• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    huntsman gereserveerd door Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Mr.gold || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Captain Hook || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Ashar Darrak || Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Julio Caspari || Gelaarsde kat || Fennec


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 13:18 ]

    Is het niet een idee om gewoon geen oude personages te gebruiken?
    Dus wel sprookjesfiguren, maar een andere storybrook bewoner?
    En dat we ook niet perse de sprookjes aanhouden zoals die worden afgeschilderd in de serie? Dus niet per se dat Red een weerwolf is of dat Snow de liefde van Evil Queen heeft gedood, maar zelf gewoon een context bedenken?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    Is het niet een idee om gewoon geen oude personages te gebruiken?
    Dus wel sprookjesfiguren, maar een andere storybrook bewoner?
    En dat we ook niet perse de sprookjes aanhouden zoals die worden afgeschilderd in de serie? Dus niet per se dat Red een weerwolf is of dat Snow de liefde van Evil Queen heeft gedood, maar zelf gewoon een context bedenken?


    Ja, dat is een beter idee ja.

    Ensiferum schreef:
    Is het niet een idee om gewoon geen oude personages te gebruiken?
    Dus wel sprookjesfiguren, maar een andere storybrook bewoner?
    En dat we ook niet perse de sprookjes aanhouden zoals die worden afgeschilderd in de serie? Dus niet per se dat Red een weerwolf is of dat Snow de liefde van Evil Queen heeft gedood, maar zelf gewoon een context bedenken?

    Hier ben ik dus ook groot voorstander van, dat je dus gewoon meer een stukje eigenheid aan je eigen personage(s) geeft. Al ben ik ook wel voorstander van om enkele dingen uit de serie te gebruiken. En uiteindelijk, omtrent de vloek kunnen er altijd dingen gewijzigd worden om deze te verbeken. Gewoon onze eigen fantasie gebruiken.
    Bij RPG'en mag je altijd afwijken van het origineel, en de serie effectief naschrijven is ook maar saai. Gewoon onze eigen draai eraan geven, al ga ik moeite hebben om Rumbelle op te geven XD Whaha i just love those two, maar goed, binnen de RPG hier zullen het toch niet helemaal hetzelfde zijn als in de serie, i guess XD

    En ik heb dus besloten om toch Jafar te nemen, en m'n eigen draai aan hem te geven... wel met Naveen Andrews als zijn play-by, die dus ook Jafar in Once Upon A Time portretteert. Misschien kan hij eventueel de slechterik spelen, in plaats van de Evil Queen.

    Euhm, ik neem aan dat Rumpel wel weet wie hij was, voordat hij in Storybrooke terecht kwam, aangezien hij natuurlijk de maker van de vloek is.
    Dan begreep ik eruit eerder in het topic dat Hook eveneens zijn geheugen en herinneringen behoudt... ?
    Euhm, als ik Jafar de slechterik mag laten zijn (bij gebrek aan de Evil Queen :'D) is het natuurlijk ook logisch dat hij zijn geheugen/herinneringen behoudt. En wanneer er alsnog een Evil Queen komt, mag hij dan alsnog een slechterik blijven met geheugen en herinneringen, van mijn part om de Evil Queen te helpen, of om juist dwars te zitten aangezien hij zo zijn eigen belangen nastreeft?

    En verder is dus iedereen zijn geheugen kwijt? Gewoon even ter verduidelijk... al is een praattopic misschien wel handig om dit soort dingen verder uit te klaren en te verduidelijken?

    Morgen ga ik aan Belle en Jafar starten, aangezien ik zo m'n bedje ga opzoeken XD

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 22:52 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik hield sws al een eigen verhaallijn (wat betreft mijn karakter) aan, gezien Tink anders helemaal niet in Storybrooke zou kunnen zijn... :')
    Maar ik ben het ermee eens als het lekker anders is. Anders ligt alles zo vast en zo. Ben meer fan van Rpg's waar gewoon iedereen lekker speelt en er vanzelf wel iets uitkomt, met dan wel een leuke verhaallijn als uitgangspunt, maar wel iets origineels dat gevormd wordt door de karakters.


    Happy Birthday my Potter!

    O jongens ik krijg veel te veel spoilers!
    Let wel dat degene die het volgens de televisie kijken helemaal niets weten over Jafar, Tink en Hans, dus er mag op geen enkele manier gerefereerd worden naar iets wat ze in de serie doen!!

    Anders zal ik helaas moeten stoppen, want ik wil niet dat mijn favo serie daardoor verpest wordt. :'p

    Zelf overwoog ik ook om Jafar te doen, juist omdat ik dacht dat hij niet in de serie voorkwam. Maar helaas. D:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    O jongens ik krijg veel te veel spoilers!
    Let wel dat degene die het volgens de televisie kijken helemaal niets weten over Jafar, Tink en Hans, dus er mag op geen enkele manier gerefereerd worden naar iets wat ze in de serie doen!!

    Anders zal ik helaas moeten stoppen, want ik wil niet dat mijn favo serie daardoor verpest wordt. :'p

    Zelf overwoog ik ook om Jafar te doen, juist omdat ik dacht dat hij niet in de serie voorkwam. Maar helaas. D:

    Ik ben zelf ook nog niet zo ver, dus als er iets zo overeenkomen is dat werkelijk louter toeval :'D En tja, ik zal hem voornamelijk toch baseren op Disney's Jafar, i guess, met een eigen twist XD
    Tot gisteren wist ik niet eens dat Jafar in de serie voor kwam :'D
    Hij komt voor in Once Upon A Time In Wonderland, is dat een kinda Spin-off van Once Upon A Time, of is dat gewoon de titel van een nieuw seizoen? Ik faal dus altijd in die dingen :'D
    Ik lief Naveen Andrews onwijs, mede doordat ik momenteel Lost verslaafd ben en hij daarin Sayid speel :3 Dus zodoende dat ik Jafar neem, onder andere.
    Maar als jij toch liever Jafar wilt spelen, is dat voor mij ook goed hoor...

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 10:07 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Nyah bij mij is Red niet echt hetzelfde als in de serie rumple daarin tegen wordt denk ik wel zo ongeveer hetzelfde of ietsje erger of ietsje minder, meh i dont know^^
    Once upon a time in Wonderland is een spin-off.

    ik pas Jefferson wel ietsie aan haha


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Ik zal niks meer over Tink zeggen c; (dacht dat dat alleen niet zoveel kwaad kon, omdat ik verder niks verklapte over de serie, maar mijn excuses)


    Happy Birthday my Potter!

    Eindelijk thuis van stage, nog even eten maken en opeten, dan nog wat huishoudelijke shit doen en de kleine aandacht geven, en dan kan ik starten aan m'n personages, i hope, want vriendlief wilde ook al aandacht opeisen vanavond.
    Een dag heeft veel te weinig uren soms. En als ik het vandaag niet redt met m'n twee personages, gaat het zeker voor morgen zijn, aangezien ik een vrije dag heb :3

    Euhm, ik heb nog wel een klein vraagje in verband met Belle... mag ik haar achtergrond - van voordat ze in Storybrooke kwam - een beetje houden zoals in de serie, als huissloof/gevangene van Rumple (aangezien dit niet zozeer een spoiler is, daar iedereen seizoen 1 wel gezien heeft). Natuurlijk, dat stukje vriendschap/liefde kan ik weglaten als je dat liever hebt, al vind ik dat zelf juist echt het meest awesome van heel de serie :'D
    Want als je dat stukje achtergrond niet ziet zitten, pas ik het wel wat aan, maar tja, ik lief nu eenmaal Belle en Rumple :'D Maar goed, ik wil dit dus niet zonder overleg doen ^_^

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 17:26 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Je hebt geluk dat ik ook Rumple en Belle lieft.
    Dus ik vind het wel een goed idee en dat ze dan langzaam vrienden worden en later liefde zeg maar vind ik prima, en er moet natuurlijk iemand zijn die Rumple ene beetje in toom houd om te zorgen dat hij geen 'heel erge/of minder erge kwade dingen gaat doen' ;p en wie kan dat beter dan iemand waar hij later misschien vrienden mee wordt/van gaat houden.
    Ik vind ze stiekem een best leuk stel

    BarnOwl schreef:
    Je hebt geluk dat ik ook Rumple en Belle lieft.
    Dus ik vind het wel een goed idee en dat ze dan langzaam vrienden worden en later liefde zeg maar vind ik prima, en er moet natuurlijk iemand zijn die Rumple ene beetje in toom houd om te zorgen dat hij geen 'heel erge/of minder erge kwade dingen gaat doen' ;p en wie kan dat beter dan iemand waar hij later misschien vrienden mee wordt/van gaat houden.
    Ik vind ze stiekem een best leuk stel

    Owww goodie, me is helemaal happy nu :3 Ik ben dus een echte fangirl -voor zover dat mogelijk is voor mijn doen- met Rumbelle.
    Mijn tumblrpagina heb ik enige tijd geleden geupdate met enkel en alleen Rumbelle gifjes, al is het nog niet bomvol, maar goed, ik ben dan weer geen fangirl die helemaal overdrijft :'D
    Over het algemeen ben ik niet zo van afgesproken relaties en dergelijke binnen een RPG, maar voor deze ene keer is het echt een uitzondering aangezien ik die twee te lief gewoon :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Owww goodie, me is helemaal happy nu :3 Ik ben dus een echte fangirl -voor zover dat mogelijk is voor mijn doen- met Rumbelle.
    Mijn tumblrpagina heb ik enige tijd geleden geupdate met enkel en alleen Rumbelle gifjes, al is het nog niet bomvol, maar goed, ik ben dan weer geen fangirl die helemaal overdrijft :'D
    Over het algemeen ben ik niet zo van afgesproken relaties en dergelijke binnen een RPG, maar voor deze ene keer is het echt een uitzondering aangezien ik die twee te lief gewoon :3


    Wel mooie gifjes :D zijn dat...
    Maar Rumple doet in het begin dan niet echt aardig tegen haar. :P vind het wel leuk als die vriendschap/liefde langzaam komt als je snapt wat ik bedoel. ;p

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 17:45 ]

    BarnOwl schreef:
    (...)

    Wel mooie gifjes :D zijn dat...
    Maar Rumple doet in het begin dan niet echt aardig tegen haar. :P vind het wel leuk als die vriendschap/liefde langzaam komt als je snapt wat ik bedoel. ;p

    Ik reken er juist op, dat Rumple het Belle dus zeker niet gemakkelijk gaat maken (;
    En ik snap zeker wat je bedoel. Ik ben ook zeker niet iemand die alles rap rap wilt. Dat vind ik nu juist het leukste van een RPG, die persoonsontwikkelingen, al is dat hier op Q veelal beetje dramatisch gesteld aangezien zowat alle RPG's doodbloeden na enige tijd. En dat vind ik altijd zo spijtig.
    Dus ik hoop dat deze iets langer dan gemiddeld blijf leven XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Ik reken er juist op, dat Rumple het Belle dus zeker niet gemakkelijk gaat maken (;
    En ik snap zeker wat je bedoel. Ik ben ook zeker niet iemand die alles rap rap wilt. Dat vind ik nu juist het leukste van een RPG, die persoonsontwikkelingen, al is dat hier op Q veelal beetje dramatisch gesteld aangezien zowat alle RPG's doodbloeden na enige tijd. En dat vind ik altijd zo spijtig.
    Dus ik hoop dat deze iets langer dan gemiddeld blijf leven XD


    Ik hoop dat deze ook wel langer dan gemiddelde blijft leven, en alleen ik en de spelers natuurlijk kunnen er voor zorgen dat dat zo is.
    Nu begint er stiekem wel allemaal ideetjes in mijn hoofd te verschijnen over hoe Rumple tegen Belle zal zijn. ;p

    Maar wie speelt er nou Jafar jij of Ensiferum?

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 18:10 ]