• De stelling van deze week luidt:
    Dingen als de gaypride moeten verboden worden. Het is onzin dat geaardheid op zo'n manier getoond moet worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens!

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 9:00 ]


    just sm:)e en the world smiles with you

    Paranymph schreef:
    Eindelijk weer een normale stelling :W
    Eens. Ik vind niet dat je moet benadrukken dat je anders bent. Zo behandelen 'normale' mensen je ook alleen maar als 'anders' en gaat het kringetje weer mooi rond. Als je echt rechten voor 'anderen' wil, laat je behandelen als een normaal mens.


    Ik wil er trouwens even bij vermelden dat ik niet vind dat je het moet verbieden, want dat is gewoon bullshit. Maar ik blijf verder bij mijn standpunt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ohara schreef:
    'Verbieden' is een groot woord, maar ik vind het wel onzin dat er zo'n groot gedoe van gemaakt moet worden. Het is maar een geaardheid en het verandert helemaal niks aan de samenleving. Mensen die iets tegen homo's hebben, zullen de homo's nog meer haten met hun gedrag op de gaypride en de mensen die er niks op tegen hebben, zullen er waarschijnlijk hierna ook niks op tegen hebben. (of sommigen net wel) Ze doen maar,. Ik ben van mening dat je jezelf mag zijn op wat voor manier dan ook en als het gedrag op de gaypride zichzelf zijn is, dan heb ik daar niks op tegen.


    Ik vind dit een hele goede.


    Tijd voor koffie.

    Ik vind dat als mannen zich op die manier willen uiten dat dat gewoon moet kunnen, maar ik vind wel dat zoiets erg meedraagt aan het stereotype - en vaak overdreven vrouwelijke - beeld dat veel mensen van homo's hebben. Een aantal van mijn vrienden zijn homo, en ik weet dat zij zich een beetje storen aan de gaypride, omdat er van die hersenloze idioten zijn die automatisch denken dat zij (mijn vrienden dus) ook in een glitteronderbroek op een rondvaartboot staan te dansen. Maar in principe heb ik er niets op tegen, laat ze lekker doen waar ze zin in hebben =)

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 12:13 ]


    He is my Hero and I'm his Heroine

    Ik vind dit net zoiets als de zwarte pieten discussie.
    Al jaren lang wordt het gedaan, maar opeens is iedereen er tegen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    -

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 16:39 ]


    Take me to wonderland

    xVixncxiex schreef:
    Ik vind dit net zoiets als de zwarte pieten discussie.
    Al jaren lang wordt het gedaan, maar opeens is iedereen er tegen.

    Wat een onzin. Het is dit jaar echt niet heftiger dan anders, hoor. Dit is gewoon maar een stelling.


    ars moriendi

    Robbery schreef:
    (...)
    Wat een onzin. Het is dit jaar echt niet heftiger dan anders, hoor. Dit is gewoon maar een stelling.


    Ik weet dat het gewoon maar een stelling is, maar de laatste tijd hoor je er toch wel iets meer over dan de voorgaande jaren...

    Net als bij de zwartepietendiscussie .


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Fearful schreef:
    Ik vind dat als mannen zich op die manier willen uiten dat dat gewoon moet kunnen, maar ik vind wel dat zoiets erg meedraagt aan het stereotype - en vaak overdreven vrouwelijke - beeld dat veel mensen van homo's hebben. Een aantal van mijn vrienden zijn homo, en ik weet dat zij zich een beetje storen aan de gaypride, omdat er van die hersenloze idioten zijn die automatisch denken dat zij (mijn vrienden dus) ook in een glitteronderbroek op een rondvaartboot staan te dansen. Maar in principe heb ik er niets op tegen, laat ze lekker doen waar ze zin in hebben =)


    Het zijn niet alleen mannen die eraan meedoen hoor. Vrouwen zat :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wel, de gaypride heeft volgens mij veel positieve eigenschappen. Verschillende homoseksuelen leren elkaar ook kennen dan, zij hebben dan ook eens de kans om een samenhorigheidsgevoel te krijgen. Natuurlijk is het wel wat jammer als sommige mensen hiertegen zijn en het willen verbieden. Die mensen doen toch maar wat ze willen? Ik heb hier geen problemen mee, maar ik snap dat dit een probleem kan worden als homofobe mensen zich ermee gaan bemoeien...

    Skynight schreef:
    Wel, de gaypride heeft volgens mij veel positieve eigenschappen. Verschillende homoseksuelen leren elkaar ook kennen dan, zij hebben dan ook eens de kans om een samenhorigheidsgevoel te krijgen. Natuurlijk is het wel wat jammer als sommige mensen hiertegen zijn en het willen verbieden. Die mensen doen toch maar wat ze willen? Ik heb hier geen problemen mee, maar ik snap dat dit een probleem kan worden als homofobe mensen zich ermee gaan bemoeien...


    zoals ik al zei, net zoals de zwarte pieten discussie


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    xVixncxiex schreef:
    (...)

    zoals ik al zei, net zoals de zwarte pieten discussie

    Jesus, jij en je zwarte pieten discussie. Er is altijd al commentaar geweest op de gaypride parade. Over de zwarte pieten hebben ze nooit zitten zeiken tot nu opeens.


    Take me to wonderland

    Eens.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ohara schreef:
    (...)
    Jesus, jij en je zwarte pieten discussie. Er is altijd al commentaar geweest op de gaypride parade. Over de zwarte pieten hebben ze nooit zitten zeiken tot nu opeens.


    nou, over zwarte pieten liepen ze eerder ook al te zeuren maar toen werd er nooit aandacht aan gegeven totdat het dit jaar wel gebeurde en het heel groot geworden is.

    en ik vind dat de gay pride moet blijven want hun mogen toch ook gewoon zelf weten wa ze doen


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Eens en oneens. De nicht van mijn vriendin valt op meiden, en zij was eens naar zo een gaypride gegaan. Mijn vriendin was mee, en ze zei dat het echt té was. Natuurlijk mag iedereen trots zijn op zijn eigen geaardheid. Maar ook mag het zijn grenzen hebben. Dus ik vind dat ze het niet moeten verboden, maar wel grenzen moeten leggen.


    “Don't cry because it's over, smile because it happened."