• Sinds 5 jaar heb ik een beste vriend. In het begin was eigenlijk alles best saai, tot ongeveer 2 jaar geleden. We werden steeds closer, en dat vond ik in het begin heel erg eng. Maar ik raak er wel gewend aan. Maar goed, het probleem is.. Als we alleen zijn, wil hij de hele tijd een knuffel. Ik weet niet of ik het durf. Altijd als ik naar huis fiets, krijg ik toch achteraf spijt dat ik het niet gedaan heb. Hij is super lief, en hij wilt me ook niet dwingen. Ik vertrouw hem, daar ligt het niet aan.
    Ik ben eigenlijk mijn hele leven al bang geweest voor contact. Lichamelijk contact valt er ook onder. Hij zegt de hele tijd: Je moet doen waar je zelf achter staat.
    Ik wil het echt heel erg graag! Maar van binnen durf ik het gewoon niet. Elke keer als ik thuis kom, ga ik hem steeds meer missen. Dat is altijd als ik hem net gezien heb, en dan naar huis ga. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.. Dit is al ongeveer een jaar zo bezig, en nog steeds durf ik het niet.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, of in ieder geval tips geven.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Tuala schreef:
    (...)
    Je kunt ook op een rustige manier verder gaan. (:


    Hij heeft zoveel geduld met me. Ook is hij lief, betrouwbaar en weet wat goed voor me is. Dus ik denk dat hij heel goed weet hoe hij dit aan kan pakken.
    En als ik het te snel vind gaan, of als ik iets niet wil, zeg ik het gewoon. Hij begrijpt het vast wel. Hoop ik.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Ahw, dat is lief, dat je ons shipt. Kijk, ik weet niet wat er allemaal in zijn hersenen en hoofd omgaat. Maar al zou ik dat wel weten, dan nog weet ik nog niet wat ik zou moeten doen. Ik wil gewoon eerst weten wat hij bedoelt met 'meer dan een knuffel'. Dan pas kan ik zeggen of ik dat ook wil of niet.
    Ik wil hem ook geen valse hoop geven. En dat doe ik hiermee waarschijnlijk wel.

    Je kan er altijd met hem over praten, wat hij nou precies bedoeld en dan kun je ook meteen jouw grenzen aangeven wat jij wilt, etc. Anders heeft hij misschien hoop, dat op niks uitloopt uiteindelijk.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Je kan er altijd met hem over praten, wat hij nou precies bedoeld en dan kun je ook meteen jouw grenzen aangeven wat jij wilt, etc. Anders heeft hij misschien hoop, dat op niks uitloopt uiteindelijk.


    Ja, dat bedoel ik dus ook. Ik ben juist bang dat hij gaat afhaken als ik mijn grenzen aan geef. Want dan wil hij het juist wel, en ik misschien weer niet.
    Dat had hij bij die knuffel ook al willen doen. het kwam er telkens niet van, en hij gaf het al bijna op. Maar ik heb gezegd dat hij niet moest opgeven.
    Dus, blijkbaar heeft het wel geholpen, wat ik zei.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Ja, dat bedoel ik dus ook. Ik ben juist bang dat hij gaat afhaken als ik mijn grenzen aan geef. Want dan wil hij het juist wel, en ik misschien weer niet.
    Dat had hij bij die knuffel ook al willen doen. het kwam er telkens niet van, en hij gaf het al bijna op. Maar ik heb gezegd dat hij niet moest opgeven.
    Dus, blijkbaar heeft het wel geholpen, wat ik zei.

    Waarvan afhaken? Op zijn (misschien) verliefdheid op jou of dat hij je geen knuffels meer geeft of iets?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Waarvan afhaken? Op zijn (misschien) verliefdheid op jou of dat hij je geen knuffels meer geeft of iets?


    Dat hij niet doet wat hij wil. Ik snap best dat hij meer dan een knuffel wil. Als hij me echt zo leuk vindt, snap ik dat heel goed.
    En ja, afhaken van de knuffels of iets anders.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Gwalchmei schreef:
    Hij wil je toch knuffelen. Nou, als hij het wil- van plan is om te doen-, doe jij het dan ook.
    Er kan niks gebeuren, toch?
    Niet bang, moet je van je af zetten! Want hij wil het ook graag.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Authentic schreef:
    (...)


    Maar wat nou als hij echt meer wil? Ik weet niet of ik het wel wil.
    Dan zeg ik tegen hem dat ik hem geen valse hoop wil geven. En dat ik zelf mijn grenzen aan wil geven, als ik bijvoorbeeld iets niet wil.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician