• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    LakeTown schreef:
    (Delando, op wie en welk moment reageerd Larduin? Want Ignatius had al gezegd de elven zich moesten voorstellen. Vroeg ik me gewoon af, dan weet ik waar ik dat in mijn stukje moet neerzetten ^^ )
    wij waren als het goed is al binnen en hadden ons al voor gesteld, en Iarduin reageerde op de Ignatius, Larduin was alleen in de hoek gaan zitten. ik heb het aangepast. Larduin's reactie was een tussen stuk

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 12:48 ]


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Ireth Sáralondë

    Thorin, de dwergen prins, leek het er nogal moeilijk mee te hebben, met zoveel andere eh, rassen. En hij was weggelopen. Het kon ook gewoon verbeelding van haar geweest zijn, maar waarschijnlijk niet. Onopvallend zoals ze kon zijn, liep ze zachtjes achter hem aan. Niemand kon het merken, en daar zat hij in een venster. Stug keek hij uit het raam. En even slikte Ireth nu. Ze wist dat het oneerlijk was dat Elven nooit te hulp geschoten waren toen Smaug Erebor veroverde. En dat ze nu ineens wel meegingen, maar zij had zich altijd al afzijdig hiervan gehouden. Het kon ook niet anders, ze zat altijd in Rivendell. Het nieuws hoorde ze pas toen ze ontsnapte, voor de vijfde keer dan. Misschien konden de Elven het nu goedmaken, goedmaken wat ze ooit aangericht hadden. Ireth liet haar hoofd op een muur steunen, terwijl ze zwijgend naar de Dwergenprins keek. Wat zou er nog meer door zijn hoofd rondspoken?

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 16:58 ]


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    (Thorin heeft de zaal verlaten en is niet zichtbaar voor degenen die aan tafel zitten. ;p Ze kan natuurlijk wel later achter hem aan zijn gegaan, maar dan moet je je stukje een klein beetje aanpassen. ;p)


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Ah Oké, daar moet ik overheen gelezen hebben. Ik pas het even aan.]


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    [Oké, ik heb m'n hele post aangepast.]


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    [Is iedereen er?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Took schreef:
    [Is iedereen er?]


    Nou, Sha'rin en Rurin komen gewoon veel te laat, maar ik bel An-Marie nu wel even in nood op om te zeggen dat ze snel moet posten xD


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    Thorin hoorde een zachte ademhaling vlak achter zich. Hij leunde iets naar achteren, zodat hij in de weerspiegeling kon zien wie hem gadesloeg. Het was een jong elfenmeisje.
    ‘Het is onbeleefd om iemand te begluren,’ sprak hij nors.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Je mag ook nog met Rurin reageren. Sha'rins reactie staat nog op bladzijde 7. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    {Haha, in een andere RPG had ik ook een keer dezelfde username als de naam van mijn personage :')}

    Elrohir Elrondion

    De drie liepen de toren in en Elrohir hoorde al meteen het rumoer van 'mensen' die druk aan het praten waren. Nieuwsgierig luisterde hij beter en kwam hij al gauw tot de conclusie dat het niet gewoon praten was, maar ruzie. Dat begon al lekker, als er meteen aan het begin al onenigheid over wist hij veel wat. Uiteindelijk liepen ze de zaal binnen, waar een grote eettafel stond en om die tafel heen zaten en stonden elfen, dwergen, mensen en hij ontdekte zelfs een enkele hobbit. Dit was wel zeker een bont genootschap en hij hoopte dat die ruzie's al gauw zouden ophouden, want anders zouden ze nooit met zijn allen een draak kunnen verslaan. Hij keek opzij naar Angel en Brennen en zag dat zij ook vol verwondering naar het schouwspel keken, er vloog op dat moment zelfs iets door de lucht, zag Elrohir in zijn ooghoek.
    Angel vroeg waar de tovenaar was en toen viel hem ook op dat hij nog niemand had gezien, die daar in aanmerking voor zou kunnen komen. Plots richtte een van de personen zich tegen hen en heette hen welkom, waarna hij hen uitnodigde om te gaan zitten. Echter was het een jongeman die tegen hen had gesproken, eigenlijk nog zowat een jongen. Elrohir besturdeerde hem even goed voor hij antwoordde en kwam tot de conclusie dat het moeilijk te definiëren was tot welke soort de jongeman anders had kunnen behoren. Eerlijk gezegd wist hij niet wat hij van de 'jonge' tovenaar moest vinden, maar hij besloot om zijn mond erover te houden. Elrohir ging ergens zitten, waar het nog een beetje rustig was en Angel en Brennen kwamen aan zijn weerszijden zitten. Voor hij ging zitten, bleef hij nog even staan om zichzelf voor te stellen.
    'Mijn naam is Elrohir en ik ben een van de zoons van Elrond Peredhil.' Toen hij weer was gaan zitten, liet hij zijn ogen weer over het gezelschap gaan en zag toen ook Thranduil, de koning van het Demsterwold, zitten. Het verbaaste hem hier te zien, omdat hij waarschijnlijk wel belangrijker bezigheden in zijn rijk had. Verder dacht hij niemand anders van het gezelschap te kennen. Met dwergen had hij weinig contact gehad en hij kende er ook maar weinig.
    'Mijn naam is Brennen en ik kom uit Lothlorien,' hoorde hij toen de andere elf zeggen en hij keek hem aan. Hij was blijven zitten en had niet hard gesproken. Elrohir kon duidelijk aan zijn lichaamstaal zijn dat hij ongelofelijk nerveus was. Nadat hij hem beter had bekeken, zag hij dat hij nog erg jong moest zijn, in ieder geval niet veel ouder dan 100 jaar. Het maakte hem nieuwsgierig en hij kon het niet laten om het de jonge elf te vragen.
    'Hoe oud ben je Brennen,' vroeg hij zachtjes aan hem. Verschrikt werd hij aangekeken en de jongeman leek even te twijfelen voor hij antwoord gaf.
    '25, heer,' sprak hij nog zachter dan Elrohir, die verbaasd een wenkbrauw optrok. Hij was nog een stuk jonger, dan hij verwacht had.

    {Feanor, neem aan dat Angel wel van plan was om naast Elrohir te gaan zitten :')
    Ik lief trouwens je username!}


    Stenenlikker

    Ireth Sáralondë

    "Het is ook onbeleefd om zomaar weg te lopen bij een gezelschap. Maar ik begrijp waarom je dat deed." Sprak Ireth tegen hem, vroeg of laat had hij zich toch omgedraaid. Ze keek hem aan, twijfelde even, maar vormde toen met haar lippen het woord 'Thranduil'.
    "Hoewel ik daar niet veel van weet natuurlijk." Zei ze tegen hem, met een heldere stem.

    Rurin Burn
    "Waarginds?" Zei de vrouw nu met een speelse glimlach die Rurin helemaal niet beviel.
    "Daarginds, achter ons. Waar u dat paard uit die schuur haalde." Zei Rurin tegen haar, terwijl hij in de verte tuurde om te kijken of hij misschien de toren van Isengard zag. "Het moet daar ergens zijn." Mompelde hij heel zachtjes tegen zichzelf. Hopelijk was het waar wat hij zei, en was Isengard niet ver. Dan kon hij naar de dwerg die hij wou volgen, en als koning zou beschouwen; Thorin. En hun thuisland weer terug eisen! Van al due gedachtes werd Rurin nogal opgewonden en met een grijns begon hij wat harder te rijden. Smaug zou het nog moeilijk krijgen!


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    Thorin vond het niet onbeleefd dat hij was weggelopen. Hij had er alle recht toe. Hij vroeg zich echter af of het werkelijk verschil zou hebben gemaakt, want de andere dwergen zouden beledigingen niet zo maar over hun kunt laten gaan en zo te horen was er toch een verhitte discussie uitgebarsten.
    Hij keek een beetje verbaasd naar de elf, die deed alsof ze zijn razernij kon begrijpen en zelfs al de link met de elfenkoning had gelegd. Het laatste wat hij wilde was met een elf over zijn gevoelens praten en daarom knikte hij enkel.

    -

    'Mijn eigen paard zou ik niet in het holst van de nacht hoeven stelen,' antwoordde Sha'rin donker. Als haar vermoedens juist waren, was hij net als zij op weg naar Isengard. Het was immers een dwergenberg waaruit ze de draak zouden verjagen, dus waar zou hij anders op dit moment naartoe moeten?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als hij op deze queeste zou gaan, zou het wel handig zijn als hij een eigen voorraad eten mee zou nemen. Van elk stuk brood dat hij pakte, gooide hij de helft in zijn schoudertas en van elke appel pakte hij een tweede die hij ook verstopte. Hij deed het erg onopgemerkt en was ervan overtuigd dat niemand doorhad dat hij het pakte, omdat iedereen van hem gewend was dat hij veel at.
    De enige die het had gezien, was Priscake. Zijn hele gezicht werd zo rood als de tomaat die hij zojuist in zijn tas had gestopt en hij haalde vlug zijn hand eruit. 'Ik eh - niets zeggen, alsjeblieft.' Hij sloeg zijn ogen neer en vroeg zich af of hij nog dieper kon zinken dan dit. Dat juist die mooie Priscake had gezien dat hij eten stal, dat was het ergste wat hem kon overkomen. 'Ik wil gewoon heel erg graag mee.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [Aaaah Thorin, wil je erover praten? xD
    Ik begrijp alleen even niet wat Sha'rin zei... ]

    [ bericht aangepast op 18 jan 2014 - 12:05 ]


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel

    [Wat snap je er niet aan? :'D]


    Every villain is a hero in his own mind.