• De zwaargewonde kat Luna, kort voordat de arts haar moest laten inslapen. © Eric Fluit.

    Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
    Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

    Vuurwerk in achterwerk
    Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

    Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'

    Laten inslapen
    'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

    Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

    Waarschuwen
    'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'

    Bron: Ad.nl

    Ik vind dit echt ziek. Wie doet nou zoiets?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Assassin schreef:
    (...)

    Zeker weten.


    Mijn stem heb je dan al


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Argh, ik kan er niet tegen als ze onschuldige dieren wat aan doen. Klootzakken, ze moeten ze ophangen (cat) Aan de andere kant hadden ze hun kat ook gewoon binnen moeten laten.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Aion schreef:
    Ik zweer op alles dat me lief is, als ik iemand zie die dat bij een dier flikt of weet dat iemand het gedaan heeft, wie het ook is; Die gaat er aan. Kan me niets schelen als ik er de bak voor in zou moeten of niet maar de vuile kankergekken die dit in hun hoofd halen verdienen iedere vorm van kwelling die hen aangedaan kan worden!

    Nope. nope. nope. Please edit that part.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ubiquitous schreef:
    Argh, ik kan er niet tegen als ze onschuldige dieren wat aan doen. Klootzakken, ze moeten ze ophangen (cat) Aan de andere kant hadden ze hun kat ook gewoon binnen moeten laten.


    Het klopt ook ergens van de katten binnenhouden maar katten zijn eigenwijs en zien elke kans om naar buiten te glippen een kans op vrjheid en dat gaan ze ook.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Gadverdamme. Dit maakt me zó ontzettend boos. Ik zal hen eens een vuurpijl in hun reet steken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Assassin schreef:
    Als ik ooit ga heersen, zouden dierenmishandelaars de zwaarste straf van allemaal krijgen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Dat soort dingen gebeuren elk jaar en ik vind het ongelooflijk. Ze zouden die daders een een rotje in hun reet moeten stoppen en aansteken. Kijken of het dan nog zo leuk is (cat)


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    LoveLost schreef:
    (...)

    Het klopt ook ergens van de katten binnenhouden maar katten zijn eigenwijs en zien elke kans om naar buiten te glippen een kans op vrjheid en dat gaan ze ook.

    Hahahaha, mijn kat gaat niet meer naar buiten hoor. Dat arme beestje is doodsbang voor al dat vuurwerk - gelukkig.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    (...)
    Nope. nope. nope. Please edit that part.


    Ik snap het wel, ik zou ook zo gereageerd hebben.


    Some people are art and do art at the same time

    Aragog schreef:
    (...)
    Nope. nope. nope. Please edit that part.


    Nope. nope. nope. Ik heb geen goede benamingen voor zulke gezwellen.


    Til hug og blod.

    Ubiquitous schreef:
    Argh, ik kan er niet tegen als ze onschuldige dieren wat aan doen. Klootzakken, ze moeten ze ophangen (cat) Aan de andere kant hadden ze hun kat ook gewoon binnen moeten laten.

    Ik vind het anders ook erg als een kat verplicht is binnen te blijven. Mijn eigen kat wordt op oudjaar zo bang van al het vuurwerk dat hij echt naar buiten wilt, binnen lijkt het voor hem nog erger. Moet ik hem dan een week lang binnen houden alleen omdat er een paar mensen rondlopen die zoiets grappig vinden?

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 16:00 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Aragog schreef:
    (...)
    Hahahaha, mijn kat gaat niet meer naar buiten hoor. Dat arme beestje is doodsbang voor al dat vuurwerk - gelukkig.


    laat maar ook niet meer naar buiten dan :')


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Tuala schreef:
    (...)
    Ik vind het anders ook erg als een kat verplichtg is binnen te blijven. Mijn eigen kat wordt op oudjaar zo bang van al het vuurwerk dat hij echt naar buiten wilt, binnen lijkt het voor hem nog erger. Moet ik hem dan een week lang binnen houden alleen omdat er een paar mensen rondlopen die zoiets grappig vinden?


    Jij verwoordt het beter dan mij


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Tuala schreef:
    (...)
    Ik vind het anders ook erg als een kat verplichtg is binnen te blijven. Mijn eigen kat wordt op oudjaar zo bang van al het vuurwerk dat hij echt naar buiten wilt, binnen lijkt het voor hem nog erger. Moet ik hem dan een week lang binnen houden alleen omdat er een paar mensen rondlopen die zoiets grappig vinden?


    Lijkt het ziekelijk genoeg helaas wel op. Er zijn altijd ... -mensen wil ik het niet eens noemen- die niet van dieren en/of kinderen af kunnen blijven geweest en we zullen ze waarschijnlijk ook altijd wel houden. Als je kind of je dier je lief is kun je soms maar beter acties ondernemen die tegenover hun eigenlijk niet helemaal eerlijk lijken, maar wel veiliger zijn. (Mijn kat mag hier in de buurt ook niet naar buiten, alleen het dak op waar hij veilig is van de straat en toch buiten kan komen. Vind 'ie heerlijk.)

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 16:01 ]


    Til hug og blod.

    Aion schreef:
    (...)

    Lijkt het ziekelijk genoeg helaas wel op. Er zijn altijd ... -mensen wil ik het niet eens noemen- die niet van dieren en/of kinderen af kunnen blijven geweest en we zullen ze waarschijnlijk ook altijd wel houden. Als je kind of je dier je lief is kun je soms maar beter acties ondernemen die tegenover hun eigenlijk niet helemaal eerlijk lijken, maar wel veiliger zijn.

    Maar een kat is er voor gemaakt buiten te zijn? Het lijkt mij dat je geen huisdier moet nemen als je het zijn hele leven moet opsluiten. Maar dat is mijn visie, natuurlijk.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.