• De stelling van deze week luidt:
    Dingen als de gaypride moeten verboden worden. Het is onzin dat geaardheid op zo'n manier getoond moet worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee hoor, waarom zou je het verbieden als jij dit als persoon het onzin vindt? De mensen die daaraan mee doen, doen dat vrijwillig en vaak omdat ze trots zijn op hun geaardheid. Als jij het niets vindt, dan heb jij daar als persoon ook helemaal niets mee te maken. Als zij dat willen doen, dan heb ik daar geen probleem mee. Als je met dit soort dingen problemen hebt, dan besteed je er toch verder geen aandacht aan?
    Ik denk alleen niet dat ze hiermee meer tolerantie kweken tegenover homoseksualiteit, zoals ze zelf zeggen dat de bedoeling is. Ik denk namelijk dat er best wat mensen zijn die "het onzin vinden en dat ze de stad helemaal op zijn kop zetten." Door jezelf dan ieder jaar zo uitbundig op een boot te zetten, denk ik niet dat men die zo denkt snel meer tolerantie zal krijgen. Je vestigt zo iedere keer de aandacht op je geaardheid en daar is niets mis mee, maar door het feestend op een boot te doen, denk ik niet dat die bepaalde mensen er opener voor zullen worden. Nogmaals, als zij dit willen doen, dan is dat prima. Het er is vast veel gezelligheid, maar het doel om meer tolerantie te kweken zullen ze hiermee denk ik niet halen.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 8:58 ]


    Hamartia

    Ik heb er geen problemen mee hoor, laat die mensen lekker


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Eens.


    26 - 02 - '16

    Ze doen maar. Ik zou dat zelf nooit doen, maar als zij dat willen? Ze doen niks verkeerd.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oneens.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik heb er niets op tegen, maar het moet wel zijn grenzen hebben.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Oneens. Dat moeten ze zelf weten.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2013 - 16:22 ]


    Fuck the world, love yourself

    Oneens. Als die mensen dat willen doen, laat ze. Ze worden al vaak eens bekeken om hun geaardheid, en je kunt zeggen wat je wilt, maar zelfs in onze maatschappij is homo zijn niet zo makkelijk als sommigen denken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens, ik vind het belachelijk dat ze dit niet zouden mogen uiten. Laat ze lekker, als hun dit willen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    girltough schreef:
    Oneens. Dat moeten ze zelf weten. Als er mensen zijn die zich beledigt voelen moeten ze maar een klacht indienen.

    Inderdaad. Ik vind niet dat dat verboden moet worden.


    Some people are art and do art at the same time

    'Verbieden' is een groot woord, maar ik vind het wel onzin dat er zo'n groot gedoe van gemaakt moet worden. Het is maar een geaardheid en het verandert helemaal niks aan de samenleving. Mensen die iets tegen homo's hebben, zullen de homo's nog meer haten met hun gedrag op de gaypride en de mensen die er niks op tegen hebben, zullen er waarschijnlijk hierna ook niks op tegen hebben. (of sommigen net wel) Ze doen maar,. Ik ben van mening dat je jezelf mag zijn op wat voor manier dan ook en als het gedrag op de gaypride zichzelf zijn is, dan heb ik daar niks op tegen.


    Take me to wonderland

    Oneens


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    girltough schreef:
    Oneens. Dat moeten ze zelf weten. Als er mensen zijn die zich beledigt voelen moeten ze maar een klacht indienen.

    Dat doen ze al.


    Take me to wonderland

    Troll schreef:
    Eens.


    Omdat ik het eerlijk gezegd nogal overdreven gedoe vind. Verbieden is dan wel een groot woord, maar naar mijn mening kan het wel wat minder. In roze pakjes gaan staan etc. vind ik nu niet echt nodig. Dat je trots bent, oké, fijn, maar om daar zo'n big deal van te maken... Het is alleen maar een geaardheid en eerlijk gezegd maak je het door zulke grote festiviteiten juist tot iets wat door sommige mensen als aanstootgevend gezien kan worden.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Oneens, dat is geen onzin. De gaypride is namelijk ook een manier voor hen om te laten zien dat ze er mogen wezen. En aangezien dat nog steeds niet voor iedereen als normaal gezien wordt, vind ik het goed dat ze standpunt op die manier laten zien. En wij mogen dat dan overdreven vinden, maar ze doen niemand kwaad dacht ik zo. Van mij mogen ze er zijn.


    You are beautiful, you are love.