• De stelling van deze week luidt:
    Jongeren beginnen te vroeg aan seks.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind dat echt iedereen het lekker zelf moet weten wanneer je met iemand naar bed gaat. De ene is jong, de ander is wat ouder. Wanneer het voor jou goed voelt, moet je het doen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Imagined schreef:
    (...)


    Ik heb de tekst inhoudelijk gelezen en helaas blijk ik je verkeerd begrepen te hebben, maar waarom reageer je dan zo geprikkeld? Het is niet heel raar hoor dat ik jouw bericht verkeerd begreep. Dit soort dingen gebeuren bij iedereen weleens. Dat het niet letterlijk bedoeld was heb ik ook na de tweede keer lezen niet gezien en wat dat betreft laat ik het daarbij.

    Verder heb ik nooit gezegd dat er bewijs voor is. Ik heb gezegd dat dit is wat vaak gezegd wordt en daarmee "bedoelde" ik dat dit dus vaak zo geldt, maar ja daar heb je het weer "bedoelde" iemand anders kan dat natuurlijk anders interpreteren. Sommige mensen moeten een fout vaker maken om er van te leren, sommige mensen leren nooit van hun fouten. In dit geval vind ik het de taak van de ouders en de school om ervoor te zorgen dat iemand niet er niet aan begint voor hij of zij er klaar voor is en te zorgen dat hun kinderen goed worden ingelicht. Daarmee kun je die fouten "voorkomen". Daarna is het aan die persoon waar het om gaat om te beslissen wanneer hij of zij er klaar voor is of dat het voor hem juist nog te vroeg is.

    Dat is ook wat ik zeg; het is aan iedereen om zijn eigen grens te bepalen en iedereen kan dat beter voor zichzelf dan dat iemand anders dat voor hen kan. Voor jou kan dat anders zijn dan voor een ander en als iemand toch de grens verkeerd heeft gelegd, dan kunnen ze daarvan leren of niet. Dit is mijn mening daarover.

    Die lijn doortrekken in je keuzevrijheid waar jij het overhebt, vind ik dus te zwart/wit. Wat jij dus eigenlijk zegt is dat je of over alles zelf moet mogen beslissen of over niets, terwijl ik juist vind dat er een groot verschil is tussen gebieden waar je helemaal zelf over mag beslissen of niet. Oh ja, en er is ook nog zo iets als de begeleiding en voorlichting van ouders en school die iemand als het goed is helpen een juiste keuze voor zichzelf te maken.

    We denken hier blijkbaar heel anders over.


    Ja, je hebt gelijk. Ik had iets minder geprikkeld kunnen reageren, maar dat heb ik niet gedaan vanwege dat ik daar simpel gezegd niet zoveel zin in had en ook doordat het bij mij nogal vaak voorkomt dat mensen de teksten niet echt lezen. Ze lezen de tekst wel, maar weten vaak niet wat er echt daadwerkelijk staat en dat is jammer in meerden gevallen. Ik kan daar wel een heel betoog over gaan houden, maar ik heb niet het gevoel dat iemand daarop zit te wachten en bovenal is dit niet het juiste topic daarvoor. xd

    Ja, maar scholen en ook ouders proberen er iets aan te doen, maar het blijkt niet meer te helpen. Kinderen van deze tijd zijn te veel veranderd en misschien zelfs wel te egoïstisch geworden dat het erg moeilijk is om door te dringen bij veel mensen om de simpele reden dat ze allang niet meer luisteren. Ouders en onderwijzers kunnen dingen blijven uitleggen, maar er is geen kind die er ooit wakker van zal liggen. Ik wil graag in Kishimoto's idee geloven dat de volgende generatie altijd de vorige zal overtreffen, maar dat gaat vind ik niet op voor de komende paar generaties.Misschien komt het doordat de wereld aan het individualiseren is of dat mensen steeds moeilijker hun eigen identiteit weten te vinden, daar ben ik nog even niet over uit, maar een feit blijft dat als je kinderen van 14/15/16 hun eigen gang laat gaan onder het nom van "het is hun keus" dat het einde ver zoek is. Je kunt er namelijk in deze wereld niet meer op vertrouwen dat ze het goede doen of ook daadwerkelijk leren van de fouten die ze maken, dus wat dan? Wat als ze een enorme fout begaan maar die nooit inzien, is het dan nog daadwerkelijk een fout? Doet het er nog toe? Ik vind van wel.

    Nou, ik vind wel dat kinderen vrijheid mogen hebben en veel dingen voor zichzelf zouden mogen beslissen, maar je kunt er niet vanuit gaan dat kinderen van 14/15/16 met gierende hormonen altijd de juiste keus maken en ze mogen fouten maken en dat is helemaal niet erg. Alleen ik vind dat je wel een verantwoordelijkheid hebt om kinderen te behoeden voor het maken van fouten die ernstige gevolgen hebben ook al hebben ze die zelf niet door. Sommigen zeggen dat seks iets heel normaal is en dat je als 14/15/16-jarige het best mag doen, maar veel mensen die dat zeggen zijn vaak ook vergeten wat liefde nou is. Natuurlijk zou je het zelf nooit kunnen uitleggen of begrijpen, maar doordat liefde veel verder gaat dan het menselijk bewustzijn, lijken mensen in deze tijd soms geen eens meer een poging te doen om te achterhalen wat het daadwerkelijk is. Vaak lijkt het om andere doelen te gaan, maar dat gaat niet voor iedereen op, ik ben niet zo cynisch om te denken dat er totaal geen stelletjes zijn zonder liefde. Het enige wat ik wil zeggen, is dat er meer stelletjes zijn die anderen motieven hebben dan liefde om een relatie te beginnen, dan een paar eeuw terug. Alleen dat is hoe ik erover denk.
    Maar om terug te komen op het onderwerp, ik vind dus niet als je niet van elkaar echt kunt houden en die anderen echt goed aanvoelt, dat je dan seks mag hebben. Dat is gewoon zo erg... tja, ik heb er gewoon geen woorden voor, maar dat kan gewoon niet. En tuurlijk gaat het bij liefde niet om leeftijden en zijn er sommigen 14-jarigen die net zo verliefd zijn als bijvoorbeeld 20 of 30 jarigen, maar dan nog vind ik gewoon dat het niet kan. Er is wel liefde, maar nog niet volwassenheid die het zou moeten hebben, er is gewoon niet dat stukje dat mist, het verantwoordelijke, het slimme, het doordachte gedeelte. Er mist dan op dat moment gewoon te veel en ik vind gewoon dat je het dan niet zou moeten doen, omdat het misschien zelfs de liefde wel kapot maakt. Je moet het doen op het juiste moment en ik ben van mening dat het gewoon dan nog niet is.

    P.S.
    Trouwens jij kunt aardig goed Nederlands.
    Viel me gewoon op :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ja, je hebt gelijk. Ik had iets minder geprikkeld kunnen reageren, maar dat heb ik niet gedaan vanwege dat ik daar simpel gezegd niet zoveel zin in had en ook doordat het bij mij nogal vaak voorkomt dat mensen de teksten niet echt lezen. Ze lezen de tekst wel, maar weten vaak niet wat er echt daadwerkelijk staat en dat is jammer in meerden gevallen. Ik kan daar wel een heel betoog over gaan houden, maar ik heb niet het gevoel dat iemand daarop zit te wachten en bovenal is dit niet het juiste topic daarvoor. xd

    Ja, maar scholen en ook ouders proberen er iets aan te doen, maar het blijkt niet meer te helpen. Kinderen van deze tijd zijn te veel veranderd en misschien zelfs wel te egoïstisch geworden dat het erg moeilijk is om door te dringen bij veel mensen om de simpele reden dat ze allang niet meer luisteren. Ouders en onderwijzers kunnen dingen blijven uitleggen, maar er is geen kind die er ooit wakker van zal liggen. Ik wil graag in Kishimoto's idee geloven dat de volgende generatie altijd de vorige zal overtreffen, maar dat gaat vind ik niet op voor de komende paar generaties.Misschien komt het doordat de wereld aan het individualiseren is of dat mensen steeds moeilijker hun eigen identiteit weten te vinden, daar ben ik nog even niet over uit, maar een feit blijft dat als je kinderen van 14/15/16 hun eigen gang laat gaan onder het nom van "het is hun keus" dat het einde ver zoek is. Je kunt er namelijk in deze wereld niet meer op vertrouwen dat ze het goede doen of ook daadwerkelijk leren van de fouten die ze maken, dus wat dan? Wat als ze een enorme fout begaan maar die nooit inzien, is het dan nog daadwerkelijk een fout? Doet het er nog toe? Ik vind van wel.

    Nou, ik vind wel dat kinderen vrijheid mogen hebben en veel dingen voor zichzelf zouden mogen beslissen, maar je kunt er niet vanuit gaan dat kinderen van 14/15/16 met gierende hormonen altijd de juiste keus maken en ze mogen fouten maken en dat is helemaal niet erg. Alleen ik vind dat je wel een verantwoordelijkheid hebt om kinderen te behoeden voor het maken van fouten die ernstige gevolgen hebben ook al hebben ze die zelf niet door. Sommigen zeggen dat seks iets heel normaal is en dat je als 14/15/16-jarige het best mag doen, maar veel mensen die dat zeggen zijn vaak ook vergeten wat liefde nou is. Natuurlijk zou je het zelf nooit kunnen uitleggen of begrijpen, maar doordat liefde veel verder gaat dan het menselijk bewustzijn, lijken mensen in deze tijd soms geen eens meer een poging te doen om te achterhalen wat het daadwerkelijk is. Vaak lijkt het om andere doelen te gaan, maar dat gaat niet voor iedereen op, ik ben niet zo cynisch om te denken dat er totaal geen stelletjes zijn zonder liefde. Het enige wat ik wil zeggen, is dat er meer stelletjes zijn die anderen motieven hebben dan liefde om een relatie te beginnen, dan een paar eeuw terug. Alleen dat is hoe ik erover denk.
    Maar om terug te komen op het onderwerp, ik vind dus niet als je niet van elkaar echt kunt houden en die anderen echt goed aanvoelt, dat je dan seks mag hebben. Dat is gewoon zo erg... tja, ik heb er gewoon geen woorden voor, maar dat kan gewoon niet. En tuurlijk gaat het bij liefde niet om leeftijden en zijn er sommigen 14-jarigen die net zo verliefd zijn als bijvoorbeeld 20 of 30 jarigen, maar dan nog vind ik gewoon dat het niet kan. Er is wel liefde, maar nog niet volwassenheid die het zou moeten hebben, er is gewoon niet dat stukje dat mist, het verantwoordelijke, het slimme, het doordachte gedeelte. Er mist dan op dat moment gewoon te veel en ik vind gewoon dat je het dan niet zou moeten doen, omdat het misschien zelfs de liefde wel kapot maakt. Je moet het doen op het juiste moment en ik ben van mening dat het gewoon dan nog niet is.

    P.S.
    Trouwens jij kunt aardig goed Nederlands.
    Viel me gewoon op :P


    Dat mensen je teksten of teksten in het algemeen vaak niet goed begrijpen kan aan verschillende dingen liggen, maar ik denk eigenlijk gewoon dat het een verschillende manier van het verwoorden van dingen is. Dan interpreteer je dingen anders en kunnen dat soort misverstanden ontstaan, als je dat zo kunt noemen.

    Eens, kinderen luisteren veel slechter naar hun ouders, leraren enz. tegenwoordig, maar het is toch hun taak om tot de kinderen door te dringen, want als zij het niet doen, dan doet niemand het. Vaak, niet altijd, kennen ouders hun kinderen het best en zouden zij dus moeten weten hoe tot de kinderen door te dringen. Ouders vinden het vaak ook lastig om over dit soort onderwerpen te praten, daarom geven veel, ook echt niet alle, scholen voorlichting. Als die voorlichting gegeven is, dan vind ik dat het aan de persoon in kwestie is om er verder over na te denken en zelf voor hem of haar de juiste beslissingen te nemen. Ik denk dat het iets te generaliserend is om alle 14/15/16-jarigen over één kam te scheren... Er zitten een paar losbollen tussen, ja, maar er zijn genoeg verstandige jongeren die over dit soort dingen eerst goed nadenken. Zolang er nog genoeg van dat soort jongeren zijn, waar ik van overtuigd ben, dan zal het met die stelling wel meevallen denk ik. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Ik ben het met je eens dat de fouten die gemaakt worden er toe doen. Ik wil ook niet zeggen dat iedereen het allemaal maar moet uitzoeken en dat het me niets interesseert, maar ik denk wel dat veel mensen dit soort dingen uiteindelijk in zullen zien, maar dan is het al te laat. Dan komen we dus weer bij het punt van voorlichting (:

    Er zullen mensen zijn die inderdaad steeds minder waarde hechten aan echte liefde en daarop zullen wachten, maar dat is een keuze die je maakt. Als hiervoor bewust gekozen wordt, dan is het, naar mijn idee, niet aan iemand anders om te zeggen of dit goed of fout is. Het is de keuze van die persoon en dan zou het naar mijn idee niet te vroeg zijn. Ik snap nu heel goed waarom je het eens bent met de stelling, maar ik kan me daar niet helemaal in vinden. Hoewel er ook voor jouw standpunten iets te zeggen valt.

    Als het voor iemand goed voelt, dan vind ik het niet te vroeg. Als iemand echt van iemand houdt, dan vind ik het ook niet te vroeg. Als het een bewuste keuze is, dan hoeft het ook niet te vroeg te zijn en ik betwijfel of er echt veel mensen jonger dan 14 zijn die seks hebben. Ik denk dat dit er maar enkelen zijn.

    PS. Dank je! Ik doe mijn best, hahah.


    Hamartia

    Nee ik vind van niet, als jij er zin in hebt, er klaar voor bent, gewoon eens wilt doen, whatsoever, kan je dat op welke leeftijd doen zolang je maar wel weet wat je aan het doen bent. Ik denk niet dat er een leeftijd aan vast zit vanaf wanneer het "oke" is om sex te hebben of wanneer je oud genoeg bent. Ik denk dat het zo is dat sommigen op hun 14 al alles erover weten (voorbehoedsmiddelen alles) en dan eens seks hebben en veilig en dat kan gewoon. En sommigen op hun 18e pas en hadden er toen pas behoefte aan of kregen er later pas interesse in etc. Als je het mij vraagt is seks niet leeftijdsgebonden.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Well, I agree. To some degree. (that rhymes:D)
    I don't think you have to necessarily wait until you're 18 or whatever, as long as you do it out of love, but I doubt 12 year old kids really grasp the meaning of that word.
    Besides, can 12 year old boys even get the... situation, up and working at that age?

    Just wondering..

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 23:41 ]


    Hollywood is a place where they'll pay you a thousand dollars for a kiss and fifty cents for your soul.

    De één in op de leeftijd van 15 al rijp genoeg de ander is op 18 nog maagd.
    So what?


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    JennyHolland schreef:
    Well, I agree. To some degree. (that rhymes:D)
    I don't think you have to necessarily wait until you're 18 or whatever, as long as you do it out of love, but I doubt 12 year old kids really grasp the meaning of that word.
    Besides, can 12 year old boys even get the... situation, up and working at that age?

    Just wondering..

    Ja. (cat) Maar dat verschilt per jongen.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2013 - 0:11 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Imagined schreef:
    (...)


    Dat mensen je teksten of teksten in het algemeen vaak niet goed begrijpen kan aan verschillende dingen liggen, maar ik denk eigenlijk gewoon dat het een verschillende manier van het verwoorden van dingen is. Dan interpreteer je dingen anders en kunnen dat soort misverstanden ontstaan, als je dat zo kunt noemen.

    Eens, kinderen luisteren veel slechter naar hun ouders, leraren enz. tegenwoordig, maar het is toch hun taak om tot de kinderen door te dringen, want als zij het niet doen, dan doet niemand het. Vaak, niet altijd, kennen ouders hun kinderen het best en zouden zij dus moeten weten hoe tot de kinderen door te dringen. Ouders vinden het vaak ook lastig om over dit soort onderwerpen te praten, daarom geven veel, ook echt niet alle, scholen voorlichting. Als die voorlichting gegeven is, dan vind ik dat het aan de persoon in kwestie is om er verder over na te denken en zelf voor hem of haar de juiste beslissingen te nemen. Ik denk dat het iets te generaliserend is om alle 14/15/16-jarigen over één kam te scheren... Er zitten een paar losbollen tussen, ja, maar er zijn genoeg verstandige jongeren die over dit soort dingen eerst goed nadenken. Zolang er nog genoeg van dat soort jongeren zijn, waar ik van overtuigd ben, dan zal het met die stelling wel meevallen denk ik. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Ik ben het met je eens dat de fouten die gemaakt worden er toe doen. Ik wil ook niet zeggen dat iedereen het allemaal maar moet uitzoeken en dat het me niets interesseert, maar ik denk wel dat veel mensen dit soort dingen uiteindelijk in zullen zien, maar dan is het al te laat. Dan komen we dus weer bij het punt van voorlichting (:

    Er zullen mensen zijn die inderdaad steeds minder waarde hechten aan echte liefde en daarop zullen wachten, maar dat is een keuze die je maakt. Als hiervoor bewust gekozen wordt, dan is het, naar mijn idee, niet aan iemand anders om te zeggen of dit goed of fout is. Het is de keuze van die persoon en dan zou het naar mijn idee niet te vroeg zijn. Ik snap nu heel goed waarom je het eens bent met de stelling, maar ik kan me daar niet helemaal in vinden. Hoewel er ook voor jouw standpunten iets te zeggen valt.

    Als het voor iemand goed voelt, dan vind ik het niet te vroeg. Als iemand echt van iemand houdt, dan vind ik het ook niet te vroeg. Als het een bewuste keuze is, dan hoeft het ook niet te vroeg te zijn en ik betwijfel of er echt veel mensen jonger dan 14 zijn die seks hebben. Ik denk dat dit er maar enkelen zijn.

    PS. Dank je! Ik doe mijn best, hahah.


    Met die eerste alinea kan ik leven of ik heb geen zin om daar dieper op in te gaan, maar laten we het maar bij het eerste houden xd

    Met de tweede alinea ben jij het eens met mij, dus dat is ook al een sterk punt van deze discussie. Alleen na de eerste zin wordt het jammer genoeg wat minder. xd Maar om even weer serieus op het onderwerp terug te komen. Maar veel ouders die weten op allang niet meer door te dringen tot hun kinderen op een leeftijd van 14/15/16 jaar. Het is ook de fase waarin kinderen zich gaan afzetten tegen autoriteiten en daarbij ook ouders dat allemaal hoort bij het ontdekken van jezelf. Het is de rebellerende fase van de kinderen en je kunt dan niet verwachten van ouders dat ze dan nog daadwerkelijk door kunnen dringen. En als je het op vroegere leeftijd doet, dan heeft het ook neit veel zin, omdat de kinderen het dan vies en zo vinden en dat is het ook wel. Ik snap dan ook dat de docent in een heel ongemakkelijke situatie komt xd stel je voor dat zo'n docent aan de kinderen van een basisschool zou moeten uitleggen waar baby's werkelijk vandaan komen xd Vaak schuift de school dat af, dat het een taak is van de ouders om ze goed voor te lichten en ouders die schuiven het vaak naar de school toe. Maar beide hebben denk ik niet in deze tijd iets waardoor ze daadwerkelijk de kinderen bewust kunnen maken van hoe belangrijk iets als seks is.

    Nou, in principe generaliseer ik niet, want alles wat ik zeg, doe ik wel onder het nom van, er zijn altijd uitzonderingen en dat is ook waar ik in geloof. Dat er in alles wat dan ook altijd uitzonderingen zijn. Alleen tja, misschien was het handig om dat te vermelden, zodat jij dat ook wist xD

    Mijn punt is gewoon dat veel mensen te vroeg de keuze maken die ze eigenlijk niet zouden moeten maken. Ik vind niet dat een 14/15/16 jarigen zo'n belangrijke keuze kan maken om iets zo kostbaars op te offeren. Toch ben ik het half met je eens dat ouders kunnen ingrijpen wanneer het echt te erg wordt, maar vaak gebeurd dat gewoon niet. Ouders handelen net als zoveel mensen onder het nom, het is hun keus, alsof het hen niet meer uitmaakt. Als ouder zou ik kost wat het kost ervoor zorgen dat als ik een dochter had, dat ze hét op het juiste moment zou doen en niet al op zo'n jonge leeftijd. Ik zou dat gewoon echt niet goed vinden, omdat het echt van alles over hoop kan halen. Ik wil best toegeven dat ik een miss iets te beschermende ouder wordt die al met een jachtgeweer klaarstaat als mocht ik een dochter ooit krijgen, ze een eerste vriendje heeft xd maar dat even los daarvan.

    Het punt is gewoon dat ouders of eigenlijk niemand meer echt ingrijpt en dat daarom zoveel kinderen te vroeg eraan beginnen. Dat vind ik zonde, omdat ik gewoon ervan overtuigd ben dat het juiste moment niet in de periode kan vallen waarop je je nog op dat gebied eigenlijk aan het ontwikkelen bent. Er zijn trouwens heel wat kinderen die al op hun 14e seks hebben, tenminste van de verhalen die ik hier hoor en wat ik soms lees op internet, hoewel op internet al snel dingen van groter worden gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn, maar vaak kloppen de statistische feiten wel. Ik denk dat als je kinderen gaat vragen van 13 / 21 jaar dat ongeveer 30% (als ze dan eerlijk zijn) dat ze seks hebben gehad als ze onder de 15 zijn en dat vind ik nog best veel, maar dat is wat ik denk en kan ik niet bewijzen met feiten of statistieken.

    P.S.
    Ja, ik merk het xd Meestal dan lees ik in post's waar ik op reageer spelfouten of zie ik dat een t vergeten is of er juist bij moet staan, maar bij jou klopt grotendeels alles wel. Zelfs de komma's staan op de goede plek xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik vind van wel. Ik begrijp wel dat sommige zeggen dat ze er klaar voor zijn, maar toch is het soms echt vroeg. Ik vind de juiste leeftijd vanaf 17 jaar.


    My eyes were sweating - Harry Styles

    Hier ga ik niet mee akkoord. Gisteren heb ik dit onderwerp uitvoerig besproken op school tijdens de les pedagogische wetenschappen - ontwikkelingspsychologie.
    De jongeren beleven hun puberteit inderdaad vroeger dan anders en met puberteit wordt de lichamelijke ontwikkeling bedoeld. Toch blijkt de adolescentie niet verschoven te zijn.
    De leeftijd waarop jongeren voor het eerst geslachtsgemeenschap hebben is nu gemiddeld vijftien jaar. Er zijn wel steeds meer jongeren die er op die leeftijd aan beginnen. Toch is meer dan de helft van de jongeren op zijn achttiende verjaardag nog maagd. Er is een groot verschil tussen de verschillende culturen en ook het onderwijs speelt een grote rol. Zo zullen hoger opgeleide jongeren ervoor kiezen om te masturberen terwijl leeftijdsgenoten die lager opgeleid zijn voor echte geslachtsgemeenschap gaan.
    Vaak wordt de media als schuldige aangewezen voor het vooroordeel dat jongeren vroeger aan seks beginnen. Toch blijkt dat slechts 3% van de jongeren beïnvloed wordt door de media op seksueel gedrag.
    Er is een moral panic dat jongeren losse ideeën hebben over seks. Vaak verschijnen dan ook alleen de negatieve zaken in de media waardoor ouderen het gaan veralgemenen. Omdat één dertienjarige zwanger is en in februari bevalt, zijn alle dertienjarige slecht en beginnen ze allemaal te vroeg aan seks. Vaak zijn de seksuele contacten op die leeftijd nog vrij onschuldig en gaan die niet verder dan een kus.
    Ook is het belangrijk om te weten dat jongeren niet zomaar met eender wie de lakens delen. Ze willen hun eerste keer beleven met hun vast lief. Ze wachten liever op de ware en vrijen niet zomaar omdat ze er zin in hebben.
    We kunnen dus concluderen dat jongeren niet vroeger beginnen aan seks dan onze ouders. Wat te vroeg is, daarover heeft iedereen zijn eigen mening. Voor jongens als meisjes zal de gemiddelde leeftijd wellicht anders liggen voor hun eerste seksuele contact. Het is ook een persoonlijke keuze die je maakt. Je maagdelijkheid krijg je niet terug zodra die weggenomen is. Iedereen moet het dus voor zichzelf uitmaken.

    We hebben later gewoon wat beroemde maagden nodig om het maagd zijn te promoten. Virgin Queen ftw!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Luv1DLuv schreef:
    Ik vind van wel. En jongens beginnen vaak ook eerder dan meisjes. Ik vind dat het vanaf 16+ kan. ;P daaronder vind ik het té jong.


    Chicks before dicks

    Ik ben niet echt voor of tegen de stelling, het ligt eraan wat je vroeg noemt.
    Als iemand er klaar voor is, maakt de leeftijd niet echt uit.
    Als je het maar veilig doet. :')


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Eigenlijk wel ja, iedereen die ik ken heeft eigenlijk al seks gehad. Ongeveer op 15 of 16 jarige kleeftijd. Zelf ben ik nog maar 15 en zou daar niet klaar voor zijn. Ik vind eigenlijk dat er best veel zijn die er te vroeg aan beginnen. 12, 13 of 14?!? Beetje te vroeg...
    15 en 16 gaan nog.
    xx

    Als je er voor klaar bent mag het van mij.


    I'm a girl in the world