• De stelling van deze week luidt:
    Dingen als de gaypride moeten verboden worden. Het is onzin dat geaardheid op zo'n manier getoond moet worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, absoluut oneens. Laat ze toch lekker doen.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Oneens.


    Intersectional feminist

    Niets persoonlijks, maar ik krijg het echt van mensen die geen argumentatie geven ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Symmetry schreef:

    Oneens, dat is geen onzin. De gaypride is namelijk ook een manier voor hen om te laten zien dat ze er mogen wezen. En aangezien dat nog steeds niet voor iedereen als normaal gezien wordt, vind ik het goed dat ze standpunt op die manier laten zien. En wij mogen dat dan overdreven vinden, maar ze doen niemand kwaad dacht ik zo. Van mij mogen ze er zijn.


    We all go a little mad sometimes.

    KillTheSun schreef:
    Toen ik deze stelling las, was ik erg verbaasd. Is deze stelling nu werkelijk nog een vraag op Quizlet? Blijkbaar wel dus, te lezen aan sommige reacties.
    Gelukkig zijn de meeste Quizletters verstandige mensen. Aan de andere mensen zal ik mijn standpunt uitleggen. Ik ben hier zeer mee oneens.
    Waarom? Laat ik beginnen met een beetje begrip. Ik begrijp best dat je dit over the top vind. Dat is jouw persoonlijke smaak. Roze is ook mijn lievelingskleur niet. Maar als het daar alleen om gaat, waarom schaffen we het carnaval dan niet ook af? Als je reactie hierop is 'nee, carnaval niet' dan weet ik dat het jou niet gaat om dit over the top zijn. Om hier verder op in te gaan: dit geeft een verkeerd beeld van homo's, wordt gezegd. Maar carnaval geeft toch ook geen verkeerd beeld van Brabanders? Iedereen doet wel eens gek.
    Maar de Gay Pride gaat zoveel verder dan een soort carnaval. De Gay Pride is een statement, een protest. Een protest tegen homofobie dat helaas nog steeds bestaat, ook hier in Nederland. Dit is de manier om de wereld je mening te laten zien, net zoals in de grote protesten in de jaren '60. Waren die nutteloos of moesten ze verboden worden, omdat je de hippiekleding niet leuk vond? Nee toch?
    Daarnaast heb ik ook nog iets gehoord over homo's en lesbiennes die normaal moeten doen als ze geaccepteerd willen worden. In deze reactie is het begrip 'normaal' niet opgehelderd en daarom zal ik dat doen. Normaal is in onze maatschappij de blanke, hetero man. Stel je voor dat je dit tegen een zwarte man of vrouw had gezegd! Ook deze mensen worden gediscrimineerd. Had jij tegen Martin Luther King gezegd dat hij normaal moet doen, voordat hij zijn beroemde toespraak had uitgesproken? Ik neem aan van niet! Deze mensen pikten hun discriminatie niet, en deden het op hun manier. Homo's accepteren homofobie niet en protesteren op deze manier. Al eerder heb ik aangewezen dat het argument dat 'jij het niet zo'n leuk gezicht vind' geen argument is.
    Nog een keer: het is niet zomaar een feestje, het is een protest. Jij mag roze leuk vinden of niet, dat geeft je niet het recht een protest te verbieden. Dat is een schending van de mensenrechten en een kenmerk van een dictatuur. Ik wil die kant niet op.
    Mocht je een argument hebben die ik hier nog niet weerlegd heb, hoor ik het graag.



    Ik houd echt even van je nu haha. Ik ben echt zo iemand die ook zo'n heel verhaal gaat typen, maar tientallen argumenten en het weerleggen van tegenargumenten, maar besloot eerst even verder te lezen en kwam dit tegen.
    Dankje hiervoor. Gewoon thanks. Je hebt het echt perfect onder woorden gebracht!


    Today is life. The only life you're sure of. Make the most of today.

    Overigens kan ik me ontzettend erg ergeren aan mensen die alleen 'eens.' of 'oneens.' reageren. Argumenten alsjeblieft? ._.


    Today is life. The only life you're sure of. Make the most of today.

    oneens, ik vind dat mensen moeten kunnen laten zien wie ze zijn.


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Bittersweetx schreef:
    oneens, ik vind dat mensen moeten kunnen laten zien wie ze zijn.


    Lol, dat kunnen ze ook wel zonder zo'n gaypride.


    26 - 02 - '16

    wij doen toch ook de sinterklaas intocht n de carnaval optochten? laat ze het maar doen ik heb er echt geen problemen mee.

    Oneens, in een land als Nederland moet iedereen kunnen zijn wie hij/zij wil zijn. Uiteraard vind ik wel als 'nuchtere' Hollander dat het allemaal wat minder kan. Maar goed, voor die ene dag in het jaar moet het kunnen!


    ''When it comes to love, the hunt is better than the kill''

    KillTheSunschreef:
    Toen ik deze stelling las, was ik erg verbaasd. Is deze stelling nu werkelijk nog een vraag op Quizlet? Blijkbaar wel dus, te lezen aan sommige reacties.
    Gelukkig zijn de meeste Quizletters verstandige mensen. Aan de andere mensen zal ik mijn standpunt uitleggen. Ik ben hier zeer mee oneens.
    Waarom? Laat ik beginnen met een beetje begrip. Ik begrijp best dat je dit over the top vind. Dat is jouw persoonlijke smaak. Roze is ook mijn lievelingskleur niet. Maar als het daar alleen om gaat, waarom schaffen we het carnaval dan niet ook af? Als je reactie hierop is 'nee, carnaval niet' dan weet ik dat het jou niet gaat om dit over the top zijn. Om hier verder op in te gaan: dit geeft een verkeerd beeld van homo's, wordt gezegd. Maar carnaval geeft toch ook geen verkeerd beeld van Brabanders? Iedereen doet wel eens gek.
    Maar de Gay Pride gaat zoveel verder dan een soort carnaval. De Gay Pride is een statement, een protest. Een protest tegen homofobie dat helaas nog steeds bestaat, ook hier in Nederland. Dit is de manier om de wereld je mening te laten zien, net zoals in de grote protesten in de jaren '60. Waren die nutteloos of moesten ze verboden worden, omdat je de hippiekleding niet leuk vond? Nee toch?
    Daarnaast heb ik ook nog iets gehoord over homo's en lesbiennes die normaal moeten doen als ze geaccepteerd willen worden. In deze reactie is het begrip 'normaal' niet opgehelderd en daarom zal ik dat doen. Normaal is in onze maatschappij de blanke, hetero man. Stel je voor dat je dit tegen een zwarte man of vrouw had gezegd! Ook deze mensen worden gediscrimineerd. Had jij tegen Martin Luther King gezegd dat hij normaal moet doen, voordat hij zijn beroemde toespraak had uitgesproken? Ik neem aan van niet! Deze mensen pikten hun discriminatie niet, en deden het op hun manier. Homo's accepteren homofobie niet en protesteren op deze manier. Al eerder heb ik aangewezen dat het argument dat 'jij het niet zo'n leuk gezicht vind' geen argument is.
    Nog een keer: het is niet zomaar een feestje, het is een protest. Jij mag roze leuk vinden of niet, dat geeft je niet het recht een protest te verbieden. Dat is een schending van de mensenrechten en een kenmerk van een dictatuur. Ik wil die kant niet op.
    Mocht je een argument hebben die ik hier nog niet weerlegd heb, hoor ik het graag.

    Dat vind ik goed verwoord. Eerlijk gezegd kan ik er weinig aan toevoegen. (:

    [ bericht aangepast op 23 nov 2013 - 21:53 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    KillTheSun schreef:
    Toen ik deze stelling las, was ik erg verbaasd. Is deze stelling nu werkelijk nog een vraag op Quizlet? Blijkbaar wel dus, te lezen aan sommige reacties.
    Gelukkig zijn de meeste Quizletters verstandige mensen. Aan de andere mensen zal ik mijn standpunt uitleggen. Ik ben hier zeer mee oneens.
    Waarom? Laat ik beginnen met een beetje begrip. Ik begrijp best dat je dit over the top vind. Dat is jouw persoonlijke smaak. Roze is ook mijn lievelingskleur niet. Maar als het daar alleen om gaat, waarom schaffen we het carnaval dan niet ook af? Als je reactie hierop is 'nee, carnaval niet' dan weet ik dat het jou niet gaat om dit over the top zijn. Om hier verder op in te gaan: dit geeft een verkeerd beeld van homo's, wordt gezegd. Maar carnaval geeft toch ook geen verkeerd beeld van Brabanders? Iedereen doet wel eens gek.
    Maar de Gay Pride gaat zoveel verder dan een soort carnaval. De Gay Pride is een statement, een protest. Een protest tegen homofobie dat helaas nog steeds bestaat, ook hier in Nederland. Dit is de manier om de wereld je mening te laten zien, net zoals in de grote protesten in de jaren '60. Waren die nutteloos of moesten ze verboden worden, omdat je de hippiekleding niet leuk vond? Nee toch?
    Daarnaast heb ik ook nog iets gehoord over homo's en lesbiennes die normaal moeten doen als ze geaccepteerd willen worden. In deze reactie is het begrip 'normaal' niet opgehelderd en daarom zal ik dat doen. Normaal is in onze maatschappij de blanke, hetero man. Stel je voor dat je dit tegen een zwarte man of vrouw had gezegd! Ook deze mensen worden gediscrimineerd. Had jij tegen Martin Luther King gezegd dat hij normaal moet doen, voordat hij zijn beroemde toespraak had uitgesproken? Ik neem aan van niet! Deze mensen pikten hun discriminatie niet, en deden het op hun manier. Homo's accepteren homofobie niet en protesteren op deze manier. Al eerder heb ik aangewezen dat het argument dat 'jij het niet zo'n leuk gezicht vind' geen argument is.
    Nog een keer: het is niet zomaar een feestje, het is een protest. Jij mag roze leuk vinden of niet, dat geeft je niet het recht een protest te verbieden. Dat is een schending van de mensenrechten en een kenmerk van een dictatuur. Ik wil die kant niet op.
    Mocht je een argument hebben die ik hier nog niet weerlegd heb, hoor ik het graag.


    dit heb je echt perfect verwoord. Dankjewel! (Y)

    (beetje laat maar toch)

    ik heb een keer een youtube video gezien.
    hierin legde de youtuber uit waarom het eigenlijk niet zo 'uitbundig' zou moeten zijn.
    ik vind zelf dat zo'n gaypride hartstikke prima is, maar hij had wel een punt
    als je het opzoekt krijg je al snel foto's van halfnaakte mensen, wat toch wel een beetje een verkeerd beeld geeft van homoseksuelen.
    dit geeft de indruk dat homoseksuelen erg flamboyant en seksueel zijn, om zichzelf zo te laten zien. het is misschien een beter idee om deze dingen een beetje normaal te houden. ik zeg niet dat het slecht is, alleen dat iets minder naaktheid een beter beeld zou geven. je wilt ook niet gezien worden als iemand die graag halfnaakt op tv en internet komt gewoon vanwege zijn/haar seksuele voorkeur. dit maakt een slecht stereotype voor homoseksuelen die totaal niet aan zoiets zouden meedoen.


    BANDS