• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    huntsman gereserveerd door Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Mr.gold || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Captain Hook || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Ashar Darrak || Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Julio Caspari || Gelaarsde kat || Fennec


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 13:18 ]

    Huh ik had een lijstje gemaakt voor doornroosne maar dies weg ): nooooooh

    Btw wanneer willen we dit verhaal starten en wat is concreet het idee waar we naar toe werken.... want amders krijg je een doelloos verhaal met een zwakke storyline...

    WenseKronik schreef:
    Huh ik had een lijstje gemaakt voor doornroosne maar dies weg ): nooooooh

    Btw wanneer willen we dit verhaal starten en wat is concreet het idee waar we naar toe werken.... want amders krijg je een doelloos verhaal met een zwakke storyline...


    Het begint als iedereen hun lijstje heeft ingevuld ik zal als ik terug ben van mijn werk iedereen die dat nog moet doen even een bericht sturen.
    En de storyline is dus dat iemand de redster naar Storybrooke moet halen of die is er al, mja die moet dus nog overtuigd worden dat er magie is en dat soort dingen, ze moet dan later ook de vloek verbreken... en natuurlijk gebeuren er ook nog andere dingen.
    De redster mag dan gewoon npc gespeeld worden of als iemand wilt mag diegene haar ook spelen.
    zwz als we beginnen mag iedereen van mij betreft nog een personage aanmaken die willen dan^^

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 8:48 ]

    Hmm, jammer dat er geen vrouwelijke personages mogen, anders had ik graag Belle genomen...

    Ik fangirl dus echt Rumbelle, ondanks dat mr Gold en Belle een pedokoppel zijn :'D Rumpel/Gold is gewoon serieus mijn favo personage in de serie :3 en Belle is altijd al één van m'n favoriete sprookjespersonen geweest :3

    Ik heb vandaag trouwens seizoen 2 eps 10 gekeken :3
    Ik ga eens nadenken over een mannelijk personage, gezien het kleine tekort, maar gezien ik niet graag met mannelijke personages schrijf, kan ik niks beloven verder.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Hmm, jammer dat er geen vrouwelijke personages mogen, anders had ik graag Belle genomen...
    Ik fangirl dus echt Rumbelle, ondanks dat mr Gold en Belle een pedokoppel zijn :'D Rumpel/Gold is gewoon serieus mijn favo personage in de serie :3 en Belle is altijd al één van m'n favoriete sprookjespersonen geweest :3

    Ik heb vandaag trouwens seizoen 2 eps 10 gekeken :3
    Ik ga eens nadenken over een mannelijk personage, gezien het kleine tekort, maar gezien ik niet graag met mannelijke personages schrijf, kan ik niks beloven verder.



    Ja die twee zijn ook mijn favoriete personages in de serie.
    Stiekem zou ik wel een uitzondering willen maken.
    Er zijn nu 5 mannen en 6 vrouwen iedereen die nog een rol wilt aanmaken mag dat zwz van mij aangezien als iedereen hun rol heeft ingevuld we gaan beginnen.
    Dus van mij betreft wil ik wel een uitzondering nemen dat jij Belle krijgt. of als je misschien dan ook een man of vrouw wilt aanmaken?

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 17:22 ]

    BarnOwl schreef:
    (...)


    Ja die twee zijn ook mijn favoriete personages in de serie...
    stiekem zou ik wel een uitzondering willen maken...
    iedereen mag van mij betreft toch nog een extra personage erbij, dus misschien komt het te kort aan mannen nog wel goed. ;p

    Nawww, it would be awesome als ik Belle mag spelen...
    Anders speel ik Belle, en pak ik een mannelijke rol erbij, maar dan ga ik toch eerst echt nadenken van wie ik ga kiezen als mannelijk sprookjesfiguur XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Nawww, it would be awesome als ik Belle mag spelen...
    Anders speel ik Belle, en pak ik een mannelijke rol erbij, maar dan ga ik toch eerst echt nadenken van wie ik ga kiezen als mannelijk sprookjesfiguur XD



    Dat zou geweldig zijn. heb je geen mannelijke lievelings sprookjes personages? ;p

    BarnOwl schreef:
    (...)


    Dat zou geweldig zijn. heb je geen mannelijke lievelings sprookjes personages? ;p

    Puss in Boots blijft mijn favoriet ever, hij is te awesome gewoon, zelfs nadat ik die verrekte film een 5tal keer op een dag, een paar maanden achtereen heb gezien, omdat de kleine er geen genoeg van kreeg en niets anders wilde kijken :'D

    Nah, ik ben gewoon eens de Once Upon A Time wiki aan het doorzoeken, met de lijst van mannelijke rollen, misschien dat ik zo nog iets van inspi krijg.
    Zo zie ik bijvoorbeeld net Jafar, en die is awesome too :3

    Ik laat het je straks of later vanavond nog weten welke mannelijke rol ik ga nemen ^_^

    Maar dat is dan als vrouwelijke rol zoiezo sowieso Belle :3

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 18:45 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Psssst, mensen. Het is sowieso/sws c; en mijn favo's zijn Belle en Hook ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Rol: sprookjesfiguur
    Naam: Aurora Starlinski
    Sprookjesfiguur: Prinses Aurora aka doornroosje
    Leeftijd: 21
    Karakter: snel jaloers, strijdbaar, onzeker, fantasievol en goedgelovig
    Uiterlijk:
    Dagelijks:


    In the Enchanted Forest:



    Werk: Werkt als personlijke assistente van Hensel Grimm
    Extra: Is de buurvrouw van Marie-Margret

    Merrow schreef:
    (...)
    Puss in Boots blijft mijn favoriet ever, hij is te awesome gewoon, zelfs nadat ik die verrekte film een 5tal keer op een dag, een paar maanden achtereen heb gezien, omdat de kleine er geen genoeg van kreeg en niets anders wilde kijken :'D

    Nah, ik ben gewoon eens de Once Upon A Time wiki aan het doorzoeken, met de lijst van mannelijke rollen, misschien dat ik zo nog iets van inspi krijg.
    Zo zie ik bijvoorbeeld net Jafar, en die is awesome too :3

    Ik laat het je straks of later vanavond nog weten welke mannelijke rol ik ga nemen ^_^

    Maar dat is dan als vrouwelijke rol zoiezo sowieso Belle :3




    Je kan August/Pinokkio spelen? Of euhm de dokter Whale/Victor Frankenstein, David Nolan/prince Charming of Neal aka Bealfire.

    Will Scarlet/Knave of Hearts kan ook, die heeft een sexy accent, of Robin hood <3 much love voor accenten net zoals Hook <3 ooooeh Hook

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 19:08 ]

    Rol: Sprookjesfiguur.
    Naam: Amy Ella Adams.
    Sprookjesfiguur: Assepoester.
    Leeftijd: 20.
    Karakter: Amy is een pittige tante, ze neemt geen doek voor de mond en zegt alles wat ze denkt. Ze is een enorme flapuit. Ze heeft het woord sarcasme zowat uitgevonden met haar opmerkingen en kan nogal scherp uit de hoek komen. Voor de mensen wie Amy echt kennen is ze eigenlijk een lieve meid, die soms nogal eenzaam is. Ze heeft zich sinds tijden al niet meer zichzelf gevoeld, alsof er iets mist. Amy is erg behulpzaam, ze schiet graag mensen te hulp, of ze die mensen nou kent of niet. Ze vertrouwt niet snel mensen, als je eenmaal haar vertrouwen gewonnen hebt vertrouwd ze je 100%.
    Amy zingt graag en heeft een mooie, zuivere stem. Ze doet dit niet in het bijzijn van andere. Amy is erg romantisch, al geeft ze dit niet zo gauw toe. Amy heeft graag meerdere mensen om zich heen, alhoewel ze stilte ook kan waarderen.
    Uiterlijk:




    Amy heeft halflange blonde haren met redelijk wat slag, wat ze vaak los draagt. Ze heeft lichte, blauw gekleurde ogen omringd door lange wimpers. Ze is zo'n 1,65 meter lang en een slank figuur. Ze draagt bijna geen make-up, slechts wat mascara en lipgloss.
    Amy is erg gehecht geraakt aan haar zwarte, leren jack.
    Werk: Amy werkt in het café. Daarnaast maakt ze ook schoon bij Granny's.
    Extra: Amy woont alleen in het centrum van Storybrooke in een klein appartementje.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 20:01 ]


    To love is to destroy.

    Rol: sprookjesfiguur
    Naam: Dominique Balthazar Lockwood
    Sprookjesfiguur: hunts(wo) man
    Leeftijd: 24
    Karakter: reageert vaak met weinig emotie, zeer zakelijk, komt nog wel eens kwetsbaar over maar is alles behalve dat. Op liefdesgebied ontwijkt ze het nogal graag omdat ze bang is om raar over te komen.
    Uiterlijk: a.s.a.p. (lang blond haar, onschuldige blik)
    Werk: sherrif van Storybrook
    Extra: heeft kennis van 4 verschillende vechttechnieken, ookal hoeft ze die nooit toe te passen. Doet op t kantoor niks anders dan wachten tot ze de zoveelste kat uit een boom moet redden.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Ik wil echt heel graag meedoen, maar hoe gaan we hier praktisch over schrijven, gezien iedereen ergens anders is in de serie?
    Ik ben namelijk een beetje bang dat we de serie gaan naschrijven en dat is niet de bedoeling, toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    daar ben ik ook bang voor :/


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Ensiferum schreef:
    Ik wil echt heel graag meedoen, maar hoe gaan we hier praktisch over schrijven, gezien iedereen ergens anders is in de serie?
    Ik ben namelijk een beetje bang dat we de serie gaan naschrijven en dat is niet de bedoeling, toch?


    Ik hoop dat iedereen heel seizoen zwz heeft gezien, het is inderdaad niet de bedoeling dat de serie niet na gespeeld worden, oke als jullie het leuk vinden dat de vloek ooit wordt verbroken en iedereen zich weer herinnert wie ze waren voor de vloek dan is er maar een of twee dingen dat wel hetzelfde is...
    tenzij als iemand anders nog een idee heeft hoe de vloek verbroken zou kunnen worden.
    Maar sws omdat niemand de Evil Queen speelt en Henry niet speelt wordt het sws al anders en is het denk ik bijna onmogelijk om het na te schrijven, of heb ik het mis?