• Een groep jongeren vindt een tijdmachine en gaat twintig jaar terug in de tijd, om schokkende gebeurtenissen te voorkomen die hun ouders hebben meegemaakt tijdens hun zomervakanties. Op deze manier hopen ze het leed in hun families te kunnen doen verdwijnen.

    Personages

    Abigail Evans – 19 (Ensiferum)
    Allison Evers – 22 (Candira)
    Angel Wings – 18 (Hohenheim)
    Archie Aegean – 21 (Hohenheim)
    Ashlee Doren – 19 (Ensiferum)
    Brian Gates – 21 (RosanneB)
    Cyrith Evans – 20 (Ensiferum)
    Damiën van der Galiën – 20 (Marjannee)
    Darwin Phoenix – 17 (Hohenheim)
    Davey de Waal – 22 (Ensiferum)
    DJ Turner – 17 (RosanneB)
    Ethan de Bruin – 23 (RosanneB)
    Faella Aegean – 19 (Hohenheim)
    Flynn Aegean – 19 (Hohenheim)
    Helen Beekman – 19 (RosanneB)
    Grace Broadsword – 20 (Ensiferum)
    Haloony Kirzer – 20 (Hohenheim)
    Ilse Keuring – 17 (Marjannee)
    Jelle Wings – 16 (Hohenheim)
    Jochem Rademakers – 20 (Ensiferum)
    Johan Leeuwens -–18 (Marjannee)
    June Gates – 19 (Ensiferum)
    Lotte Berkman – 18 (Ensiferum)
    Marije Leeuwens – 17 (Marjannee)
    Marten van der Heide – 21 (Marjannee)
    Mosh de Waal -–18 (Ensiferum)
    Myrthe de Waal – 22 (Marjannee)
    Raphael Evans – 21 (Ensiferum)
    Rosita Wings – 19 (Hohenheim)
    Ruben van Haagen – 20 (Marjannee)
    Scorpius Kruzinga – 23 (Ensiferum)
    Shenae Beekman - 21 (RosanneB)
    Simon van der Heide – 18 (Marjannee)
    Steve Farnham – 22 (Ensiferum)
    Thomas de Boer -–18 (Marjannee)


    Plattegrond van de camping:



    Informatie
    De camping is gelegen nabij het Griekse plaatsje Mystras. Het bevindt zich in een bosrijk en bergachtig gebied. Om bij de zee te komen, moeten ze de bus nemen, die brengt hen in tien minuten naar het strand.
    Op de camping zelf is een meertje met een strandje waar veel gezwommen wordt, evenals een zwembad. Er is tevens een kampeerwinkeltje, mini-supermarkt, poolcafe en feestgebouw. De camping wordt door twee families gerund: een Griekse familie en een Engelse familie.

    Inschrijftopic
    Overlegtopic
    Volgende schrijftopic

    [ bericht aangepast op 5 dec 2013 - 12:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nou, dan... Weet ik veel.'
    Rosita speelde met haar aansteker en haalde haar schouders op.

    ~ ~

    'Graag,' zei Faëlla, die blij was dat ze haar bikini al had aangetrokken. Ze zag Haloony ook in haar zwemkleding weglopen, maar durfde niet te vragen of ze mee ging. June was net zo gezellig.
    Ze kwam overeind om in haar spullen naar een handdoek en zonnebrand te zoeken en vroeg zich ondertussen af hoe die Steve zou zijn. Zou hij bij hen hetzelfde proberen als bij Lotte en hen gelijk aanranden waar hij maar kon?Ze werd er eigenlijk een beetje bang van. Gelukkig was zij niet alleen
    'Wie gaat er nog meer mee zwemmen?' riep ze aarzelend toen Haloony buiten gehoorsafstand was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Brians humeur was een beetje omgeslagen door Junes afstandelijkheid en hij haalde zijn schouders op.
    'Ik ga mijn spullen uit pakken,' bromde hij. Hij liep terug naar zijn tent en trok zijn shirt over zijn hoofd. Het was echt vreselijk warm buiten en de zon scheen fel op zijn hoofd neer. Hij kroop de tent binnen en begon zijn spullen een beetje uit te stallen, voor zo ver dat ging in de tent.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Marit hoorde hen wel roepen, maar schudde haar hoofd. Ze wilde niet zwemmen. Ze wilde haar lichaam niet meer aan anderen laten zien.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Abigail vond zwemmen nooit fijn, ook al wist Jochem natuurlijk dat ze een borst miste, maar ze ging toch met de anderen mee. Hoewel het onprettig voelde, wilde ze niet alle plezier missen. Inmiddels was ze daar wel overheen gegroeid.
    ‘Gaan jullie ook mee?’ vroeg ze aan Rosita en Davey, die in het gras zaten te roken. Het zou haar niet verbazen als die twee alleen maar sigaretten rookten de hele vakantie als niemand hen ertoe aanmoedigde om ook iets anders te doen.

    -

    Grace besloot bij Marit te blijven. De tent stond immers nog steeds niet overeind en aan de reactie van haar vriendin kon ze merken dat ze er nog niet klaar voor was. Grace kende dat gevoel en zocht daarom naar een alternatief.
    ‘We kunnen gaan minigolven?’ [Niet dat hun ouders dat hebben gedaan, maar het kan er best zijn, toch? :’) ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [welke camping heeft dat niet ? XD]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Rosita haalde haar schouders op. Ze vind Zwemmen niet de leukste gelegenheid, maar ze kon er niet echt meer over zeuren nu de halve wereld haar lichaam had gezien. Ze besloot ok het daarom maar aan Davey over te laten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Marit knikte, dankbaar met dit alternatief.

    [Moeten we straks maar naar de volgende dag zodat de ouders kunnen komen? (:]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Marjannee schreef:
    'Ik zag dat je tent de enige tent hier is die fatsoenlijk is opgezet,' zei Damiën, die nu baalde dat hij geen betere openingszin had kunnen bedenken bij een slechtziende.


    Even moest Allison grinniken toen ze de jongen hoorde. "Ik zou het maar van je aan moeten nemen, want zelf zie ik dat natuurlijk niet" zei ze tegen hem. "Ik ben trouwens Allison! Hoe heet jij?" vroeg ze aan de jongen. Langzaam stond ze op en stond ze recht tegenover de jongen.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    'Ik ben Damiën.' Hij stak zijn hand uit en rolde toen met zijn ogen. Wat was hij een sukkel, dat kon ze natuurlijk niet zien. 'Sorry. Ik wist even niets anders te zeggen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Allison probeerde te voelen, want ze hadzo'n idee dat die zijn hand had uitgestoken naar haar en na zo'n vijftien seconden ongeveer had ze zijn had gepakt en schudde die even. "Aangenaam. Ben je nieuw op deze camping?" vraagt ze aan hem. "Dat geeft niks hoor" zei ze heel nonchalant tegen hem. "Het is een prachtige dag he" zei ze weer tegen hem. Ook al kon ze niks zien, voelen kon ze wel.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    'Ja, het is erg warm,' antwoordde Damiën. 'En dit is inderdaad mijn eerste keer op de camping. Niet die van jou, dus?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ja ik wil wel graag naar de volgende dag


    Brian kon de hitte in de tent uiteindelijk niet meer verdragen en liep op zijn zwembroek naar het meertje. Hij had eigenlijk niet zo veel zin om bij Archie te zitten. Ze gedroegen zich wel weer redelijk normaal tegen elkaar, maar hij voelde zich toch nooit zo op zijn gemak bij hem.
    Hij gooide zijn handdoek neer en keek naar Abigail. Misschien kon hij straks even bij praten met haar en Raphael.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    [Ik ben er ook klaar voor (:]
    Abigail gaf Jochem een kus en ging toen haar tent binnen. Het was nog niet zo laat, maar het was natuurlijk een erg spannende dag geweest en morgen zou alleen nog maar spannender worden. Ze voelde kriebels in haar buik als ze aan morgen dacht.
    Jammer genoeg was het hen niet gelukt om Steve op te sporen. Er waren zo ontiegelijk veel mensen op de camping dat het eigenlijk een onbezonnen zaak was om te hopen zijn naam eens te horen vallen. Ze hadden besloten om hun moeder morgen goed in de gaten te houden. Dan kon er vast niets met haar gebeuren.
    Hetzelfde gold natuurlijk voor Angel. Als ze wisten te voorkomen dat Ashlee’s woede niet meteen morgen plaatsvond en het Steve mislukte om Lotte - of iemand anders – aan te randen, was een groot deel van hun plan in ieder geval geslaagd.
    Ze kroop in haar slaapzak en legde haar hoofd te rusten op het kussen. Algauw gleed ze weg in een droomloze slaap.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lotte stapte de bus in en veegde het zweet van haar voorhoofd. ‘Hoeveel kost een rit?’ vroeg ze in haar gebrekkige Engels aan de buschauffeur.
    ‘Waar naartoe?’
    ‘Mystras,’ antwoordde ze.
    ‘Vier euro, alsjeblieft.’
    Lotte grabbelde in haar portemonnee tot ze een briefje van vijf euro tegen kwam.
    ‘U mag de rest houden,’ liet ze de man met een knipoog weten, waarna ze zich een weg naar een lege plaats baande. Ze zette haar tassen op de grond en spreidde de landkaart uit op haar schoot.
    Zo, daar was ze dan, dacht ze met een glimlach. Eindelijk op weg naar haar vakantiebestemming. Ze keek verlangend naar de bergen. Oh, wat zou ze graag een wandeling willen maken. Ze keek hier al zo lang naar uit! Maar ze wist dat ze nog genoeg gelegenheden zou krijgen om te wandelen. Het weer was hier altijd heerlijk en de omgeving was overal prachtig. Ze nam een slokje water uit haar flesje en keek op de landkaart. Het was nog een flinke reis naar Mystras. Daar zouden ze door een campingbusje worden opgehaald, die haar naar het vakantiepark zou brengen, diep in de bergen. Terwijl Lotte nog een slokje water nam, keek ze naar haar armen. Het werd tijd dat ze een kleurtje kregen.

    Lotte haalde een grote lolly in de vorm van een hart uit haar tas vandaan en scheurde de plastic verpakking eraf. Nog voordat ze daar mee klaar was, zag ze een bordje langs flitsen.
    Mystras.
    Nieuwsgierig keek Lotte om zich heen. Dus dit was de plaats waar ze de komende weken zou verblijven.
    Niet veel later mochten ze de bus verlaten. Lotte was blij dat ze buiten was. Het was hier lang niet zo benauwd als in de bus en ze keek nu al uit naar een douchebeurt. Haar shirt plakte aan haar rug en ook haar korte spijkerbroek zat niet al te comfortabel. Haar grote zonnebril was bedekt met zweetdruppeltjes en haar dikke, witblonde haar kriebelde in haar nek.
    Een aantal mensen vertrokken direct zodra de bagage uitgeladen werd, maar Lotte zag er een aantal afwachtend om zich heen kijken.
    Lotte, die al weer lang genoeg haar mond had gehouden, liep onmiddellijk naar hen toe.
    ‘Hallo,’ zei ze vriendelijk tegen een groepje meiden dat ze Nederlands hoorde praten. ‘Gaan jullie ook naar de jongerencamping?’
    De meisjes knikten en Lotte glimlachte tevreden. ‘Ik ben Lotte. En wie zijn jullie?’
    ‘Ik ben Cynthia,’ zei één van hen. ‘En dit zijn mijn vriendinnen.’ Ze wees naar de meiden om haar heen. ‘Oh, dit is mijn kleine zusje.’
    Een beetje minachtend knikte ze naar een meisje dat er een beetje buiten stond. Ze was niet zo uitgesproken als haar zus en eigenlijk had Lotte haar een beetje over het hoofd gezien.
    ‘Hai,’ zei ze vriendelijk tegen het meisje. ‘Vind je het al een beetje leuk hier?’
    ‘Zo ongeveer,’ zei Stacey. Het was aardig dat het meisje haar aansprak. Misschien was het wel de enige die haar zou aanspreken. En ze wist best dat je geen vrienden won door te zeggen dat je niet dacht dat het leuk zou worden omdat je zus gemeen was en je niet zo spontaan was.
    ‘Ik denk dat we het ontzettend leuk gaan hebben,’ zei het meisje.
    ‘Ik hoop het,‘ zei Stacey en ze glimlachte erbij. Cynthia zag dat en kon het niet nalaten er een vervelende opmerking over te maken.
    ‘Ze glimlacht,’ zei ze tegen Lotte. ‘Normaal doet ze dat niet, dus ze probeert je vast in te palmen.’ Stacey wist dat Cynthia op één punt gelijk had, ze glimlachte bijna nooit. Ze had ook niet vaak reden daartoe, maar oké.
    ‘Dat probeer ik helemaal niet,’ snauwde ze Cynthia toe.
    ‘Nou, waarom zou ze niet lachen?’ vroeg Lotte grijnzend. ‘Het weer is hier top, geen school en we zijn heel ver weg van onze ouders,’ grinnikte ze. ‘Ik kan geen reden bedenken om een glimlach te verbergen.’
    Cynthia keek haar lang aan, maar grijnsde toen ook. ‘Je hebt gelijk. Dit wordt de beste tijd van mijn leven. Het is alleen – heel jammer – dat ik op haar moet letten.’
    ‘Echt? Nou, ze lijkt oud genoeg om op zichzelf te kunnen passen, nietwaar? Ik weet zeker dat ze haar eigen vrienden kan maken.’
    ‘Dat kan ze niet,’ antwoordde Cynthia. ‘Ze is te verlegen.’
    Lotte haalde haar schouders op. ‘Dat maakt niet uit. Ik help haar wel. Ik kan goed met mensen omgaan.’
    Ze zag dat het gezicht van het meisje een beetje opklaarde, maar toen al gauw weer betrok.
    ‘Dat is niet nodig. Ik wil geen last voor je zijn.’
    ‘Dat ben je niet,’ wimpelde Lotte het bezwaar weg. ‘Ik wil graag een vriendin voor je zijn. Voor jullie allebei. Ik ken daar niemand.’ Ze liepen naar het campingbusje toe, waar de naam van de camping op stond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cyrith reed met de camper over het kampeerterrein, terwijl Flynn hem met behulp van de plattegrond van het vakantiepark de weg probeerde te wijzen. ‘Wat is het hier ontzettend groot!’
    Flynn draaide de volumeknop van de muziek ietsje naar beneden en knikte. ‘We moeten hier naar rechts.’
    Cyrith draaide de camper een grindweggetje op en ernstig schommelend reden ze verder naar veld H4.
    ‘Wat ben je aan het doen?’ klonk het geïrriteerd vanuit de slaapcabine. Mosh lag in het niet al te comfortabele stapelbed en knalde waarschijnlijk met zijn hoofd tegen de wand aan.
    ‘We zijn er!’ riep Flynn. Mosh waagde het niet om uit de cabine te klimmen voordat de camper tot stilstand kwam.
    Flynn slaakte een zucht van verlichting toen ze eindelijk hun bestemming bereikt hadden. Ze hadden bijna een week reizen achter de rug en hoewel dat hartstikke gezellig was geweest, was hij blij dat hij nu gewoon kon genieten van zijn twee maanden durende vakantie. Hij was hier samen met zijn vrienden om hun Grieks en Engels bij te spijkeren. Ze studeerden alle drie Klassieke Oudheidkunde en hun Grieks was ondermaats.
    Flynn opende de deur en was blij met de frisse, verkoelende wind die de snikhete camper binnenwaaide. Hij maakte zijn gordel los en klom uit de wagen vandaan. Cyrith maakte de zijklep open en haalde er drie klapstoelen en een klaptafel uit. Terwijl Flynn plaatsnam in één van de stoelen, zag hij toe hoe Mosh met een sixpack bier het trappetje afkwam.
    ‘Hola, amigos. Let's get the party started!’
    Ook hij zakte op een stoel neer en trok een blikje open. Flynn volgde zijn voorbeeld en was tevreden met het resultaat van hun net aangeschafte koelbox. Het was heerlijk koud gebleven. Hij overzag de rest van het kampeerveld, maar zag dat het nog leeg was. Er stond niemand. ‘Wat een mazzel dat we geen tent hoeven op te zetten,’ vond Mosh. De jongens grijnsden. Ze waren goede vrienden, al jaren lang. Hoewel het voor vrouwen een nachtmerrie was om met z'n drieën op pad te gaan - omdat er dan altijd eentje buiten de boot viel, zoals hij zijn zus wel eens had horen zeggen - was dat bij mannen geenszins het geval. Hij was juist blij dat ze niet met z'n tweeën waren, zodat hij zich niet alleen zou hoeven te voelen als de ander een leuk meisje tegen zou komen.


    Every villain is a hero in his own mind.