• No good without evil




    85 jaar na de val van Voldemort herreist het kwaad in een nieuwe vorm. Mensen worden om onverklaarbare reden dood aangetroffen, tovenaars verdwijnen,… Het onheil verspreidt zich in de tovenaarswereld.
    Samen met zijn aanhangers, Shades genaamd, neemt Svarog steeds een stukje meer van de wereld over. Zijn doel is de toverwereld te overheersen, de mensen uit te roeien en de mudbloods hun plaats te laten voelen. Niemand heeft hem ooit kunnen aanschouwen. Een duistere schim is het laatste wat je ziet voor je ziel je lichaam verlaat.
    in deze duistere en angstige tijden verwelkomt het schoolhoofd, Albert Theodorus Chamberlain, de leerlingen voor een nieuw schooljaar op Hogwarts. Professor Theodorus verzekert de leerlingen dat ze niet in direct gevaar verkeren, maar maant hen wel aan op hun hoede te zijn. Want wie kan je nu nog vertrouwen? Welke nieuwe vriendschappen ontstaan? Welke oude banden worden opnieuw aangehaald?


    Regels:
    -OC aanduiden met ],},),*,…
    -De personages moeten tussen de 16 en 20 jaar zijn
    -Maximum 3 personages per persoon (elk personage in een andere afdeling)
    -Ik geef geen minimum aantal regels, maar onthoudt dat een iets langere tekst vlotter leest en makkelijker te beantwoorden is.
    -Geen ruzie, alleen in character
    -16+ is toegestaan
    -Geweld, schelden,… mag IC, niet OC
    -Nieuwe topics worden door mij of LogitG27 aangemaakt. Ook voor vragen kunnen jullie bij hem terecht.

    Als je het moeilijk hebt met het kiezen van een afdeling kan onze quiz je misschien helpen! :)


    Griffoendor:
    - Damianne Abigail Stavros BarnOwl
    - Melody Jane McCarter PotterheadMe
    - Spencer Felix Jones Pwettyness
    -

    Ravenklauw:
    - Catherine Ethan Summerfield Squirrelpaw
    - Elijah Nike Woodward Pwettyness
    - Bradley Lewis Flowerdahl LogitG27
    -

    Huffelpuf:
    - Aylin Samantha Moore Huaso
    - Poppy Twank LuvYou
    -
    -

    Zwadderich:
    - Chardine Dawnella Lockheart IrishBoss
    - Alexandria Emily DiRomano Benzema
    - Nathaniel (Nathan) Dastan Howard BarnOwl
    - Matthew Jared Tommo Styles


    Uurroosters:
    Uurrooster 5e jaars:
    Maandag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie

    Dinsdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Woensdag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal


    Uurrooster 6e jaars:
    Maandag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Dinsdag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Woensdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie


    Uurrooster 7e jaars:
    Maandag:
    vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 vliegles
    9:30 geschiedenis van de toverkunst
    10:30-11:00 pauze
    11:00 transfiguratie
    12:00 middagmaal
    12:45 Kruidenkunde
    14:45 waarzeggerij
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (Leer der oude runen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Dinsdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Waarzeggerij
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 verzorging van fabeldieren
    12:00 middagmaal
    12:45 (dreuzelkunde)
    14:45 (Leer der oude runen)
    15:45-16:15 pauze
    16:15 (voorspellend rekenen)
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    22:00 astronomie

    Woensdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 verweer tegen de zwarte kunsten
    10:30-11:00 pauze
    11:00 toverdranken
    12:00 middagmaal
    12:45 bezweringen
    14:45 toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 kruidenkunde
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal

    Donderdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Bezweringen
    9:30 (dreuzelkunde)
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Geschiedenis van de toverkunst
    12:00 middagmaal
    12:45 kruidenkunde
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 Transfiguratie
    17:15 Vrij!
    17:30-18:30 avondeten

    22:00 astronomie

    Vrijdag:
    Vanaf 7:00 ontbijt
    8:30 Verweer tegen de zwarte kunsten
    9:30 Verzorging van fabeldieren
    10:30-11:00 pauze
    11:00 Vliegles
    12:00 middagmaal
    12:45 (Voorspellend rekenen)
    14:45 Toverdranken
    15:45-16:15 pauze
    16:15 bezweringen
    17:15 vrij
    17:30-18:30 avondmaal


    Schoolregelement:
    -vanaf 7u (tot 10u in het weekend) ontbijt, 12:00 middagmaal, 17:30-18:30 avondmaal
    -om 22:30 moet iedere leerling (behalve degene die astronomie hebben) zich in de leerlingenkamer bevinden
    -Geen geflikflooi in de gangen
    -Geen gevechten
    -Je bent op tijd voor de lessen
    -ziekte melden bij de verpleegster
    -het verboden bos is verboden te betreden

    Voor meer uitleg over de vakken, klikken maar:
    Astronomie, Bezweringen, Dreuzelkunde, Geschiedenis van de toverkunst, Kruidenkunde, Leer der oude runen, Toverdranken, Transfiguratie, Verweer tegen de zwarte kunsten, Verzorging van fabeldieren, Vliegles, Voorspellend rekenen, Waarzeggerij

    - De vakken die in de lessenroosters tussen haakjes staan zijn keuzevakken. Ze zijn dus niet verplicht. Je kiest in het begin van het jaar of je de keuzevakken erbij neemt of niet :)


    [ bericht aangepast op 13 dec 2013 - 13:29 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Aylin Samantha Moore

    Ik kijk op, zodra ik de deur hoor opengaan. Mijn blik blijft hangen op de jongen die net binnenkomt. Hij ziet er knap uit en vriendelijk ook. Volgens mij wel een aangename gesprekspartner. Vaag herken ik hem ergens van. Oh ja, tuurlijk, hij zit in hetzelfde jaar. We hebben dus vast wel al eens samen in de klas gezeten. Ravenklauwer? Ja, volgens mij zat ie daarbij.
    Wanneer hij vriendelijk vraagt of hij erbij mag komen zitten, knik ik meteen.
    "Ja, hoor, plaats genoeg! En als er iemand anders bij komt zitten, is er steeds minder kans dat we last hebben van Zwadderaars." glimlach ik vriendelijk. "Ga maar zitten hoor."
    Ik zit nog steeds in kleermakerszit, terwijl ik om me heen wijs in de coupé om te tonen dat hij kan kiezen waar hij wil zitten. Dan plots zie ik dat hij een uil heeft.
    "Oh, hoe schattig!!!" Ik buig me een beetje voorover om het beestje beter te zien. "Ik wou ook altijd al een uil." zeg ik dan plots. Jammer genoeg hebben mijn ouders er niet echt geld voor...


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Nathaniel 'Nathan' Dastan Howard
    Ze tuit haar lippen en ze zet een bedenkelijke blik op 'Ik vervloek je echt niet zo snel, dus daar moet je echt wel wat meer voor doen.' zegt ze en ik glimlach weer 'Daar ben ik echt blij om.' 'Dan zal ik dat vanaf dit moment onthouden, maar alsjeblieft niet die puppyoogjes erbij.' nadat ze wat zachter zei dat ik geen puppyoogjes moet opzette deed ik het expres nog een keer. ''Heel stiekem vind je het wel leuk hoor dat ik dit doe.' als de deur opengetrokken wordt en Chardine er naar kijkt kijk ik ook naar de deur waar een grijnzende Matthew staat. 'Ook een hele goede morgen.' zeg ik en ik glimlach weer even.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 19:14 ]

    Bradley Lewis Flowerdahl - Ravenklauw

    Mn ogen kijken wat vrolijker als ik meteen zo vrolijk verwelkomd word. Ze klinkt erg vriendelijk en vrolijk en ik realiseer me nu heel goed dat we inderdaad bij elkaar in de klas gezeten hebben, die vrolijke stem vergeet je niet snel.
    Dan wijst ze om zich heen, inderdaad, ik heb plaats zat. Ik sleep mn koffer en uil de coupé binnen en neem plaats schuin tegenover het meisje. Ze buigt zich voorover naar mijn bruin/witte uil en ik glimlach. "Mag hij dan plaatsnemen naast jou?" glimlach ik en sta op om de kooi naast haar neer te zetten. "En bedankt, echt bedankt dat ik hier mag zitten" glimlach ik en pak meteen een pakje aspirines uit mn kontzak. Ik duw er 1 uit en neem die snel in door mn fles met water achterover de kieperen in mn mond. Hopelijk werkt ie snel.. "Inderdaad.. Als er andere bijkomen, liefst geen uit Zwadderich, ik mag die lui niet zo.." reageer ik dan op haar reactie over Zwadderaars. Ik kijk even de coupé rond en dan weer naar haar met een glimlach, zo echt mogelijk.. Die koppijn werkt namelijk gewoon echt niet mee..!! "Weer een nieuw jaar op school, heh.. Kijk je er een beetje naar uit..?" vraag ik.. Alleen zo dom als ik ben, haar naam..?


    It's high noon.

    [Is er trouwens nog iemand waar ik Damianne naar toe kan sturen]

    BarnOwl schreef:
    [Is er trouwens nog iemand waar ik Damianne naar toe kan sturen]


    (je kan naar Aylin en mij (Bradley) toe als je wilt :) be welcome )


    It's high noon.

    Aylin Samantha Moore § Huffelpuf

    Ik grijns breed als hij zijn uil naast me neer zet. "Dat mag ie zeker!" zeg ik enthousiast.
    "Oh, natuurlijk, deze reis gaat toch veel sneller met wat fijn gezelschap." glimlach ik naar hem, wanneer hij me nog eens bedankt. Ik kijk toe hoe hij een aspirine binnen slikt, maar vraag er niet naar. Hij heeft vast hoofdpijn of voelt zich wat zwakjes of zo. "Alleen lui van Zwadderich zelf mogen die lui van Zwadderich." zeg ik dan terug. "Nja, eigenlijk mogen ze vooral zichzelf." ik haal vrolijk mijn schouders op en draai me weer om naar de uil. Langzaam steek ik mijn vinger uit.
    "Bijt hij? Of zij? Hoe heet hij?.... Of zij?" ik grijns bij die laatste zij weer.
    "Nou eigenlijk wel, alles is zo mooi en groot op Hogwarts! Ik ga er steeds wel graag naartoe. Alleen de mensen zijn af en toe minder aangenaam..." wat stomme herinneringen schieten door mijn hoofd, maar ik duw ze weg.
    Plots kijk ik hem recht aan. Ik besef me wel dat ik al veel vragen heb gesteld, zonder hem tijd te geven om te antwoorden, maar deze vraag moet nog ff.
    "Hoe heet je eigenlijk?" vraag ik dan met opnieuw een brede glimlach. "Ik weet dat je in mijn jaar zit, maar euhm... heh... Je naam heb ik niet meteen onthouden, sorry."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chardine Lockheart || Zwadderich
    Ik wierp een scheve glimlach terug naar de jongen en liet de woorden 'Daar ben ik echt blij om.' tot me doordringen. 'Stiekem mag je daar ook best blij mee zijn, maar ik ben ook blij om dat te horen,' verliet mijn mond voor we over de puppyoogjes begonnen, die hij opzette. Mijn woorden zorgde ervoor dat Nathan het expres nog een keer deed waarna de woorden 'Heel stiekem vind je het wel leuk hoor dat ik dit doe.' volgde.
    Ik liet me wat onderuit zakken, om mijn armen rond hem heen te slaan en daarna gewoon weer op te kijken. 'Heel stiekem weet je, net zo goed als mij, dat ik niet tegen puppyoogjes kan, dus heel stiekem niet.' Er waren weinig dingen bekend, maar deze jongen, wist met een aantal andere, toch ook wel genoeg te achterhalen, maar dat hoorde nu eenmaal bij het Zwadderich karakter, volgens mij. Maar in plaats van mijn blik op hem te richten, ging deze eerst naar buiten, om vervolgens naar de deur waar een grijnzende Matthew stond, niet veel later gevolgd door Alexandria, die gelijk het groepje weer compleet maakte. 'Voor jullie allebei een hele goedemorgen dan maar,'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Damianne Abigail Stavros
    Ik stap de trein in en loop de gang in waar al allerlei leerlingen staan, ik kijk wat coupes in in de hoop om een lege te vinden maar helaas vind ik die niet gauw, ik zucht even diep, ik heb geen zin om bij eerste jaars te zitten, of bij tweede jaars. Het liefst ook geen Zwadderaars voor het geval andere afdelingen mensen raar gaan denken. ik besluit dan maar gewoon een coupedeur open te doen, ik stop dan voor een coupedeur en schuif die open waar al een meisje en een jongen met zijn uil zitten, ik glimlach vriendelijk en kijk ze even glimlachend aan. 'Goedemorgen, mag ik er misschien bij komen zitten? het is overal al vol.' zeg ik dan en ik blijf vriendelijk glimlachen.

    Bradley Lewis Flowerdahl - Ravenklauw

    Ik glimlach en knik bij haar zinnetje over dat de reis sneller gaat als je gezelschap hebt, dat is namelijk zeker waar. Ze draait zich naar de uil en ik krijg dan een golf van vragen over me heen dat ik langzaam in de lach schiet. "Nee, hij bijt niet, alleen bij Zwadderaars tot nu toe.. heel vreemd, alsof ie het herkent. Maar nee, bijten doet ie dus niet bij jou en mij denk ik. Ben ik 99% zeker," glimlach ik. "Het is een hij, en hij heet Eagle. Die naam ja.. Betekent arend, maar ik vond hem pakkend voor deze uil. T is een braaf beest hoor." glimlach ik en kijk aandachtig toe hoe ze haar vinger naar m uitsteekt.
    De uil kijk en ernaar en kruipt dichter naar haar vinger op de stok. Hij draait zn kop en kijkt haar vragend aan.
    Ik schiet in de lach, dat ziet er zo grappig uit! Dan vraagt ze hoe ik heet. Ik word een beetje rood.. "Heh.. ik wou eigenlijk net hetzelfde vragen, dus beide met hetzelfde probleem.. Hehe.. Mijn naam is Bradley, en jouwe was..? Heh.." glimlach ik een beetje verlegen.. Dit is awkward zeg.. mja, gelukkig heeft ze hetzelfde probleem, dat scheelt al een hoop.
    Dan plots komt er een ander meisje binnen die ons goedemorgen wenst en vraagt om erbij te komen zitten. Ze ziet er vriendelijk uit, niet echt een Zwadderaar. "Van mij mag je" glimlach ik en kijk dan naar het meisje tegenover me.


    It's high noon.

    Aylin Samantha Moore

    Ik lach zachtjes. "Ah, Zwadderaars hebben ook gewoon zo'n aura om zich heen, pikt hij vast op."
    Ik luister naar wat hij verder zegt, terwijl ik mijn vinger door de spijlen van de kooi steek. Ik lach met hem mee, wanneer de uil z'n hoofd zo schattig scheef houdt. Het schattige uiltje wrijft met zijn kopje langs mijn vinger en ik lach zachtjes. "Wat heb jij een leuke naam, Eagle. Dat klinkt echt... stoer." ik grijns voor dit beetje onverwachte woord misschien.
    "Ik heet Aylin." glimlach ik. "Ah, gelukkig wisten we het beide niet meer, dan is het niet zo erg." glimlach ik geruststellend en aai met 1 vinger over het hoofdje van Eagle.
    Ik kijk kop wanneer er een ander meisje in de coupé binnen komt.
    "Kom er maar bij." glimlach ik uitnodigend. "Hoe heet je?" vraag ik dan meteen, aangezien we toch net met namen bezig waren.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Bradley Lewis Flowerdahl - Ravenklauw

    Ik zie mijn uil kopjes geven tegen Aylin's vinger en ik lach. "Ja, lief en stoer, moet beide een beetje toch?" glimlach ik en kijk haar dan weer aan. Het is leuk dat ze zo'n interesse toont in mn uil.
    Dan stelt ze zich voor en ik zucht zacht opgelucht. Nu weten we elkaars naam tenminste weer en is dat ook weer afgesloten. Geen awkward situaties van namen meer, gelukkig. Ze aait mijn uil Eagle en ik wissel mijn blik af naar de uil, Aylin en het meisje dat net de coupé binnenstapt. "Je hoort het, je mag erbij" glimlach ik naar het onbekende meisje en ik sta op. Ik ga naast Aylin zitten, met de uil ertussen en wijs naar de vrije bank voor het nieuwe meisje. "Neem plaats zou ik zeggen" glimlach ik en kijk Aylin dan aan. Gezellig zo met z'n drieën nu, toch?
    Mn hoofdpijn is al langzaam aan het zakken en ik kijk rond in de coupé.


    It's high noon.

    Damianne Abigail Stavros
    Iik glimlach als ik van beide erbij mag komen zitten en ik neem dan plaats tegen over de twee, als het meisje vraagt hoe ik heet kijk ik haar vriendelijk aan.
    'Mijn naam is Damianne,' dan kijk ik naar de uil. 'Wat een leuke uil heb je.' zeg ik dan even en ik kijk ze beide even onderzoekend aan, waarbij er gelijk wat plannetjes en ideetjes in mijn hoofd vormen. 'Joe heten jullie trouwens?' vraag ik er dan nog maar achter aan.

    Aylin Samantha Moore § Huffelpuf

    "Precies." antwoord ik dan wanneer hij zegt dat zijn uiltje lief en stoer moet zijn. Ik grijns een beetje wanneer hij naast me gaat zitten om het andere meisje plaats te geven. Hij had evengoed kunnen blijven zitten en haar naast mij laten zitten, maar blijkbaar had hij liever andere plannen...
    Oh, maar zijn uil stond hier natuurlijk! Misschien had hij gewoon liever niet dat het beestje tussen 2 vreemden zat. Ik geef me inwendig een klap op mijn hoofd. Ik ben echt zo slecht met jongens. Ik zie altijd dingen die er niet zijn.
    "Aangenaam Damianne." wend ik me dan naar het meisje. "Ik ben Aylin en dit is Bradley." beantwoord ik haar vraag. Ik denk dat Bradley het niet zo erg vindt dat ik hem heb voorgesteld. Vast niet.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Melody Jane McCarter. Gryffindor. 6th Year.

    Na nog een tijdje vlak bij een coupe met een Hufflepuf meisje, Ravenclaw, jongen en nu een meisje uit mijn jaar én afdeling zucht ik even en loop ik toch maar naar de coupe waar ik zie dat het meisje uit mijn afdeling Damaine heet. 'Mag ik erbij zitten?' Vraag ik zo vrolijk mogelijk. Ik mag Damaine niet zo. Ze is altijd zo rustig.. Toch draai ik me niet om aangezien dat een beetje dom overkomt en ik mijn imago en status op Hogwarts als brutale en stoere leerling niet wil verpesten omdat ik Damaine te rustig vind. Ik wacht op antwoord en tik een paar keer met mijn voet.


    take me back to the basics and the simple life

    Bradley Lewis Flowerdahl - Ravenklauw

    Aylin stelt me voor. Ik doe een korte vage buiging voorover "Dat klopt, dat ben ik". zeg ik dan en kijk Damianne aan, dan kijk ik weer naar Aylin en als laatst naar mn uil. Ik steek mn vinger in de kooi en begin over Eagle zn kopje te aaien. "Dus.. jullie zijn allemaal klaar voor het nieuwe jaar?" zeg ik en kijk de 2 meiden aan. Dan komt er nog iemand bij. "Hola, meer bezoek, moet ik nu een wens doen als enige jongen? Heh.." zeg ik glimlachend en kijk de coupé rond, heel gezellig zo.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 19:07 ]


    It's high noon.