• Een groep jongeren vindt een tijdmachine en gaat twintig jaar terug in de tijd, om schokkende gebeurtenissen te voorkomen die hun ouders hebben meegemaakt tijdens hun zomervakanties. Op deze manier hopen ze het leed in hun families te kunnen doen verdwijnen.

    Personages

    Abigail Evans – 19 (Ensiferum)
    Allison Evers – 22 (Candira)
    Angel Wings – 18 (Hohenheim)
    Archie Aegean – 21 (Hohenheim)
    Ashlee Doren – 19 (Ensiferum)
    Brian Gates – 21 (RosanneB)
    Cyrith Evans – 20 (Ensiferum)
    Damiën van der Galiën – 20 (Marjannee)
    Darwin Phoenix – 17 (Hohenheim)
    Davey de Waal – 22 (Ensiferum)
    DJ Turner – 17 (RosanneB)
    Ethan de Bruin – 23 (RosanneB)
    Faella Aegean – 19 (Hohenheim)
    Flynn Aegean – 19 (Hohenheim)
    Helen Beekman – 19 (RosanneB)
    Grace Broadsword – 20 (Ensiferum)
    Haloony Kirzer – 20 (Hohenheim)
    Ilse Keuring – 17 (Marjannee)
    Jelle Wings – 16 (Hohenheim)
    Jochem Rademakers – 20 (Ensiferum)
    Johan Leeuwens -–18 (Marjannee)
    June Gates – 19 (Ensiferum)
    Lotte Berkman – 18 (Ensiferum)
    Marije Leeuwens – 17 (Marjannee)
    Marten van der Heide – 21 (Marjannee)
    Mosh de Waal -–18 (Ensiferum)
    Myrthe de Waal – 22 (Marjannee)
    Raphael Evans – 21 (Ensiferum)
    Rosita Wings – 19 (Hohenheim)
    Ruben van Haagen – 20 (Marjannee)
    Scorpius Kruzinga – 23 (Ensiferum)
    Shenae Beekman - 21 (RosanneB)
    Simon van der Heide – 18 (Marjannee)
    Steve Farnham – 22 (Ensiferum)
    Thomas de Boer -–18 (Marjannee)


    Plattegrond van de camping:



    Informatie
    De camping is gelegen nabij het Griekse plaatsje Mystras. Het bevindt zich in een bosrijk en bergachtig gebied. Om bij de zee te komen, moeten ze de bus nemen, die brengt hen in tien minuten naar het strand.
    Op de camping zelf is een meertje met een strandje waar veel gezwommen wordt, evenals een zwembad. Er is tevens een kampeerwinkeltje, mini-supermarkt, poolcafe en feestgebouw. De camping wordt door twee families gerund: een Griekse familie en een Engelse familie.

    Inschrijftopic
    Overlegtopic
    Volgende schrijftopic

    [ bericht aangepast op 5 dec 2013 - 12:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    June staarde naar de jonge versie van haar moeder. Ze zag er heel gewoon uit. Niet zo knap als ze zich eigenlijk had voorgesteld. Het stelde haar enigszins gerust, omdat ze bang was geweest dat haar moeder haar daardoor niet zou hebben zien staan.
    ‘Nou, dan vraag je of je kan helpen de tent opzetten,’ grinnikte ze. 'Pas maar op dat ze niet verliefd op je wordt. Je lijkt nogal op pap.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    Mosh grijnsde toen hij Alison zag. Flynn en hij waren hier vorig jaar ook op vakantie geweest – gewoon voor de lol, en niet om Grieks te leren, zoals nu – en toen had hij haar ontmoet. Het was een bijzonder meisje, zoals ze zich blind wist te handhaven.
    ‘Niet zo zeuren, hè?’ grinnikte hij. ‘Deze jongen heeft vakantie.’
    Hij ging haar tegemoet en kuste haar wangen. Ze trok haar neus op toen ze door zijn bierwalm begroet werd en hij gaf een tikje op haar neus.
    ‘Wil je ook een biertje?’
    Hij keek over zijn schouder om te zien of hij Cyrith al kon voorstellen, maar die had zich blijkbaar in de camper verstopt. Het had Flynn en hem veel moeite gekost hem mee te krijgen, maar onder het mom van “studie”, was het hen uiteindelijk toch gelukt. Hij hoopte dat het zijn vriend goed zou doen, want hij stootte sociale activiteiten al veel te lang af. Het werd tijd dat hij weer deel ging nemen aan het sociale leven.



    'Ik? Zeuren? Hoe kom je daar bij' en begon even te grinniken. 'Vakantie? Alweer? Maak dat de kat wijs, ik geloof er niks van dat je nu weer vakantie hebt. Kom op biecht op Mosh. Je hebt vandaag heus geen echte vakantie!' Ze keek hem met beetje geknepen ogen en tikkeltje streng aan. Ook al was Allison blind, ze kon heel goed blijken aan haar lichaamstaal en haar gezicht wat ze van iets vondt.
    Toen Mosh haar tegemoet ging en haar wangen kuste rook ze zijn bierwalm, het prikte haar neusgaten heel erg en deed even een paar stapjes terug, nadat hij op haar neus had getikt.
    'Nee, dank je. Je weet hoe ik over bier denk'. Nee Allison was geen alcohol lover, haar zie je ook heen alcohol drinken of een sigaret roken. Sinds dat ze blind is geworden is alles qua geur, qua gevoel -alles gewoon- veel intenser voor haar geworden en heeft ze veelmeer last van dan een gewone iemand.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Brian grijnsde weer en knikte. 'Kom jij ook mee?' vroeg hij hoopvol.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Candira, Zou je niet steeds de reactie ervoor willen quoten? Dat maakt het overzetten ook lastiger En het scheelt jou weer moeite haha!] Sorry voor ons gezeur hoor (A)

    [ bericht aangepast op 28 nov 2013 - 16:35 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ‘Ik heb het verdiend, hoor,’ vond Mosh. ‘Weet je hoe hard ik gewerkt heb! Maar,’ gaf hij toe, ‘we zijn hier toch wel met een missie. We willen ons Grieks wat bijspijkeren, een excuus om een paar weken langer in Griekenland te blijven dan de gewoonte is. Kom, ga toch zitten.’ Hij pakte haar hand en leidde haar naar een kampeerstoeltje, terwijl hij de koelbox opendeed. ‘Wat wil je dan? Sinas? Cola?’

    -

    June knikte. Waarschijnlijk was het samen met Brian minder eng.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Heel even had Allison met haar ogen gerold toen ze Mosh hoorde. 'Euhmm heb geen idee hoe hard je hebt gewerkt, maar niemand kan zo snel weer vakantie nemen.' Maar gelukkig hoorde ze algauw dat hij, Flynn en vast nog iemand naar Griekenland was gegaan om hun Grieks bij te spijkeren. 'Dat is heel goed, zolang je maar geen fratsen uithaalt of dat luie gedoe'
    Voordat Allison nog tegen kon stribbelen werdt ze al meegesleurd naar een kampeerstoeltje. Ze ging maar zitten en zuchte even. 'Even geland als altijd he Mosh' en grinnikte weer. Haar hond was naast haar gaan zitten op de grond. 'Doe maar Sinas'


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Brian liep samen met June veld H4 over en hoe dichter bij ze kwamen, hoe groter de tent van hun moeder leek.
    'Hai,' zei Brian een beetje nerveus. 'Wil het eh- wil het lukken allemaal?'
    'O, hoi!' zei DJ opgewekt. 'Ja, het lukt wel hoor. Mijn moeder heeft me met zo veel troep opgezadeld! Ik kom in deze tent bijna ruimte te kort!' zei ze met een rood hoofd van de warmte. Ze bond haar haren in een staart en stak haar hand uit naar de twee. 'Ik ben DJ, aangenaam, zijn jullie hier al lang?' vroeg ze nieuwsgierig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Je weet toch hoe ik ben. Nou vertel me eens. Welke verschrikkelijke fratsen verwacht je van mij?' Hij nam een slok van zijn bier en keek even het kampeerveld rond. Het was best wel druk aan het worden en hij kon niet wachten om op meidenjacht te gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dat weet ik maar al te goed.' Een kleine zucht ontsnapte evev uit haar lippen 'Het is gewoon zo verschrikkelijk dat ik het niet uit mijn mond durf te zeggen' en trok het lipje open van haar sinas, door te voelen, meteen nam ze een kleine slok. Ze tikte met haar vingers tegen het haar sinas aan en schudde haar hoofd. 'Mosh, je gaat me toch niet vertellen dat je zo misschien op meidenjacht gaat? Kom nou! Je moet Grieks leren en dat kan je beter doen met je neus in de boeken'


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Het was erg warm toen ze uit de bus stapten. Marije pakte Ilses bagage en daarna haar eigen, waarna ze zich omdraaide en haar blik over de camping liet gaan. Op het eerste gezicht leek het groot, maar wel gezellig.
    Ze kon nog steeds moeilijk geloven dat ze hier nu was. Dat Ilse haar over had weten te halen om zo halsoverkop toch te vertrekken. Ze wist niet of ze het wel zo lang zou gaan volhouden, zonder haar ouders. Het was dan ook een geluk dat Johan over twee dagen al met zijn vrienden zou komen.
    Als het veel duurder was geworden, had Marije nooit ingestemd. Ze hadden echter hun vliegticket kunnen verzetten doordat Ilses vader contact had met iemand die daar werkte en er was ook nog genoeg plek geweest op de camping om die twee extra dagen te boeken.
    Een liefdesbrief. Dat was waarom ze dit helemaal geregeld hadden. Nee, sterker nog, het was een liefdesmail. Marije vond het eerder eng dan leuk dat een onbekende blijkbaar wist waar zij op vakantie zouden gaan, maar Ilse was ontzettend enthousiast geweest. 'Als jij het kan regelen zonder dat het veel duurder wordt, vind ik het best,' had Marije gezegd.
    Een grote fout, want Ilse had het kunnen regelen en daardoor was Marije verplicht geweest zich aan haar woord te houden. Maar goed, nu waren ze op de camping en kon ze van haar vakantie genieten. Ze was nu in Griekenland en dat was toch wel heel erg leuk!

    Nadat ze bij de receptie waren geweest en een veld toegewezen hadden gekregen, begonnen Ilse en Marije met het opzetten van hun tent. Ze sliepen samen in een driepersoonstent en Johan zou met Thomas en Simon in hun vijfpersoonstent slapen. Marijes hart sprong over bij het idee dat Simon over twee dagen zou komen. Ze had het niet kunnen geloven toen Johan voorstelde om naar dezelfde camping te gaan als Ilse en haar. Ze had altijd goed met Johan kunnen opschieten, maar had niet verwacht dat het hem leuk zou lijken om naar dezelfde plek te gaan als zij. Het was natuurlijk een mooie camping, er was veel en in verhouding was het niet duur, maar toch had ze niet verwacht dat hij het zelf zou voorstellen.
    Wat er voor had gezorgd dat Simon ook mee ging. Ze was ontzettend zenuwachtig, want ze was al jaren verliefd op hem, zonder ook maar een keer een normaal gesprek met hem te hebben gehad.
    Haar gedachten werden ruw verdrongen door Ilse, die haar beval om twee stokken in elkaar te zetten. Het duurde een halfuur, maar toen hadden ze de tent - zij het wat krakkemikkig - in elkaar gezet.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Een Griekse chick kan me toch veel leren?' antwoordde Mosh. 'Dat motiveert me meer dan een boek, hoor.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Kijk Marije, zou dat 'm zijn?' zei Ilse giechelend, wijzend op twee jongens. 'Die ene lijkt wel wat op de foto?' Ze keek Marije aan.
    Die haalde haar schouders op. 'Weet ik veel! Ik vertrouw het nog steeds niet.'
    Ilse wuifde het weg. 'Wat maakt het uit? Ik kan hier heus niet aangerand worden ofzo, hoor.' Ilse grijnsde. 'Ik ga naar ze toe.'
    'Dat meen je…' Marije bleef een beetje verbouwereerd achter. Ze was niet zo spontaan als Ilse en ze zou dan ook nooit op een groepje jongens afstappen, zoals Ilse dat wel deed.
    'Hi! Mijn vriendin en ik zijn net gearriveerd, maar deze camping is echt een doolhof… Zijn jullie hier al wat langer?' vroeg Ilse aan de jongens.

    Davey & Raphael.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2013 - 17:27 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    June en Brian noemden ook hun namen. 'We zijn hier gisteren aangekomen,' vertelde June, zich tot haar verbazing nog best wel goed kon houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'O, gezellig!' zei DJ. 'Wat was jullie eerste indruk? Ik vind het wel echt heel mooi, en groot.'
    Brian knikte, nog steeds een beetje nerveus. 'Ja, het is zeker een mooie camping. Genoeg te doen ook.'
    'Ja? O, wat leuk!' ging DJ enthousiast verder. 'Ik ken hier nog niemand, dus het zou fijn zijn als ik hier een beetje wegwijs word.'
    'Er is deze week iedere middag om drie uur een informatiebijeenkomst,' vertelde June. Brian was verbaasd dat ze zo kalm kon blijven. Hij wist zichzelf niet zo goed een houding te geven en had heel erg de neiging om haar 'mam' te noemen, in plaats van DJ.
    'Nou, dat komt helemaal mooi uit, dan ga ik daar vanmiddag naar toe,' zei DJ. 'Kan ik meteen nieuwe mensen ontmoeten.' Haar ogen straalden van enthousiasme en Brian glimlachte. Het voelde ook wel heel erg vertrouwd.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wij leren uit de praktijk!' grinnikte Flynn die bij hen kwam staan. Hij zag haar haar gezicht naar hem opheffen en noemde zijn naam, omdat ze hem blijkbaar niet meteen herkend had. 'Leuk je weer te zien.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes