• No good without evil




    85 jaar na de val van Voldemort herreist het kwaad in een nieuwe vorm. Mensen worden om onverklaarbare reden dood aangetroffen, tovenaars verdwijnen,… Het onheil verspreidt zich in de tovenaarswereld.
    Samen met zijn aanhangers, Shades genaamd, neemt Svarog steeds een stukje meer van de wereld over. Zijn doel is de toverwereld te overheersen, de mensen uit te roeien en de mudbloods hun plaats te laten voelen. Niemand heeft hem ooit kunnen aanschouwen. Een duistere schim is het laatste wat je ziet voor je ziel je lichaam verlaat.
    in deze duistere en angstige tijden verwelkomt het schoolhoofd, Albert Theodorus Chamberlain, de leerlingen voor een nieuw schooljaar op Hogwarts. Professor Theodorus verzekert de leerlingen dat ze niet in direct gevaar verkeren, maar maant hen wel aan op hun hoede te zijn. Want wie kan je nu nog vertrouwen? Welke nieuwe vriendschappen ontstaan? Welke oude banden worden opnieuw aangehaald?


    Regels:
    -OC aanduiden met ],},),*,…
    -De personages moeten tussen de 16 en 20 jaar zijn
    -Maximum 3 personages per persoon (elk personage in een andere afdeling)
    -Ik geef geen minimum aantal regels, maar onthoudt dat een iets langere tekst vlotter leest en makkelijker te beantwoorden is.
    -Geen ruzie, alleen in character
    -16+ is toegestaan
    -Geweld, schelden,… mag IC, niet OC
    -Nieuwe topics worden door mij of LogitG27 aangemaakt. Ook voor vragen kunnen jullie bij hem terecht.

    Als je het moeilijk hebt met het kiezen van een afdeling kan onze quiz je misschien helpen! :)


    Griffoendor:
    - Damianne Abigail Stavros BarnOwl
    - Melody Jane McCarter PotterheadMe
    - Spencer Felix Jones Pwettyness
    -

    Ravenklauw:
    - Catherine Ethan Summerfield Squirrelpaw
    - Elijah Nike Woodward Pwettyness
    - Bradley Lewis Flowerdahl LogitG27
    -

    Huffelpuf:
    - Aylin Samantha Moore Huaso
    - Poppy Twank LuvYou
    -
    -

    Zwadderich:
    - Chardine Dawnella Lockheart IrishBoss
    - Alexandria Emily DiRomano Benzema
    - Nathaniel (Nathan) Dastan Howard BarnOwl
    - Matthew Jared Tommo Styles


    Uurroosters:
    Uurrooster 5e jaars:
    Maandag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie

    Dinsdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Woensdag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal


    Uurrooster 6e jaars:
    Maandag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Dinsdag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Woensdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie


    Uurrooster 7e jaars:
    Maandag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Dinsdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Woensdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal


    Schoolregelement:
    -vanaf 7u (tot 10u in het weekend) ontbijt, 12:00 middagmaal, 17:30-18:30 avondmaal
    -om 22:30 moet iedere leerling (behalve degene die astronomie hebben) zich in de leerlingenkamer bevinden
    -Geen geflikflooi in de gangen
    -Geen gevechten
    -Je bent op tijd voor de lessen
    -ziekte melden bij de verpleegster
    -het verboden bos is verboden te betreden

    Voor meer uitleg over de vakken, klikken maar:
    Astronomie, Bezweringen, Dreuzelkunde, Geschiedenis van de toverkunst, Kruidenkunde, Leer der oude runen, Toverdranken, Transfiguratie, Verweer tegen de zwarte kunsten, Verzorging van fabeldieren, Vliegles, Voorspellend rekenen, Waarzeggerij

    - De vakken die in de lessenroosters tussen haakjes staan zijn keuzevakken. Ze zijn dus niet verplicht. Je kiest in het begin van het jaar of je de keuzevakken erbij neemt of niet :)


    [ bericht aangepast op 13 dec 2013 - 13:29 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Melody Jane McCarter • Gryffindor.

    Als Aylin zegt dat ze denkt dat de leraar of lerares waarschijnlijk oud zal zijn haal ik mijn wenkbrauw op. "Denk je? Ik gok dat ze een jonger iemand kiezen. Bijna niemand wil die baan, dus als ze een jong iemand doen kan die langer werken en hoeven ze dus niet op zoek naar een nieuwe." zeg ik. Ik ben geen ravenclaw maar ondanks dat ben ik wel redelijk slim.


    take me back to the basics and the simple life

    Damianne Abigail Stavros
    Ik luister eigenlijk nog maar half naar wat ze allemaal zeggen, ik kijk ook alleen even naar zijn uil die een kerkuil blijkt te zijn echt een mooi beestje dan kijk ik omstebeurt naar diegene die ook in de coupe zit. Waarna ik dan naar de langs flitsende landschappen kijk en weer weg droom. nu helemaal niet meer luisterend naar wat ze zeggen.

    [ omg sorry dat ik zo ver achterloop! kan iemand me uitleggen waar iedereen is? dan spring ik in ]


    Yeah, and people in hell want Slurpees.

    [Iedereen zit in de trein en de trein is vertrokken. Veel mensen zitten wss al in een coupé]


    May StarClan light your path.

    Squirrelpaw schreef:
    Catherine Ethan Summerfield || Ravenklauw || Zesde jaars
    'Leuk dat je Cat heet en dan een kat hebt waar je zo liefdevol mee omgaat. Het past goed,' zei Meg. Ik glimlachte naar haar. Ze had wel gelijk, het paste goed. 'Ga je voor het zesde jaar naar Zweinstein?' vroeg ik haar toen. Ik heb haar volgensmij wel bij lessen gezien, maar ik weet het niet heel zeker.
    'Ja jij ook toch?' antwoordde Meg. 'Ik dacht in ieder geval dat ik je wel bij lessen heb gezien.' Megs keek me vragend aan.
    'Jep, dit is ook mijn zesde jaar. Ik heb je volgensmij wel gezien bij lessen,' antwoordde ik. 'Maar ik heb je eigenlijks nooit gesproken.' Tot nu toe vond ik Meghana wel aardig. Ook al kende ik haar nog niet zo lang. Ik hield er van om nieuwe vrienden te maken. Veel vrienden had ik namenlijk niet. Ik hoopte daarom ook dat ik dit jaar meer vrienden maakte, wat tot nu toe wel lukte.


    Meghana Devany McBryar || Hufflepuff || Zesde jaars

    'Jep, dit is ook mijn zesde jaar. Ik heb je volgensmij wel gezien bij lessen. Maar ik heb je eigenlijks nooit gesproken.' Ik knikte. Dan klopte dat dus. Eigenlijk ging ik altijd meer om met mijn eigen afdelingsgenoten. Een heleboel mensen op Hogwarts deden dat. Je zat immers met hen in een leerlingenkamer, een slaapzaal en aan een eettafel. Hoewel er wel wat gemengd werd tijdens het eten, maar toch. Vooral Slytherins leken elkaar altijd weer op te zoeken, maar dat kwam vast omdat er een flink aantal daar rondliepen die alleen met mensen met zuiver bloed om wilden gaan en door hun eigen afdelingsgenoten aan te spreken, hadden ze natuurlijk die garantie. Ik hield niet zo van de slangen van Hogwarts. Normaal trok ik geen voordelen en gaf iedereen het voordeel van de twijfel, maar er zaten daar zoveel gemene mensen, dat dit mij zelfs moeite kostte.
    Ik keek op uit mijn gedachten, mij bedenkend dat het gesprek anders helemaal stil zou vallen en dat zou niet gezellig zijn. 'Dus, zin in het komende jaar?' vroeg ik maar. het was zo'n typische vraag, maar er schoot mij op het moment even geen betere vraag te binnen, dus moesten we het er maar mee doen.


    Happy Birthday my Potter!

    (momenteel is mijn vriendje LogitG27 bij mij, dus reageren gaat voor ons even lastig nu, sorry
    wss reageer ik maandagavond en anders dinsdag weer, maar jullie mogen zeker door :) )


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Catherine Ethan Summerfield || Ravenklauw || Zesde jaars
    Meghana knikte. Mijn blik ging weer naar het raam. Ik zag dat de trein was vertrokken richting Zweinstein. Het perron was niet meer te zien en bomen flitsen voorbij. Ik vond het best jammer dat Meghana in Huffelpuf zat, omdat ze dan niet bij mij op de afdeling zat. Ik mocht haar, en voor nu was ze de enige die ik kende. Vorig jaar in mijn vijfde jaar kreeg ik ruzie met mijn beste vriendin, en we hadden het niet goed kunnen maken want het was al bijna zomervakantie. Ik vond het erg jammer en dus ben ik wel blij dat ik Meg heb ontmoet. De zomervakantie was niet echt leuk de eerste weken, omdat ik steeds aan de ruzie met mijn beste vriendin dacht. Dus ik was wel blij dat het zesde jaar begon, misschien dat we het nog goed konden maken of zo. Ik keek naar Paint en aaide mijn katje Paint even, die ondertussen in slaap was gevallen en niet had gemerkt dat de trein vertrokken was. Ze negeerde het gesprek en kon rustig door het lawaai heen slapen. Iets dat ik niet echt goed kon. 'Dus, zin in het komende jaar?' vroeg Megs, waardoor ik mijn blik weer op haar richtte.
    'Best wel,' antwoordde ik. Het was ook waar. Over twee jaar zou ik niet meer op Zweinstein zitten. 'En jij?' vroeg ik daarna.


    May StarClan light your path.

    Aylin Smantha Moore § Huffelpuf

    Ik haal mijn schouders op. Mij kan het niet schelen wie er gelijk heeft. Ik deed maar een gok.
    "Anderzijds. Welke jonge leerkracht wil dat vak dan geven? Maar ah, het maakt ook niet uit. We zien wel, zolang hij of zij meevalt is het goed." glimlach ik en haal opnieuw mijn schouders op. Ik kijk even uit het raam en zie dat we al een tijd aan het rijden zijn. Dat had ik natuurlijk gevoeld, maar toen had ik er geen aandacht aan besteed.
    "Doet er iemand mee aan zwerkbal?" vraag ik dan glimlachend. Ik ben wel nieuwsgierig of we hier toevallig een talentje of zo hebben zitten. Ik ga weer in kleermakerszit met mijn benen onder me zitten, leun met mijn ellebogen op mijn knieën en laat mijn hoofd in mijn handen leunen, terwijl ik ontspannen rondkijk.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Melody Jane McCarter.

    "Anderzijds. Welke jonge leerkracht wil dat vak dan geven? Maar ah, het maakt ook niet uit. We zien wel, zolang hij of zij meevalt is het goed." Reageert Aylin op mijn vraag. Ze kijkt even uit het raam en ik volg haar blik om daarna Missy even te kriebelen. "Doet er iemand mee aan zwerkbal?" Vraagt Aylin even later en ik reageer enthousiasts. "Ja. Sinds m'n tweede jaar als Chaser." zeg ik trots.


    take me back to the basics and the simple life

    Aylin Smantha Moore § Huffepuf

    Ik glimlach breed terug naar Melody.
    "Wat leuk! Ik heb altijd willen meedoen, maar heb het nooit gedurfd. Ik ben bang dat ik de stress niet aan kan, ik haat presteren in het openbaar." Maar misschien dat ik dit jaar wel eens mee doe aan de try-outs. Al is het gewoon om te kijken hoe ver ik geraak. Ik kan me altijd nog terugtrekken.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    [gaat er iemand hier nog reageren....?]


    May StarClan light your path.

    Squirrelpaw schreef:
    [gaat er iemand hier nog reageren....?]


    take me back to the basics and the simple life

    {ik zou het in ieder geval niet erg vinden :p
    maar heb laatst gereageerd, dus kan moeilijk op mezelf reageren ;)}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Huaso schreef:
    {ik zou het in ieder geval niet erg vinden :p
    maar heb laatst gereageerd, dus kan moeilijk op mezelf reageren ;)}



    Ik moet ook wachten op een reactie maar als het topic oud wordt en er wordt niet gereageerd sterft het en dan kan ik wachten op niks :)


    May StarClan light your path.

    Squirrelpaw schreef:
    (...)


    Ik moet ook wachten op een reactie maar als het topic oud wordt en er wordt niet gereageerd sterft het en dan kan ik wachten op niks :)

    begrijp ik, maar wil ook niemand verplichten om te reageren


    “To live will be an awfully big adventure.”