• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hamatoro was ook nice. :3 Omg, dat was een woordspeling...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Welke twee zijn dat? ;p Ik heb dat eigenlijk bij ongoing anime's best wel vaak, vooral als er nog maar één of twee episodes zijn, dat ik ze dan liever wil droppen, maar toch beter even door kan zetten... Zo had ik bijvoorbeeld Danganronpa toen hij airing was al na drie eps gedropped ofzo, maar hij blijkt toch heel goed te zijn. (':


    Witch Craft Works & Toaru Hikuushi e no Koiuta.
    Stiekem Buddy Complex ook, maar die wil ik nog wel graag kijken vanwege ik wil weten hoe die paradox is..
    & Dat van Hamatora was inderdaad een woordspeling XD.. Morgen maar eens zien ;d. Die wil ik wel graag zien ;D.
    Vind Birthday leuk ;D. God dat klinkt zo raar -.-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Witch Craft Works & Toaru Hikuushi e no Koiuta.
    Stiekem Buddy Complex ook, maar die wil ik nog wel graag kijken vanwege ik wil weten hoe die paradox is..
    & Dat van Hamatora was inderdaad een woordspeling XD.. Morgen maar eens zien ;d. Die wil ik wel graag zien ;D.
    Vind Birthday leuk ;D. God dat klinkt zo raar -.-


    Toaru vond ik op zich wel leuk ;3. Maar aan de andere kant sla ik mezelf iedere keer voor het hoofd bij dat obvious gedoe tussen die jongen en dat ene meisje. >< En volgens mij is het best wel een cliché verhaallijn, uiteindelijk.
    Zij is van hoge rang/iets en op het einde van de tweede epi kom je er dus achter dat hij eigenlijk een prins is en blablabla.

    Alleen ik wil gewoon weten wat die dude met die grijze haren uitspookt! Hij is interessant. (cat)
    Witch Craft Works ben ik niet eens aan begonnen, geen idee wat dat is. ><
    Is Buddy Complex al uit dan? ;o
    Ik vind Nice nice. ;D Hehe.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, ik zie 'm al staan trouwens ja, Buddy Complex. En D-Frag ook, daar heb ik nou geen zin in. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Toaru vond ik op zich wel leuk ;3. Maar aan de andere kant sla ik mezelf iedere keer voor het hoofd bij dat obvious gedoe tussen die jongen en dat ene meisje. >< En volgens mij is het best wel een cliché verhaallijn, uiteindelijk.
    Zij is van hoge rang/iets en op het einde van de tweede epi kom je er dus achter dat hij eigenlijk een prins is en blablabla.

    Alleen ik wil gewoon weten wat die dude met die grijze haren uitspookt! Hij is interessant. (cat)
    Witch Craft Works ben ik niet eens aan begonnen, geen idee wat dat is. ><
    Is Buddy Complex al uit dan? ;o
    Ik vind Nice nice. ;D Hehe.


    Een prins? -.-
    Prins met een gespleten persoonlijkheid zeker? Ben nog niet vergeten hoe spastisch hij ineens deed in de 1e episode..

    Ik wil ook die grijsharige weten.. Zal me alleen nog steeds niets verbazen als die dood gaat..
    Witch Craft hoef je ook niet te proberen.. Hij is best vaag tot nu toe en et hoofdpersoon heeft huge boobies..

    Oh en Nice is ook Nice ;D.
    -bedenkt iets- Birthday moet komen op mijn Birthday? ;D.. Wauw...

    D-Frag heb ik vandaag op school gekeken met nog iemand xd. We vonden het wel grappig ;D Maar de meeste dingen zijn grappiger als je samen kijkt.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 22:53 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Een prins? -.-
    Prins met een gespleten persoonlijkheid zeker? Ben nog niet vergeten hoe spastisch hij ineens deed in de 1e episode..

    Ik wil ook die grijsharige weten.. Zal me alleen nog steeds niets verbazen als die dood gaat..
    Witch Craft hoef je ook niet te proberen.. Hij is best vaag tot nu toe en et hoofdpersoon heeft huge boobies..

    Oh en Nice is ook Nice ;D.
    -bedenkt iets- Birthday moet komen op mijn Birthday? ;D.. Wauw...

    D-Frag heb ik vandaag op school gekeken met nog iemand xd. We vonden het wel grappig ;D Maar de meeste dingen zijn grappiger als je samen kijkt.


    En toch lieg ik niet. :'D En nee, ik ben zijn sapstische bewegingen nog niet vergeten xd.

    Nee, ik wil niet meer dat wit- of grijsharigen guys dood gaan, dat gebeurt veeeeeeel te vaak. D:
    Ik ben nog steeds niet over de dood van Haruto heen, dammit!


    Klopt wel ja, dat de meesten dingen grappiger zijn als je samen kijkt xd. Mja, ik ga er voor vandaag maar mee stopen. Ik heb net Buddy Complex gezien en ik vind het meh. Te veel mecha's naar mijn zin. Dan zit ik echt zo te kijken van ja, welke mecha is nu welk persoontje? :/
    D-Frag heb ik nu alleen nog niet gezien, maar dat doe ik morgen of overmorgen wel.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    En toch lieg ik niet. :'D En nee, ik ben zijn sapstische bewegingen nog niet vergeten xd.

    Nee, ik wil niet meer dat wit- of grijsharigen guys dood gaan, dat gebeurt veeeeeeel te vaak. D:
    Ik ben nog steeds niet over de dood van Haruto heen, dammit!


    Klopt wel ja, dat de meesten dingen grappiger zijn als je samen kijkt xd. Mja, ik ga er voor vandaag maar mee stopen. Ik heb net Buddy Complex gezien en ik vind het meh. Te veel mecha's naar mijn zin. Dan zit ik echt zo te kijken van ja, welke mecha is nu welk persoontje? :/
    D-Frag heb ik nu alleen nog niet gezien, maar dat doe ik morgen of overmorgen wel.


    Haruto D:.. In mijn hoofd leeft hij nog.. Geen bewijs dat hij dood is.. Alleen hallucinaties, maar dat kan zelfs als de persoon nog leef.. Fck it dat hij dood is! Dood my ass o-o..


    Te veel Mecha? D: Damnit.. Ik wil die Paradox weten D: .. En waarom Dude zo boos is op Aoba D:. Alleen dat.. Dan ben ik blij.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Witch Craft Works & Toaru Hikuushi e no Koiuta.
    Stiekem Buddy Complex ook, maar die wil ik nog wel graag kijken vanwege ik wil weten hoe die paradox is..
    & Dat van Hamatora was inderdaad een woordspeling XD.. Morgen maar eens zien ;d. Die wil ik wel graag zien ;D.
    Vind Birthday leuk ;D. God dat klinkt zo raar -.-


    Ik kijk ook witch craft work wel een beetje vaag in het begin maar is in tweede aflevering wel al beter.
    Toaru hikuushi e no koiuta vind ik op zich wel leuk vooral clair is erg cute haha.
    Haratora kijk ik niet is die leuk ??
    Buddy complex kijk ik ook eigelijk alleen uit nieuwsgierigheid Naar hoe het verder gaat xD


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Geen idee waarom ik nog nooit deze topic heb gezien, maar ik ben Chantal. Ik kijk nu al een aantal jaren anime en dit is mijn mal ~ http://myanimelist.net/profile/Chandesu

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 11:54 ]


    "never let anyone dull your sparkle"

    xSlagroomx schreef:
    (...)

    Ik kijk ook witch craft work wel een beetje vaag in het begin maar is in tweede aflevering wel al beter.
    Toaru hikuushi e no koiuta vind ik op zich wel leuk vooral clair is erg cute haha.
    Haratora kijk ik niet is die leuk ??
    Buddy complex kijk ik ook eigelijk alleen uit nieuwsgierigheid Naar hoe het verder gaat xD

    Oh wel beter? ;o.. Mag het hopen anders beland hij snel in mijn On-Hold lijstje of Dropped lijstje xd.
    Toaru moet ik nog even kijken de 2e episode..
    Hamatora is wel leuk ;d. Vanmiddag of zo ga ik even episode 2 kijken.. -Samen met Tokyo Ravens.. Misschien die andere 2 ook nog..-
    Buddy Complex heb ik net op school gezien en ergens vind ik het wel leuk ;d.. Ik kijk ook meer omdat ik wil weten hoe alles zit ;d.
    Vooral omdat Hina volgens mij bij de vijand hoort..
    Als ik zo de intro kijk.. en de laatste stukje van episode 2..
    Maar zij was wel diegene die zei dat Dio op Aoba wachtte..
    Maar Hina was wel diegene die in begin Aoba beschermde en Dio heb juist wilde vermoorden..
    So confusing..



    Oh ja, Chantal! Ohaiyo ;D -typte ik het goed? ja toch.. Ik weet dat het geen Ohio is xd-

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 15:09 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nekodesu schreef:
    Geen idee waarom ik nog nooit deze topic heb gezien, maar ik ben Chantal. Ik kijk nu al een aantal jaren anime en dit is mijn mal ~ http://myanimelist.net/profile/Chandesu


    Haha welkom ^^

    Haha xslagroomx Shirley-Chan !!
    Lol welkom bij de club nekodesu !!


    Blijf grappig xD


    Goeie oude tijd Pokémon movie 2 of 3 volgens mij xD


    Kawaii ^w^

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Toch wel de eerste 14 afleveringen van Sword art online hè?
    Want wat daarna kwam, was niks :X


    Agreed! Alleen de eerste 14!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    (...)

    Agreed! Alleen de eerste 14!


    Hahaah xd okeey, dan vind ik het goed, want wat er naar komt, vind ik echt niks :X
    Bij Alfheim laten ze alles wat ze goed hebben opgebouwd in de eerste 14 epi's instorten en dat vond ik echt jammer.
    Want Sword art online is echt een goede anime, maar ik ben niet echt fan tot nu toe van de alternatieve werelden xd
    Ik hou het bij de wereld van Sword Art Online :')


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Hahaah xd okeey, dan vind ik het goed, want wat er naar komt, vind ik echt niks :X
    Bij Alfheim laten ze alles wat ze goed hebben opgebouwd in de eerste 14 epi's instorten en dat vond ik echt jammer.
    Want Sword art online is echt een goede anime, maar ik ben niet echt fan tot nu toe van de alternatieve werelden xd
    Ik hou het bij de wereld van Sword Art Online :')


    Ik erger me echt aan dat tweede deel.
    Maar ik vond het eerste deel echt heel mooi. TvT
    Dat tweede deel voelt voor mij aan als een tweede seizoen. C,x
    Ik vind ook dat dat hele "liefde" gedoe rond dat zusje irritant is,
    en ik vind het jammer dat ze hun eigen gezichten niet meer hebben. *pouts*
    Het eerste deel is nooit echt "awkward" (naakt) maar dat deel met Azuna en die enge dude was echt.... gruwelijk.
    Ook vond ik de reden van Alfheim dom "hersenen overnemen". En toen Alfheim klaar was was er niets gebeurd. Tssk.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.