• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Echt? Geweldig!' Dat zou wel werken worden, maar dat vond ze niet erg.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Maerle begon zachtjes te snikken. Ze drukte haar kleine hoofdje tegen Cordelia's borst en de tranen stroomden als een waterval over haar wangen. Emily keek naar haar dochter, die op zo'n jonge leeftijd al zo erg op haar vader leek. Als ze Baiel uit zou leveren, zou hij dat hoogstwaarschijnlijk niet overleven. Als Venomis hem niet zou doden, zou de inspanning van de reis naar het bos hem wel fataal zijn. Dan zou niet alleen zij, Emily, haar man kwijt zijn, maar zouden Maerle en hun kleine, ongeboren kind ook zonder vader opgroeien. Emily zou de kost voor twee personen moeten verdienen en daardoor zou er constant een oppas nodig zijn, waardoor haar kinderen haar bijna nooit zouden zien.
    Ze balde haar vuisten. Ze kon haar kinderen hun vader niet afpakken. Ze kon Baiel onmogelijk naar Venomis laten gaan. Hij was nu ziek en zwak, maar hij was nog in leven en het ging langzaam - het waren babystapjes, maar toch - ietsje beter. Toen hij in het water was, fleurde hij toch echt wat op en misschien kon hem dat wel genezen.
    Ze moest met Ariana praten en haar besluit vertellen. Ze zou Ariana nooit mee smokkelen naar Venomis zonder dat ze wist wat haar lot was, zoals Rodey dat wel met John had gedaan, maar Satyr was duidelijk geweest. Venomis was niet alleen een gevaar voor haar als ze niet zou doen wat haar gevraagd was, ze was een gevaar voor het hele dorp.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia wiegde Maerle heennen weer en neuriede een melodietje dat Nykin ook altijd rustig maakte. Ze was nog maar zo klein, nog maar vijf maanden. Ze mocht haar vader niet verliezen. Dat zou onmenselijk zijn. Emily mocht naast Maerles ongeboren tweeling broertje of zusje niet ook nog Baiel kwijt raken.
    'Als je opvang voor Maerle nodig hebt kun je haar altijd brengen. Voor familie is altijd plaats thuis.' Ze glimlachte flauwtjes. 'En je moet Liae nog zien.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik heb Liae gezien,' zei Emily. 'Door het raam van jullie huisje. Ze is - ze is prachtig.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Wat?' zei Cordelia verbaasd. 'Waarom door het raam? Waarom ben je niet binnen gekomen?' Ze begreep het niet.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Jullie waren zo gelukkig… Ik wilde jullie niet met mijn problemen opzadelen. Nog steeds niet.' Emily keek haar zusje aan. 'Ik weet dat jij er heel graag voor me wilt zijn, maar dit is mijn probleem en ik moet het oplossen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘We kunnen morgen wel wat regelen,’ beloofde Satyr haar. ‘Dan zal ik Ariana ook even opzoeken, zodat we ook kunnen vieren dat zij heelhuids is teruggekomen. Het is eigenlijk een kleine overwinning op Venomis, vind ik.’
    Al vermoedde hij dat ze hen expres had laten gaan en dat beangstigende hem. Waarom zou ze dat doen? Welk plan zou erachter schuilen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Mijn geluk moet jou er niet van weerhouden je problemen te verzwijgen,' zei Cordelia. 'Je had binnen moeten komen. Dat ik je probleem misschien niet kan oplossen, betekent niet dat ik niet naar je kan luisteren.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    [Satyr weet wel dat Emily Ariana waarschijnlijk moet opgeven, hè XD. Is het dan niet lullig om een vrijheidsfeestje voor haar te organiseren, terwijl ze daarna gewoon weer gevangen wordt genomen waarschijnlijk?]

    'Cordelia, jij genoot van je gezin. Jij hebt ook genoeg meegemaakt, jij verdient ook wel wat geluk zonder mijn dilemma's er ook nog eens bij te krijgen.' Emily sloeg haar armen over elkaar. 'Bovendien moet ik dit, zoals ik het al zei, zelf oplossen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia legde Maerle terug in haar wiegje en kuste haar gezichtje. Daarna liep ze naar Emily toe en sloeg haar armen om haar heen.
    'Maar je bent mijn zus en ik hou van je. Jij bent er ook altijd voor mij.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nietes.' Emily schudde haar hoofd, al voelden Cordelia's armen om haar heen wel heel fijn en vertrouwd. 'Jouw kind was ontvoerd en ik wist het niet eens.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Niemand is perfect,' zei Cordelia. Ze had het heel erg gevonden dat Emily nergens van af had geweten, maar ze wilde daar niet meer aan denken. Liae was nu in orde.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik ben verre van perfect,' verzuchtte Emily. 'In de tijd dat wij hier zitten te praten, is Venomis waarschijnlijk plannetjes aan het smeden hoe ze Ariana het beste kan aanpakken, wetend dat ik te egoïstisch ben om mijn doodzieke man op te geven, die toch al gedoemd is te sterven.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [mja, weet niet. misschien gunt hij haar nog een leuke avond voordat ze weg moet.]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Je bent niet egoïstisch,' zei Cordelia. 'Je wilt altijd het beste voor iedereen, en daarom doe je soms.. domme dingen. We vinden vast wel een oplossing,' zei ze zacht.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?