• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Apricity schreef:
    (...)

    Welkommm ~
    Wauw 525 completed >3<
    Wel altijd leuk om lijstjes door te kijken van de mensjes hier ghehe :Y)


    Wow. -speechless-
    Dat zijn er echt heel erg veel. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)


    -Ok, ik ben er eigenlijk even snel doorheen gegaan en ik kan niet op zo veel dingen reageren..-
    -De helft van mijn gifs in tumblr heb ik geloof ik geglitched.. De helft wat ik gereblogged heb doen et niet meer XD-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:


    -Ok, ik ben er eigenlijk even snel doorheen gegaan en ik kan niet op zo veel dingen reageren..-
    -De helft van mijn gifs in tumblr heb ik geloof ik geglitched.. De helft wat ik gereblogged heb doen et niet meer XD-


    Hehehehe Shizuo.
    Ik weet ook al niet meer waar we het allemaal over hebben gehad...
    In ieder geval zat ik vandaag vooral met mijn haat/liefde gevoelens voor Izaya. :/
    Terwijl ik huiswerk moest maken.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:39 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Weet iemand eigenlijk van welke animes deze neko's zijn :3 Ik zocht neko gifs, en was wel benieuwd ~
    Die tweede kwam me trouwens wel heel erg bekend voor, en die eerste ook wel, maar weet het zo snel even niet.



    Apricity schreef:
    Weet iemand eigenlijk van welke animes deze neko's zijn :3 Ik zocht neko gifs, en was wel benieuwd ~
    Die tweede kwam me trouwens wel heel erg bekend voor, en die eerste ook wel, maar weet het zo snel even niet.





    Volgens mij ken ik die derde... Maar ik weet niet waarvan. :/
    Ah, ik heb 'm!
    Het is Sakamoto uit Nichijou!
    Ik heb alleen de anime nog nooit gezien, dus ik heb geen idee waarom ik die kat herkende. xd

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:44 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hehehehe Shizuo.
    Ik weet ook al niet meer waar we het allemaal over hebben gehad...
    In ieder geval zat ik vandaag vooral met mijn haat/liefde gevoelens voor Izaya. :/
    Terwijl ik huiswerk moest maken.

    Oh ja dat heb ik meegekregen xd.
    en over MAL. Ik heb op de links geklikt en gezien en er waren mooie Themes bij die jullie hebben uitgekozen ;d. -toch hou ik de mijne.. Misschien achtergrond eens veranderen-

    Oh en Kevins filmpje!
    Zag er nice uit ;o.. Alleen nogal roze ;o... -Ben niet een al te grote fan van roze-

    OH OH OH SHIRLEY!! jij bent dus diegene die ineens random tegen mij ging praten op MAL ;o... -Ok stiekem wist ik dat allang, maar ik hou van een goeie opkomst ofzo-

    Zou mijn tumblr ook nog steeds verder aanpassen.. Ok nog niet gedaan.. Heb wel mijn plaatje af voor school ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Apricity schreef:
    Weet iemand eigenlijk van welke animes deze neko's zijn :3 Ik zocht neko gifs, en was wel benieuwd ~
    Die tweede kwam me trouwens wel heel erg bekend voor, en die eerste ook wel, maar weet het zo snel even niet.




    Derde is Nichijou en de tweede kom ik zo even niet op de naam, maar als je eventjes wacht heb ik hem zo ;d.
    Hebbes! het is Natsume Yuujinchou

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:45 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Apricity schreef:
    (...)

    Gotta love her voice :3


    Arigatou! :'D Ja, haar stem is echt geweldig, die uithalen gewoon, dat bezorgd je gewoon kippenvel. :)

    Yayde schreef:
    (...)

    Welkommm. :Y)
    @Tsukuyomi dat filmpje is echt amazing. (:


    Arigatou! :'D Ben blij dat je het amazing vond :)

    Apricity schreef:
    (...)

    Oh en Kevins filmpje!
    Zag er nice uit ;o.. Alleen nogal roze ;o... -Ben niet een al te grote fan van roze-


    Arigatou! Jaa, maar ik wilde het in Yui stijl houden, dus gebruikte ik veel roze. :)
    Miss beetje extreem veel :X maar zo was hij uiteindelijk naar mijn mening in deze stijl toch het mooist :)

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:49 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Apricity schreef:
    Weet iemand eigenlijk van welke animes deze neko's zijn :3 Ik zocht neko gifs, en was wel benieuwd ~
    Die tweede kwam me trouwens wel heel erg bekend voor, en die eerste ook wel, maar weet het zo snel even niet.





    1e: Chi's sweet home: Chi.
    2e: Natsume Yuujinchou: Madara :'3

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:48 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ok, ik ga ook even gif attack doen. :]











    De anime's waaruit ze komen:

    Shingeki no Kyojin
    Tokyo Ravens
    Sekaiichi Hatsukoi
    Tsubasa Chronicles
    Little Busters


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dammit, Kurofai fanart makers, waarom zo moo-hooooi? D:



    FEEEEELS T^T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oooo, trouwens een animetip voor iedereen: Natsume Yuujinchou! Hij heeft vier seizoenen en is werkelijk prachtig! c:
    Hieronder wat gifs ervan:




    wth.

    Mayfly schreef:
    Oooo, trouwens een animetip voor iedereen: Natsume Yuujinchou! Hij heeft vier seizoenen en is werkelijk prachtig! c:
    Hieronder wat gifs ervan:
    GIFS


    -> plan to watch. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dankjullieeeweeel ^^ c:
    En hey stuurde net al een gif van dat katje hihi, staat ook op mijn plan-to-watch lijstje

    Kennen jullie trouwens de film Spirited away? =3
    Heb er al best wel vaak gifs van gereblogged ze zijn zo cute *__*
    En ik heb hem op dvd haha c:



    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 18:34 ]