• De zwaargewonde kat Luna, kort voordat de arts haar moest laten inslapen. © Eric Fluit.

    Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
    Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

    Vuurwerk in achterwerk
    Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

    Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'

    Laten inslapen
    'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

    Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

    Waarschuwen
    'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'

    Bron: Ad.nl

    Ik vind dit echt ziek. Wie doet nou zoiets?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ziek.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Echt harteloos, ziek en noem maar op. Hoe kan je zo iets doen? Dat is echt erg.


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    omg ze zouden een vuurpijl moeten stoppen in de daders
    eens zien of ze het dan nog grappig gaan vinden
    zieke mensen


    Sticking needles in people is fun. Matt <3

    Maar wie bedenkt echt zo iets. Je moet echt een of andere sadist zijn om dit te doen.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Elke keer als ik dit voorbij zie komen springen de tranen in me ogen, dat heb ik trouwens met alle mishandelde dieren waar ik nieuwsberichten op Facebook of waar dan ook op zie.
    Wie doet er nou zo iets, dat is gewoon echt ziek, bij hun moet er maar eens vuurwerk in hun kont gestopt worden en dan af laten gaan.

    OMG ZOIETS DOE JE TOCH NIET!!!! Arm katje. (no_chears)


    -

    Ja, was in ons dorp ook al. Dat er gewoon zulk soort mensen bestaan..


    Hope, it is the only thing stronger than fear

    Hebben mensen nou niks beters te doen dan honden aan rijden en katten laten ontploffen, het is echt ziek.


    ©1998

    Hier heb ik gewoon geen woorden voor. Waarom zou iemand zoiets doen? Ik kan het me niet voorstellen dat iemand zó harteloos is dat die het leuk vind om zo'n lief beestje te zien lijden.
    Dit soort dingen maken me echt kwaad. (cat)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    And I was like...




    Ik kan hier zo boos over worden he! Verschrikkelijk gewoon!


    nothing is true, everything is permitted.

    Verschrikkelijk! Dat slaat echt nergens op zeg!
    Ik krijg hier echt moordneigingen van, ze zouden hetzelfde moeten doen met degene die het gedaan heeft. Of nog iets wat veel erger is.