• Hoi iedereen,
    Er was vanmiddag iets gebeurd wat me aan het denken heeft gezet.
    Ik had me aangemeld op Ask.fm en er kwamen een paar rare figuren die dingen stuurde zoals; Vieze slet, Slut.... en Kill youself...
    Dit zette me aan het denken.
    Ik merkte op dat ik hier best wel gevoelig voor ben aangezien ik vorig jaar best wel ben gepest.
    Ik ben er sterker van geworden; Ik ben nu helemaal mezelf
    Maar ik trek me deze dingen toch best wel aan, Ik ben voor sommige dingen dus ook.. eh.. gevoeliger geworden, zeg maar.
    Ik vertrouw mensen ook minder snel en ik kan soms heel erg fel op dingen reageren :X

    nu mijn vraag aan jullie: Zijn jullie ooit gepest/worden jullie gepest en wat heeft het met je gedaan/wat doet het met je?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Rivaille schreef:
    (...)Ik ben meer volwassen dan de meeste hier. Ik zelf heb ook mijn problemen die de meeste kinderen niet hebben. Maar ik gooi ook niet rond dat ik zo zielig ben.
    That's life. Deal with it.

    Beetje jammer dat je de sfeer hier komt verpesten.
    Blijkbaar ben jij zo opgevoed dat je al je gevoelens binnen moet houden, maar ik vind het juist super knap als mensen open durven zijn over al hun nare ervaringen betreft pesten. Als je er niet over durft te praten heb je nog een veel groter probleem.


    You are beautiful, you are love.

    xxstylinsonx schreef:
    En wat doen we nu in dit topic?

    pesten, of iets wat daarop lijkt Ik haat vijandigheid, die heb ik al genoeg voor m'n kiezen gehad voor mijn hele leven.

    Noem je dit pesten? Ze komt misschien wat bot over, maar ik zie het echt niet als pesten. In een zekere zin geef ik haar ook wel gelijk, want bij sommige mensen krijg ik ook het gevoel dat ze extra zielig proberen te doen. Maar ik ken ze niet, dus ik zeg ook niks. :')


    Take me to wonderland

    Rivaille schreef:
    (...)Verwaand? Waar de fuck heb je 't over. Ik ben verre weg van verwaand. Maar whatever. Jij bent degene die nu zo lekker mad wordt. Mij kan het geen reet boeien hoe je me ook noemt. Mij raak je niet en zo mad als jou word ik sowieso niet. lel.


    Het was ook niet mijn bedoeling om je te kwetsen ofzo, ik kan er gewoon heel erg pissig om worden als iemand mensen af zit te kraken, dus sorry, dat had ik eigenlijk niet mogen zeggen


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik ben gepest ja, soms nog steeds.

    Verschrikkelijk, het laat je echt alleen voelen .

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 21:21 ]

    @Rivaille

    Als je vind dat de mensen hier zich aanstellen en als je je daar aan ergert, reageer er dan ook gewoon niet op. Problem solved
    .


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bij mij begon het allemaal in het 2de leerjaar: de leerkracht. Ze deed er gewoon alles aan mij te kleineren. Mij voor dingen die ik niet gedaan had "sorry" laten zeggen, mij zitten kleineren met het feit dat ik (iets dat overigens door haar kwam, het jaar ervoor had ik zo'n beetje de hele klas te vriend) geen vrienden meer had, voor heel de klas roepen dat ik "niet hoogbegaafd was, je doet veel te lang over die oefening!" Alsof dat er überhaupt al iets mee te maken had. Ik wilde mijn oefeningen gewoon goed doen, ga zo maar door.
    Daardoor kwam ik het jaar erna, in het vierde, in een lastig parket terecht omdat ik bij haar dochter in klas zat. Dikke fun, je kunt wellicht al raden wat er gebeurde. Gelukkig had ik toen wel een super goede vriendin (of toch wat ik ervan dacht). In het 5de, het jaar erna, was er door een misverstand een fantastische ruzie tussen mij en mijn vriendin, waardoor ze me het hele jaar door nog heeft gepest. In het 6de was ongeveer het hele jaar tegen me, men stond met 20 man rond me heen, duwden me, sloten me in,...
    In het eerste middelbaar zat ik weer bij die leerkracht uit het 2de leerjaar haar dochter in klas. You can guess what happened. Het jaar erop heb ik door een fantastisch leuk persoon (waar ik nu overigens wel mee overeen kom. Min of meer) geleerd dat een mep verkopen kan helpen, en nu is het eindelijk rustig. Buiten 1 bitch, maar daar trek ik me toch geen zier meer van aan. Ze is het niet waard.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rivaille schreef:
    (...)Ik ben meer volwassen dan de meeste hier. Ik zelf heb ook mijn problemen die de meeste kinderen niet hebben. Maar ik gooi ook niet rond dat ik zo zielig ben.
    That's life. Deal with it.


    Iedereen maakt dingen op zijn eigen manier mee. Pesten is een groot actueel probleem, en bij grote actuele problemen hoort dat het ook vaker voorkomt. Natuurlijk zijn er dan mensen die overdrijven, maar het is internet. Hoe kun je vanachter je computer bepalen of iemand depressief is, gepest is, of wat dan ook? Iedereen reageert anders, en iedereen heeft zijn eigen behoeften om iets los te laten of niet. Dit is een site, grotendeels anoniem, dan is het logisch dat mensen eerder hun hart uitstorten dan wanneer deze vraag klassikaal of publiekelijk gesteld wordt. Ik vind het een beetje idioot van je hier niet over nadenkt, maar wel claimt volwassen te zijn. Ik wil best geloven dat je andere dingen hebt meegemaakt die voor jou pesten een no deal maken, maar er zijn genoeg mensen voor wie pesten wél een groot probleem is of is geweest.


    Searching heavens for another earth

    Felidae schreef:
    (...)

    Het was ook niet mijn bedoeling om je te kwetsen ofzo, ik kan er gewoon heel erg pissig om worden als iemand mensen af zit te kraken, dus sorry, dat had ik eigenlijk niet mogen zeggen
    Snap ik. Het is ook niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Maar sommige moeten niet zo overdrijven, imo. Ze doen alsof ze 't verschrikkelijkste leven ever hebben.. Terwijl.. Ja, het niet zo is. En de meeste proberen ook aandacht te zoeken door te zeggen dat ze over zelfmoord denken.
    Dat haat ik gewoon.

    En ik zeg niet dat iedereen zo is. Maar de meeste wel.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)Snap ik. Het is ook niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Maar sommige moeten niet zo overdrijven, imo. Ze doen alsof ze 't verschrikkelijkste leven ever hebben.. Terwijl.. Ja, het niet zo is. En de meeste proberen ook aandacht te zoeken door te zeggen dat ze over zelfmoord denken.
    Dat haat ik gewoon.

    En ik zeg niet dat iedereen zo is. Maar de meeste wel.


    Ik heb ook niet het allerbeste leven wat je je in kunt denken maar er zijn inderdaad vast wel mensen die het slechter hebben.
    Al moet je de mensen die het over zelfmoord hebben niet onderschatten, ik heb het zelf ook ooit geprobeerd


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Het heeft goede en minder goede dingen gebracht voor de ontwikkeling tot wie ik nu ben. Ik ben echt blij dat het nu voorbij is.

    En aan iedereen die gepest wordt / is geweest, wil ik zeggen dat jullie het hartstikke waard zijn en veel beter zijn dan die pesters!

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 21:35 ]

    Ben nooit face to face gepest. Alleen in t begin van m'n middelbaar hoorde ik nergens bij enzo, maar nu kan ik met m'n hele leerjaar super goed opschieten.
    Ik heb vooral geleerd van het hebben van vriendjes dat je je niet onzeker moet voelen door hun of jezelf de schuld geven van dingen die gwn niet jouw fout zijn.

    Oftewel onzeker zijn heb ik wel aardig afgeleerd en tegelijk ben ik er iets te fel door wat soms wat aanvallend over komt^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik werd ook gepest. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu een minderwaardigheidscomplex heb en dat ik sociaal zijn eng vind en ik het niet zo kan.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Romia schreef:
    Ik ben gepest ja, soms nog steeds.

    Verschrikkelijk, het laat je echt alleen voelen .


    Dit + ik vertrouw mensen dus best moeilijk en voel me vaak niet zo op mijn gemak op drukke plaatsen.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 21:57 ]


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Rivaille schreef:
    Mooie reacties.
    Maar het valt gewoon op dat bijna iedereen op Q volgens hunzelf een verschrikkelijk leven heeft :')
    Maar w.e


    Ik mag dan wel gepest zijn, ik ben een heel gelukkig persoon, hoor. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ramazzotti schreef:
    Nooit echt gepest, maar wel dat ik vaak buiten de groep viel en mensen dan rare opmerkingen gingen maken van waarom ik alleen zat etc.

    Zo meer. Ik had zo rond mn 8 jaar die typische meisjes ruzies, en ik was een jaartje te vroeg dus ik neem aan dat ik daarom uiteindelijk wel het vaakst er buiten viel. Maar dit veel redelijk goed mee. Ik denk dat iedereen rond die leeftijd wel die groepjes ruzies heeft. En zelfs al had ik op een moment ruzie met mijn groepje, ik had altijd nog wel ergens andere vrienden. Het ergste dat ik me herinner is dat ik ooit eens een maand uitgesloten ben geweest van mijn eigen groepje, dat vond ik toen best rampzalig, maar het was echt wel leefbaar.

    Ik ben trouwens het jaar na die ruzie van school veranderd, en daarna werd ik ineens 'popular girl' op mijn nieuwe school, dus zelf al neigde het naar uitsluiting, het heeft niet lang genoeg geduurd om echt memorabel te zijn.


    effort never betrays you