• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    huntsman gereserveerd door Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Mr.gold || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Captain Hook || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Ashar Darrak || Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Julio Caspari || Gelaarsde kat || Fennec


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 13:18 ]

    BarnOwl schreef:
    (...)


    Ow oke, nyah misschien ga ik het ooit eens kijken. ;p
    Iemand zei tegen mij dat je once upon a time de hele seizoen 2 online kan kijken wel zonder ondertitteling maar goed ;p en ik die echt best erg ongeduldig kan zijn zit overal te zoeken maar ik kan het nergens vinden. of nyah ze zei dat t via zo torrent kon maar daar zitten overal alleen maar kei veel virussen op tenminstes die ik vond. ;p

    Maar goed ik ben ook gewoon best wel ongeduldig om een week te wachten tot de volgende afleveringen zijn haha ;p

    Gehe het eerste seizoen had ik op amper een week gekeken (ook weer bij Telenet :'D) en tja, nu met seizoen 2 moet ik ook een week wachten voor er een nieuwe aflevering is. Nahja, gelukkig heb ik ook geduld.
    Mijn Engels faalt te hard om het dus zonder ondertiteling te kijken :'D
    En om nog even heel offtopic te gaan, maar wat ik dus gewoon echt echt even wil delen omdat het zo cute is, look! en LookLook!
    M'n kleine vandaag met z'n projectvoorstelling :3 Op de 2de foto is hij natuurlijk de middelste met het paarse shirt :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Gehe het eerste seizoen had ik op amper een week gekeken (ook weer bij Telenet :'D) en tja, nu met seizoen 2 moet ik ook een week wachten voor er een nieuwe aflevering is. Nahja, gelukkig heb ik ook geduld.
    Mijn Engels faalt te hard om het dus zonder ondertiteling te kijken :'D
    En om nog even heel offtopic te gaan, maar wat ik dus gewoon echt echt even wil delen omdat het zo cute is, look! en LookLook!
    M'n kleine vandaag met z'n projectvoorstelling :3 Op de 2de foto is hij natuurlijk de middelste met het paarse shirt :3




    Ja, ik ook maar ja heb weinig geduld.
    Heb je het gister ook gezien? ik had stiekem best medelijden met Rumple :(

    Aaaw wat een leuk/lief/schattig kindje.

    BarnOwl schreef:
    (...)



    Ja, ik ook maar ja heb weinig geduld.
    Heb je het gister ook gezien? ik had stiekem best medelijden met Rumple :(

    Aaaw wat een leuk/lief/schattig kindje.

    Ik weet niet bij welke aflevering je zit? Ik heb namelijk een dinsdag (wat ik normaal gezien eigenlijk al maandag kijk aangezien de nieuwe aflevering dan bij de series a la carte staat van Telenet prime/rio) episode 10 gekeken van seizoen 2.
    En misschien is het handiger als je een praattopic aanmaak, zodat we daar verder kunnen babbelen, in plaats van het rollentopic onder te spammen? :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Ik weet niet bij welke aflevering je zit? Ik heb namelijk een dinsdag (wat ik normaal gezien eigenlijk al maandag kijk aangezien de nieuwe aflevering dan bij de series a la carte staat van Telenet prime/rio) episode 10 gekeken van seizoen 2.
    En misschien is het handiger als je een praattopic aanmaak, zodat we daar verder kunnen babbelen, in plaats van het rollentopic onder te spammen? :'D



    Ow ik ben nu bij aflevering 12 seizoen 2.
    En ja das eigk wel handig ja. ;p

    BarnOwl schreef:
    (...)


    Ow ik ben nu bij aflevering 12 seizoen 2.
    En ja das eigk wel handig ja. ;p

    Dan loop ik 2 afleveringen achter, al kijk ik echt wel uit naar de komende afleveringen waarin het dus een beetje meer om Belle (en Rumple) draait :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Dan loop ik 2 afleveringen achter, al kijk ik echt wel uit naar de komende afleveringen waarin het dus een beetje meer om Belle (en Rumple) draait :3



    Jep. ;p is echt leuk maar ook wel een beetje verdrietig. ;p

    Eens even zien, meiden zitten vol dus dat wordt een jongen... Dat is iets lastiger bedenken, de meeste jongens die ik uit sprookjes ken hebben of geen naam of heten Hans xD

    Rol: Sprookjesfiguur in Storybrooke
    Naam: Julio Caspari
    Sprookjesfiguur: De Gelaarsde Kat
    Leeftijd: 25
    Karakter: Sluw. Kijkt liever eerst de kat uit de boom. Als hij door heeft hoe iemand is benadert hij diegene vanzelf. Verder is hij redelijk bescheiden en vriendelijk. Hij is sportief en houdt van grappen uithalen met anderen. Helaas is hij een beetje te snel jaloers wanneer het over liefde gaat. (Als het gaat om serieuze relaties/crushes tenminste. Hij wilt graag iemand voor zichzelf)
    Uiterlijk: Groene ogen, 1.78 m, licht gespierd, donker haar. Kledingkast bestaat voornamelijk uit zwarte t-shirts en spijkerbroeken en tijdens het werken een wit short. Daarnaast draagt hij altijd kleine bruine kistachtige laarzen omdat die hem lekker zitten.


    Werk: Bakker
    Geschiedenis; Als sprookjesfiguur was hij verliefd op Jasmine. Dit had ertoe geleid dat Jafar hem omtoverde in een kat. De vloek die hem naar storybrooke bracht, gaf hem zijn mensengedaante terug. Hij herinnert zich niks meer van zijn leven als kat.
    Extra: Zijn hobby's zijn schermen en schaken.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 23:45 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder


    Rol: Evil fairytale character
    Naam: Ashar Darrak
    Sprookjesfiguur: Jafar
    Leeftijd: 37








    Karakter: Ashar Darrak zou je op het eerste zicht kunnen omschrijven als een gevaarlijk, gedistingeerd man, die je het beste kan mijden. Zijn socialiteit is niet bepaald vriendelijk te noemen, aangezien hij van een meer nors kaliber is. Ashar Darrak wordt veelal omringt door zijn criminele mannen, die zowat al zijn vuile klusjes opknappen in en buiten Storybrooke. Hij is dan ook goed in het commanderen van anderen en bevelen uitdelen. Een normaal gesprek met hem hebben is dan weer zowat onmogelijk, gewoon omdat hij niet op vriendschappen of dergelijken zit te wachten. Hij is zeer afstandelijk en vertrouwt enkel degenen die hij in dienst neemt, en die dus voor hem werken.
    Ashar Darrak is niet zozeer in staat om gevoelens te hebben, en hij ligt dan ook geen moment wakker van zijn wandaden die van ‘onschuldige’ praktijken zoals afpersingen en bedreigingen uitmonden tot zelfs het terroriseren en vermoorden van mensen. Hij is niet in staat om een greintje medeleven te tonen, net zoals enige spijtbetuigingen. Hij handelt enkel uit zelfbelang en houdt in geen enkel opzicht rekening met anderen, enkel en alleen met zichzelf.

    Uiterlijk: Ashar Darrak heeft zwart, krullend haar dat tot zijn schouders valt en donkerbruine ogen. Zijn huid is wat donker getint en hij heeft dan ook een meer Arabisch voorkomen. Zijn getrimde gezichtshaar – baard en snor – is net als zijn haar zwart van kleur en ziet er zeer verzorgd uit. Ashar Darrak heeft verder een zeer non-galante houding en draagt voornamelijk stijlvolle kledij, die van haute couture zijn, en speciaal op maat gemaakt. Hij heeft geen greintje vriendelijkheid of vrolijkheid in zijn voorkomen en in zijn blik ligt altijd een bepaalde achterdocht die hij koestert jegens anderen.

    Geschiedenis: Jafar is als bastaardzoon van de sultan in de buitenwijken van Agrabah opgegroeid. Zijn afkomst is altijd verloochend en dit heeft hij nooit kunnen verdragen. Toen hij dan ook uiteindelijk zijn jongensjaren achter zich liet en een man werd, heeft hij de hulp van Rumplestiltskin ingeschakeld, waardoor hij zijn duistere krachten is bekomen en zijn geboorterecht op de troon heeft geclaimd. Zo heeft hij de macht in Agrabah gegrepen en speelt hij de evil heerser, mede doordat de prijs die hij voor deze macht heeft moeten betalen, meer dan hem lief was. Pas achteraf, nadat hij door zijn hebzucht en zinnen op wraak zijn geboorterecht had opgeëist, kwam hij erachter welke tol hij hiervoor moest betalen. Zijn geliefde dochter Yasmine is hem afgenomen en veranderd in een Jinn, een geest die opgesloten zit in een lamp en tot in de eeuwigheid in dienst staat van een meester. Een lamp waar hij nimmer over zou kunnen wrijven door de duistere magie die door zijn aderen vloeit en waardoor hij zijn dochter nooit meer kan aanraken.

    Ondanks de deal met Rumpelstiltskin voelt hij zich bedrogen, en door zijn aanleg naar wraak, zint hij op de dood van Rumple, aangezien hij ervan overtuigd is zo de vloek van zijn dochter te verbreken. Doordat de Dark One echter vele malen krachtiger is en niet zomaar valt te doden, rest Jafar niks anders dan hem ‘te vriend’ te houden, totdat hij een manier vindt om hem te vermoorden, tezamen met een uitgelezen kans.
    Zodoende dat hij in Storybrooke is, wetende dat Rumplestiltskin niet langer in het bezit is van magie, of toch beperkt, net zoals hijzelf is, in de hoop hem hier ongezien om te leggen. Jafar is dan ook van de weinigen die zijn geheugen en herinneringen heeft, al doet hij alsof hij niks van zijn vorige leven afweet.

    werk: Ashar Darrak is dus een hooggeplaatste crimineel in Storybrooke, zo’n beetje een leider binnenin dat milieu. Hij heeft enkele witwaspraktijken en gezien zijn dochter een voorliefde voor katten heeft, heeft hij onder andere ook een kattenasiel, ter nagedachtenis aan haar en als prima dekmantel voor enkele van zijn duistere praktijken.

    Extra: Jafar is dus zo ‘evil’ geworden sinds het ‘bedrog’ van Rumple, al is hij altijd al een doortrapt kind geweest, sluw en altijd omringt met de verkeerde ‘vrienden’. Jafar zijn grootste zwakte is zijn dochter, al weet bijna niemand dat hij deze heeft, en dus kunnen ze deze zwakte ook niet snel tegen hem uitspelen. En tja, men moet van z’n katten afblijven, aangezien deze hem dus eveneens heilig zijn.


    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 23:26 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wisten jullie dat Mr.Gold hier Caleb Moore heet... dus we moeten hem Mr.Moore noemen... das niet leuk X)

    WenseKronik schreef:
    Wisten jullie dat Mr.Gold hier Caleb Moore heet... dus we moeten hem Mr.Moore noemen... das niet leuk X)



    Nope heb besloten om hem toch Mr.gold te noemen ben alleen vergeten om dat even te veranderen. ;p

    Haha oke (: btw ik heb Hansel een beetje aangepast, omdat OUAT sommige karakters meerdere personages zijn zegmaar... Dus ik heb van Hansel ook zegmaar Kay gemaakt uit The Snow Queen/de sneeuwkoningin. (: Dus daar kan ik ook nog wat dingentjes mee doen enzo (:


    Btw dit is Gretel Gerda Grimm


    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 13:47 ]

    WenseKronik schreef:
    Haha oke (: btw ik heb Hansel een beetje aangepast, omdat OUAT sommige karakters meerdere personages zijn zegmaar... Dus ik heb van Hansel ook zegmaar Kay gemaakt uit The Snow Queen/de sneeuwkoningin. (: Dus daar kan ik ook nog wat dingentjes mee doen enzo (:




    Ow okee:p

    WenseKronik schreef:
    Haha oke (: btw ik heb Hansel een beetje aangepast, omdat OUAT sommige karakters meerdere personages zijn zegmaar... Dus ik heb van Hansel ook zegmaar Kay gemaakt uit The Snow Queen/de sneeuwkoningin. (: Dus daar kan ik ook nog wat dingentjes mee doen enzo (:

    Dat is wel leuk :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Gezien niemand Regina heeft, hoop ik dat Robins geschiedenis gewoon kan. ;D

    Naam: Fulk Fitzwarin
    Sprookjesfiguur: Robin Hood
    Leeftijd: 24
    Karakter: Fulk is iemand die veel over het leven nadenkt en al vroeg volwassen is geworden. Hij heeft een sterk rechtvaardigheidsgevoel en kan erg uit zijn slof schieten als mensen te min behandeld worden. Hij treedt niet snel op de voorgrond en kijkt vaak eerst de kat uit de boom voordat hij zich laat horen. Fulk is een sociale jongen, die door de meeste mensen wel gemogen wordt. Hij doet alles weloverwogen en handelt haast nooit impulsief.
    Uiterlijk:



    Geschiedenis: Fulk is sinds zijn kindertijd bevriend geweest met Regina, maar toen zij volwassen werd en zich met zwarte magie ging bezig houden, heeft Fulk zich van haar gedistantieerd. Toen ze vertelde dat ze haar moeder uit haar leven had gebannen, vertelde Fulk haar dat hij dat onverstandig vond en dat ze op haar zou gaan lijken als ze deze weg verder bewandelde. Regina kon zijn kritiek niet hebben en wilde dat hij zijn woorden terug zou nemen, maar toen Fulk weigerde is de ruzie uitgebreid tot een diepgewortelde haat. Toen hij Snow eens hielp ontsnappen uit Regina's klauwen, was de toon gezet en werd hij vogelvrij verklaard. Fulk veranderde zijn naam in Robin en zette zich in voor iedereen die het zwaar had onder de tirannie van hun koningin. Om niet herkend te worden ging zijn gezicht altijd schuil achter een kap, waardoor hij bekend werd als 'Robin Hood'.
    Werk: hij werkt bij een slagerij en staat vaak op de markt.


    Every villain is a hero in his own mind.