• Sinds 5 jaar heb ik een beste vriend. In het begin was eigenlijk alles best saai, tot ongeveer 2 jaar geleden. We werden steeds closer, en dat vond ik in het begin heel erg eng. Maar ik raak er wel gewend aan. Maar goed, het probleem is.. Als we alleen zijn, wil hij de hele tijd een knuffel. Ik weet niet of ik het durf. Altijd als ik naar huis fiets, krijg ik toch achteraf spijt dat ik het niet gedaan heb. Hij is super lief, en hij wilt me ook niet dwingen. Ik vertrouw hem, daar ligt het niet aan.
    Ik ben eigenlijk mijn hele leven al bang geweest voor contact. Lichamelijk contact valt er ook onder. Hij zegt de hele tijd: Je moet doen waar je zelf achter staat.
    Ik wil het echt heel erg graag! Maar van binnen durf ik het gewoon niet. Elke keer als ik thuis kom, ga ik hem steeds meer missen. Dat is altijd als ik hem net gezien heb, en dan naar huis ga. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.. Dit is al ongeveer een jaar zo bezig, en nog steeds durf ik het niet.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, of in ieder geval tips geven.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Lolicia schreef:
    (...)
    Ghehe, nice. Wat staat er voor smiley bij?


    Oh, had één van die emoji dingen moeten zijn. Alleen die werken hier blijkbaar niet :')


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Weetje wat vriendschap ook verpest? Als je verliefd opelkaar bent. Hij weet het, maar jij nog niet.

    En áls je verkering hebt met hem hoef je nog niet meteen te zoenen hoor. Dat moet je hem dan wel duidelijk maken.

    He likes you, you like him.
    Go for it girl


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Rawiyah schreef:
    Weetje wat vriendschap ook verpest? Als je verliefd opelkaar bent. Hij weet het, maar jij nog niet.

    En áls je verkering hebt met hem hoef je nog niet meteen te zoenen hoor. Dat moet je hem dan wel duidelijk maken.

    He likes you, you like him.
    Go for it girl


    Ik wil liever de vriendschap die we nu hebben, dan dat we iets met elkaar hebben. Het klinkt misschien stom, maar ik wil het graag zo houden.
    Dan zul je wel denken, waarom gaat ze er gewoon niet voor? Ik heb goede redenen daarvoor. Ik vind het zo veel fijner. Ik ben gewoon bang dat als we iets hebben, dat het dan heel awkward gaat worden. En dat ik niks durf.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Ik heb hem net weer gezien. En hij zei dat hij meer wilde dan alleen knuffelen. Wat moet ik doen? Want ik weet niet wat hij in gedachten heeft.
    Ik heb een vermoeden, maar ik weet niet of ik dat wel wil.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    Ik heb hem net weer gezien. En hij zei dat hij meer wilde dan alleen knuffelen. Wat moet ik doen? Want ik weet niet wat hij in gedachten heeft.
    Ik heb een vermoeden, maar ik weet niet of ik dat wel wil.

    Wat voor vermoeden heb je dan? Als in seks of gewoon zoenen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Wat voor vermoeden heb je dan? Als in seks of gewoon zoenen?


    Zoenen, denk ik. Seks gaat wel heel erg snel. Ik weet niet wat ik wil. Ik heb tegen hem gezegd dat ik eerst wil weten wat hij wil. En toen zei hij meer dan een knuffel. Niks gedetailleerd ofzo.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Zoenen, denk ik. Seks gaat wel heel erg snel. Ik weet niet wat ik wil. Ik heb tegen hem gezegd dat ik eerst wil weten wat hij wil. En toen zei hij meer dan een knuffel. Niks gedetailleerd ofzo.

    Hm, maar voel jij je daar fijn bij als je dat met hem zou doen? Je wilde toch enkel beste vrienden blijven?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Truster schreef:
    Ik heb hem net weer gezien. En hij zei dat hij meer wilde dan alleen knuffelen. Wat moet ik doen? Want ik weet niet wat hij in gedachten heeft.
    Ik heb een vermoeden, maar ik weet niet of ik dat wel wil.

    Als hij zoiets zegt, dan bedoelt hij waarschijnlijk zoenen. Jij vind hem leuk, hij vind jou leuk.
    En als je het niet durft, probeer het te vertellen. Misschien zet hij wel net als bij de knuffel de eerste stap (:


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Hm, maar voel jij je daar fijn bij als je dat met hem zou doen? Je wilde toch enkel beste vrienden blijven?


    Ja daarom. Ik zit gewoon keihard te twijfelen.. Wat zou het beste zijn? Misschien een idee?


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Ja daarom. Ik zit gewoon keihard te twijfelen.. Wat zou het beste zijn? Misschien een idee?


    Ik kan niet zeggen wat het beste voor je is. Maar beide opties kunnen leiden tot verschillende situaties.
    Je kunt inderdaad er voor gaan, vervolgens kan het goed uitpakken of uiteindelijk minder goed met de kans dat jullie vriendschap over is.
    Of je besluit nu niks te doen, vervolgens kun je leuk doorgaan, maar tegelijkertijd heeft je beste vriend het misschien moeilijk, omdat hij 'meer wil dan alleen een knuffel'.
    Wat is belangrijker?

    [ bericht aangepast op 18 jan 2014 - 20:21 ]


    You are beautiful, you are love.

    Misschien wil hij uiteindelijk geen vrienden meer zijn omdat hij niet meer naar je kan kijken zonder dat hij gevoelens voor je hebt en daar gek van word.
    Ik ship jullie, en ik ben van mening dat je beter meer dan vrienden kan zijn dan gewoon vrienden.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Hey hey, ik heb een stukje van dit topic gelezen. Ik ben zelf een tijdje met mijn beste vriend samen. Natuurlijk waren er in het begin twijfels en heb ik me ook bedacht dat als het uit zou raken, het heel ongemakkelijk zou worden en we elkaar niet meer als vrienden zouden zien. Maar ik vond het ook onzin om het daarom niet te doen en ik heb er echt nog geen spijt van gehad.
    Natuurlijk is vriendschap kostbaar, maar liefde/verliefdheid is dat ook . En je moet je zeker niet laten leiden door de gedachte "dat het ooit uit raakt". Een vriendschap kan immers ook eindigen, maar daar denk je ook niet over na.
    Natuurlijk moet je je tijd nemen en ik snap zeker dat kussen in het begin eng is. Dus doe alles rustig aan, maar laat je ook niet te veel leiden door twijfels. Succes er mee!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Rawiyah schreef:
    Misschien wil hij uiteindelijk geen vrienden meer zijn omdat hij niet meer naar je kan kijken zonder dat hij gevoelens voor je hebt en daar gek van word.
    Ik ship jullie, en ik ben van mening dat je beter meer dan vrienden kan zijn dan gewoon vrienden.


    Ahw, dat is lief, dat je ons shipt. Kijk, ik weet niet wat er allemaal in zijn hersenen en hoofd omgaat. Maar al zou ik dat wel weten, dan nog weet ik nog niet wat ik zou moeten doen. Ik wil gewoon eerst weten wat hij bedoelt met 'meer dan een knuffel'. Dan pas kan ik zeggen of ik dat ook wil of niet.
    Ik wil hem ook geen valse hoop geven. En dat doe ik hiermee waarschijnlijk wel.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Tuala schreef:
    Hey hey, ik heb een stukje van dit topic gelezen. Ik ben zelf een tijdje met mijn beste vriend samen. Natuurlijk waren er in het begin twijfels en heb ik me ook bedacht dat als het uit zou raken, het heel ongemakkelijk zou worden en we elkaar niet meer als vrienden zouden zien. Maar ik vond het ook onzin om het daarom niet te doen en ik heb er echt nog geen spijt van gehad.
    Natuurlijk is vriendschap kostbaar, maar liefde/verliefdheid is dat ook . En je moet je zeker niet laten leiden door de gedachte "dat het ooit uit raakt". Een vriendschap kan immers ook eindigen, maar daar denk je ook niet over na.
    Natuurlijk moet je je tijd nemen en ik snap zeker dat kussen in het begin eng is. Dus doe alles rustig aan, maar laat je ook niet te veel leiden door twijfels. Succes er mee!


    Ik snap je helemaal. Ik heb dit al mijn hele leven, dat ik bang ben en bijna niks durf. Maar hij helpt me, en dat is fijn. Ik wil mezelf ook niet laten leiden door twijfels, maar ik kan ze gewoon niet tegenhouden, op wat voor manier dan ook. Het lukt gewoon niet. Ja, ik houd van hem. Heel erg veel.
    Ik weet niet wat de beste oplossing is. De ene helft van mijn lichaam wil meer, maar de andere helft wil het juist rustig aan doen.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Ik snap je helemaal. Ik heb dit al mijn hele leven, dat ik bang ben en bijna niks durf. Maar hij helpt me, en dat is fijn. Ik wil mezelf ook niet laten leiden door twijfels, maar ik kan ze gewoon niet tegenhouden, op wat voor manier dan ook. Het lukt gewoon niet. Ja, ik houd van hem. Heel erg veel.
    Ik weet niet wat de beste oplossing is. De ene helft van mijn lichaam wil meer, maar de andere helft wil het juist rustig aan doen.

    Je kunt ook op een rustige manier verder gaan. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.