• De stelling van deze week luidt:
    Dingen als de gaypride moeten verboden worden. Het is onzin dat geaardheid op zo'n manier getoond moet worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Paranymph schreef:
    Eindelijk weer een normale stelling :W
    Eens. Ik vind niet dat je moet benadrukken dat je anders bent. Zo behandelen 'normale' mensen je ook alleen maar als 'anders' en gaat het kringetje weer mooi rond. Als je echt rechten voor 'anderen' wil, laat je behandelen als een normaal mens.


    Dit dus, haha. Wij hebben gewoon een paarse vrijdag op school, dan trek je op een bepaalde dag (de 19e ofzo dit jaar) iets paars aan en laat je zien dat je tegen homofobie bent.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het is een keuze die je zelf maakt om mee te doen. Je hoeft het niet te doen. Natuurlijk, van bepaalde opzichten is het vreemd om je geaardheid op zo'n manier bloot te stellen. Hetero's doen dat ook niet. Maar het heeft wel iets, en het is niet zo dat alle homo's naar dat festijn gedreven worden. Ik kan begrijpen dat mensen zich beledigd of veroordeeld kunnen voelen doordat zij zich op die manier openstellen, maar ja, dat zal niet de eerste keer zijn.


    Searching heavens for another earth

    Oneens.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Ik ben het er half mee eens. Verbieden moet je het niet, maar waarom ze het zo groots vieren snap ik allang niet meer. Misschien moeten de hetero's dan ook maar een Heteropride opzetten, maar dat mag vast niet :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ze doen maar lekker wat ze zelf willen, ik lig er niet wakker van.


    Fus Ro Dah!

    Hell to the no! Nahah echt niet! Gaypride is de beste parade ooit en die ga je ons niet afnemen!
    Gaypride staat voor de trots en vrijheid die je nu hebt om homo, bi etc te zijn. Zo iets mag gewoon niet weg.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oneens.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Oneens. Ik vind het geweldig.. Ze komen uit voor wat ze zijn en ik ga elke jaar er ook heen.. Deze mensen zijn ook maar mensen en dat willen ze laten zien, en dat vind ik mooi.
    Het is een leuk evemenent.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 21:09 ]


    Louis Tomlinson keek in mijn ogen † 13.06.2015

    Oneens, zolang er nog homohaters zijn is het nog ''nodig'' om een gaypride te houden.


    ~

    Toen ik deze stelling las, was ik erg verbaasd. Is deze stelling nu werkelijk nog een vraag op Quizlet? Blijkbaar wel dus, te lezen aan sommige reacties.
    Gelukkig zijn de meeste Quizletters verstandige mensen. Aan de andere mensen zal ik mijn standpunt uitleggen. Ik ben hier zeer mee oneens.
    Waarom? Laat ik beginnen met een beetje begrip. Ik begrijp best dat je dit over the top vind. Dat is jouw persoonlijke smaak. Roze is ook mijn lievelingskleur niet. Maar als het daar alleen om gaat, waarom schaffen we het carnaval dan niet ook af? Als je reactie hierop is 'nee, carnaval niet' dan weet ik dat het jou niet gaat om dit over the top zijn. Om hier verder op in te gaan: dit geeft een verkeerd beeld van homo's, wordt gezegd. Maar carnaval geeft toch ook geen verkeerd beeld van Brabanders? Iedereen doet wel eens gek.
    Maar de Gay Pride gaat zoveel verder dan een soort carnaval. De Gay Pride is een statement, een protest. Een protest tegen homofobie dat helaas nog steeds bestaat, ook hier in Nederland. Dit is de manier om de wereld je mening te laten zien, net zoals in de grote protesten in de jaren '60. Waren die nutteloos of moesten ze verboden worden, omdat je de hippiekleding niet leuk vond? Nee toch?
    Daarnaast heb ik ook nog iets gehoord over homo's en lesbiennes die normaal moeten doen als ze geaccepteerd willen worden. In deze reactie is het begrip 'normaal' niet opgehelderd en daarom zal ik dat doen. Normaal is in onze maatschappij de blanke, hetero man. Stel je voor dat je dit tegen een zwarte man of vrouw had gezegd! Ook deze mensen worden gediscrimineerd. Had jij tegen Martin Luther King gezegd dat hij normaal moet doen, voordat hij zijn beroemde toespraak had uitgesproken? Ik neem aan van niet! Deze mensen pikten hun discriminatie niet, en deden het op hun manier. Homo's accepteren homofobie niet en protesteren op deze manier. Al eerder heb ik aangewezen dat het argument dat 'jij het niet zo'n leuk gezicht vind' geen argument is.
    Nog een keer: het is niet zomaar een feestje, het is een protest. Jij mag roze leuk vinden of niet, dat geeft je niet het recht een protest te verbieden. Dat is een schending van de mensenrechten en een kenmerk van een dictatuur. Ik wil die kant niet op.
    Mocht je een argument hebben die ik hier nog niet weerlegd heb, hoor ik het graag.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Barnabas schreef:
    Ik snap serieus niet dat mensen het over de top vinden. Laat die mensen zich lekker uitdossen als zij dat willen, Nederland is gewoon veel te preuts en te schuchter bezig. In Rotterdam is er ook altijd carnaval met een enorme optocht van halfnaakte wijven en daar hoor je nooit iemand over zeiken.
    Dik oneens dus.


    Braziliaans Zomercarnaval! :'D Dit was het eerste jaar dat er niemand is neergestoken of neergeschoten, hell yeah!
    Die meiden zijn af en toe ook gewoon naakt hoor, alleen gebodypaint, dat vind ik wel te ver gaan.
    Maar met de stelling ben ik het volkomen oneens.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    KillTheSun schreef:
    Toen ik deze stelling las, was ik erg verbaasd. Is deze stelling nu werkelijk nog een vraag op Quizlet? Blijkbaar wel dus, te lezen aan sommige reacties.
    Gelukkig zijn de meeste Quizletters verstandige mensen. Aan de andere mensen zal ik mijn standpunt uitleggen. Ik ben hier zeer mee oneens.
    Waarom? Laat ik beginnen met een beetje begrip. Ik begrijp best dat je dit over the top vind. Dat is jouw persoonlijke smaak. Roze is ook mijn lievelingskleur niet. Maar als het daar alleen om gaat, waarom schaffen we het carnaval dan niet ook af? Als je reactie hierop is 'nee, carnaval niet' dan weet ik dat het jou niet gaat om dit over the top zijn. Om hier verder op in te gaan: dit geeft een verkeerd beeld van homo's, wordt gezegd. Maar carnaval geeft toch ook geen verkeerd beeld van Brabanders? Iedereen doet wel eens gek.
    Maar de Gay Pride gaat zoveel verder dan een soort carnaval. De Gay Pride is een statement, een protest. Een protest tegen homofobie dat helaas nog steeds bestaat, ook hier in Nederland. Dit is de manier om de wereld je mening te laten zien, net zoals in de grote protesten in de jaren '60. Waren die nutteloos of moesten ze verboden worden, omdat je de hippiekleding niet leuk vond? Nee toch?
    Daarnaast heb ik ook nog iets gehoord over homo's en lesbiennes die normaal moeten doen als ze geaccepteerd willen worden. In deze reactie is het begrip 'normaal' niet opgehelderd en daarom zal ik dat doen. Normaal is in onze maatschappij de blanke, hetero man. Stel je voor dat je dit tegen een zwarte man of vrouw had gezegd! Ook deze mensen worden gediscrimineerd. Had jij tegen Martin Luther King gezegd dat hij normaal moet doen, voordat hij zijn beroemde toespraak had uitgesproken? Ik neem aan van niet! Deze mensen pikten hun discriminatie niet, en deden het op hun manier. Homo's accepteren homofobie niet en protesteren op deze manier. Al eerder heb ik aangewezen dat het argument dat 'jij het niet zo'n leuk gezicht vind' geen argument is.
    Nog een keer: het is niet zomaar een feestje, het is een protest. Jij mag roze leuk vinden of niet, dat geeft je niet het recht een protest te verbieden. Dat is een schending van de mensenrechten en een kenmerk van een dictatuur. Ik wil die kant niet op.
    Mocht je een argument hebben die ik hier nog niet weerlegd heb, hoor ik het graag.

    Amen. _O_


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KillTheSun schreef:
    Toen ik deze stelling las, was ik erg verbaasd. Is deze stelling nu werkelijk nog een vraag op Quizlet? Blijkbaar wel dus, te lezen aan sommige reacties.
    Gelukkig zijn de meeste Quizletters verstandige mensen. Aan de andere mensen zal ik mijn standpunt uitleggen. Ik ben hier zeer mee oneens.
    Waarom? Laat ik beginnen met een beetje begrip. Ik begrijp best dat je dit over the top vind. Dat is jouw persoonlijke smaak. Roze is ook mijn lievelingskleur niet. Maar als het daar alleen om gaat, waarom schaffen we het carnaval dan niet ook af? Als je reactie hierop is 'nee, carnaval niet' dan weet ik dat het jou niet gaat om dit over the top zijn. Om hier verder op in te gaan: dit geeft een verkeerd beeld van homo's, wordt gezegd. Maar carnaval geeft toch ook geen verkeerd beeld van Brabanders? Iedereen doet wel eens gek.
    Maar de Gay Pride gaat zoveel verder dan een soort carnaval. De Gay Pride is een statement, een protest. Een protest tegen homofobie dat helaas nog steeds bestaat, ook hier in Nederland. Dit is de manier om de wereld je mening te laten zien, net zoals in de grote protesten in de jaren '60. Waren die nutteloos of moesten ze verboden worden, omdat je de hippiekleding niet leuk vond? Nee toch?
    Daarnaast heb ik ook nog iets gehoord over homo's en lesbiennes die normaal moeten doen als ze geaccepteerd willen worden. In deze reactie is het begrip 'normaal' niet opgehelderd en daarom zal ik dat doen. Normaal is in onze maatschappij de blanke, hetero man. Stel je voor dat je dit tegen een zwarte man of vrouw had gezegd! Ook deze mensen worden gediscrimineerd. Had jij tegen Martin Luther King gezegd dat hij normaal moet doen, voordat hij zijn beroemde toespraak had uitgesproken? Ik neem aan van niet! Deze mensen pikten hun discriminatie niet, en deden het op hun manier. Homo's accepteren homofobie niet en protesteren op deze manier. Al eerder heb ik aangewezen dat het argument dat 'jij het niet zo'n leuk gezicht vind' geen argument is.
    Nog een keer: het is niet zomaar een feestje, het is een protest. Jij mag roze leuk vinden of niet, dat geeft je niet het recht een protest te verbieden. Dat is een schending van de mensenrechten en een kenmerk van een dictatuur. Ik wil die kant niet op.
    Mocht je een argument hebben die ik hier nog niet weerlegd heb, hoor ik het graag.


    verder behalve een protest is het ook nog eens het vieren van de gelijke rechten die wij hier hebben. Ik had laatst een aardrijkskunde toets en moest iets opzoeken over de economie. Per toeval sla ik mijn pagina op de verkeerde bladzijde open (die was de nieuwste editie, dus dit is wat er in het heden speelt) en werp een blik op de kaartjes die ik krijg. Hierbij trekt de roze mijn aandacht; straffen voor homoseksualiteit.
    het gebied waarover mijn toetsvraag ging: 3 landen, 2 van de drie is de straf voor homoseksualiteit heel simpel; de dood. De derde? zware gevangenisstraf.

    En als mens ben ik trots op de rechten die ik in dit land heb (ongeacht geslacht, sexualiteit of geloof) ben ik hier een algemeen vrij mens en dit mag ik in het algemeen uitten. Gay Pride is verder ook nog om te vieren dat wij als homoseksuelen geboren zijn in een land waarin wij kunnen uiten dat wij homoseksueel zijn, zouden wij dat willen. En ja natuurlijk kun jij het hele feestje en de flamboyante boten eromheen overdreven vinden; tot daaraantoe begrijp ik het. Maar dan hebben wij nog het verschil tussen ‘verbieden’ en het ‘overdreven vinden’. Ook als hetero mogen wij trots zijn dat wij geboren zijn in een land waar anderen deze rechten hebben. Omdat wij anderen deze rechten gunnen. Uiteindelijk zijn gelijke rechten iets wat we samen bereikt hebben en ook samen mogen vieren, mocht je dat willen. Zo is het verbieden van sinterklaas niet nodig omdat het niet te maken heeft met discriminatie; zo is het verbieden van gaypride overdreven. Verder als jij bijvoorbeeld de pagina van GayPride Amersfoort leest (het is maar een luttel voorbeeld) lezen wij hier: homo, lesbienne, bi, transgender, hetero? jong of oud? iedereen is welkom.

    Het is geen moeten. Het is het willen vieren van iets. En wanneer het ditsoort onderwerpen betreft moet men het recht hebben om zoiets te mogen vieren. Natuurlijk kunnen we hetero pride gaan vieren. Maar hetero’s zijn niet onderdrukt, het is niet speciaal of bijzonder wanneer hetero’s eindelijk het recht krijgen om te mogen trouwen (hoera voor Mexico). Verder is homopride niet alleen die dag. Dat het die dag gevierd wordt, ja dat is zo. Maar gay pride is iets wat meer betreft dan alleen een dag. Ik ben trots op mijn recht tot uiting van mijn homoseksualiteit. En dat ben ik elke dag, niet alleen het eerste weekend van augustus.
    Ja er zijn mensen die homoseksueel zijn en gay pride overdreven vinden. Maar uiteindelijk heeft iedereen het recht om trots te zijn. (zoals ik het op skype ook al heb gezegd)


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    KillTheSun schreef:
    Toen ik deze stelling las, was ik erg verbaasd. Is deze stelling nu werkelijk nog een vraag op Quizlet? Blijkbaar wel dus, te lezen aan sommige reacties.
    Gelukkig zijn de meeste Quizletters verstandige mensen. Aan de andere mensen zal ik mijn standpunt uitleggen. Ik ben hier zeer mee oneens.
    Waarom? Laat ik beginnen met een beetje begrip. Ik begrijp best dat je dit over the top vind. Dat is jouw persoonlijke smaak. Roze is ook mijn lievelingskleur niet. Maar als het daar alleen om gaat, waarom schaffen we het carnaval dan niet ook af? Als je reactie hierop is 'nee, carnaval niet' dan weet ik dat het jou niet gaat om dit over the top zijn. Om hier verder op in te gaan: dit geeft een verkeerd beeld van homo's, wordt gezegd. Maar carnaval geeft toch ook geen verkeerd beeld van Brabanders? Iedereen doet wel eens gek.
    Maar de Gay Pride gaat zoveel verder dan een soort carnaval. De Gay Pride is een statement, een protest. Een protest tegen homofobie dat helaas nog steeds bestaat, ook hier in Nederland. Dit is de manier om de wereld je mening te laten zien, net zoals in de grote protesten in de jaren '60. Waren die nutteloos of moesten ze verboden worden, omdat je de hippiekleding niet leuk vond? Nee toch?
    Daarnaast heb ik ook nog iets gehoord over homo's en lesbiennes die normaal moeten doen als ze geaccepteerd willen worden. In deze reactie is het begrip 'normaal' niet opgehelderd en daarom zal ik dat doen. Normaal is in onze maatschappij de blanke, hetero man. Stel je voor dat je dit tegen een zwarte man of vrouw had gezegd! Ook deze mensen worden gediscrimineerd. Had jij tegen Martin Luther King gezegd dat hij normaal moet doen, voordat hij zijn beroemde toespraak had uitgesproken? Ik neem aan van niet! Deze mensen pikten hun discriminatie niet, en deden het op hun manier. Homo's accepteren homofobie niet en protesteren op deze manier. Al eerder heb ik aangewezen dat het argument dat 'jij het niet zo'n leuk gezicht vind' geen argument is.
    Nog een keer: het is niet zomaar een feestje, het is een protest. Jij mag roze leuk vinden of niet, dat geeft je niet het recht een protest te verbieden. Dat is een schending van de mensenrechten en een kenmerk van een dictatuur. Ik wil die kant niet op.
    Mocht je een argument hebben die ik hier nog niet weerlegd heb, hoor ik het graag.


    Dankje, dankje, dankje. Ik was al de hele middag van plan om zoiets te schrijven, maar ik schoof het steeds voor me uit omdat ik even geen zin had in dit soort discussies en het onbegrip van sommige mensen, zelfs al is dat doorgaans niet kwaad bedoeld. Maar echt, je hebt het perfect verwoord.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eens. Door zulke evenementen distanciëren ze zich juist van de rest van de bevolking.
    Hoewel ik verbieden wel wat ver vind gaan - het is immers een vrij land, zou de media er misschien minder gebrand op moeten zijn.
    Prima als ze zoiets willen doen, maar dat hoeft heel Nederland niet te weten.
    In mijn opinie zijn homoseksuelen geen andere mensen dan heteroseksuelen en op deze manier doen ze alsof dat wel zo is.
    In wezen is het een beetje aandachttrekkerij en zetten ze het homo-zijn in een verkeerd daglicht, want echt niet alle homo's zitten daarop te wachten en willen gweoon als 'normaal' beschouwd worden.

    Eigenlijk ben ik het niet eens met de stelling, maar vind ik wel dat de media er anders mee om moet gaan.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 8:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.