• Hoi iedereen,
    Er was vanmiddag iets gebeurd wat me aan het denken heeft gezet.
    Ik had me aangemeld op Ask.fm en er kwamen een paar rare figuren die dingen stuurde zoals; Vieze slet, Slut.... en Kill youself...
    Dit zette me aan het denken.
    Ik merkte op dat ik hier best wel gevoelig voor ben aangezien ik vorig jaar best wel ben gepest.
    Ik ben er sterker van geworden; Ik ben nu helemaal mezelf
    Maar ik trek me deze dingen toch best wel aan, Ik ben voor sommige dingen dus ook.. eh.. gevoeliger geworden, zeg maar.
    Ik vertrouw mensen ook minder snel en ik kan soms heel erg fel op dingen reageren :X

    nu mijn vraag aan jullie: Zijn jullie ooit gepest/worden jullie gepest en wat heeft het met je gedaan/wat doet het met je?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Orchard schreef:
    (...)
    Vroeger? Kind, je bent pas 12. (cat)

    Met vroeger bedoel ik de periode dat ik (behoorlijk erg, want de laatste tijd is het steeds minder frequent voorgekomen) gepest werd. (cat)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Met vroeger bedoel ik de periode dat ik (behoorlijk erg, want de laatste tijd is het steeds minder frequent voorgekomen) gepest werd. (cat)

    Hehe, ik vind het enkel grappig dat je 'vroeger' zegt terwijl je nog zo jong bent. :Y) (Heb dat altijd al eens willen zeggen)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Hehe, ik vind het enkel grappig dat je 'vroeger' zegt terwijl je nog zo jong bent. :Y) (Heb dat altijd al eens willen zeggen)

    Dat begrijp ik ook wel een beetje, nu ik mijn post herlees. :'D Het is in ieder geval minder erg dan sommige vrienden van mij, die zeggen soms "in mijn kindertijd", terwijl ze, nou ja, er nog altijd inzitten.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Tis inderdaad maar hoe je het ervaart. Woorden kunnen soms ook heel veel impact hebben, vooral op je mentale gezondheid.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik ben nooit echt gepest. Niet zozeer dat het me raakte tenminste. Misschien komt het omdat ik niet zo'n gevoelig persoon ben. Dingen raken me niet zo snel.
    Maar ik ben trots om te zeggen dat ik zelf ook geen mensen heb gepest of pest. Ik blijf het liefste vriendelijk tegen ieder.


    Alleen maar tranen van geluk

    Rowling schreef:
    Ik ben nooit echt gepest. Niet zozeer dat het me raakte tenminste. Misschien komt het omdat ik niet zo'n gevoelig persoon ben. Dingen raken me niet zo snel.
    Maar ik ben trots om te zeggen dat ik zelf ook geen mensen heb gepest of pest. Ik blijf het liefste vriendelijk tegen ieder.

    Ik ook hoor haha. Maar als ik een grote bek krijg van iemand of ik word belachelijk gemaakt, dan zie ik geen reden om vriendelijk te doen tegen die persoon.
    En nu willen al die mensen ineens vrienden met mij worden op facebook, jarenlang lachen ze me uit of geven me een grote bek en nu wil je vrienden zijn, rot op ofzo (:

    Voor zover ik me herinner ben ik al gepest geweest.
    Sommigen zeggen dat je ervan sterker word.
    Maar wanneer het langdurig of te vaak gebeurt word je soft.
    Je kunt het vergelijken met papier.
    Als je het verkreukeld krijg je de kreukels er nooit meer uit.
    Doe je het vaak, word het soft.
    Maar bij mij had ik vaker van 'was ik maar dood' of iets in die richting.

    Xx


    Stay strong

    Ik ben de laatste 2 jaar op de basisschool gepest en de eerste 2 op de middelbare.
    Ik ben er dus niet sterker uitgekomen. Ik heb lang last gehad van depressie en stemmingswisselingen. Nu nog vertrouw ik mensen niet en ben verlegen. Waardoor ik dus nog steeds niet met mensen kan praten. Ik heb tot de dag van vandaag nog steeds last van paniek aanvallen bij gym. Dit schooljaar heb ik het nog niet gehad, maar vorig schooljaar was echt erg. Mensen snappen het niet, waardoor ik alleen maar de opmerkingen kreeg 'Daarover huil je toch niet?'
    Ja, dat maakt het alleen maar erger. Nu sta ik bij gym in een hoekje omdat ik niets durf :/
    Gelukkig gaat het nu beter met me en heb ik niet zoveel last van mij depressiviteit.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik ben in het vijfde en het zesde leerjaar gepest geweest. Het was niet 'zwaar' pesten - fysiek, bedoel ik dan, het was mentaal enorm afbeulend - maar ik ben iemand die me alles veel te veel aantrek en toch wel wat hoogsensitief ben. Het was een enorme breuk op mijn zelfvertrouwen en ik had echt geen zin meer om naar school te gaan. Ik was al een buitenbeentje in de klas, maar het leek nog erger te worden en ik kreeg enorme stress, waardoor ik haast elke ochtend moest overgeven. Iedereen sloot me uit en er was een meisje dat de hele klas tegen me opzette. Ik kon met niemand babbelen of ze sloten me al meteen uit en luisterden niet naar me. Toen ik naar het eerste middelbaar ging, is dat enorm veranderd. Ik zat in een veel betere klas en kon opnieuw beginnen, gewoon mezelf zijn. Ik denk dat ik daardoor ook meer zelfvertrouwen heb en meer durf. Ik ga er ook sneller tussenkomen als er iets gebeurt dat ik vind dat niet kan bij mijn vrienden. Nu heb ik trouwens ook veel betere vrienden dan vroeger. Doordat ik zo anders was dan de rest, had ik niet echt vriendinnen die er echt voor me waren en nu heb ik die wel. Ik ben gewoon zo blij dat ik er zo goed ben uitgekomen, ook al ben ik wel wat onzeker en raakt alles me nog altijd heel erg snel - maar dat ligt ook wat aan de puberteit, denk ik...

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 21:02 ]


    help

    Vivere schreef:
    Ik ben niet gepest, maar ik ben wel mentaal naar beneden gehaald door m'n toenmalige vriend. Ik weet dus hoe 't is om verschrikkelijk onzeker te zijn en dan helpen dat soort woorden absoluut niet. Ik vertrouw mensen (vooral jongens) minder snel en ben een stuk voorzichtiger geworden.
    Maar er is 1 ding wat iedereen moet snappen: niemand heeft het recht om jou zo te noemen en om jou zo te laten voelen. Hoe moeilijk het ook is; zet je erboven en laat zien dat je de volwassene in deze kwestie bent. Jij weet wie je bent, je vrienden weten het en je familie. En dat is eigenlijk het enige wat telt!


    Oh deary i know how you feel i have a boyfriend die nogal me naar beneden kan halen mentaal in een baddrunk vooral... daarnaast ben ik vroeger gepest en nu ik steeds ouder word voel ik de litekens daarvan steeds meer.. heel gesloten zijn me voordoen alsof het beter gaat dan het eigenlijk gaat en wel meedere dingen...


    Like snow... beautiful but cold... Like fire... dangerous but warm...

    Dooddoenervo schreef:
    Ja, ik ben ooit gepest. Dat heeft me zech maar gesloten gemaakt. Dat merk je ook op Q. Zo wil ik niet dat mijn naam bekend is.
    Dus tja, maar gelukkig is het gestopt.


    Ik ken je naam inderdaad niet. Nu je het zegt...
    Het heeft mij inderdaad ook gesloten gemaakt. Ik ben minder spontaan dan dat ik vroeger was en ik maak erg moeilijk vrienden.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    pesten heeft mijn jeugd verziekt. het achtervolgt me nog steeds.

    Ik werd altijd gepest op mijn vorige scholen. Maar vaak was dit omdat ik eigenlijk een hekel aan mensen heb en dus bijna altijd alleen ben.
    Ik ben voor 100% gericht op dieren en bemoei me nergens mee, dus dan ben ik al snel het doelwit van "een pestkop".
    Op deze school valt dit mee, omdat iedereen in mijn klas met dieren wilt werken. Maar alsnog, is er wel een groepje dat mij graag de grond in trapt.
    In mijn eerste leerjaar in het mbo, werd dit zo erg dat ik niet meer naar school kon, omdat ik in elkaar geslagen werd.
    Toen heb ik de lerares gemaild en haar gezegd dat ik niet op school was, omdat ik niet kon komen. Zij heeft gezien dat het groepje me inderdaad op stond te wachten en maatregelen genomen.
    Zij is toen samen met een leraar, nu nog mijn coach, naar me toegekomen en heeft met me gepraat. En vanaf die dag.. Begin ik in te zien dat niet alle mensen egoistisch of schijnheilig zijn.

    Ik heb het nog altijd niet op mensen en ben het liefst alleen. Maar ik heb geleerd dat je niet over je heen moet laten lopen. Ik ben nu best wel een "bitch". Dit leek ik altijd al, omdat ik mensen snel afkat en fel reageer op de kleinste dingen, maar hier heb ik een beetje mijn redenen voor. Nu doe ik het nog erger, als die pestkoppen mij willen pakken, moeten ze dat doen. Maar dan doen we het een op een.. En pak ikze terug.

    Je kunt dus eigenlijk wel zeggen.. Dat ik zelf ook een beetje een pestkop ben geworden.
    Ik pest pestkoppen, want ik heb een hekel aan pesten.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Eigenlijk zou ik als dit topic vol is, een algemeen topic over pesten willen maken. Er valt namelijk veel meer te vertellen over pesten, dan alleen maar ervaringen. Wat denken jullie?
    Nogmaals veel sterkte aan iedereen die wordt/werd gepest. ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    Eigenlijk zou ik als dit topic vol is, een algemeen topic over pesten willen maken. Er valt namelijk veel meer te vertellen over pesten, dan alleen maar ervaringen. Wat denken jullie?
    Nogmaals veel sterkte aan iedereen die wordt/werd gepest. ^^


    Een erg goed idee. Zo kunnen mensen die nu gepest worden geholpen worden door mensen die gepest zijn (of niet).


    Aan niets denken is ook denken.