• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Feaser schreef:
    (:
    Trouwens die docenten zijn cool: George Clooney, Helena Bonham Carter, die donkere man speelt volgens mij in dr. Zoe Hart en Professor Cumberbatch herken ik ook ergens van!


    Hij is oa president Snow in The Hunger Games :Y) Misschien herken je hem daarvan?


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Hij is oa president Snow in The Hunger Games :Y) Misschien herken je hem daarvan?


    Ja! En die eerste vrouw herken ik ook. Oh god ik ken die namen echt niet hihi.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Feaser schreef:
    (...)

    Ja! En die eerste vrouw herken ik ook. Oh god ik ken die namen echt niet hihi.


    Meryl Streep – van Mamma Mia bijvoorbeeld. ^^
    En Donald Sutherland aka President Snow. (:


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    MiIls schreef:
    (...)

    Meryl Streep – van Mamma Mia bijvoorbeeld. ^^
    En Donald Sutherland aka President Snow. (:


    Toen was ze jonger (: xd


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Meryl Streep, inderdaad, en die foto zelf is van 'The devil wears Prada'. Ze is echt awesome!
    En Donald Sutherland is echt veel te epic als schoolhoofd :3

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 17:32 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    Meryl Streep, inderdaad, en die foto zelf is van 'The devil wears Prada'. Ze is echt awesome!
    En Donald Sutherland is echt veel te epic als schoolhoofd :3


    Indeed! Ik ben echt fan van hem en zijn zoon – Kiefer Sutherland (hij speelt in bijvoorbeeld '24' en meer).


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Jafar schreef:
    Speeltopic
    Praattopic

    Edit: Klassen, roosters en leraren staan nu overigens ook in de story, dus neem er vooral een kijkje!


    (herhaling voor de mensen die het nog niet gezien hebben)


    Happy Birthday my Potter!

    Wezen: Half godin
    Naam: Katherine Anna Stavros
    Leeftijd (16-22): 18 jaar
    Karakter (uitgebreid) : Katherine is een stil en onzeker meisje, ze denkt goed na voordat ze iets zegt bang om iemand te kwetsen of dat ze gewoon iets fouts zegt waar iedereen over zou lachen. Maar achter dat lieve, onzekere meisje schuilt er een heel ander iemand, soms kan ze snel boos worden vooral als je haar vrienden kwetst en pijn doet ze kan dan een grote mond hebben en soms gebruikt ze perongeluk haar kracht tegen diegene, tenminste als ze echt woedend word. Verder houdt ze van dieren en is dan ook graag bij hun ze wordt er rustig van helaas heeft ze zelf geen huisdier.
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :


    Ze heeft zee blauwe ogen en bruine krullend haar dat bijna tot haar middel komt, ze is wat bleker dan dat ze eigenlijk zou moeten zijn, ze is 1.66 lang
    Kracht*: Water beheersen
    Geschiedenis: Komt
    Extra: /

    Ze laat me eigenlijk denken aan een Mary Sue. Als ik eerlijk mag zijn :3


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Calorae schreef:
    Ze laat me eigenlijk denken aan een Mary Sue. Als ik eerlijk mag zijn :3


    Hoezo?
    ze hed goede en slechte eigenschappen en een Mary sue is toch zo iemand die vrijwel alles perfect zijn.
    En hij wordt zwz later nog aangepast^^

    BarnOwl schreef:
    (...)

    Hoezo?
    ze hed goede en slechte eigenschappen en een Mary sue is toch zo iemand die vrijwel alles perfect zijn.
    En hij wordt zwz later nog aangepast^^


    Mweh op het eerste gezicht is ze een verlegen meisje terwijl ze diep van binnen een totaal ander mens is die woedend wordt als mensen haar vrienden pijn doen. Die overbrug laat me een beetje denken aan een mary sue. Die zijn op het eerste gezicht -wat ik heb gelezen wat een mary sue is- ooo verlegen maar kunnen ook mensen pijn doen en een grote mond geven als er iets gebeurd. :3 Ik bedoel het niet rot maar ik zou die overbrug wat beter maken.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial