• No good without evil




    85 jaar na de val van Voldemort herreist het kwaad in een nieuwe vorm. Mensen worden om onverklaarbare reden dood aangetroffen, tovenaars verdwijnen,… Het onheil verspreidt zich in de tovenaarswereld.
    Samen met zijn aanhangers, Shades genaamd, neemt Svarog steeds een stukje meer van de wereld over. Zijn doel is de toverwereld te overheersen, de mensen uit te roeien en de mudbloods hun plaats te laten voelen. Niemand heeft hem ooit kunnen aanschouwen. Een duistere schim is het laatste wat je ziet voor je ziel je lichaam verlaat.
    in deze duistere en angstige tijden verwelkomt het schoolhoofd, Albert Theodorus Chamberlain, de leerlingen voor een nieuw schooljaar op Hogwarts. Professor Theodorus verzekert de leerlingen dat ze niet in direct gevaar verkeren, maar maant hen wel aan op hun hoede te zijn. Want wie kan je nu nog vertrouwen? Welke nieuwe vriendschappen ontstaan? Welke oude banden worden opnieuw aangehaald?


    Regels:
    -OC aanduiden met ],},),*,…
    -De personages moeten tussen de 16 en 20 jaar zijn
    -Maximum 3 personages per persoon (elk personage in een andere afdeling)
    -Ik geef geen minimum aantal regels, maar onthoudt dat een iets langere tekst vlotter leest en makkelijker te beantwoorden is.
    -Geen ruzie, alleen in character
    -16+ is toegestaan
    -Geweld, schelden,… mag IC, niet OC
    -Nieuwe topics worden door mij of LogitG27 aangemaakt. Ook voor vragen kunnen jullie bij hem terecht.

    Als je het moeilijk hebt met het kiezen van een afdeling kan onze quiz je misschien helpen! :)


    Griffoendor:
    - Damianne Abigail Stavros BarnOwl
    - Melody Jane McCarter PotterheadMe
    - Spencer Felix Jones Pwettyness
    -

    Ravenklauw:
    - Catherine Ethan Summerfield Squirrelpaw
    - Elijah Nike Woodward Pwettyness
    - Bradley Lewis Flowerdahl LogitG27
    -

    Huffelpuf:
    - Aylin Samantha Moore Huaso
    - Poppy Twank LuvYou
    -
    -

    Zwadderich:
    - Chardine Dawnella Lockheart IrishBoss
    - Alexandria Emily DiRomano Benzema
    - Nathaniel (Nathan) Dastan Howard BarnOwl
    - Matthew Jared Tommo Styles


    Uurroosters:
    Uurrooster 5e jaars:
    Maandag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie

    Dinsdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Woensdag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal


    Uurrooster 6e jaars:
    Maandag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Dinsdag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Woensdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie


    Uurrooster 7e jaars:
    Maandag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Dinsdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Woensdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal


    Schoolregelement:
    -vanaf 7u (tot 10u in het weekend) ontbijt, 12:00 middagmaal, 17:30-18:30 avondmaal
    -om 22:30 moet iedere leerling (behalve degene die astronomie hebben) zich in de leerlingenkamer bevinden
    -Geen geflikflooi in de gangen
    -Geen gevechten
    -Je bent op tijd voor de lessen
    -ziekte melden bij de verpleegster
    -het verboden bos is verboden te betreden

    Voor meer uitleg over de vakken, klikken maar:
    Astronomie, Bezweringen, Dreuzelkunde, Geschiedenis van de toverkunst, Kruidenkunde, Leer der oude runen, Toverdranken, Transfiguratie, Verweer tegen de zwarte kunsten, Verzorging van fabeldieren, Vliegles, Voorspellend rekenen, Waarzeggerij

    - De vakken die in de lessenroosters tussen haakjes staan zijn keuzevakken. Ze zijn dus niet verplicht. Je kiest in het begin van het jaar of je de keuzevakken erbij neemt of niet :)


    [ bericht aangepast op 13 dec 2013 - 13:29 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Nathaniel (Nathan) Dastan Howard || Zwadderich
    'Ik hoop niet dat je mij zag voor een eerstejaars? Dat zou ik dan echt op moeten vatten als een belediging.' zegt ze.
    'Nee, natuurlijk niet ik zou zo iets nooit tegen een afdeling genoot durven te zeggen, ik had het over de mietjes op het perron.' zeg ik dan.
    'Het is goed om te zien we je tegenover je hebt staan, Nathan.' zegt ze dan en nadat ik zei dat ze moet komen zitten doet ze haar hutkoffer in het rek en laat ze zich tegenover me neer vallen.
    'Je mag ook wel op mijn schoot zitten,' zeg ik zachtjes in de hoop dat ze het niet gehoord heeft en ik grijns weer breed.
    'Dat is zeker goed om te zien wie je tegenover je hebt staan, voornamelijk als je iemand van Zwadderich hebt staan.' ik kijk haar even onderzoekend aan. 'Vind jij ook dat sommige mensen in de verkeerde afdeling worden ingedeeld? ik bedoel ik zou jij best als ene Griffoen... nee wacht een Huffelpuf zien'.' ik lach even 'Het is trouwens maar een grapje,' zeg ik er maar snel achteraan.

    Meghana Devany McBryar || Hufflepuff || Zesde jaars

    Ik zat al even te lezen, toen de deur open schoof en ik een meisje uit mijn jaar zag staan. Ik herkende haar uit de lessen. Ze zat alleen niet in Hufflepuff, dus wist ik niet hoe ze heette. Hoewel, haar achternaam... Iets met Summer? En ze hoorde volgens mij in Ravenclaw. Ze had in ieder geval vrolijk rood haar en een katje in haar armen, wat haar een vriendelijke uitstraling gaf.
    'Heee, natuurlijk mag je hier zitten,' antwoordde ik met een uitnodigende glimlach. Ik liet mijn ogen even over de laatste woorden van de pagina gaan en klapte het boek dicht. Dat was immers wel zo gezellig. Hoewel ik de laatste tijd niet de gezelligste persoon was, maar over het algemeen reageerde ik niet onaardig wanneer mensen bij mij kwamen zitten of mij aanspraken. Tenzij ik in een slechte bui was, maar daarna voelde ik mij dan altijd vreselijk. Ik haatte ruzie en dan ging ik vervolgens zelf niet aardig doen! Iets wat ik verachte aan mijzelf.
    'Ik heet Meghana, maar houd het maar op Meg, Meggie, of iets in die richting. En jij?' vroeg ik nieuwsgierig. Als ze mijn naam wel al had geweten, was het misschien een beetje stom dat ik mijzelf voorstelde en naar haar naam vroeg, maar ja. Beter stom dan nog een hele treinreis te moeten bedenken wat haar naam was. Dat zou ook zo'n akward gevoel geven.

    (Ik heb hem even iets langer gemaakt. Zat op mijn mobiel, maar zit nu op mijn laptop)

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 22:11 ]


    Happy Birthday my Potter!

    PotterheadMe schreef:
    Melody Jane McCarter.

    Na een tijdje alleen in de coupe te hebben gezeten pak ik mijn spullen en loop de coupe uit op zoek naar iemand uit mijn jaar om mee te kletsen. In de gang is het erg druk waardoor ik maar langzaam vooruit kom. Ik zie allemaal mensen vrolijk met elkaar kletsen maar niemand spreekt mij aan. Na een tijdje loop ik wat verder door maar zie ik nog steeds niemand uit mijn afdeling, nou ja, niemand. Dat is ook niet helemaal waar. Ik zie wel mensen, maar niet van mijn jaar. Ik dwaal dus maar een beetje rond

    {euhm, komt ze dan naar Aylin of moet Aylin haar voorbij zien lopen of zo? }


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chardine Lockheart || Zwadderich
    'Nee, natuurlijk niet ik zou zo iets nooit tegen een afdeling genoot durven te zeggen, ik had het over de mietjes op het perron.' zei hij bij mijn woorden waarna ik langzaam knikte. 'Het is ook niet echt handig om tegen een afdelingsgenoot te zeggen, want hoor je het weet zit je hier niet meer als jezelf. Ik had ergens dan ook wel kunnen weten dat je hen bedoelde, maar wees gerust, want die weten hun plek al.'
    Het duurde niet lang voor ik tegenover hem zat en met opgetrokken wenkbrauw opkeek bij de zachte woorden. 'Durf je die woorden ook hardop uit te spreken, dat ze wel verstaanbaar zijn?' vroeg ik terwijl een lichte grijns van mijn kant ook niet te ontbreken was.
    'Dat is zeker goed om te zien wie je tegenover je hebt staan, voornamelijk als je iemand van Zwadderich hebt staan.' Hij kijk me even onderzoekend aan en ik was benieuwd welke woorden er zouden volgen. 'Vind jij ook dat sommige mensen in de verkeerde afdeling worden ingedeeld? ik bedoel ik zou jij best als ene Griffoen... nee wacht een Huffelpuf zien'.' Een lach rolde over zijn lippen. 'Het is trouwens maar een grapje,'
    'Zwadderich herken je zo, maar het is inderdaad goed om dat ook te weten, want die kunnen snel op hun tenen getrapt zijn, want die laten echt niet over zich heen lopen.' verliet mijn mond op zijn eerste woord waarna ik mijn toverstok te voorschijn haalde. 'Noem me nog een keer een Griffoendor en ik zag er voor dat je daar persoonlijk in terecht komt en waarom ooit Huffelpuff?' vroeg ik terwijl ik langzaam mijn stok weer liet zakken. 'Maar ik kan je wel gelijk geven dat sommige verkeerd zitten.'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    ( Spooklinson -> Beanies)


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    [mijn topics]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Nathaniel ''Nathan'' Dastan Howard || Zwadderich
    'Het is ook niet echt handig om tegen een afdelingsgenoot te zeggen, want voor je het weet zit je hier niet meer als jezelf. Ik had ergens dan ook wel kunnen weten dat je hen bedoelde, maar wees gerust, want die weten hun plek al.' Ik grijns even. Ze kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan als ze me zacht iets hoort fluisteren. 'Durf je die woorden ook hardop uit te spreken, dat ze wel verstaanbaar zijn? vroeg ze en ook zei grijnst. Ik glimlach lieflijk naar haar. 'Ik zei, je mag ook wel op mijn schoot komen zitten.'
    'Zwadderich herken je zo, maar het is inderdaad goed om dat ook te weten, want die kunnen snel op hun tenen getrapt zijn, want die laten echt niet over zich heen lopen.' 'Noem me nog een keer een Griffoendor en ik zag er voor dat je daar persoonlijk in terecht komt en waarom ooit Huffelpuff?' vraagt ze en ze laat langzaam haar stok vallen, maar ik was al in een gekrimpt toen ze de stok tevoorschijn haalde. 'Het spijt me, het spijt me, ik zal het nooit meer doen.'
    'Maar ik kan je wel gelijk geven dat sommige verkeerd zitten.' zegt ze en ik grijns weer.
    'Blij dat je er mee eens bent.'

    [ bericht aangepast op 3 nov 2013 - 22:32 ]

    Chardine Lockheart || Zwadderich
    Nathan glimlach lieflijk naar me. 'Ik zei, je mag ook wel op mijn schoot komen zitten.' Voor een klein ogenblik bleef ik de jongen met opgetrokken wenkbrauw aankijken, maar haalde uiteindelijk mijn schouders op, om vervolgens op te staan en me op zijn schoot te laten zakken. 'Ik vind het allemaal goed,' zei ik toen onschuldig. Ik had in dat opzicht eigenlijk twee persoonlijkheden. Ik kon wel wat hebben en kon dan ook lachen en in dingen meegaan, maar sommige dingen moest je niet zeggen. Dat was voor de jongen volgens mij ook duidelijk toen ik mijn stok pakte bij zijn woorden over de afdelingen, want hij krimpte al ineen. 'Het spijt me, het spijt me, ik zal het nooit meer doen.' Ik knikte langzaam, maar kon niet tegengaan dat een zachte grinnik over mijn lippen rolde. 'Onthoud dat en onthoud dat laatste wat je hebt gezegd, dan komt alles goed.' verliet mijn mond, ook doelende op zijn laatste woorden.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Nathaniel ''Nathan'' Dastan Howard || Zwadderich
    Voor een klein ogenblik bleef ze me met opgetrokken wenkbrauw aankijken, ze haalde uiteindelijk mijn schouders op, om vervolgens op te staan en op mijn schoot te gaan zitten, ik grijns even. 'Ik vind het allemaal goed.' zegt ze dan. 'Dat is nou fijn om te horen, dacht even dat je me ging vervloeken,' zeg ik grinnikend. 'Onthoud dat en onthoud dat laatste wat je hebt gezegd, dan komt alles goed.' 'Ik zal het hartstikke goed onthouden, en ik bedoel het ook allemaal maar goed hoor,' zeg ik dan en ik probeer even puppyoogjes op te zetten.

    Matthew Jared Tommo || Slytherin

    Ik had altijd zo'n hekel aan het opstappen. Het perron stond overvol en er was geen mogelijkheid om mensen niet aan te raken, omdat je jezelf overal tussen moest wurmen. En ik haten lichaamscontact met vreemde mensen. Bijna uitgeput wist ik bij een treindeur te komen en ik hees mezelf met koffer en al naar binnen. En nu weren we nog niet klaar, want nu moest ik nog een plekje zien te vinden. Oke, ik kon ook gewoon een paar nieuwelingen hun cabine uit jagen, maar ik wist zeker dat mijn vrienden hier ergens moesten zijn. Ik slenterde langs de cabines en keek overal even naar binnen, om te kijken of ik bekende zag. Het leek wel een eeuwigheid te duren, voordat ik mensen van Zwadderich zag. Zonder pardon trok ik de deur open en trof ik Chardine en nathaniel aan. 'Een hele goede morgen.' Grijnsde ik, waarna ik mijn koffer bovenop de plank legde. Nu had ik tenminste alvast een plekje.

    [als jullie het niet goed vinden, moeten jullie het maar zeggen. En mist bij jullie ook het wordentelding? Of licht dat gewoon aan mijn telefoon.]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Chardine Lockheart || Zwadderich
    'Dat is nou fijn om te horen, dacht even dat je me ging vervloeken,' zei hij grinnikend. Ik tuitte mijn lippen terwijl ik een bedenkelijke blik opzette, maar die grijns die zich op had mijn gezicht haf gevormd, liet al duidelijk merken dat ik niet meer nadacht. 'Ik vervloek je echt niet zo snel, dus daar moet je echt wel wat meer voor doen.' Het was naar de waarheid, want in tegenstelling tot andere mensen, konden hij en een paar andere uit de afdeling toch wel wat meer zeggen en doen voor er een vervloeking naar hun neus werd gegooid. 'Ik zal het hartstikke goed onthouden, en ik bedoel het ook allemaal maar goed hoor,' zei hij toen en probeerde even puppyoogjes op te zetten. 'Dan zal ik dat vanaf dit moment onthouden, maar alsjeblieft niet die puppyoogjes erbij.' Het laatste verliet ietwat zachter mijn mond terwijl ik mijn blik alweer afwendde naar de deur, die niet veel later ook werd opengetrokken door een grijnzende Matthew. 'En van hetzelfde,' zei ik met een lichte glimlach.

    ( Nee, ik mis het ook ^^)

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 7:24 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Alexandria Emily DiRomano || Zwadderich

    'I swear to fucking god Jason.. Als ik door jouw slome gedrag bij een paar losers moet zitten ruk ik je kop eraf.' snauw ik tegen mijn 12-jarige broertje. Het werd zijn eerste jaar, maar hij moet zijn plaats weten. En dat betekent dat hij lekker mijn hutkoffer mag meetrekken. Altijd handig.. Jongere broertjes.. Al snel staan we in de gang van de trein en door de grote mensenmassa loopt hij steeds langzamer. Ik zucht even diep en pak zelf mijn hutkoffer. 'Ik doe het zelf wel.' mompel ik en ik duw iedereen die in de weg staat opzij. Sommigen willen wat zeggen, maar houden al snel hun mond als ze zien dat ik het ben. Ook handig, een bekende familie. Al is het niet om de goede naam, maar dat boeit me nu even niks. Ik kijk bij een coupé naar binnen en grijns als ik drie bekende gezichten zie. Chardine. Nathaniel en Matthew. Ik trek de coupedeur open en loop naar binnen. 'Hola people.' grijns ik en leg mijn hutkoffer in het rek. Vervolgens plof ik nonchalant op de bank naast Nathaniel en haal kort een hand door mijn haar...


    Your love makes me strong, your hate makes me unstoppable

    Luminis schreef:
    Meghana Devany McBryar || Hufflepuff || Zesde jaars

    Ik zat al even te lezen, toen de deur open schoof en ik een meisje uit mijn jaar zag staan. Ik herkende haar uit de lessen. Ze zat alleen niet in Hufflepuff, dus wist ik niet hoe ze heette. Hoewel, haar achternaam... Iets met Summer? En ze hoorde volgens mij in Ravenclaw. Ze had in ieder geval vrolijk rood haar en een katje in haar armen, wat haar een vriendelijke uitstraling gaf.
    'Heee, natuurlijk mag je hier zitten,' antwoordde ik met een uitnodigende glimlach. Ik liet mijn ogen even over de laatste woorden van de pagina gaan en klapte het boek dicht. Dat was immers wel zo gezellig. Hoewel ik de laatste tijd niet de gezelligste persoon was, maar over het algemeen reageerde ik niet onaardig wanneer mensen bij mij kwamen zitten of mij aanspraken. Tenzij ik in een slechte bui was, maar daarna voelde ik mij dan altijd vreselijk. Ik haatte ruzie en dan ging ik vervolgens zelf niet aardig doen! Iets wat ik verachte aan mijzelf.
    'Ik heet Meghana, maar houd het maar op Meg, Meggie, of iets in die richting. En jij?' vroeg ik nieuwsgierig. Als ze mijn naam wel al had geweten, was het misschien een beetje stom dat ik mijzelf voorstelde en naar haar naam vroeg, maar ja. Beter stom dan nog een hele treinreis te moeten bedenken wat haar naam was. Dat zou ook zo'n akward gevoel geven.

    (Ik heb hem even iets langer gemaakt. Zat op mijn mobiel, maar zit nu op mijn laptop)


    Catherine Ethan Summerfield || Ravenklauw || Zesde jaars
    Het meisje zat in Huffelpuf, dat wist ik wel zeker. 'Heee, tuurlijk mag je hier zitten,' zei het meisje en klapte een paar seconden later haar boek dicht. Ik glimlachte terug naar haar. 'Ik heet Meghana, maar houd het maar op Meg, Meggie, of iets in die richting. En jij?' zei het meisje dat blijkbaar Meghana heette. 'Ik heet Catherine,' stelde ik me voor 'maar noem me maar Cat. En dit is mijn kat Paint.' Ik aaide over Paint haar zachte langharige kop. Paint had ik al sinds het eerste jaar. De meeste tovernaars en heksen namen een uil. Maar ik vond een kat leuker, ook al kon je er geen brief mee versturen. Even keek ik uit het raam: wanneer zou de trein nou gaan rijden? Het duurde vast nog wel even, ik was meestal erg vroeg en op het Perron stonden nog genoeg mensen die nog een coupé moesten zoeken. Ik was niet echt geduldig, maar ik kon heus wel even wachten. 'Ga je voor het zesde jaar naar Zweinstein?' vroeg ik. Eigenlijks ben ik best nieuwsgierig en zo komt er uiteindelijk geen stilte. Rustig wachtte ik op het antwoord en aaide af en toe Paint over haar kop.


    May StarClan light your path.

    Huaso schreef:
    (...)
    {euhm, komt ze dan naar Aylin of moet Aylin haar voorbij zien lopen of zo? }


    Oops. Ik had dr eigenlijk naar Aylin moeten sturen... Ik pas m wel aan :$


    take me back to the basics and the simple life

    Bradley Lewis Flowerdahl - Ravenklauw

    Langzaam stap ik de trein binnen met mijn koffer op wieletjes. Hij is redelijk groot, maar dat moet ook wel voor een heel jaar op school. De kooi met mn bruin/witte uil erin staat er bovenop, en de spullen die ik niet in de koffer gepropt kreeg liggen er slordig bovenop gepleurt. Ja, ik had weinig tijd toen ik opweg was hierheen, en dus is alles snelsnelsnel ingepakt. Ik zie dat het al redelijk druk is in de trein en loop langs alle coupé's. Vol, vol, halfvol, Zwadderich.. Gewoon, nee, ik wil een beetje rust, of een beetje normale mensen op zn minst. Mn hoofdpijn helpt hier helaas niet heel goed bij, en ik wil zo snel mogelijk een coupé, waar ik rustig mn aspirine kan nemen.
    Dan plots zie ik een coupé met 1 persoon. Mijn voorgevoel zegt Huffelpuf, ze komt me vaag bekend voor van het vorige jaar. Afdelingen doen mij niet veel. Niet elke dappere is Griffoendor, niet elke idioot is Zwadderich, niet elke domkop is Huffelpuf en niet elke smartass is Ravenklauw. Langzaam open ik de deur en ik kijk haar recht aan.. Knap ja, daar kan ik niet omheen, ze heeft mooi bruin haar en bruine ogen en oogt heel openlijk en vriendelijk. Ik glimlach even en open mn mond om te vragen: "is hier nog plek? Ik eh.. overal zit vol en.. Dit is de eerste lege die ik tegenkom, mag ik.. erbij komen?" vraag ik zo vriendelijk als ik kan. De hoofdpijn is heel erg irritant en tast mn humeur een beetje aan en t is misschien te zien in mn ogen. Vriendelijk blijf ik glimlachen


    It's high noon.