• Hoi iedereen,
    Er was vanmiddag iets gebeurd wat me aan het denken heeft gezet.
    Ik had me aangemeld op Ask.fm en er kwamen een paar rare figuren die dingen stuurde zoals; Vieze slet, Slut.... en Kill youself...
    Dit zette me aan het denken.
    Ik merkte op dat ik hier best wel gevoelig voor ben aangezien ik vorig jaar best wel ben gepest.
    Ik ben er sterker van geworden; Ik ben nu helemaal mezelf
    Maar ik trek me deze dingen toch best wel aan, Ik ben voor sommige dingen dus ook.. eh.. gevoeliger geworden, zeg maar.
    Ik vertrouw mensen ook minder snel en ik kan soms heel erg fel op dingen reageren :X

    nu mijn vraag aan jullie: Zijn jullie ooit gepest/worden jullie gepest en wat heeft het met je gedaan/wat doet het met je?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Toen ik voor naar mijn eerste MBO opleiding ging werden er wel eens rotopmerkingen naar mn hoofd geslingerd en werd vaak uitgelachen, werd in het 2e jaar gelukkig minder, maar ik werd er wel onzeker en gesloten van.
    Op mijn laatste MBO opleiding gebeurde precies hetzelfde.
    Het is altijd een handje vol mensen die je pesten of rotopmerkingen maken.
    Nu heb ik zoiets van: wat boeit het mij wat anderen van me vinden, zolang ik mezelf kan maar kan zijn.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2013 - 12:23 ]

    Humphries schreef:
    Toen ik voor naar mijn eerste MBO opleiding ging werden er wel eens rotopmerkingen naar mn hoofd geslingerd en werd vaak uitgelachen, werd in het 2e jaar gelukkig minder, maar ik werd er wel onzeker en gesloten van.
    Op mijn laatste MBO opleiding gebeurde precies hetzelfde.
    Het is altijd een handje vol mensen die je pesten of rotopmerkingen maken.
    Nu heb ik zoiets van: wat boeit het mij wat anderen van me vinden, zolang ik mezelf kan maar kan zijn.



    Precies hetzelfde hier
    ik word ook wel eens uitgescholden voor junkie :S
    Maar nu boeit het me niet
    ik heb niveau 3 mbo in de avond opleiding gedaan met volwassene mensen 9 het begon met veel mensen maar werden uiteindelijk 3 mensen in de klas waaronder ik, we werden veel later samen gevoegd voor maar een maand met een ander klas,
    Nu zit ik op het mbo 4 maar dan in de dag opleiding, gelukkig gaat het tot nu toe goed, ook al ga ik niet echt om met kinderen van mijn klas, behalve 1. ik ga meer met andere meisjes van een ander opleiding om


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Toen ik naar de middelbare ging was dat voor mij een nieuwe start. Ik was als klein meisje gepest, op jonge leeftijd en daarna kreeg ik kleine rotopmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Ik viel er altijd een beetje buiten.
    Het heeft me absoluut sterker gemaakt, vastbeslotener en koppig. Ik ben heel open geworden, durf meer, bang om weer stil te zijn, zoals ik vroeger was. Ik ben mezelf, en pas binnen de groepen. Positief dus c:


    Miep

    ShadowNight schreef:
    (...)


    Precies hetzelfde hier
    ik word ook wel eens uitgescholden voor junkie :S
    Maar nu boeit het me niet
    ik heb niveau 3 mbo in de avond opleiding gedaan met volwassene mensen 9 het begon met veel mensen maar werden uiteindelijk 3 mensen in de klas waaronder ik, we werden veel later samen gevoegd voor maar een maand met een ander klas,
    Nu zit ik op het mbo 4 maar dan in de dag opleiding, gelukkig gaat het tot nu toe goed, ook al ga ik niet echt om met kinderen van mijn klas, behalve 1. ik ga meer met andere meisjes van een ander opleiding om

    Same here haha.
    Op mijn eerste MBO ging ik om met een meisje uit een andere klas (zelfde opleiding)
    In het tweede jaar ging ik wel wat beter om met een aantal klasgenoten.
    En ik had op mijn laatste opleiding wel wat mensen waar ik mee omging.

    Ik ben zo'n 8 à 10 jaar gepest geweest -waar trek je de grens, natuurlijk- en ik merk hierdoor dat ik in RL vrij afstandelijk doe tegenover mensen en enorm onzeker ben over mezelf. De laatste tijd betert het wat, maar ik denk niet dat dat ooit helemaal weggaat.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik ben op de basisschool heel erg gepest. Ze noemden me altijd varken of lelijk ofzo en niemand wilde vrienden zijn met me. In groep 5 hebben ze een clubje tegen mij opgericht met de hele klas.
    Nu gaat het wel wat beter, maar ik ben vorig jaar half tegen een leraar gevallen, omdat een ex-basisschool klasgenoot me duwde. Man, dan schaam je je niet. Vooral omdat het een van mijn favoriete leraren was. Een jongen uit mijn klas heeft ook gevraagd of ik aan zelfmoord dacht en hij zei dat ik een kuthoer was en oogaids had. Nu loopt die knakker nog steeds te zeggen dat ik aids heb, maar heeft mijn hele klas al de pest aan hem.

    Het heeft me wel sterker gemaakt. Ik heb meer moeite met het laten zien van mijn emoties volgens mijn moeder. Ik heb ook gewoon schijt aan alles wat ze zeggen. Jij bent jij en daar kunnen ze niks aan veranderen. Punt. Over en uit.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Het heeft me onzeker gemaakt. Gesloten. En van dat geslotenheid heb ik nog steeds last van.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    ik werd zowel op school gepest als thuis door mijn stiefmoeder en vader. Gevolg: ik vertrouw absoluut geen meisjes, op 2 na waarvan de ene in fucking Noorwegen zit en de andere mijn stiefzus (langs moeders kant) is. Ik heb/ben met mezelf geworsteld op verschillende manieren en wordt nog steeds enorm snel onzeker, neem alles persoonlijk op en weet niet hoe ik met mijn gevoelens kan omgaan. Ik heb angstaanvallen, nachtmerries en flashbacks. Dat doet pesten met je. Oh, alsook ben ik constant bang verlaten te worden.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    het heeft ervoor gezorgd dat ik een verschrikkelijke 1e klas/ 2de klas heb gehad... Nog altijd super onzeker aangezien iedere dag lelijk genoemd worden niet goed is voor je zelfvertrouwen... gelukkig kom ik nu voor mezelf op.. als zo'n sukkel nog een gemene reactie geeft kan hij een klap verwachten

    en gelukkig heb ik nu ook lieve vriendinnetjes die me door alles heen steunen <3


    Age is just a number, maturity is a choice.

    Lydje3 schreef:
    het heeft ervoor gezorgd dat ik een verschrikkelijke 1e klas/ 2de klas heb gehad... Nog altijd super onzeker aangezien iedere dag lelijk genoemd worden niet goed is voor je zelfvertrouwen... gelukkig kom ik nu voor mezelf op.. als zo'n sukkel nog een gemene reactie geeft kan hij een klap verwachten

    en gelukkig heb ik nu ook lieve vriendinnetjes die me door alles heen steunen <3


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik ben op de basisschool heel erg gepest, ik heb uiteindelijk een middelbare school gekozen waar bijna geen andere mensen die ik 'kende' naartoe gingen. Ik heb het toen in het begin heel zwaar gehad, omdat ik gewoon niet op andere mensen af durfte te stappen omdat ik dacht dat ze me toch niet leuk zouden vinden. Na ongeveer drie maanden ben ik toch maar bij een groepje gaan zitten en dat was harstikke gezellig. Sinds toen ben ik steeds meer op vreemden afgestapt.
    Nu zit ik net een maandje op de universiteit en ik heb nu al meer vrienden dan ik ooit gehad heb. Ik merk alleen wel dat ik me nog steeds geen houding weet te geven als ik complimentjes krijg en het duurt een tijd voordat ik bij 'vreemden' mezelf kan zijn.


    Valar Morghulis.

    Al deze verhalen. ;o.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    Al deze verhalen. ;o.

    Inderdaad. Ik krijg steeds het gevoel alsof ik vroeger helemaal niet erg werd gepest als ik al die verhalen lees, terwijl ik in die tijd daar toch echt heel erg onder leed. In ieder geval, sterkte iedereen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Inderdaad. Ik krijg steeds het gevoel alsof ik vroeger helemaal niet erg werd gepest als ik al die verhalen lees, terwijl ik in die tijd daar toch echt heel erg onder leed. In ieder geval, sterkte iedereen.

    Vroeger? Kind, je bent pas 12. (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Rosarum schreef:
    (...)
    Inderdaad. Ik krijg steeds het gevoel alsof ik vroeger helemaal niet erg werd gepest als ik al die verhalen lees, terwijl ik in die tijd daar toch echt heel erg onder leed. In ieder geval, sterkte iedereen.

    Begrijpelijk. Dat hoeft echter helemaal niet hoor, elk mens ervaart het anders.

    Edit: Kunnen we elkaar wel even in ieders waarde houden?

    [ bericht aangepast op 18 okt 2013 - 16:55 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.