• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Level 0 vorm.. Wat...
    Als ik Abridged kijk volg ik dan ook wel iets? ;o... Krijg ergens het gevoel dat er meerdere delen zijn..


    Tja, Alucard in verschillende levens transformeren als hij heel boos is zeg maar xd en dan wordt het nogal... extreem xd
    HAhah, is wel grappig om te zien xd en erg sadistisch. xd

    Nou ja, er zijn in totaal 4 afleveringen, dus nog niet erg veel en eens per jaar komt er een nieuwe uit,
    Dus wees niet bang dat je het niet kan volgen. xd Maar het is wel heel grappig xd Tenminste vind ik dan xd
    Moet miss ook net je humor zijn.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Tja, Alucard in verschillende levens transformeren als hij heel boos is zeg maar xd en dan wordt het nogal... extreem xd
    HAhah, is wel grappig om te zien xd en erg sadistisch. xd

    Nou ja, er zijn in totaal 4 afleveringen, dus nog niet erg veel en eens per jaar komt er een nieuwe uit,
    Dus wees niet bang dat je het niet kan volgen. xd Maar het is wel heel grappig xd Tenminste vind ik dan xd
    Moet miss ook net je humor zijn.

    Hmm.. Mijn humor is vaag dus komt denk ik wel goed ;D. Alleen jammer dat er dan maar eens per jaar een episode uit komt ;o
    Tegen de tijd dat er een nieuwe uitkomt ben je al weer vergeten dat je het kijkt o-o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Hmm.. Mijn humor is vaag dus komt denk ik wel goed ;D. Alleen jammer dat er dan maar eens per jaar een episode uit komt ;o
    Tegen de tijd dat er een nieuwe uitkomt ben je al weer vergeten dat je het kijkt o-o


    Nou, valt wel mee, want het laat een originele indruk op je na :')
    Ik vond hem in ieder geval geweldig en raadt hem erg aan om hem te kijken.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Nou, valt wel mee, want het laat een originele indruk op je na :')
    Ik vond hem in ieder geval geweldig en raadt hem erg aan om hem te kijken.

    Hmm zal kijken wanneer ik tijd heb ;D... Moet nu nog 3 dingen bekijken wil ik overal bij zijn..
    Tenminste.. -Kijkt- ... ... 5.. Maar 1 is nog in RAW..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Hmm zal kijken wanneer ik tijd heb ;D... Moet nu nog 3 dingen bekijken wil ik overal bij zijn..
    Tenminste.. -Kijkt- ... ... 5.. Maar 1 is nog in RAW..


    Aaahh okeey :)
    Verwacht trouwens niet dat het serieus is xd
    Want dat is het totaal niet xd Maar wel geweldig gedaan.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Aaahh okeey :)
    Verwacht trouwens niet dat het serieus is xd
    Want dat is het totaal niet xd Maar wel geweldig gedaan.

    Met dat gezicht van net kan je het ook niet serieus nemen o-o..
    Net als toen ik Cuticle Tantei Inaba keek
    Of nu Nobunaga The Fool.. Ik kan het niet serieus nemen o-o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Met dat gezicht van net kan je het ook niet serieus nemen o-o..
    Net als toen ik Cuticle Tantei Inaba keek
    Of nu Nobunaga The Fool.. Ik kan het niet serieus nemen o-o..


    Hahha, maar het is altijd wel grappig zulk soort dingen tussendoor xd
    Ik kan er altijd wel om lachen of er goed naar kijken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Hahha, maar het is altijd wel grappig zulk soort dingen tussendoor xd
    Ik kan er altijd wel om lachen of er goed naar kijken :)

    Maar er zit toch wel een verhaal in hea?
    Van zulke animes hou ik eigenlijk het liefst van ;d. Eentje met humor maar met een verhaal.
    -Romantiek mag ook wel ;D Als het maar schattig is en het de juiste personen zijn.. anders sla ik ze-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Maar er zit toch wel een verhaal in hea?
    Van zulke animes hou ik eigenlijk het liefst van ;d. Eentje met humor maar met een verhaal.
    -Romantiek mag ook wel ;D Als het maar schattig is en het de juiste personen zijn.. anders sla ik ze-


    Nou, er zit wel een verhaal in xd ongeveer,
    maar niet dat daar erg veel focus opligt, het is vooral gedaan voor de humor en daarom is het ook niet echt super lang xd
    T'is eigenlijk ook geen anime serie of iets, maar meer een soort fan made project xd Maar wel erg leuk :'D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Nou, er zit wel een verhaal in xd ongeveer,
    maar niet dat daar erg veel focus opligt, het is vooral gedaan voor de humor en daarom is het ook niet echt super lang xd
    T'is eigenlijk ook geen anime serie of iets, maar meer een soort fan made project xd Maar wel erg leuk :'D

    Ahh ok ;o. Snap er nog niet gek veel van maar dat komt dan wel als ik het zie xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oeeeeeh deze epi van Tokyo Ravens was nice. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hmm ik kijk hem morgen ;o.. Zit nog een manga te lezen ;d..
    Morgen kijken ik ook maar de andere die er zijn -.- ... Zo.. Veel.. In 2 heb ik alleen totaal geen zin in maar ik moet van mijzelf omdat ik anders niet weet of ik het wel leuk vind of niet xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Qua anime film vind ik "Wolf Children Ame and Yuki" A-we-so-me!

    Mijn top 5 anime:
    1. Kamisama Hajimemashita.
    2. Wolf Children.
    3. Ao no Exorcist.
    4. Junjou Romantica
    5. Sword art online, :3

    Dit verandert wel elke dag, thou....


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Soumei schreef:
    Qua anime film vind ik "Wolf Children Ame and Yuki" A-we-so-me!

    Mijn top 5 anime:
    1. Kamisama Hajimemashita.
    2. Wolf Children.
    3. Ao no Exorcist.
    4. Junjou Romantica
    5. Sword art online, :3

    Dit verandert wel elke dag, thou....


    Toch wel de eerste 14 afleveringen van Sword art online hè?
    Want wat daarna kwam, was niks :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Hmm ik kijk hem morgen ;o.. Zit nog een manga te lezen ;d..
    Morgen kijken ik ook maar de andere die er zijn -.- ... Zo.. Veel.. In 2 heb ik alleen totaal geen zin in maar ik moet van mijzelf omdat ik anders niet weet of ik het wel leuk vind of niet xd.


    Welke twee zijn dat? ;p Ik heb dat eigenlijk bij ongoing anime's best wel vaak, vooral als er nog maar één of twee episodes zijn, dat ik ze dan liever wil droppen, maar toch beter even door kan zetten... Zo had ik bijvoorbeeld Danganronpa toen hij airing was al na drie eps gedropped ofzo, maar hij blijkt toch heel goed te zijn. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)