• De zwaargewonde kat Luna, kort voordat de arts haar moest laten inslapen. © Eric Fluit.

    Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
    Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

    Vuurwerk in achterwerk
    Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

    Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'

    Laten inslapen
    'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

    Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

    Waarschuwen
    'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'

    Bron: Ad.nl

    Ik vind dit echt ziek. Wie doet nou zoiets?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Aion schreef:
    (...)

    Lijkt het ziekelijk genoeg helaas wel op. Er zijn altijd ... -mensen wil ik het niet eens noemen- die niet van dieren en/of kinderen af kunnen blijven geweest en we zullen ze waarschijnlijk ook altijd wel houden. Als je kind of je dier je lief is kun je soms maar beter acties ondernemen die tegenover hun eigenlijk niet helemaal eerlijk lijken, maar wel veiliger zijn. (Mijn kat mag hier in de buurt ook niet naar buiten, alleen het dak op waar hij veilig is van de straat en toch buiten kan komen. Vind 'ie heerlijk.)



    Dat is een hele mooie oplossing


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Tuala schreef:
    (...)
    Maar een kat is er voor gemaakt buiten te zijn? Het lijkt mij dat je geen huisdier moet nemen als je het zijn hele leven moet opsluiten. Maar dat is mijn visie, natuurlijk.

    Daarom zou ik, als ik in een flat woonde ofzo, noooooit een kat/hond nemen. Zo sneu.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Tuala schreef:
    (...)
    Maar een kat is er voor gemaakt buiten te zijn? Het lijkt mij dat je geen huisdier moet nemen als je het zijn hele leven moet opsluiten. Maar dat is mijn visie, natuurlijk.


    Een week per jaar is geen heel leven. :')
    Er is altijd een risico dat er wat gebeurd, maar rond zulke gelegenheden/tijden van het jaar is de kans vaak nog veel groter. En mijn kat komt ook gewoon buiten zoals ik al aangaf, alleen niet de straat op maar het dak van een rijtjeshuis, waar hij over bijna een heel blok kan wandelen en spelen. Ik woon in Rotterdam, om de hoek van een winkelstraat en dicht bij het centrum. Daar ga ik dat risico echt niet nemen om hem op de straat te laten struinen, welk deel van het jaar ook. Je ziet hier helaas veel te vaak posters van vermiste katten en het breekt je hart als je bedenkt wat er allemaal met zo'n diertje kan gebeuren.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 16:10 ]


    Til hug og blod.

    Godverdomme. Alweer. Dit is al vaker gebeurd. Ze moeten eens grote stappen ondernemen tegen dierenmishandeling in Nederland, ik heb hier zo'n gruwelijke hekel aan.
    Mijn kat komt niet buiten als ze met vuurwerk beginnen, en anders alleen als wij thuis zijn en 's Nachts slaapt hij in de schuur met de deur dicht en op slot.

    Oppakken en een rotje in hun eigen reet steken, kunnen ze dat ook eens meemaken wat ze bij dieren aandoen.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Dit is zo sick dat ik er geen woorden voor heb. Ik word er gewoon misselijk van, verdomme.
    En hier laat ik het maar bij voor ik dingen ga zeggen waar ik spijt van ga krijgen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Aion schreef:
    (...)

    Een week per jaar is geen heel leven. :')
    Er is altijd een risico dat er wat gebeurd, maar rond zulke gelegenheden/tijden van het jaar is de kans vaak nog veel groter. En mijn kat komt ook gewoon buiten zoals ik al aangaf, alleen niet de straat op maar het dak van een rijtjeshuis, waar hij over bijna een heel blok kan wandelen en spelen. Ik woon in Rotterdam, om de hoek van een winkelstraat en dicht bij het centrum. Daar ga ik dat risico echt niet nemen om hem op de straat te laten struinen, welk deel van het jaar ook. Je ziet hier helaas veel te vaak posters van vermiste katten en het breekt je hart als je bedenkt wat er allemaal met zo'n diertje kan gebeuren.

    Nee, maar zoals je zelf al aangeeft: er is altijd gevaar voor een kat. Op die manier kun je hem snel altijd willen binnen houden, als je posters van vermiste katten ziet. Je hebt altijd een risico dat er iets met zo'n dier gebeurt, maar er is sowieso altijd een risico dat er iets gebeurt, ook met mensen. Dus dat is, vind ik, iets waar je moet mee leven. En anders moet je geen huisdier nemen.
    Ik zeg dat niet over jou, hoor, maar wel over mensen die hun dier hun hele leven binnen houden, want jammer genoeg bestaan die. Een week is inderdaad geen heel leven, maar ik kies er toch voor dat risico te nemen en hem buiten te laten. Gewoon omdat dat arme beest hier binnen ook gek wordt.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Themyscira schreef:
    Godverdomme. Alweer. Dit is al vaker gebeurd. Ze moeten eens grote stappen ondernemen tegen dierenmishandeling in Nederland, ik heb hier zo'n gruwelijke hekel aan.
    Mijn kat komt niet buiten als ze met vuurwerk beginnen, en anders alleen als wij thuis zijn en 's Nachts slaapt hij in de schuur met de deur dicht en op slot.

    Oppakken en een rotje in hun eigen reet steken, kunnen ze dat ook eens meemaken wat ze bij dieren aandoen.


    i put the fun in funeral

    Jemig! Zijn ze helemaal gek geworden?
    Ik zal de scheldwoorden die zich in mijn hoofd afspelen maar niet opschrijven...


    You can't have a rainbow, without a little rain.

    Beelen schreef:
    Ze zouden hetzelfde moeten doen bij diegene wie dit gedaan heeft.

    Hier ben ik het mee eens...
    Het gedacht alleen al dat iemand dat zo'n arm dier aan kan doen maakt me ziek.
    Moest mijn kat dit overkomen, dan denk ik dat ik op jacht ga tot ik de daders heb gevonden.
    He bah, waar gaat dit toch heen?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tenacious schreef:
    God, ik had het gehoord ja. Gadverdamme, dat is gewoon ziek, en het was nog zo'n jong dier ook. Ik zou kapot zijn als het mijn katten zou overkomen.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Waarom zou iemand dat doen D:? Degene die dat gedaan heeft is echt gek.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Jezus. Ik vind dit zo erg. Waarom zou je katten of honden of andere dieren dit aan doen! Als het jouw eigen kat/hond/etc. was zou je het toch ook niet leuk vinden? Mijn katten mogen ook echt niet naar buiten vandaag. Gisteren mochten ze ook al amper naar buiten ivm vuurwerk


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik hoop zó ontzettend dat Youp van 't Hek de klootzak die dit heeft gedaan flink te grazen neemt in zijn column op zaterdag voor het NRC. Oh, wat zal ik smakelijk lachen als Youp 'm met de grond gelijk maakt. Ik maak me zó kwaad om dit soort dingen want het is dfGYHGTFDFTGYFD absurd.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    - dubbelpost -

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 17:08 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Dit is gewoon te erg voor woorden. Niet meer normaal. Wijs me die schoft maar eens aan en dan zullen we eens zien hoe vuurwerk in het achterwerk voelt. Achterlijke mensen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt