• Dit vroeg ik me dus af :Y)
    Ik ben laatst donor geworden en vind dat veel meer mensen het moeten doen.
    Maar mijn vraag: Zijn jullie al donor of gaan jullie je ooit aanmelden om het te worden?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 20:41 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    CANOODLE schreef:
    (...)

    Daar ben ik het mee eens. Ik vind dat degene die niet willen geven ook niet mogen krijgen.


    Dus dan moeten die mensen maar sterven als ze iets nodig hebben?


    There is nothing more badass than being yourself

    KiliOfDurin schreef:
    Ik ben het al vanaf mijn 12e. Ik vind het persoonlijk erg egoistisch dat mensen verwachten dat ze wel organen zouden krijgen als het nodig is, maar ze zelf niet willen afstaan als ze dood zijn. Jij hebt er toch niets meer aan en je kan er levens mee redden.
    Ook vind ik dat ze hier net zo'n systeem als in België moeten invoeren. Uitschrijven als je het niet wil. Nu zijn er volgens mij namelijk te veel mensen wiens organen niet worden getransplanteerd alleen door het verdriet van de nabestaanden.


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    HarrysBum schreef:
    (...)
    Dus dan moeten die mensen maar sterven als ze iets nodig hebben?

    Blijkbaar mogen wij het dus ook niet krijgen, zelfs als we een hele goede reden ervoor hebben.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    CANOODLE schreef:
    (...)

    Daar ben ik het mee eens. Ik vind dat degene die niet willen geven ook niet mogen krijgen.


    Dat zou betekenen dat de meerderheid dus dood gaat. En als het nu jouw familielid is? Vind je dat dat ook nog steeds?


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    HarrysBum schreef:
    (...)

    Dus dan moeten die mensen maar sterven als ze iets nodig hebben?


    Hoe cru het ook klinkt, ja. Als je om medische redenen geen donor kunt zijn is het natuurlijk anders, maar waarom zouden gezonde mensen niet gewoon donor kunnen worden? De kans dat ze je organen ooit zullen gebruiken is ontzettend klein, ik snap niet waarom mensen er moeilijk over doen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Morticia schreef:
    (...)
    Blijkbaar mogen wij het dus ook niet krijgen, zelfs als we een hele goede reden ervoor hebben.


    Kun je dat even uitleggen? Ik volg je niet.


    There is nothing more badass than being yourself

    ohja ff aanvulling. de gene die zeggen dat ze geen donor willen zijn omdat ze zich niet prettig voelen als alles uit je lichaam wordt gehaald slaat nergens om omdat, 1. je DOOD bent 2. je wil je eigen leven ook redden als er iets mis is met een orgaan en 3. als je dood bent en geen donor wordt je of opgevreten door dieren onder de grond of je wordt verbrand -.-


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    Astoria schreef:
    ohja ff aanvulling. de gene die zeggen dat ze geen donor willen zijn omdat ze zich niet prettig voelen als alles uit je lichaam wordt gehaald slaat nergens om omdat, 1. je DOOD bent 2. je wil je eigen leven ook redden als er iets mis is met een orgaan en 3. als je dood bent en geen donor wordt je of opgevreten door dieren onder de grond of je wordt verbrand -.-


    Iedereen heeft een eigen mening.


    A good book on your shelf is a friend that turns its back on you and remains a friend. ~Author Unknown

    CANOODLE schreef:
    (...)
    Hoe cru het ook klinkt, ja. Als je om medische redenen geen donor kunt zijn is het natuurlijk anders, maar waarom zouden gezonde mensen niet gewoon donor kunnen worden? De kans dat ze je organen ooit zullen gebruiken is ontzettend klein, ik snap niet waarom mensen er moeilijk over doen.

    Het is hun eigen zaak waarom ze dat wel of juist niet willen, waarom zou degene dan direct geen organen mogen krijgen? Alleen omdat ze "nee" ertegen zeiden?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ja... ik heb wel zo'n ding ingevuld, maar geen pasje ofzo gekregen x'D


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Morticia schreef:
    (...)
    Het is hun eigen zaak waarom ze dat wel of juist niet willen, waarom zou degene dan direct geen organen mogen krijgen? Alleen omdat ze "nee" ertegen zeiden?


    Maar ik zie niet in waarom mensen nee zouden zeggen. Maar goed, ieder zijn eigen mening.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    CANOODLE schreef:
    (...)

    Hoe cru het ook klinkt, ja. Als je om medische redenen geen donor kunt zijn is het natuurlijk anders, maar waarom zouden gezonde mensen niet gewoon donor kunnen worden? De kans dat ze je organen ooit zullen gebruiken is ontzettend klein, ik snap niet waarom mensen er moeilijk over doen.


    Dat van die medische redenen kan ook wel zo zijn, maar mensen kunnen zich daar dan ook achter verschuilen, want wie zegt dat ze wel donor zouden worden als ze gezond zouden zijn? Dan wordt dat ook een excuusreden om dus wel organen te kunnen krijgen.

    Plus; donor worden omdat de kans klein is, is ook niet bepaald een nobele reden en niet de 'essentie' van het donor worden.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Astoria schreef:
    ohja ff aanvulling. de gene die zeggen dat ze geen donor willen zijn omdat ze zich niet prettig voelen als alles uit je lichaam wordt gehaald slaat nergens om omdat, 1. je DOOD bent 2. je wil je eigen leven ook redden als er iets mis is met een orgaan en 3. als je dood bent en geen donor wordt je of opgevreten door dieren onder de grond of je wordt verbrand -.-
    Dit vind ik persoonlijk niet waar. Hetgeeft mensen misschien gewoon een fijn gevoel dat hun familie ze nog gewoon zou kunnen zien hoe ze waren en niet 'leeggeplukt' iom het even botweg te verwoordne. Ik snap die mensen ook wel goed.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    CANOODLE schreef:
    (...)

    Hoe cru het ook klinkt, ja. Als je om medische redenen geen donor kunt zijn is het natuurlijk anders, maar waarom zouden gezonde mensen niet gewoon donor kunnen worden? De kans dat ze je organen ooit zullen gebruiken is ontzettend klein, ik snap niet waarom mensen er moeilijk over doen.


    Dat wat dik gedrukt is, vind ik vaag. Er zijn wachtlijsten met donoren, dus je organen gebruiken ze echt wel.
    Over dat moeilijk doen: misschien vinden mensen het gewoon niet fijn dat er nog in hen wordt gesneden als ze overleden zijn.


    There is nothing more badass than being yourself

    HarrysBum schreef:
    (...)
    Kun je dat even uitleggen? Ik volg je niet.

    Dat bedoelde ik trouwens niet aanvallend gericht naar jou toe. Ik bedoelde ermee dat, wanneer iemand dus geen donor wil zijn, zelfs als ze er een hele goede reden voor hebben, dus maar cru gezegd, dood moet gaan. Enkel vanwege dat. Ik vind niet dat iemand daarover mag of kan beslissen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.