• No good without evil




    85 jaar na de val van Voldemort herreist het kwaad in een nieuwe vorm. Mensen worden om onverklaarbare reden dood aangetroffen, tovenaars verdwijnen,… Het onheil verspreidt zich in de tovenaarswereld.
    Samen met zijn aanhangers, Shades genaamd, neemt Svarog steeds een stukje meer van de wereld over. Zijn doel is de toverwereld te overheersen, de mensen uit te roeien en de mudbloods hun plaats te laten voelen. Niemand heeft hem ooit kunnen aanschouwen. Een duistere schim is het laatste wat je ziet voor je ziel je lichaam verlaat.
    in deze duistere en angstige tijden verwelkomt het schoolhoofd, Albert Theodorus Chamberlain, de leerlingen voor een nieuw schooljaar op Hogwarts. Professor Theodorus verzekert de leerlingen dat ze niet in direct gevaar verkeren, maar maant hen wel aan op hun hoede te zijn. Want wie kan je nu nog vertrouwen? Welke nieuwe vriendschappen ontstaan? Welke oude banden worden opnieuw aangehaald?


    Regels:
    -OC aanduiden met ],},),*,…
    -De personages moeten tussen de 16 en 20 jaar zijn
    -Maximum 3 personages per persoon (elk personage in een andere afdeling)
    -Ik geef geen minimum aantal regels, maar onthoudt dat een iets langere tekst vlotter leest en makkelijker te beantwoorden is.
    -Geen ruzie, alleen in character
    -16+ is toegestaan
    -Geweld, schelden,… mag IC, niet OC
    -Nieuwe topics worden door mij of LogitG27 aangemaakt. Ook voor vragen kunnen jullie bij hem terecht.

    Als je het moeilijk hebt met het kiezen van een afdeling kan onze quiz je misschien helpen! :)


    Griffoendor:
    - Damianne Abigail Stavros BarnOwl
    - Melody Jane McCarter PotterheadMe
    - Spencer Felix Jones Pwettyness
    -

    Ravenklauw:
    - Catherine Ethan Summerfield Squirrelpaw
    - Elijah Nike Woodward Pwettyness
    - Bradley Lewis Flowerdahl LogitG27
    -

    Huffelpuf:
    - Aylin Samantha Moore Huaso
    - Poppy Twank LuvYou
    -
    -

    Zwadderich:
    - Chardine Dawnella Lockheart IrishBoss
    - Alexandria Emily DiRomano Benzema
    - Nathaniel (Nathan) Dastan Howard BarnOwl
    - Matthew Jared Tommo Styles


    Uurroosters:
    Uurrooster 5e jaars:
    Maandag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie

    Dinsdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Woensdag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal


    Uurrooster 6e jaars:
    Maandag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Dinsdag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Woensdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie


    Uurrooster 7e jaars:
    Maandag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Dinsdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Woensdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal


    Schoolregelement:
    -vanaf 7u (tot 10u in het weekend) ontbijt, 12:00 middagmaal, 17:30-18:30 avondmaal
    -om 22:30 moet iedere leerling (behalve degene die astronomie hebben) zich in de leerlingenkamer bevinden
    -Geen geflikflooi in de gangen
    -Geen gevechten
    -Je bent op tijd voor de lessen
    -ziekte melden bij de verpleegster
    -het verboden bos is verboden te betreden

    Voor meer uitleg over de vakken, klikken maar:
    Astronomie, Bezweringen, Dreuzelkunde, Geschiedenis van de toverkunst, Kruidenkunde, Leer der oude runen, Toverdranken, Transfiguratie, Verweer tegen de zwarte kunsten, Verzorging van fabeldieren, Vliegles, Voorspellend rekenen, Waarzeggerij

    - De vakken die in de lessenroosters tussen haakjes staan zijn keuzevakken. Ze zijn dus niet verplicht. Je kiest in het begin van het jaar of je de keuzevakken erbij neemt of niet :)


    [ bericht aangepast op 13 dec 2013 - 13:29 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Damianne Abigail Stavros
    "Aangenaam Damianne." "Ik ben Aylin en dit is Bradley.' zegt ze dan. ik glimlach alleen even. Bradley doet dan een korte vage buiging voor en zegt dan. ''Dat klopt, dat ben ik.' ik kijk even naar zijn uil. 'Dus jullie zijn allemaal klaar voor het nieuwe jaar?' zegt Bradley en hij kijkt mij en Aylin aan. Ik knik even. 'Ja heel erg.' gelijk werken mijn hersens op volle toeren om een plan te maken voor dit jaar, want ook dit jaar moet ik mijn werk doen en zorgen dat er allerlei informatie naar mijn baas komt. Ik merk dat ik schaapachtig kijk en grijns en ik hou mn gezicht snel in de plooi. ik kijk naar de coupedeur als die open gaat? "Hola, meer bezoek, moet ik nu een wens doen als enige jongen? Heh.."en ik glimlach ook even. 'Ja dat moet.'

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 19:11 ]

    Melody Jane McCarter. Gryffindor. 6th year.

    Ik kijk de coupe rond en tik rythmish op de grond met mijn voet. 'Nou?' Vraag ik een tikje ongeduldig aan het groepje wat al in de coupe zit. De jongen heeft blond haar en erg lichte ogen. Ik zag hem wel eens lopen door de gangen maar ben zijn naam even kwijt. Naast hem zit een meisje met vrolijke speelse bruine krullen tot iets na haar schouder. Ze heeft een glimlach op haar gezicht. Ook haar naam weet ik niet veel. Alleen dat het volgensmij met een A begon.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 19:26 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Aylin Samantha Moore § Huffelpuf

    Ik lach zachtjes wanneer Bradley vraagt of hij een wens moet doen en wanneer Damianne zeg dat hij dat inderdaad moet doen.
    "Ja, ik ben benieuwd." doe ik er een schepje boven op. Ik kijk dan snel naar het meisje dat net binnen was gekomen en heel ongeduldig met haar voet tikt. Wow, wat een superhumeur.
    "Natuurlijk." zeg ik gewoon, wat minder enthousiast dan bij Bradley en Damianne. Zij waren vriendelijker, maar ah, misschien is dit ook gewoon maar de eerste indruk.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 19:46 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Bradley Lewis Flowerdahl - Ravenklauw

    Ik knik glimlachend en sluit dan mn ogen en kijk naar beneden. Ik zet mn handen alsof ik een gebedje doe, en doe in mn hoofd een random wens. Dan open ik mn ogen en kijk met een brede glimlach rond. Het nieuwe meisje is ondertussen geïnformeerd dat ze erbij mag komen zitten door Aylin en ik kijk haar aan. Erg vriendelijk klonk ze niet en ik kijk haar een beetje vies aan. "Take a seat" zeg ik dan nog zo vriendelijk mogelijk en ik focus me dan weer op mn uil Eagle. Zacht begin ik m weer te aaien en ik kijk even rond naar de meiden. "Hebben we er zin in?" vraag ik plots met een lach, het moet toch een beetje leuk blijven, niet?


    It's high noon.

    Melody.

    Opgelucht loop ik naar binnen en ga ik naast Damaine zitten. De jongen kijkt me niet echt vrolijk aan maar vraagt later met een lach of we er weer zin in hebben. Ik kijk vrolijk het groepje aan en zeg een vrolijk ja. 'ik ben trouwens Melody, jullie?'


    take me back to the basics and the simple life

    Damianne
    Ik kijk even naar het meisje dat langs me komt zitten. en ik zucht even waarna ze dan vraagt. 'Ik ben trouwens Melody, jullie?' ik kijk haar even aan en ik probeer vriendelijk te glimlachen. 'Mijn naam is Damianne, aangenaam.' zeg ik dan en ik kijk weer naar de uil van Bradley. 'Wat voor soort is jou uil eigenlijk? hij is best wel mooi.' zeg ik.

    Squirrelpaw schreef:
    (...)

    Catherine Ethan Summerfield || Ravenklauw || Zesde jaars
    Het meisje zat in Huffelpuf, dat wist ik wel zeker. 'Heee, tuurlijk mag je hier zitten,' zei het meisje en klapte een paar seconden later haar boek dicht. Ik glimlachte terug naar haar. 'Ik heet Meghana, maar houd het maar op Meg, Meggie, of iets in die richting. En jij?' zei het meisje dat blijkbaar Meghana heette. 'Ik heet Catherine,' stelde ik me voor 'maar noem me maar Cat. En dit is mijn kat Paint.' Ik aaide over Paint haar zachte langharige kop. Paint had ik al sinds het eerste jaar. De meeste tovernaars en heksen namen een uil. Maar ik vond een kat leuker, ook al kon je er geen brief mee versturen. Even keek ik uit het raam: wanneer zou de trein nou gaan rijden? Het duurde vast nog wel even, ik was meestal erg vroeg en op het Perron stonden nog genoeg mensen die nog een coupé moesten zoeken. Ik was niet echt geduldig, maar ik kon heus wel even wachten. 'Ga je voor het zesde jaar naar Zweinstein?' vroeg ik. Eigenlijks ben ik best nieuwsgierig en zo komt er uiteindelijk geen stilte. Rustig wachtte ik op het antwoord en aaide af en toe Paint over haar kop.


    Meghana Devany McBryar || Hufflepuff || Zesde jaars

    'Ik heet Catherine, maar noem me maar Cat. En dit is mijn kat Paint,' vertelde het meisje en ik kon een zacht vrolijk lachje niet binnenhouden. Ik vond dingen snel leuk en grappig, waardoor ik -ondanks dat ik de laatste tijd ook flink last had van depressieve buien- snel lachte. Het was gewoon grappig dat het meisje dat met haar kat rondliep een bijnaam had als Cat, terwijl dat niet eens op haar liefde voor haar kat sloeg. Een leuke toevalligheid, waar ik om kon lachen. Mijn ogen gingen even naar Paint, die ze liefdevol aaide en ik kon het niet laten om er iets over te zeggen.
    'Leuk dat je Cat heet en dan een kat hebt waar je zo liefdevol mee omgaat. Het past goed,' zei ik en dan ook en staarde even in de kattenogen. Ikzelf had geen huisdieren meer. Voor de dood van mijn ouders hadden we altijd een uil die dan met mij meeging naar Hogwarts, maar het was voor mij nu niet meer toegestaan om huisdieren te hebben. Bovendien zou het zielig zijn voor zo'n beestje om met mij opgesloten te zitten als ik een slechte bui had.
    'Ga je voor het zesde jaar naar Zweinstein?' vroeg Cat, waarop ik knikte.
    'Ja, jij ook toch? Ik dacht in ieder geval dat ik je wel eens bij lessen heb gezien,' zei ik bedenkelijk, waarna ik mijn blik vragend op haar richtte. Tot nu toe vond ik haar wel aardig. Ze was rustig, vriendelijk en was zo te merken geïnteresseerd in mensen. Ze probeerde in ieder geval een gesprek aan te knopen en dat bewonderde ik wel. Ik had dat de afgelopen tijd maar weinig uit mijzelf gedaan.


    Happy Birthday my Potter!

    Catherine Ethan Summerfield || Ravenklauw || Zesde jaars
    'Leuk dat je Cat heet en dan een kat hebt waar je zo liefdevol mee omgaat. Het past goed,' zei Meg. Ik glimlachte naar haar. Ze had wel gelijk, het paste goed. 'Ga je voor het zesde jaar naar Zweinstein?' vroeg ik haar toen. Ik heb haar volgensmij wel bij lessen gezien, maar ik weet het niet heel zeker.
    'Ja jij ook toch?' antwoordde Meg. 'Ik dacht in ieder geval dat ik je wel bij lessen heb gezien.' Megs keek me vragend aan.
    'Jep, dit is ook mijn zesde jaar. Ik heb je volgensmij wel gezien bij lessen,' antwoordde ik. 'Maar ik heb je eigenlijks nooit gesproken.' Tot nu toe vond ik Meghana wel aardig. Ook al kende ik haar nog niet zo lang. Ik hield er van om nieuwe vrienden te maken. Veel vrienden had ik namenlijk niet. Ik hoopte daarom ook dat ik dit jaar meer vrienden maakte, wat tot nu toe wel lukte.


    May StarClan light your path.

    Aylin Samantha Moore

    "Ik ben Aylin en dit is Bradley." opnieuw spreek ik voor de jongen naast me. Ik kijk hem grijnzend aan, omdat dit al de 2e keer is dat ik hem voor iemand anders voorstel. De eerste keer leek hij het niet erg te vinden en deze keer bedoel ik meer als grap, omdat ik dat de eerste keer vanzelf had gedaan.
    "Ik heb er best zin in, ja, Hogwarts voelt altijd als een verademing." antwoord ik hem.
    "Mogen we je wens weten?" vraag ik dan met een lachje aan Bradley, ik luister naar de vraag van Damianne en knik, dat interesseert me ook wel. Het lieve beestje lijkt niet meteen op die simpele bosuilen die ik steeds moet lenen van school als ik mijn ouders wat wil laten weten.
    Het meisje dat net binnen kwam, Melody, lijkt me nu toch al iets aardiger. Misschien kwam dat ene er gewoon een beetje verkeerd uit.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Melody.

    Ik luister naar hun gesprekken en merk dat ze al wel redelijk een tijdje bij elkaar zitten. 'Mooie namen trouwens.' Ik kijk even uit het raam en bedenk in mijn hoofd dingen waar ik me in zou kunnen mengen. Dan bedenk ik me iets. Vorig jaar ging onze professor verzorging van fabeldieren stoppen. 'Wat voor een leraar denken jullie dat we krijgen voor verzorging van fabeldieren?' Vraag ik vriendelijk aan het groepje.


    take me back to the basics and the simple life

    Poppy Twank, Huffelpuf, 5e jaars.

    Poppy rende over het station. Het was twee voor elf uur. De trein vertrok zomenteen. Ze drukte haar hutkoffer de trein in, en botste bijna tegen een zevende jaars aan, die haar boos aan keek.
    "Sorry." zei Poppy met een piepstemmetje. Ze rende de trein door, en wou gen een mens aankijken. Ze zou blij zijn als ze vanavond in haar lekkere bedje in Huffelpuf lag.
    Toen trok ze een willekeurige coupé deur open. Ze keek naar beneden, en zei:
    "Hoi, mag ik hierbij?" Zou ze zich voorstellen als Poppy, of als Twank? Ze had een hekel aan de naam Poppy, en Twank klonk ook niet echt leuk. Maar het was beter dan Poppy.
    "Noem me maar Twank."

    LuvYou schreef:
    Poppy Twank, Huffelpuf, 5e jaars.

    Poppy rende over het station. Het was twee voor elf uur. De trein vertrok zomenteen. Ze drukte haar hutkoffer de trein in, en botste bijna tegen een zevende jaars aan, die haar boos aan keek.
    "Sorry." zei Poppy met een piepstemmetje. Ze rende de trein door, en wou gen een mens aankijken. Ze zou blij zijn als ze vanavond in haar lekkere bedje in Huffelpuf lag.
    Toen trok ze een willekeurige coupé deur open. Ze keek naar beneden, en zei:
    "Hoi, mag ik hierbij?" Zou ze zich voorstellen als Poppy, of als Twank? Ze had een hekel aan de naam Poppy, en Twank klonk ook niet echt leuk. Maar het was beter dan Poppy.
    "Noem me maar Twank."

    Welke coupé? Bij wie komt ze binnen gerend? :)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    De trein vertrekt richting Hogwarts!

    Mensen die er nog niet opzitten, kunnen gewoon zeggen dat ze nog net op tijd waren of zo en erop gesprongen zijn. Ik vertrek gewoon liever nu, omdat de tijd in de trein anders wel heel erg lang kan duren en daardoor kan de rpg soms doodbloeden.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Bradley Lewis Flowerdahl - Ravenklauw

    Ik glimlach naar Damianne op haar vraag over mn uil. "Het is een grijs gevlekte flierefluiter..." even ben ik stil en lach zachtjes. "Nee grapje, het is een kerkuil, unieke beestjes, mooie hè?" zeg ik trots. Mn uil is mn allerbeste vriend en al een hele tijd in mn leven bij me.
    Dan stelt Aylin me opnieuw voor aan het nieuwe meisje dat in de coupé komt. "Klopt, dat ben ik" glimlach ik zo vriendelijk mogelijk en kijk dan Damianne weer aan en dan naar Aylin als ze vraagt wat mijn wens is. "Ja, dat kan ik helaas niet vertellen, dan komt de wens niet uit" glimlach ik en knipoog snel naar haar. Dan kijk ik even uit het raam, en weer door de coupé.
    "Dus.. Aylin.. Damianne en.. Melody, klopt dat? Dan heb ik de namen voor deze reis in ieder geval in mn kop" glimlach ik tegen alle meiden en kijk ze om de beurt aan.


    It's high noon.

    Aylin Samantha Moore § Huffelpuf

    Ik lach een beetje harder dan eigenlijk moet om zijn grapje over zijn uil. Wanneer hij zegt dat hij zijn wens niet kan vertellen zucht ik zacht en kijk nep teleurgesteld.
    "Stomme wensregels." zucht ik weer en schud mijn hoofd. Dan kijk ik Melody aan en luister naar haar vraag.
    "Oh ja, dat was ik alweer vergeten... Waarschijnlijk zadelen ze ons weer op met zo'n oude zeur." haal ik mijn schouders op. "Zoals altijd."
    "Dat klopt!" zeg ik dan tegen Bradley. "Heel goed onthouden!" lach ik.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2013 - 19:47 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”