• Sinds 5 jaar heb ik een beste vriend. In het begin was eigenlijk alles best saai, tot ongeveer 2 jaar geleden. We werden steeds closer, en dat vond ik in het begin heel erg eng. Maar ik raak er wel gewend aan. Maar goed, het probleem is.. Als we alleen zijn, wil hij de hele tijd een knuffel. Ik weet niet of ik het durf. Altijd als ik naar huis fiets, krijg ik toch achteraf spijt dat ik het niet gedaan heb. Hij is super lief, en hij wilt me ook niet dwingen. Ik vertrouw hem, daar ligt het niet aan.
    Ik ben eigenlijk mijn hele leven al bang geweest voor contact. Lichamelijk contact valt er ook onder. Hij zegt de hele tijd: Je moet doen waar je zelf achter staat.
    Ik wil het echt heel erg graag! Maar van binnen durf ik het gewoon niet. Elke keer als ik thuis kom, ga ik hem steeds meer missen. Dat is altijd als ik hem net gezien heb, en dan naar huis ga. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.. Dit is al ongeveer een jaar zo bezig, en nog steeds durf ik het niet.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, of in ieder geval tips geven.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Aankijken kan wel, maar nee, ik wil niet zoenen met mijn beste vriend. Ik ben bang dat ik daarmee onze vriendschap weggooi.
    En ja, ik zie hem wel meer als een beste vriend. Alleen hij mag dat niet weten. Ik zat de hele tijd te twijfelen of ik hem nou wel of niet meer dan leuk vind.
    En ik ben er toch achter gekomen dat ik hem echt heel erg leuk vind. Leuker dan leuk, zeg maar.

    Ik zou al zeggen, als je hem alleen als vriend zou zien, zou je dat beter wel kunnen zeggen, want hij vind je overduidelijk meer dan leuk. Maar als jij hem ook leuker dan leuk vind, waarom zou je er dan niet voor gaan? ^^ Die vriendschap zou iets heel speciaals kunnen worden.


    You are beautiful, you are love.

    Sunyata schreef:
    (...)
    Ik zou al zeggen, als je hem alleen als vriend zou zien, zou je dat beter wel kunnen zeggen, want hij vind je overduidelijk meer dan leuk. Maar als jij hem ook leuker dan leuk vind, waarom zou je er dan niet voor gaan? ^^ Die vriendschap zou iets heel speciaals kunnen worden.


    Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik hem de hele tijd miste. En dat ging dus ongeveer zo: Ik zei dat ik iemand miste. En hij begon dan te raden wie het zou kunnen zijn. En toen hij bij zichzelf kwam, zei ik nee. Maar later, toen we alleen waren, vroeg hij het weer. En daar zei ik wel ja. En hij zei dat hij twijfelde.
    Hij twijfelde of ik hem wel echt miste? Dus hij dacht er ook over na. Dat moet wel iets betekenen, toch?


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Ik denk dat hij jou wel ziet zitten, anders zou hij die moeite waarschijnlijk niet doen. En hij lijkt me gewoon een superlieve jongen :Y)
    En als jullie beste vrienden zijn, en hij wil niet zoenen, dan krakt jullie vriendschap heus niet in. Vriendschap is sterker dan lippen :'D


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Truster schreef:
    (...)

    Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik hem de hele tijd miste. En dat ging dus ongeveer zo: Ik zei dat ik iemand miste. En hij begon dan te raden wie het zou kunnen zijn. En toen hij bij zichzelf kwam, zei ik nee. Maar later, toen we alleen waren, vroeg hij het weer. En daar zei ik wel ja. En hij zei dat hij twijfelde.
    Hij twijfelde of ik hem wel echt miste? Dus hij dacht er ook over na. Dat moet wel iets betekenen, toch?

    Ik kan me voorstellen dat hij twijfelt als jij de ene keer zegt dat je hem mist en de andere keer niet. En dat is niet lullig bedoeld, want zo te zien is het best lastig voor je. Maar ondanks dat, is hij heel geduldig met jou (als ik het zo lees), en dat is wel heel waardevol. (:


    You are beautiful, you are love.

    After schreef:
    Ik denk dat hij jou wel ziet zitten, anders zou hij die moeite waarschijnlijk niet doen. En hij lijkt me gewoon een superlieve jongen :Y)
    En als jullie beste vrienden zijn, en hij wil niet zoenen, dan krakt jullie vriendschap heus niet in. Vriendschap is sterker dan lippen :'D


    Hij is inderdaad super lief. Ik wil hem een keer vragen hoeveel hij om me geeft. En dan zeg ik erbij, dat hij eerlijk moet zijn. Misschien zegt hij dan wel iets?
    Ook zegt hij best wel vaak dat hij me lief vind. En hij vraagt waarom ik bang ben. Maar daar weet ik nooit een antwoord op te geven, want dat weet ik ook niet.
    Ugh, ik wil het hem zo graag vertellen, maar ik ben gewoon bang dat onze vriendschap erdoor kapot gaat. En we zijn net zo dicht naar elkaar toegegroeid.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Sunyata schreef:
    (...)
    Ik kan me voorstellen dat hij twijfelt als jij de ene keer zegt dat je hem mist en de andere keer niet. En dat is niet lullig bedoeld, want zo te zien is het best lastig voor je. Maar ondanks dat, is hij heel geduldig met jou (als ik het zo lees), en dat is wel heel waardevol. (:


    Ja, oké. Dan kan ik het me ook wel voorstellen. Daarna hadden we nog heel lang ge-sms't. Daarin heb ik hem uitgelegd dat ik hem echt miste.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    After schreef:
    Ik denk dat hij jou wel ziet zitten, anders zou hij die moeite waarschijnlijk niet doen. En hij lijkt me gewoon een superlieve jongen :Y)
    En als jullie beste vrienden zijn, en hij wil niet zoenen, dan krakt jullie vriendschap heus niet in. Vriendschap is sterker dan lippen :'D

    True shit. Maar dan zijn er ook nog van zulke gozers die opeens raar gaan doen en hun 'trots' of whatever omhoog moeten houden. Thefuck.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    True shit. Maar dan zijn er ook nog van zulke gozers die opeens raar gaan doen en hun 'trots' of whatever omhoog moeten houden. Thefuck.


    Nee, zo is hij niet. Ik ken hem al 5 jaar, en in die vijf jaar dat ik hem ken zou hij zoiets nooit doen. Ik vertrouw hem, en hij vertrouwd mij. En dat is het belangrijkste.
    Ik heb wel gemerkt dat hij soms wat afstandelijk is, maar daar heeft hij een reden voor. Het is niet erg hoor, alleen ik ga dan denken dat hij dan niks om me geeft. En dat wil ik juist voorkomen.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    After schreef:
    Ik denk dat hij jou wel ziet zitten, anders zou hij die moeite waarschijnlijk niet doen. En hij lijkt me gewoon een superlieve jongen :Y)
    En als jullie beste vrienden zijn, en hij wil niet zoenen, dan krakt jullie vriendschap heus niet in. Vriendschap is sterker dan lippen :'D


    Nee, maar ik denk juist als hij wil zoenen, dat het onze vriendschap misschien gaat kosten. Of dat ik het niet wil.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Nee, zo is hij niet. Ik ken hem al 5 jaar, en in die vijf jaar dat ik hem ken zou hij zoiets nooit doen. Ik vertrouw hem, en hij vertrouwd mij. En dat is het belangrijkste.
    Ik heb wel gemerkt dat hij soms wat afstandelijk is, maar daar heeft hij een reden voor. Het is niet erg hoor, alleen ik ga dan denken dat hij dan niks om me geeft. En dat wil ik juist voorkomen.

    Oh, dat is wel beter dat hij zo niet is. Ik vind het echt hatelijk als gozers zo zijn, gebeurd mij zo vaak T_T
    Maar wat wil jij het liefst? Want je vind hem wel of niet leuk?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Oh, dat is wel beter dat hij zo niet is. Ik vind het echt hatelijk als gozers zo zijn, gebeurd mij zo vaak T_T
    Maar wat wil jij het liefst? Want je vind hem wel of niet leuk?


    Ik vind hem leuk ja. Ik weet niet, het voelt tegelijkertijd heel erg goed, maar aan de andere kant weer heel erg verkeerd. Want wat nou als we iets krijgen?
    En het na een paar maanden weer uit gaat? Dan is onze vriendschap verpest. Dat wil ik juist voorkomen. Dus ik kan het beter niet zeggen.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Dat herken ik maar al te goed. Die vraag is mij heel vaak gesteld: 'Zou je met je beste vriend daten mochten jullie elkaar leuk vinden?'
    There is a simple answer for that. No, I would not. Om de simpele reden dat ik bang ben dat het onze vriendschap verpest, dat - als we daadwerkelijk iets hadden gehad - hij dan anders over mij denkt. Of dat het de basis, die iedere vriendschap wel heeft, kapot maakt, waardoor alles opeens awkward raakt. Dat ga ik niet riskeren voor een mogelijke verliefdheid.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    Dat herken ik maar al te goed. Die vraag is mij heel vaak gesteld: 'Zou je met je beste vriend daten mochten jullie elkaar leuk vinden?'
    There is a simple answer for that. No, I would not. Om de simpele reden dat ik bang ben dat het onze vriendschap verpest, dat - als we daadwerkelijk iets hadden gehad - hij dan anders over mij denkt. Of dat het de basis, die iedere vriendschap wel heeft, kapot maakt, waardoor alles opeens awkward raakt. Dat ga ik niet riskeren voor een mogelijke verliefdheid.


    Precies dat. Je legt de woorden in mijn mond. Ik heb liever een geweldige vriendschap, dan een zeikende ex-vriend. (Om het zo maar eens te zeggen)


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)
    Precies dat. Je legt de woorden in mijn mond. Ik heb liever een geweldige vriendschap, dan een zeikende ex-vriend. (Om het zo maar eens te zeggen)

    Precies. En sowieso kunnen mensen wel zeggen dat het niet awkward hoeft te raken, maar het is alsnog jouw eigen keuze. Wanneer jij het niet wilt, dan kunnen ze er wel over door zeuren, alleen uiteindelijk ligt de keuze bij jou. Ik weet bij mezelf dat, wanneer ik toch die kans waag, ik na ga denken over wat er allemaal is gebeurt. Dan ga ik erover piekeren, and no thanks, daar heb ik geen behoefte aan.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Precies. En sowieso kunnen mensen wel zeggen dat het niet awkward hoeft te raken, maar het is alsnog jouw eigen keuze. Wanneer jij het niet wilt, dan kunnen ze er wel over door zeuren, alleen uiteindelijk ligt de keuze bij jou. Ik weet bij mezelf dat, wanneer ik toch die kans waag, ik na ga denken over wat er allemaal is gebeurt. Dan ga ik erover piekeren, and no thanks, daar heb ik geen behoefte aan.


    Ik pieker er nu al over, maar ik heb een beslissing genomen. Dankzij jouw wijze raad. Hij is de enige die ik echt vertrouw. Ik vertel hem al mijn geheimen.
    Zelfs hij kent me beter dan wie dan ook. En dat wil ik nu niet kwijtraken, door een stomme verliefdheid. Kijk, ik snap dat verliefd zijn goed voelt.
    Maar als het bij de verkeerde persoon is, kan je er niks aan doen. En nu heb ik dus geen idee wat ik moet doen. Ik weet dat ik niks aan hem kan vertellen hierover, maar ik heb het gevoel dat hij wel verliefd op me is. Maar mijn keuze staat vast.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician