• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Alsof ik dat dan in mijn eentje zou proberen.' Hij sloeg een arm om haar heen. 'Ik denk niet dat ze veel kan doen. Ze kan immers het dorp niet in.'

    ~ ~

    'Precies!' zei hij, blij dat iemand hem begreep.

    ~ ~

    Rodey was eigenlijk wel blij met haar voorstel, want dat betekende dat zijn behoefte aan haar gezelschap ook andersom het geval was. 'Goed.' Hij had geen idee wat ze nu weer zou gaan klaarmaken, maar was ook wel nieuwsgierig. Hij at eigenlijk nooit meer dan planten en wortels.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Er kwam opnieuw een serveerster bij hen staan. Ze hadden hun drankjes op en de vrouw vroeg of ze nog iets wilden. Javelin zei dat ze nog even moest nadenken wat ze wilde - ze hoefde datzelfde drankje niet nog een keer - en pakte haar menukaart er weer bij. Ze keek even stiekem over de kaart heen naar Qako, die zijn ogen op zijn eigen menukaart gericht had. Haar mondhoeken krulden omhoog. Hij was leuk.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia knikte huiverig en ging tegen Kato aanliggen. Ze aaide Liae, die in een wolfje was veranderd en haar kleine oortjes even bewoog.
    'Ik begrijp niet waarom ze het gedaan heeft,' zuchtte ze. 'Ze wist waar Venomis toe in staat is. Het was gewoon - ondoordacht.' Ze beet op haar lip. 'Al begrijp ik wel dat ze zich zorgen maakt.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Mooi.'
    Even later stopte ze de sleutel in het sleutelgat van haar deur en draaide hem rond.
    Ze zette het raam over omdat ze nog steeds niet gewend was aan de bedempte geur die er hing en liep naar het koelkastje in haar keuken. Een mensenuitvinding die niet onhandig was, omdat ze hier zelf geen ijs kon produceren.
    Ze had hertenvlees gekocht op de markt. Ze hield meer van wat exclusievere diersoorten, maar daarvan was het aanbod erg klein. Ze deed er een scheut wijn over en strooide er wat kruiden overheen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Qako bestelde iets wat op de kaart veel weg had van rum en hoopte dat het hem zou smaken.
    'Hoe oud ben je eigenlijk?' vroeg hij nieuwsgierig.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Tweeëntwintig,' antwoordde ze. 'Jij?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Zesentwintig.' Hij hoopte niet dat ze daar een opmerking over maakte of het gek vond dat hij nog geen gezin had. Zijn broer was net tweeëntwintig en had zelfs al twee kinderen.

    ~ ~

    'Het is heel stom, ja; bromde Kato.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Wat nou als het haar lukt? Straks doodt ze hen nog.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ze knikte. 'Heb je - heb je veel familie achter moeten laten?' vroeg ze toen, omdat ze het graag wilde weten. Hij had veel familie mee kunnen nemen - meer dan zij, zij had niemand over - maar halfwolvenfamilies waren vaak groot en het kon best dat Qako nog veel geliefden achter had moeten laten. Ze wist niet of hij hierover wilde praten, maar ze wilde graag meer van hem weten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat doet ze ook als Emily ze gewoon wegstuurt, dus ik denk dat er een grotere kans is dat ze blijven leven als we gewoon niets doen.'
    Hij liet zijn hand even op Lia's rug rusten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Jij denkt dat ze hen laat leven?' zei Cordelia ongelovig. 'Venomis kennende doet ze dat juist niet.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dat denk ik niet, schat. Ik denk dat het niet uitmaakt of Emily Baiel of Ariana uitlevert of niet. Ze moet er niet aan toegeven, dan kunnen we Venomis misschien in de val lokken.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia knikte. 'Het zou zo'n opluchting zijn als zij niemand meer kon deren.' Ze drukte haar gezicht even tegen zijn hals en sloot haar ogen. Ze keek op Liae's kleine kopje neer en aaide met haar vinger haar kleine oortjes. 'Ik wou dat we gewoon eens geen zorgen hadden.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik denk niet dat we ons er al te druk over moeten maken, want ze kan hier niet komen.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik ben gewoon bang dat ze een manier vindt om dat wel te doen.' Ze zuchtte en kneep even in Kato's hand. 'Ging Nykin lief slapen?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?