• De stelling van deze week luidt:
    Dingen als de gaypride moeten verboden worden. Het is onzin dat geaardheid op zo'n manier getoond moet worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Michonne schreef:
    (...)

    Precies dit. Hetero's doen dit toch ook niet en hoeven toch ook niet duidelijk te maken hoe trots ze zijn op hun geaardheid? Ik vind dat het enkel ervoor zorgt dat de kloof tussen heteroseksuelen en homoseksuelen groter word, terwijl het je niet anders maakt. Het is hetzelfde als een feest geven voor enkel Afrikanen, of Aziaten. Ik vind het gewoon onzin om te doen, maar van mij mogen ze als ze het zo graag willen. Ik doe er in ieder geval niet aan mee, ik ben Nikki, een mens en niet een geaardheid, of een ras.


    Hetero's worden ook niet onderdrukt in vele landen, hetero's zijn nog steeds "normaal", en homo's "abnormaal" in vele mensen hun ogen, en die hoeven ook niet voor zichzelf op te komen om niet raar bekeken te worden of in sommige culturen vermoord te worden.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aravis schreef:
    (...)

    Hetero's worden ook niet onderdrukt in vele landen, hetero's zijn nog steeds "normaal", en homo's "abnormaal" in vele mensen hun ogen, en die hoeven ook niet voor zichzelf op te komen om niet raar bekeken te worden of in sommige culturen vermoord te worden.


    In Nederland niet, maar ik vind dat ze het met zulke optochten het verschil alleen maar meer benadrukken.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    In Nederland niet, maar ik vind dat ze het met zulke optochten het verschil alleen maar meer benadrukken.


    Ook in Nederland. Zelfs al is het in het oosten veel beter dan in het westen, mensen hebben nog steeds de neiging zo te gaan denken, gewoon omdat het zo lang raar en abnormaal geweest is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Er zijn ook een hoop homo's die ik ken die het helemaal niet leuk vinden dat er met de Gaypride juist iets aparts en (lichtelijk) ordinairs van de homoseksuele geaardheid wordt gemaakt. Ik vind die Pride dus helemaal niet nodig.


    ars moriendi

    Imagined schreef:
    Nee hoor, waarom zou je het verbieden als jij dit als persoon het onzin vindt? De mensen die daaraan mee doen, doen dat vrijwillig en vaak omdat ze trots zijn op hun geaardheid. Als jij het niets vindt, dan heb jij daar als persoon ook helemaal niets mee te maken. Als zij dat willen doen, dan heb ik daar geen probleem mee. Als je met dit soort dingen problemen hebt, dan besteed je er toch verder geen aandacht aan?
    Ik denk alleen niet dat ze hiermee meer tolerantie kweken tegenover homoseksualiteit, zoals ze zelf zeggen dat de bedoeling is. Ik denk namelijk dat er best wat mensen zijn die "het onzin vinden en dat ze de stad helemaal op zijn kop zetten." Door jezelf dan ieder jaar zo uitbundig op een boot te zetten, denk ik niet dat men die zo denkt snel meer tolerantie zal krijgen. Je vestigt zo iedere keer de aandacht op je geaardheid en daar is niets mis mee, maar door het feestend op een boot te doen, denk ik niet dat die bepaalde mensen er opener voor zullen worden. Nogmaals, als zij dit willen doen, dan is dat prima. Het er is vast veel gezelligheid, maar het doel om meer tolerantie te kweken zullen ze hiermee denk ik niet halen.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Eindelijk weer een normale stelling :W
    Eens. Ik vind niet dat je moet benadrukken dat je anders bent. Zo behandelen 'normale' mensen je ook alleen maar als 'anders' en gaat het kringetje weer mooi rond. Als je echt rechten voor 'anderen' wil, laat je behandelen als een normaal mens.


    Deep inside, I've never felt alive

    Robbery schreef:
    Er zijn ook een hoop homo's die ik ken die het helemaal niet leuk vinden dat er met de Gaypride juist iets aparts en (lichtelijk) ordinairs van de homoseksuele geaardheid wordt gemaakt. Ik vind die Pride dus helemaal niet nodig.

    Dit, niet dat ik persoonlijk homoseksuele mannen ken, maar ik denk dat een grote groep hier wel nadelen van ondervindt, omdat sommigen mensen er gelijk zo'n beeld bij krijgen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens. Come on, het is géén onzin! Dat de hele wereldbevolking - met name de gelovigen - nou zegt dat homo, bi of lesbienne zijn niet 'kan', kunnen zij niet helpen...


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Bwah, ik merk er toch niet veel van. Dus waarom zou het mij uitmaken? Als die mensen er gelukkig van worden, prima.
    Ik ben het dus niet eens met de stelling.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens, maar ik vind dat ze het wel wat minder overdreven moeten doen. Sommige mensen zijn serieus bang om uit de kast te komen door dat andere vaak zo'n denkbeeld hebben van de gay's. Dus van mij van mij mag het minder overdreven worden, maar om het nou te verbieden slaat nergens op.

    Niet mee eens !!! Je hebt toch ook van die goth conventions, is een beetje hetzelfde ;p zij laten ook zien welke stijl ze dragen en welke muziek ze dragen. Dus waarom zouden homo's en lesbiënnes dat niet mogen ;p laat ze lekker feest vieren xD Ik heb er geen problemen mee ;p


    I am Dave! Yognaught and I have the balls, BAZINGA

    Ik twijfel. Ik vind het zelf persoonlijk allemaal reuze grappig om als Amsterdammer te gaan kijken naar de gaypride. Het is volgens mij ook niet verkeerd voor alle toeristen winkels. Van mij. hoeft het ook niet afgeschafd te worden, maar of het ook nodig is? Ik weet niet in welke zin dit "gay rights" promoot, het lijkt me juist dat het op sommige mensen iets uitstraalt van kijk mij ik ben anders.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Zolang er nog steeds mensen zijn die tegen homohuwelijk zijn, vind ik dat de gaypride lekker mag blijven bestaan


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Peppin schreef:
    Niet mee eens !!! Je hebt toch ook van die goth conventions, is een beetje hetzelfde ;p zij laten ook zien welke stijl ze dragen en welke muziek ze dragen. Dus waarom zouden homo's en lesbiënnes dat niet mogen ;p laat ze lekker feest vieren xD Ik heb er geen problemen mee ;p

    Nou dat is het punt net. Door die gaypride denken mensen dat elke homo en lesbienne naar zulke muziek luistert en zo'n kleren draagt, wat dus helemaal niet zo is.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 17:51 ]


    Take me to wonderland

    Ik ben het hier volkomen mee eens.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt