• Dit vroeg ik me dus af :Y)
    Ik ben laatst donor geworden en vind dat veel meer mensen het moeten doen.
    Maar mijn vraag: Zijn jullie al donor of gaan jullie je ooit aanmelden om het te worden?

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 20:41 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik ben het al vanaf mijn twaalfde ^^


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Nee, ik denk ook niet dat ik dat ga worden.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ben geen bloeddonor, daar kan ik echt niet tegen.
    Toen ik een keer naar de opendag ging van een bloedbank, lieten ze daar zien hoe ze het aftapten van mensen.
    Nou, ik viel bijna flauw! ...dat kom door mijn vaders genen. :P
    Een orgaan geven als ik eenmaal dood ben zou ik wel willen doen,
    Je gebruikt het toch niet meer.
    En klinkt het niet prachtig om als je sterft een ander leven te geven?
    Ik vind van wel :)


    wut?

    Nee, ik ben geen donor. En ik ga me ook niet aanmelden.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Al vanaf dat ik 18 was.


    -

    Nee, en ik wil het ook niet. Toen ik achttien werd, heb ik wel van die aanmeldingsformulieren binnengekregen, maar de manier waarop die geformuleerd waren, maakte me misselijk. 'Je kunt nu donor worden en een leven redden!'

    Tsja, dat betekent wel dat ik nú dood moet gaan. No thanks. Daarnaast denk ik liever niet aan het idee dat ik dan dus sowieso vroeg dood moet gaan, mochten mijn organen nog bruikbaar zijn, want als oma van 80 is het ook niet zeker of ze nog wel wat aan mijn organen hebben.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Nee nog niet,
    Ik wil het wel maar dan niet voor de wetenschap. gewoon het idee dat als ik er niets aan heb en dood ben dat ik dan van een ander iemand gewoon zijn leven kan gaan reden dat klinkt me fijn in de oren. Al weet ik niet of je longen met astma mogen? En beter mijn ogen ook niet aangezien daar van alles mis mee isXD
    Alleen wetenschappen wil ik niet want ja ik heb er net echt een reden voor maar dat gevoel is niet fijn, maar dat ik iemand kan redden wel
    Mijn ouders weten ook dat ik het wil aangezien ik de vorige keer met mijn moeder erover gehad heb


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    En nu vraag ik me eigenlijk af

    Waarom willen mensen hun Hoornvlies houden? Dat snap ik niet. eigenlijk dus wilt iemand dat me uitleggen
    Mijn hoornvliezen zijn naar de maan dusja


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nee, ik laat het over aan mijn nabestaanden.


    Alleen maar tranen van geluk

    IrishNialler schreef:
    En nu vraag ik me eigenlijk af

    Waarom willen mensen hun Hoornvlies houden? Dat snap ik niet. eigenlijk dus wilt iemand dat me uitleggen
    Mijn hoornvliezen zijn naar de maan dusja


    Misschien omdat er net zoals bij jou wat mis mee is? Bespaart de mensen die organen van jou willen hebben wel tijd, denk ik.


    Physics is awesome

    Ja, ik ben donor. Wat ik trouwens behoorlijk egoïstisch vind, is dat de meeste mensen die zelf absoluut geen donor willen zijn wel verwachten dat ze bijvoorbeeld een donorhart of -lever zullen krijgen wanneer ze dat ooit nodig zullen hebben. Daar kan ik echt niet tegen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    IrishNialler schreef:
    En nu vraag ik me eigenlijk af

    Waarom willen mensen hun Hoornvlies houden? Dat snap ik niet. eigenlijk dus wilt iemand dat me uitleggen
    Mijn hoornvliezen zijn naar de maan dusja


    Ik wil mijn hoornvlies houden omdat nabestaanden mij misschien in het uitvaartcentrum zelf willen verzorgen, en als mijn ogen dan open zijn zal het toch een ander beeld geven. Dit wil ik voorkomen, dus ik wil geen hoornvlies of huid doneren.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Blutbad schreef:
    (...)

    Misschien omdat er net zoals bij jou wat mis mee is? Bespaart de mensen die organen van jou willen hebben wel tijd, denk ik.
    Ow op die manier, lol ik dacht misschien is dat gewoon nog goed maar willen ze het houden dus toen dacht ik van huh wat heeft dat voor zin/nut. Maar nu snap ik hem


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    CANOODLE schreef:
    Ja, ik ben donor. Wat ik trouwens behoorlijk egoïstisch vind, is dat de meeste mensen die zelf absoluut geen donor willen zijn wel verwachten dat ze bijvoorbeeld een donorhart of -lever zullen krijgen wanneer ze dat ooit nodig zullen hebben. Daar kan ik echt niet tegen.


    Dat vind ik ook wel egoïstisch. Ik twijfel nog steeds maar als ik besluit dat ik geen donor wil worden dan wil ik ook geen organen van andere mensen, mocht ik die dan nodig hebben.


    Physics is awesome

    Blutbad schreef:
    (...)

    Dat vind ik ook wel egoïstisch. Ik twijfel nog steeds maar als ik besluit dat ik geen donor wil worden dan wil ik ook geen organen van andere mensen, mocht ik die dan nodig hebben.


    Daar ben ik het mee eens. Ik vind dat degene die niet willen geven ook niet mogen krijgen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.