• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158830 --> Deel 4

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 16:13 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    [Mijn topics]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [Mijn topics]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia schraapte ongemakkelijk haar keel. 'Eh, sorry, maar wij waren eigenlijk eerst aan de beurt. Met ons boek.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Prahi hield zich in en glimlachte enkel. Hij wilde een goede indruk maken bin Michelle en dus zou hij zich moeten gedragen.
    'Goed,' zei hij met geveinsde kalmte. 'Dat had ik moeten zien, ga je gang.'
    Kato bekeek haar even toen ze opzij stapte, maar vond haar verder wel oke. Het was nogal onoplettend van haar om zomaar voor te dringen, maar er waren ergere dingen.
    Hij kuste Cordelia's wang en keek naar Liae, wiens wang tegen zijn borst drukte.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 23:21 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia voelde zich niet erg op haar gemak en ging ongemerkt iets dichter bij Kato staan.
    'Dit sprookjesboek dan, graag,' zei ze tegen Michelle.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Rodey wikkelde het verband van zijn arm en liet dat in het beekje vallen. Hij bekeek zijn arm. Er zaten nog steeds littekens en die zouden ongetwijfeld ook niet meer weggaan. Hij vond het niet erg, want hij had er zoveel. Ook een op zijn kruin, maar die was niet zichtbaar, doordat zijn naaldachtige haar weer was aangegroeid. Hij waste zijn arm nogmaals en bekeek zichzelf in het glinsterende wateroppervlak.
    Hij vond het bewonderenswaardig van zichzelf dat hij het zo lang had volgehouden, maar het was nu echt tijd. Dat hij al mee was gegaan naar Hawaï was eigenlijk al geen goed idee geweest. Hij had het gevoel dat hij zichzelf helemaal kwijt was. Hij was niet wie hij was, hoewel zijn vrienden ook veranderd waren toch wist Rodey dat hij zich al tijden niet gedroeg als zichzelf of als de Rodey die hij op het Instituut en Montserrat geweest was.
    Hij voelde zich menselijker dan ooit en dat haatte hij aan zichzelf. Hij haatte de gevoelens die men hier bij hem wist op te roepen, vooral Venomis en Emily. Hij had hen allebei al dagen niet gezien en was ook niet in het dorp geweest, hoewel Venomis het waarschijnlijk niet heel erg op prijs zou stellen dat hij door de bossen had gewandeld, terwijl er een mysterieuze vreemdeling rondwaarde. Het kon Rodey weinig schelen.
    Hij wist dat hij ontslagen zou worden als hij zich bij de poort liet zien, maar dat kon hem niet heel veel schelen. Het kwam alleen maar beter uit. Hij had zich dagen niet laten zien en de anderen hadden zijn taak ongetwijfeld over moeten nemen. Dat moest dan maar.
    Rodey twijfelde even wie hij als eerst zou bezoeken, maar hun kamers waren allebei in het hotel en hij kon er dus nog wel even over na denken tijdens zijn wandeling er naartoe. Hij wist ook nog niet wat hij zou dien als hij Kato of Cordelia eerst tegen zou komen. Hij wist dat het tussen Kato en hem ergens nog wel goed zat, maar bij Cordelia lag dat ongetwijfeld anders. Die zou het hem vast niet vergeven dat hij een paar van Kato's botten had gebroken. Ook dat maakte hem niet veel uit. Hij moest nu gewoon doen wat hij al die tijd al had gewild en het kon hem niet schelen wat er over hem gezegd werd. Hier niet en thuis niet. Hij ging zijn leven oppakken en dan wel op zijn manier.
    Hij zegde zijn kamer op in het hotel en zag daar dat zowel de sleuteltjes van Emily als van Venomis er niet hingen. Ze waren er niet. Rodey wilde niet dat ze van niets wisten en daarom besloot hij zijn lichaam aan wat meer zon bloot te stellen nu het nog kon en liep het park in om vervolgens in een boom te klimmen en af te wachten met het geduld dat alleen een bosduivel op kon brengen. Stil en bewegingsloos, versmolten met de boom.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jullie moeten ook verder met Allie en Emily


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Vind ik ook!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nou - eh - hoever ben je?' vroeg Allie ongeduldig. Ze had absoluut geen zin om te kijken of te voelen onder Emily's rok en hoopte dat ze het zelf allemaal had onthouden van haar vorige bevalling. Ze wilde dat dit snel voorbij was, want het was nogal naar om te zien hoe het broertje of zusje van je eigen dochter gebaard werd door iemand anders.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik weet het niet zeker...' kreunde Emily. 'Ik wil ergens anders heen. Ik wil niet op deze straat bevallen.' Ze keek Allie onzeker aan. 'Ik moet naar een rustigere plek!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ja, dat snap ik ook wel,' snauwde Allie ongeduldig. 'Waar moet ik je in vredesnaam naartoe slepen? Wie gaat dat kind dan meenemen? Doe het nou maar gewoon.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily klom met veel moeite overeind. Een paar meter verderop was een steegje. Daar was het rustiger dan hier, waar Emily iedere dorpeling verachtte die naar haar keek, maar niets deed.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Allie zuchtte overdreven, keek een omstander woedend aan toen die haar niet hielp met Emily of haar al geboren kind en tilde haar op onder haar armen
    'Nou goed?' vroeg ze.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dankjewel,' fluisterde Emily, toen ze op de grond zakte. De weeën leken er nu constant te zijn en ze wist dat ze elk moment moest beginnen met persen.

    Het was een klein ei. Emily was misselijk en voelde zich zwak, maar keek naar het parelachtige ei dat Allie nu vasthield. Allie legde het ei in haar armen, en tilde daarna Maerle op.
    Emily bracht het ei voorzichtig naar haar oor. Haar armen trilden, maar ze zou het niet laten vallen. Ze sloot haar ogen. Geluidloos fluisterde ze 'alsjeblieft, alsjeblieft'. Een zucht van verlichting ontsnapte haar toen ze het regelmatige getik van een kloppend hart hoorde. Het kindje leefde nog.
    'Dankjewel.' Met waterige ogen richtte ze zich tot Allie, terwijl ze het ei tegen haar borst legde. Ze was van top tot teen bezweet en vies, maar dat was nu niet belangrijk. 'Ik weet niet hoe je hier bent gekomen en hoe lang je hier al bent, maar ik ben je echt verschrikkelijk dankbaar dat je me hebt geholpen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik ben hier een paar weken,' zei Allie die niet wist of ze wel of niet moest zeggen dat Oliver er was of niet. Ze wist dat hij iets van plan was, maar wat dat was, wist ze echt niet en ook niet of hij wilde dat ze zich er mee zou bemoeien.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes