• Jup, het was alweer zo ver; het zesde topic is ook alweer vol. ;D We worden steeds sneller. Let's rule Quizlet, otaku's! *O*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Tsukuyomi (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Soumei (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)







    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 17:06 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Bweh, ik wil meepraten, maar ik heb bijna niet alle bovengenoemde anime's gezien. En het enige aan gif's die ik heb zijn van Hakkenden Touhou.


    Vampire + Servant = Servamp

    LyraPhoenix schreef:
    Bweh, ik wil meepraten, maar ik heb bijna niet alle bovengenoemde anime's gezien. En het enige aan gif's die ik heb zijn van Hakkenden Touhou.


    HAKKENDEN
    Kom maar met die gifs! :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Minke Spirited Away is echt geweldig! Het is alleen zo lang geleden dat ik hem gezien heb, eigenlijk moet ik 'm een keer opnieuw kijken. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LyraPhoenix schreef:
    Bweh, ik wil meepraten, maar ik heb bijna niet alle bovengenoemde anime's gezien. En het enige aan gif's die ik heb zijn van Hakkenden Touhou.

    Laat zien!!!
    Ik laat ook telkens gifs zien van animes die niet veel hier kennen ;d.
    Dat is ergens juist beter! Zo leren de andere andere animes kennen ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Laat zien!!!
    Ik laat ook telkens gifs zien van animes die niet veel hier kennen ;d.
    Dat is ergens juist beter! Zo leren de andere andere animes kennen ;d.


    Ghehe indeed, ik ken ook nog zoveel animes niet, en jullie zijn echt experts. En elke keer als jullie gifs plaatsen im like,
    welke anime is dat ? Gewoon omdat ze er leuk uit zien + nog een extra anime om te zien =3

    Apricity schreef:
    Kennen jullie trouwens de film Spirited away? =3
    Heb er al best wel vaak gifs van gereblogged ze zijn zo cute *__*
    En ik heb hem op dvd haha c:




    -Steekt vinger op-
    Mijn eerste anime film ;D Op pokemon na. En hij staat bij mijn pa in het dvd kastje ;D..
    Trouwens die eerste gif is geen Spirited away xd.
    Apricity schreef:
    (...)

    Ghehe indeed, ik ken ook nog zoveel animes niet, en jullie zijn echt experts. En elke keer als jullie gifs plaatsen im like,
    welke anime is dat ? Gewoon omdat ze er leuk uit zien + nog een extra anime om te zien =3

    Wacht expert? o-o... Ik niet o-o...

    [ bericht aangepast op 14 jan 2014 - 18:38 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Laat zien!!!
    Ik laat ook telkens gifs zien van animes die niet veel hier kennen ;d.
    Dat is ergens juist beter! Zo leren de andere andere animes kennen ;d.


    Dat probeer ik ook te doen ja. (':
    Pssssst - waarom denk je anders dat er twee gifs van Yozakura Quartet in de beginpost staan? :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)








    Ik heb er meer maar deze zijn het leukst.


    Vampire + Servant = Servamp

    @Dirkje -jup vind dat ik mensjes met namen moet aanspreken-, ik zei ook niet dat je dat niet deed ;O
    --
    -heeft er stiekem ook paar van Hakkenden-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb volgens mij alleen deze van Hakkenden. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    @Dirkje -jup vind dat ik mensjes met namen moet aanspreken-, ik zei ook niet dat je dat niet deed ;O
    --
    -heeft er stiekem ook paar van Hakkenden-



    Ik bedoelde ook niet echt 'je' als in jij, maar meer in 'men', of zo. (': Of eh, nja, ik weet niet. ><
    Ik bedoelde in ieder geval: Dat is waarom er twee Yozakura Quartet gifs in de beginpost staan! Ofzo, dat was duidelijker geweest. (':

    En ik doe met je mee met namen aanspreken, ik doe het de ene keer wel en de andere keer niet, dat slaat ook nergens op. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Syll nawh Shino is zo schattig op jouw laatste gif. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik bedoelde ook niet echt 'je' als in jij, maar meer in 'men', of zo. (': Of eh, nja, ik weet niet. ><
    Ik bedoelde in ieder geval: Dat is waarom er twee Yozakura Quartet gifs in de beginpost staan! Ofzo, dat was duidelijker geweest. (':

    En ik doe met je mee met namen aanspreken, ik doe het de ene keer wel en de andere keer niet, dat slaat ook nergens op. ><
    --
    @Syll nawh Shino is zo schattig op jouw laatste gif. :3

    Ik doe het bij de ene wel en de ander niet.. bij jou ben ik Parachutes gewend xd.. bij Kevin Kevin.. Omdat ik te lui ben om telkens te kijken of ik zijn username wel goed schrijf xd.

    & uhu ;D. Vond dat ok een leuke scene ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Wacht expert? o-o... Ik niet o-o...


    Ik heb hem nog niet gezien D: D: Maar ik heb hem wel op dvd, ik wil hem zo graag kijken maar nog geen tijd voor gemaakt D:
    Welke film of anime is dat dan >3< Was ook zo'n film of anime met zo'n meisje en dat dikke beest D:

    Deze gif vond k ook wel heel schattig D:
    Ik gok dat het blood lad is maar not sure, heb van blood lad nog maar een heel klein stukje gezien.
    maar die is geloof ik ook vrij bekend en goed beoordeeld. Ik kijk veel te veel animes tegelijk tot eps. 4 ofzo o.o
    Heel soms kijk ik hem gewoon meteen af in 3 dagen, maar blijf vaak hangen en begin andere.