• De zwaargewonde kat Luna, kort voordat de arts haar moest laten inslapen. © Eric Fluit.

    Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
    Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

    Vuurwerk in achterwerk
    Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

    Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'

    Laten inslapen
    'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

    Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

    Waarschuwen
    'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'

    Bron: Ad.nl

    Ik vind dit echt ziek. Wie doet nou zoiets?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik heb het net gelezen, eigenlijk moet er bijna van huilen. Ik vind het zo misselijk. Ik wil graag dat de daders datzelfde lot ondergaan.


    Tijd voor koffie.

    En het ergste is nog dat een méns dit heeft gedaan. Dit is niet menselijk gedrag. Die kat wordt beschreven als aanhankelijk en lief. Stel je voor: die klootzak lokt de kat, die kat gaat er blij naartoe, hij pakt dat beest en duwt vuurwerk in het het arme beest en steekt het af en rent weg. Want voor een lafbek ben je dan? Ik word al misselijk bij het idee. Een lief en onschuldig beest, gewoon voor de lol. Een sadistisch varken, dat is de dader. Bah! Martelen en de keel afsnijden en vervolgens het lichaam tentoonstellen. Schande, schande dat dit soort onderkruipers in onze maatschappij leven. Dit soort lui moeten met hetzelfde rechtsysteem worden bestraft als wanneer dit bij een mens was gebeurt. Ik word hier zó boos en verdrietig van, echt jasses.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 17:22 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wat voor een grote achterlijke malloot ben je dan ook. Prop je vuurwerk lekker in je eigen anus. Dit maakt me zó kwaad. Gadverdamme.


    Searching heavens for another earth

    Jezus, ik heb hier echt geen woorden.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik word hier serieus misselijk van. Hoe kun je zoiets doen? Oppakken en in stukken hakken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Assassin schreef:
    Jezus, ik heb hier geen woorden voor gewoon... Ik ben helemaal misselijk ervan. Ik hoop dat ze degene vinden wie het gedaan hebben en hetzelfde bij hen doen. Ik heb een hekel aan dierenmishandeling, weerloze dieren aanvallen met zulke dingen gaat er écht niet in bij mij.

    Damn dit dus.

    DarkSavior schreef:
    Ik word hier serieus misselijk van. Hoe kun je zoiets doen? Oppakken en in stukken hakken.


    Decisions are the endless uncertainties of life

    Imagines schreef:
    Ik zou hier wat woorden willen plaatsen maar daarvoor zou ik geband worden.


    Dit precies. Ik zit hier serieus om te huilen, het is zó zielig voor at beestje, moet je je voorstellen in wat voor pijn dat beestje was toen ze terug naar huis kroop.
    Ik heb de rotjochies hier in de buurt gewaarschuwd dat ze een ontiegelijk groot probleem hebben als ze naar mijn dieren gooien. Gelukkig kennen ze me en hebben ze respect voor me omdat ze me aardig vinden.
    Dit is ook één van de hoofdredenen dat mijn katten niet naar buiten mogen. Dat en ik woon op 8 hoog.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 18:22 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Ik hoorde het inderdaad, en ik heb er geen woorden voor. Ik zie het arme beest helemaal voor me, en dan zijn baasjes. Oh dit soort mensen hoef ik niet tegen te komen, want ik maak ze af. Ik maak ze echt af. Dit soort mensen mogen heel langzaam wegrotten in een koude cel nadat er 30 pijlen in hun eigen achterste zijn afgegaan. :c


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Gadverdamme, wat een zieke mensen wonen er toch op de wereld. Dat soort mensen mogen van mijn part echt afgemaakt worden.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Beelen schreef:
    Ze zouden hetzelfde moeten doen bij diegene wie dit gedaan heeft.

    Dit en ik zou er een levenslang verbod voor vuurwerk bijgeven ook.
    Als je geen katten mag oké, maar wees dan wel zo verstandig om die diertjes met rust te laten. Jezus. Hoe zou je het zelf vinden als ze iets bij jouw huisdier zouden doen?! Dit maakt me echt verschrikkelijk pissig.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Oké, ik ben nu officieel bezorgd. Twee van mijn katten zijn nog steeds niet naar binnen gekomen :c


    Because I love him, do I need another reason?

    Holy *************
    Man, wat zou ik graag een paar uur alleen met die achterlijke rotzakken hebben...


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Die vieze vuile tering debielen. als ik die klootzakken OOIT in mijn handen krijg breek ik een voor een al hun vingers, stop een paar pijlen in hun reet, en flikker ze van het balkon (cat) Of nog beter: een voor een al hun botten breken en dan laten verdrinken (cat)

    Guys, als ik jullie was zal ik geen poging doen om dit te lezen, dan word ik nog geband :Y)

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 20:13 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik moest gewoon bijna huilen van dit bericht...
    Sowieso vind ik dat vuurwerk moet worden afgeschaft. Het is duur, milieuvervuilend (en maar klagen over het milieu, maar wel massaal afsteken), het maakt een rot herrie en het stinkt.
    Ik hoop dat ze diegene snel vinden en zelf een vuurpijl in zijn reet steken. Dit is gewoon te ziek voor woorden.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.