• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158830 --> Deel 4

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 16:13 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato wist niet of ze dat zei om de sfeer erin te houden of dat ze zijn stilte nu gewoon anders interpreteerde. Hij zei er niets van en was haar ook wel dankbaar dat ze er geen punt van maakte zoals gewoonlijk.
    Hij aaide Nykin die een diep gat aan het graven was en grijnsde toen hij niet meer over het gladde zand naar boven kon klimmen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia grinnikte. 'Hij werkt zichzelf wel in de nesten zo.' Ze ging in het zand zitten en streelde Liae's vingertjes. Een wit mutsje op haar hoofdje verborg haar haartjes en haar blauwe ogen keken nieuwsgierig de wereld in.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato tilde hem op uit zijn gaten gijnsde ton Nykin het gewoon opnieuw probeerde.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia giechelde. 'Wat doe je nou gekkie?' Ze keek lachend naar Nykin, die blafte.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato liet Nykin maar ravotten in het zand. Hij liet het spul tussen zijn vingers door glijden en vroeg zich af hoe het strand van Montserrat er nu uit zou zien. Zwart en bedekt met een dikke laag vulkaangesteente, zoals andere gebieden op het eiland? Zouden de beenderen van zijn familie daar ook liggen, gedeeltelijk bedekt onder de as of meegesleurd door de zee... Hij wist zeker dat zijn oma waarschijnlijk gewoon thuis gebleven was. Die wist dat ze ging sterven, dat wilde ze niet ergens anders doen.
    'Zo is het wel weer genoeg, hè?' zei hij toen Nykin weer een poging deed zichzelf uit te graven en daar nog best veel plezier in bleek te hebben. 'Je maakt ons ook helemaal vies.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Jij zou vast het zelfde gedaan hebben op die leeftijd,' zei Cordelia plagerig. 'Hij heeft het vast niet van een vreemde.' Ze prikte Kato in zijn zij.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nou, dat valt wel mee, hoor,' lachte hij. 'Ik ben als kind niet zo vaak bij het strand geweest.'
    Nykin was gelukkig weer in een jongetje veranderd, zodat het meeste zand van hem afviel.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Er was wel genoeg aardegrond waar je je op kon uit leven,' grijnsde Cordelia. 'Het lijkt me trouwens nog steeds wel leuk als je je Stamverhalen op wilt schrijven. Ik vind het interessant, ik kom graag meer over jou en je - vorige cultuur te weten.' Ze glimlachte een beetje ongemakkelijk, omdat ze opnieuw niets vervelends had willen zeggen. 'Sorry,' zei ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato haalde zijn schouders op.
    'Ik red me wel, hoor.'
    Nykin woelde door zijn haartjes, toen hij ontdekte dat er zand in zat en keek zijn ouders, omdat hij wilde dat ze het er uit zouden halen.
    'Ik schrijf morgen wel wat op.' Hij had er nu echt geen zin in.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2014 - 20:05 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Fijn.' Ze keek naar Nykin. 'Misschien moeten we die kleine deugniet maar in bad gaan doen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Uit het dorp. Baiel is dood, ik heb een levend kind en Allie woont hier ook!' Haar stem klonk onnatuurlijk en niet als haar eigen, maar ze voelde zich ook alsof ze in een ander lichaam zat.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rodey wist niet wat hij moest zeggen toen ze dat zei. Hij was net bezig haar de trap op te leiden, terwijl Allie achter hen aan liep, met een jammerende Maerle in haar armen en hij had plots al zijn aandacht nodig om haar veilig boven te krijgen.
    'Jeetje... Ik... ' Hij streelde haar haren. 'Het spijt me zo voor je.' Dat meende hij. Hij keek naar het ei in haar handen. Waar was ze bevallen? Op straat? Hij wilde haar niet al dei vragen stellen terwijl ze zich niet fatsoenlijk had kunnen wassen en geen rust had gehad.
    Aan de bobbel in de zak van haar rok zag hij dat daar haar sleutels waren en viste ze eruit toen ze haar kamerdeur hadden bereikt. Allie liep zwijgend achter hen aan en legde Maerle in haar wiegje, waar ze gelukkig even stil werd. Ze viste ook een speen van een van de kastjes en gaf die aan het meisje, die met haar hoofdje net boven de rand naar haar moeder keek.
    Rodey legde Emily op het bed en gaf haar een handdoek met het ei erin gewikkeld.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Wil je alsjeblieft bij me blijven?' Haar ogen waren nat van tranen. Met haar vrije hand pakte ze zijn arm vast.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik...' Rodey kon geen nee tegen haar zeggen. Niet nu ze net was bevallen en haar man dood was. Hij veegde haar tranen weg met de punt van haar sprei en knikte. 'Ik zal zorgen dat Cordelia bij je komt.' Hij wist dat hij hier alleen maar zou blijven om de verkeerde redenen en dat wilde hij Emily niet aandoen.

    ~ ~

    'Wilde je al gaan?' vroeg hij. Het leek hem niet verstandig voor haar om nu te gaan zwemmen en hij kon de kinderen niet het water in helpen. Als ze weg zwommen, was hij ze kwijt.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Michelle voelde zich een beetje somber toen Cordelia voorstelde naar het strand te gaan en het gezin de bibliotheek verliet. Ze wist dat ze de vrouw benijdde, die een lieve man en twee prachtige kindertjes had, maar ze wilde niet dat die jaloerse gevoelens zouden gaan overheersen. Ze pakte het boek van Prahi aan en legde ze op de stapel. ‘Wil je nog iets anders lezen?”
    -
    Venomis knikte en was blij dat dit er allemaal op zat. Emily zou haar nu voldoende vertrouwen en hopelijk zou dat er voor zorgen dat andere dorpelingen ook niet achterdochtig werden.
    Ze was blij voor Emily, die ze toch wel als een soort vriendin was gaan beschouwen – hoewel dat een vreemd en voorzichtig begrip voor haar bleef – en kon niet wachten om haar gezicht te zien, al bracht dat een vreemd, ondefinieerbaar gevoel in haar binnenste teweeg dat ze niet goed kon omschrijven.


    Every villain is a hero in his own mind.