• Dit vroeg ik me dus af :Y)
    Ik ben laatst donor geworden en vind dat veel meer mensen het moeten doen.
    Maar mijn vraag: Zijn jullie al donor of gaan jullie je ooit aanmelden om het te worden?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 20:41 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Jep, ik heb zo'n kaartje in mijn portefeuille.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Nope. Ik wil echt niet dat ze mijn lichaam voor iets gaan gebruiken. Hoe egoistisch hetvook klinkt, laat me lichaam met rust. Mijn familie weet ook dat ik het absoluut niet wil. Er kunnen levens mee gered worden maar toch wil ik het niet.


    -

    Ja, ik heb het meteen gedaan toen ik achttien werd. Toen kon ik het tenminste zelf bepalen en hoefde ik niets aan te passen, omdat je anders nog met je ouders zit en zo. Van mij mogen ze alles meenemen. Misschien, als ik heel oud word en mijn naaste dierbaren al dood zijn of me zijn vergeten, dat ik mijn lichaam beschikbaar stel aan de wetenschap.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Draculea schreef:
    Nee, en ik denk niet dat ik het ooit ga doen. Heb er niet per se een reden voor.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Heb me vorig jaar geloof ik aangemeld als donor.

    Nee en ik wil het ook niet. Ik voel me er niet prettig bij dat er iets uit mijn lichaam wordt gehaald als ik dood ben. Nieren kan ik niet meer afstaan, omdat daar littekenweefsel op zit. Anders had ik dat wel af willen staan.


    From these ashes, I will rise

    Nee. Ik ben niet zeker of ik het wil worden of niet. Aan de ene kant lijkt het me niets dat er dan in je lichaam gesneden word, maar aan de andere kant kan je er levens mee redden.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ja, heb alleen het kaartje niet meer :p Maar ze mogen aan mijn lichaam prutsen als ik dood ben. Ik heb er dan toch niks aan, ja? En wie weet is de techniek en wetenschap al zover dat donors niet eens meer nodig zijn..

    Mocht een familielid donor nodig hebben en ik ben de enige die diegene kan redden, zal ik het wel doen. Anders zal ik me alleen maar schuldig voelen als diegene komt te overlijden. Best wel egoïstisch dat ik dat niet voor andere mensen wil...


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik heb van de week aangeven dat ik het wil worden en krijg als het goed is deze week het formulier thuis gesturud, ze mogen alles van mij hebben, als ik daar anderen mee kan helpen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jup, maar met uitzondering van bloedvaten/pezen/botten, huid en hoornvlies.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik ben het nog niet, maar wil het denk ik wel worden. Maar ik zou het wel zo selecteren dat ze niet alles mogen nemen. Nieren enzo prima, maar geen huid.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 22:03 ]


    You are beautiful, you are love.

    Hier in België ben je dat automatisch.
    Vanaf je 18de kan je je laten afschrijven als donor op het gemeentehuis, ik heb er vorig jaar gewerkt en er zijn blijkbaar heel wat mensen die het niet weten.
    Als ik er nog eens naartoe ga, laat ik me afschrijven.

    Het is niet dat ik die andere mensen niet wil helpen, maar ik vind het gewoon een vies idee dat er mensen met mijn lichaamsdelen gaan rondlopen terwijl ik er niet meer ben. Ik geloof een beetje in het leven na de dood en dan zou ik graag alles nog hebben. :')
    Als ik nog leef en iemand heeft een nier of een long nodig, dan zou ik het nog wel afstaan, maar niet als ik dood ben.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Draculea schreef:
    Nee, en ik denk niet dat ik het ooit ga doen. Heb er niet per se een reden voor.


    26 - 02 - '16

    Ik woon in België, dus ik ben automatisch donor, en ik wil dat ook zo houden, zeker omdat ik zelf een hartklep van een donor gekregen heb (er zijn mensen die een kunststoffen klep krijgen, maar die van mij is dus menselijk).
    Het is niet dat ik met mijn eigen klep niet zou kunnen leven, maar ik zou geen zware inspanningen kunnen doen (zoals sporten, niet dat ik veel sport maar toch), en ik zou dus ook geen kinderen kunnen krijgen omdat dat te zwaar voor mij zou zijn. Daarom ben ik heel dankbaar voor de klep die ik gekregen heb, en ik ga er nog enkele krijgen in de toekomst want zo'n klep gaat maar ongeveer twintig jaar mee.
    Mijn hart zou ik dus niet kunnen doneren, maar voor de rest mogen ze wat mij betreft alles hebben.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Nee, hoe egoïstisch het ook kan klinken, ik wil het absoluut niet.


    Quiet the mind, and the soul will speak.