• De zwaargewonde kat Luna, kort voordat de arts haar moest laten inslapen. © Eric Fluit.

    Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
    Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

    Vuurwerk in achterwerk
    Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

    Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'

    Laten inslapen
    'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

    Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

    Waarschuwen
    'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'

    Bron: Ad.nl

    Ik vind dit echt ziek. Wie doet nou zoiets?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Assassin schreef:
    Jezus, ik heb hier geen woorden voor gewoon... Ik ben helemaal misselijk ervan. Ik hoop dat ze degene vinden wie het gedaan hebben en hetzelfde bij hen doen. Ik heb een hekel aan dierenmishandeling, weerloze dieren aanvallen met zulke dingen gaat er écht niet in bij mij.


    How far is far

    Waarom gelijk een rotje in de billetjes van die vandalen proppen, neem dan gelijk een dikke vuurpijl!

    Beelen schreef:
    Ze zouden hetzelfde moeten doen bij diegene wie dit gedaan heeft.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Ik las het op het nieuws. Echt verschrikkelijk! Waarom zou je zoiets doen?

    Ik krijg gewoon buikpijn van het lezen van dat artikel.

    Welke ********* ******* ************ *** ******* ****** ******************* doen nou zoiets?

    Serieus, als ik ze tegen zou zijn gekomen dan zou ik echt meteen mijn kingsize vuurpijl in hun reet geduwd hebben en met de beste wensen voor in de hel aangestoken hebben.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Beelen schreef:
    Ze zouden hetzelfde moeten doen bij diegene wie dit gedaan heeft.

    This.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Burglar schreef:
    Ik heb het net gelezen, eigenlijk moet er bijna van huilen. Ik vind het zo misselijk. Ik wil graag dat de daders datzelfde lot ondergaan.


    take me back to the basics and the simple life

    In verband met de gruwelijke dood van de poes Luna, die door vuurwerk in het achtwerk om het leven werd gebracht, is er een online jacht geopend op de dierenbeul die dit heeft gedaan. Op een speciale Facebookpagina geven talrijke mensen blijk van hun walging over de "misselijk-makende" actie. Ook worden er beloningen uitgeloofd voor de tip die naar de dader(s) leidt, schrijft het Algemeen Dagblad.

    Eric Fluit uit de Nederlandse stad Amersfoort (provincie Utrecht) moest zijn poes Luna zondagavond laten inslapen doordat haar hele onderlichaam openlag. Onbekenden brachten een stuk vuurwerk in haar achterwerk tot ontploffing. Medische hulp mocht niet meer baten.

    Fluit kreeg intussen al honderden steunbetuigingen. Hij is erg ingenomen met het initiatief op Facebook, waar mensen uit woede over de gebeurtenis de pagina creëerden.

    Vaak gedeeld
    Talloze mensen hebben de facebookpagina al met anderen gedeeld, waardoor de 'community' zich snel uitbreidt. "Hoe meer aandacht voor de zaak hoe beter," schrijven de initiatiefnemers op de pagina. "Misschien bezwijkt de dader wel onder de druk en geeft hij zichzelf aan."

    Op de pagina melden de initiatiefnemers ook dat "er via diverse kanalen beloningen worden uitgeloofd".

    Baasje Eric Fluit spreekt op de pagina ook zijn waardering uit voor het initiatief. Hij heeft in zijn buurt in de wijk Schothorst al flyers door de brievenbussen gedaan om huisdierbezitters te waarschuwen voor de onverlaten. Op de pagina wordt de dader overigens de meest gruwelijke behandeling toegewenst.

    Bron: hln.be


    Queer zijn is gewoon alles

    LoveLost schreef:
    dit maakt me echt woest! Moesten ze met die mensen zelf doen! Vuurwerk oke, maar niet op dieren, stelletje achterlijke!:@


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Dat is gewoon te ziek voor woorden. Ze zouden hetzelfde moeten doen bij de daders.

    Ik ben hier gewoon echt helemaal stil van. ;o

    Weet niet wat ik ervan moet zeggen.

    Jesus, wie doet nu zoiets? D:


    help


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik word hier echt verdrietig van, wie doet dat zo'n diertje aan?
    die mensen verdienen hetzelfde als dat diertje


    You can't not look cool with a crossbow.

    Wat een (@#*&@ lijers.
    Seriously, ik heb een ongelofelijke hekel aan dierenmishandeling. Het gaat er simpelweg niet in waarom ze dat zouden doen, en ik hoef het ook niet eens te weten. Het is ziek, laf en de dader(s) is/zijn krankjorum. Degenen die dat soort dingen doen, moeten hetzelfde lot maar ondergaan. Geen medelijden of wat dan ook, hadden ze maar eerder moeten nadenken voor ze het uitvoerden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Child schreef:
    De tranen springen mij als kattenliefhebber al bijna in de ogen. Ik heb geen woorden voor wat ik hiervan vind. Ik ben enkel heel erg boos op degene die dit gedaan heeft. Ik vind dat er vuurwerk in zijn achterste gestopt moet worden, kijken of hij dat leuk vindt. Ik hoop dat hiervan werk wordt gemaakt, het kan gewoon niet dat dieren mishandeld worden door vuurwerk en mensen die er dus verkeerde dingen mee doen.

    Oh ja, voor degene die dit gedaan heeft:



    Ik krijg echt moordneigingen van dit soort dingen!

    Precies, dit.


    Don't walk. Run, you sheep, run.