsticks vanmiddag is dat goed?" Andreas knikte onmiddellijk. "Ja, is goed. Ik had er nog niet aan gedacht, om eerlijk te zijn. Fijn dat je er op kwam, Cat." Hij glimlachte breed en dronk toen zijn drinken uit in één teug. "Ik was van plan om met Teddy naar de Drie Bezemstelen te gaan en ik denk dat Victoire hem gaat vergezellen, dus misschien kunnen we gewoon met z'n allen gaan?"


    kindness is never a burden.

    Catherine Gabriëlle Yorkwill

    Andreas knikte onmiddellijk. "Ja, is goed. Ik had er nog niet aan gedacht, om eerlijk te zijn. Fijn dat je er op kwam, Cat." Hij glimlachte breed en dronk toen zijn drinken uit in één teug. "Ik was van plan om met Teddy naar de Drie Bezemstelen te gaan en ik denk dat Victoire hem gaat vergezellen, dus misschien kunnen we gewoon met z'n allen gaan?" "Prima" stemde ik in. "Gezellig" ik bekeek het meisje nog eens goed en ging opzoek naar Teddy in Victoire, die ik al snel vond aan de Hufflepuf tafel. "Hey" ik keek het stel blij aan "Hebben jullie zin om met z'n vieren bij The Three Broomsticks wat te gaan drinken? Met Andreas" In die 2 weken had ik het er moeilijk gehad, maar uiteindelijk had ik het geaccepteerd. En eigenlijk passen ze écht heel goed bij elkaar, ik was blij voor die twee.
    ~Haha (: ~


    I like my choices. I hope she likes hers.

    Roxanne Wemel
    'Morgen, iek ben Eloise. Volgens mij hebben we soms samen les. Jullie zieten toch ook ien de vierde, of niet?' vraagt ze aan ons. Ze heeft een Frans accent, dat hoor ik duidelijk. Tante Fleur heeft ook nog steeds een accent. 'Ja,' zeg ik vrolijk. 'Ik zit in de vierde en Zoey ook. En jij bent Frans, of niet?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Hey, mag ik erbij zitten?' Hoor ik dan achter me. Ik draai me om, er staat een meisje, Emma volgens mij. 'We kunnen je moeilijk verbieden om aan je eigen afdelingstafel te zitten.' Grijnst Zoey en ik grinnik. Ik schuif een stukje op zodat het Emma tussen mij en Eloise in kan zitten.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Eloise Clarette Dubois || Gryffindor || Vierdejaars

    'Ja. Ik zit in de vierde en Zoey ook,' was het antwoord van Roxanne. 'En jij bent Frans, of niet?' Ik knikte om aan te geven dat dat zo was. Ik keek even moeilijk en sprak toen geheel Brits.
    'Mijn vader komt uit Frankrijk, maar we zijn net weer terug verhuisd naar Engeland, waar mijn moeder vandaan komt. Ik moet alleen heel goed opletten, wanneer ik mijn moeder probeer na te praten met haar Britse accent, dus laat ik dat over het algemeen lekker zitten,' legde ik uit, waarna ik glimlachte. Op dat moment kwam Emma achter ons staan en kon nog net zien dat ze bij James vandaan gekomen was. Een geamuseerde grijns verscheen om mijn lippen en nieuwsgierig keek ik mijn vriendin aan.
    'Natuurlijk mag je erbij komen zitten. Als je James hebt gevraagd,' zei ik haar, nadat ik Roxanne had geholpen plaats voor haar te maken. Mijn ogen twinkelden speels, terwijl ik haar nieuwsgierig aankeek. Ik hoopte zo dat ze eindelijk hadden besloten toch samen naar het bal te gaan. Anders had ik vandaag stiekem een perfecte jurk voor haar moeten regelen, om er op het laatste moment voor te zorgen dat ze met die jongen ging. Misschien was het een beetje vreemd dat ik mij hiermee bezig hield, maar ik was gewoon een irritante bemoeial, die het leuk vond om mensen te koppelen. Daarbij kon ik het niet aanzien als mensen jaren om elkaar heen draaiden. Natuurlijk wist ik niet of James haar leuk vond, maar oké.


    Happy Birthday my Potter!